Jouko Myrrä - Ilveksen päävalmentaja 2019-2022

Status
Viestiketju on suljettu.

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 192
Tässä on vaan se ongelma, että Liigassa sopimukset tehdään ajoissa. Ei ole mitään "kesän siirtoikkunaa ja vapaiden pelaajien markkinoita" siinä mittakaavassa, kuin maailmalla.

Niin no, itse miettisin miksi menetän hyvän esimiestason tekijän kilpailijalle, onko mitään tehtävissä asian suhteen ja ainakin pyrkisin siihen, että työntekijäkokemus olisi hyvä loppuun asti ja ei tarvisi polttaa siltoja mihinkään suuntaan. Ihmisjohtajuudesta tässä on kyse. Toki tämä urheiluhomma on ihan erilaista, eikä sinänsä verrattavissa normaaliin työntekijään.

En muista puhuiko Utunen asiasta Särkänniemi -haastatteluissa vai jossain Aamulehden jutussa. Joka tapauksessa Utusen sopimus skuupattiin pihalle joulukuussa ja Hölön sopparista tiedot tulivat jo lokakuussa, eli molemmat herrat olivat tukevasti Pelicansin miehiä siinä vaiheessa.

Tämähän on ihan normaalia, jos haluat jossain pelata on päätökset tehtävä (ikävä kyllä) aikaisin. Ei se varsinaisesti ketään palvele, mutta tilanne on mikä on.
Tiedän, että liigassa tehdään sopimukset ajoissa ja en ole siihen sanonut mitään. Mutta se sopimusneuvottelu/houkuttelu pitää tapahtua uuden seuran taholta eikä sen hetkisen valmentajan taholta joka kusee sen hetkisen palkanmaksajansa muroihin. Siellä voidaan mainita, että tämä valmentaa meillä ym.

Pyrkisit siihen, että työntekijäkokemus on hyvä loppuun asti, kun työntekijäsi yrittää heikentää samalla firmaasi. Jos joskus olet työntekijöitä vailla, niin voin tulla töihin sinulle. Kuulostat erittäin reilulta pomolta.

Edelleenkään ongelma ei ole aikaisin tehtävät päätökset, vaan kuka niitä päätöksiä tekee. Ei Tapparakaan hyvällä tainnut katsoa Rautakorven tekemisiä, kun Jyppiin raijasi Tapparan miehiä.

Tästä Utusen sanomisesta olisi hyvä saada jotain faktaa, jos joku muu sen tietää. On aika helvetin erikoisesti sanottu, jos pitää paikkansa, että ovat siellä esim. Pelicansin aamujäiden jälkeen jutelleet, että tule Ilvekseen olen tehnyt sinne jo sopimuksen. Peliaikaa on tiedossa. Laskee Hölön arvostus ihan pohjamutiin.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 192
Myrrä tietää tasantarkkaan että yksi syy hänen potkuilleen oli hänen oma käyttäytymisensä, mutta ei tietenkään tätä mene julkisesti sanomaan.

Myrrä tiesi myös että potkut saatuaan ei enää ole asiaa joukkueen luokse. Näin toimittiin myös Karrin kanssa, joten talon tapa varmasti oli tiedossa enkä ymmärrä miksi siitä piti erillinen suht dramaattinen numero tehdä.
Tätä olen yrittänyt täällä sanoa, vaikka itse en tiedä potkujen syytä. Kyllä se työntekijä tietää missä on mokannut, jos ei ole täysi idiootti mitä en usko Myrrän tapauksessa. Ns. esittää vain tyhmää.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 396
Myrrä tietää tasantarkkaan että yksi syy hänen potkuilleen oli hänen oma käyttäytymisensä, mutta ei tietenkään tätä mene julkisesti sanomaan.

Myrrä tiesi myös että potkut saatuaan ei enää ole asiaa joukkueen luokse. Näin toimittiin myös Karrin kanssa, joten talon tapa varmasti oli tiedossa enkä ymmärrä miksi siitä piti erillinen suht dramaattinen numero tehdä.
Ok.. en tunne tapausta.. en kiistä enkä väittele. Yllättävän monilla täällä tuntuu olevan hyvinkin tarkkaa tietoa asioiden kulusta.
Ei ole myöskään mitää tarvetta puolustella Myrrää, eikä myöskään tuomita.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 396
Myrrä tietää syyn potkuilleen. Tiesi kun sai potkut ja tietää edelleen koska se kerrottiin hänelle Tillun ja Ripan toimesta.
Asia selvä.. kuten jo edellä kirjoitin, niin en minä tiedä tästä mitään enkä väittele. Yllättävän monella on tarkkaa ja selkeää tietoa asioiden kulusta. Eikä minulla myöskään ole mitään puolia tässä ketä puolustelisin.
 

Patinoitunut runomies

Rivipelaaja
Viestejä
87
Nyt kun olen tätä sinänsä mielenkiintoista ketjua lukenut niin selvästi on havaittavissa tämä:

Osa spekuloi pelkästään julkisuuteen tulleilla tiedoilla, kun taas toiset oikeasti tietää, mutta eivät halua avata asiaa sen enempää.

Itse kuulun ensimmäiseen porukkaan. Luulen, että ne jotka oikeasti tietävät ovat syvemmällä Ilveksessä ja ymmärtävät, että asian avaaminen nyt olisi Ilvekselle haitallista, oli se mennyt ihan miten tahansa. Tarpeeksi on ollut turbulenssia muutenkin. Respect.

Oma fiilis on tällä hetkellä, että hyviä ja huonoja asioita on tapahtunut puolin sekä toisin ja koska emme saa koskaan tietää totuutta niin omalta kohdaltani unohdan koko asian.

Tänään alkaa tuleva kausi!
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 991
No niin kuin sanoin riippuu potkujen syystä. Paitsi isoissa firmoissa ei ole syylläkään väliä. Jos työntekijä on tehnyt jotain potkut aiheuttavaa, niin silloin ei halailla.
Tuossa tapauksessa harvemmin tarvitsee palkan maksuakaan jatkaa?
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 192
Tuossa tapauksessa harvemmin tarvitsee palkan maksuakaan jatkaa?
Riippuu täysin tapauksesta ja työnantajan tahtotilasta. Suomessa työntekijällä on erittäin vahvat oikeudet ja työnantaja on heikoilla. Tietämättä tapausta sen enempää, niin veikkaisin kuitenkin, että tässä Joken tapauksessa ei mennä sen rajan yli mikä pätisi oikeudessa perusteena potkuille. En myöskään tiedä miten menee tällaiset määräaikaiset sopimukset, kun eroavat vähän normaalista työelämästä. Ja vaikka menisikin oikeudessa läpi, niin Ilves ei varmaan ole halukas ottamaan sitä riskiä.

Jos se syy potkuille olisi tuo sienten syönnin lomassa tullut ajatus, että Jokke olisi houkutellut pelaajia toiseen seuraan, niin en usko sen riittävän syyksi antaa potkut lain mukaan. Vaikka on moraalisesti ainakin minun mielestäni törkeästi tehty ja en usko yhdenkään seuran hyväksyvän tuollaista toimintaa.

Helpompi tapaus on miettiä veikkausliigan Wissin potkut. Kaikki ovat tietoisia mitä Wiss on tehnyt eli ahdistellut seuran naispuolista työntekijää pikkujouluissa tai jossain muissa juhlissa. Ei käsittääkseni mitään törkeätä, mutta pitänyt kädestä kiinni ja ei päästänyt irti ym. Interillä ei ollut muuta mahdollisuutta kuin potkia Wiss pois. Luultavasti palkka maksetaan Wissille kuitenkin normaalisti, kun ei tuokaan tapaus lain mukaan oikeuta potkuihin.

Tällaiset tapaukset ovat työnantajalle aivan perseestä. Työnantaja ei tee mitään väärää ja työntekijä perseilee. Työnantaja toimii maksumiehenä, kun menetät työntekijän ja joudut vielä maksamaan sille sen perseilyjen takia.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 991
Jos se syy potkuille olisi tuo sienten syönnin lomassa tullut ajatus, että Jokke olisi houkutellut pelaajia toiseen seuraan, niin en usko sen riittävän syyksi antaa potkut lain mukaan. Vaikka on moraalisesti ainakin minun mielestäni törkeästi tehty ja en usko yhdenkään seuran hyväksyvän tuollaista toimintaa.
Oikeesti?
Herätys.

Näköjään koskela/ hölö/ utunen kombo hyväksyy nuo törkeydet.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 192
Ok.. en tunne tapausta.. en kiistä enkä väittele. Yllättävän monilla täällä tuntuu olevan hyvinkin tarkkaa tietoa asioiden kulusta.
Ei ole myöskään mitää tarvetta puolustella Myrrää, eikä myöskään tuomita.
Mielestäni yllättävän harvalla. Onko kaksi nyt osoittanut tietävänsä jotain. Varmasti ovat johdon lähipiirissä kun tietävät asioita. Myrrä on ainakin omilta lähteiltään pimittänyt tiedon.

Itse tosin taisin olla aika hyvin kärryillä tapuksesta ihan julkisuuteen tulleiden juttujen perusteella ja päättelykyvyllä. Voi olla, että sienilläkin oli oma osansa asiassa. Kaikki vaihtoehtoiset teoriat tuntuivat ihan idioottimaiselta toiminnalta Ilveksen johdon osalta. Pidän Ilveksen johtoa kuitenkin fiksuna ja en uskonut tekevän noin tyhmiä asioita. No onneksi tämä nyt on kaikille selvä, vaikka koskaan ei tarkkaa syytä potkuille saada tietää. Varmasti syy on kuitenkin ollut aiheellinen.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 192
Oikeesti?
Herätys.

Näköjään koskela/ hölö/ utunen kombo hyväksyy nuo törkeydet.
Niin. Siis täällä on joku Repomiehen sekava kommentti asiasta. Ja sanoin, että Hölön pisteet laski valtavasti, jos tieto pitää paikkansa, että houkutteli Pelicansin pelaajaa tulevaan joukkueeseensa samalla kun Pelicans maksoi Hölölle palkkaa. Sama asia on silloin myös Ilveksellä edessä, kun Hölöllä on sopimus muualle. Tämä asiahan ei voinut olla Koskelalla tiedossa, kun teki sopimuksen Hölön kanssa. Paitsi, jos Hölö olisi niin tampio, että sanosi sopimusneuvotteluissa yrittävänsä houkutella Pelicansin pelaajia Ilvekseen kesken kauden. Silloin pitäisi kaikkien herätyskellojen soida, että tuo on edessä meillä kohta.

Haluasin kuulla sen haastattelun itse ennen kuin pystyn päättelemään mitä on sanottu ja milloin. En ennen sitä ala Hölöä ristiinaulitsemaan.

Onko sinun mielestä ok kusta työnantajan muroihin ja koittaa houkutella pelaajia sieltä pois vielä kun olet palkkalistoilla. Mitä jos Tillulla olisi sopimus vaikka Lukon UTJ:ksi seuraavaksi kaudeksi ja tällä kaudella neuvotteluissa pelaajien kanssa sanosi, että ei ilves tuota ehtoa pysty täyttämään, mutta käyppäs kysyyn Raumalta siellä taidetaan pystyä täyttämään tuo ehto ja saat vielä 10% lisää palkkaa.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
3 040
Toistetaan nyt jälleen kerrran, että myrrä ei ole saanut potkuja Ilveksestä.
Tarkoitat vissiin tätä "vapautettiin päävalmentajan tehtävistä ja työvelvoite päättyi"?
Semantiikkaa.
Luulen että suurin osa, ja ainakin itse kun kerran olin tilanteessa, jossa lähtö tuli, mutta palkanmaksu jatkui, niin minun kokemus oli kyllä, että potkut tuli siinä hetkessä kun työvelvoite päättyi.
 

dr Origo

Luottopelaaja
Viestejä
1 982
Tarkoitat vissiin tätä "vapautettiin päävalmentajan tehtävistä ja työvelvoite päättyi"?
Semantiikkaa.
Luulen että suurin osa, ja ainakin itse kun kerran olin tilanteessa, jossa lähtö tuli, mutta palkanmaksu jatkui, niin minun kokemus oli kyllä, että potkut tuli siinä hetkessä kun työvelvoite päättyi.
Pistettiin rotaatioon eikä määräaikaista työsopimusta jatkettu.
 

Luchs

Luottopelaaja
Viestejä
1 152
Toisaalta.
Oletteko vilkaisseet ketjun otsikkoa? Kuinka paljon tuo otsikko määrittelee spekulointia tai tekee spekuloinnin paheksumisesta oikean näkökannan?
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 709
Jouko Myrrä (apulaisineen) äänestettiin Jatkoajan kirjoittajien toimesta Liigan viidenneksi parhaaksi niukasti ohi Helmisen. Kärkikaksikko Joulupukki ja Niemelä erottuivat selvästi sijasta 3.

 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös