Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
On ”syyllinen” tai aloittava osapuoli sitten kuka hyvänsä, niin harmillista, että näiden paikallismatsien jälkeen isoimmat otsikot revitään nykyään näistä väkivaltajutuista.

Siellä Ilves voitti eilen (taas) naapurin tiukan väännön jälkeen.

Ei kyllä yhtään kaipaa tätä väkivaltameininkiä enempää.

Grinder

Luottopelaaja
Eli et saa hurrata joukkueesi voittoa, koska se provosoi pikku tapparalaisia jotka juuri hävisivät.

tuopin heitto oli siis ok koska toiset ”provosoivat”

Hienoa toimintaa taas
Eiköhän nämä tuopinheittäjät ihan yhtälailla ole tulleet kiinniotetuksi. Saa sellaisen kuvan että vain Ilveksen kannattajia olisi viety säilöön ja rahoitettu. Tuossa on kaksi osapuolta toimimassa omalla tavallaan väärin. Itse en ymmärrä edes sitä miten puolin tai toisin voi keittää niin yli. Muttei sitä tarvitse ylitse tarpeen naamaan hieroa.

Grinder

Luottopelaaja
Eli siis tuoppien heitto oli ok koska Osasto juhli voittoa?
Ja missähän vaiheessa olen sanonut että tuopin heitto on ok. Se nyt on pahin rikos tuossa koko tilanteessa (toki onko muovi vai lasi, se nyt vähän vaikuttaa rangaistukseen, muttei tuomittavuuteen). Tuo tyyppi toivottavasti jäänyt teostaan kiinni.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Eiköhän nämä tuopinheittäjät ihan yhtälailla ole tulleet kiinniotetuksi. Saa sellaisen kuvan että vain Ilveksen kannattajia olisi viety säilöön ja rahoitettu. Tuossa on kaksi osapuolta toimimassa omalla tavallaan väärin. Itse en ymmärrä edes sitä miten puolin tai toisin voi keittää niin yli. Muttei sitä tarvitse ylitse tarpeen naamaan hieroa.
Ei tullut. Vain meikäläisiä vietiin. Mutta senhän sä jo tiesitkin kun oiit paikalla. Eiku...

Gregsu

Rivipelaaja
Ja missähän vaiheessa olen sanonut että tuopin heitto on ok.
Sellaisen kuvan saa hyvin nopeasti jos vastaukset on pelkästään aggressiivista syyttämistä Osastoa kohtaan. Mutta anyways, hyvä että syyllistät myös tuoppien heitot :)

Edit: niin ja tuo "Mouhot helvettiin" chäntti on sen verta pieni juttu että jos sitä lähtee syyllistämään niin voi hyvää päivää.

Grinder

Luottopelaaja
Eli sä olet vain tyhmä. Asia selvä.
Tuo on sun mielipide, ihan tyhmäksi tohtii kutsua, mutta tiedostan toki meillä olevan hieman erikulmaiset maailmankatsomukset. Näkemyksiä maailmaan mahtuu.
Ei tullut. Vain meikäläisiä vietiin. Mutta senhän sä jo tiesitkin kun oiit paikalla. Eiku...
Ongelma on se että tuo pitää nähdä. Jos heittäjä jää pimentoon niin ei saa rangaistusta. Valitettavaa kyllä yksittäinen temppu voi jäädä huomiotta. Muttei tämä perustele sitä oman puolen käytöstä. Ei ikinä. Noissa tilanteissa ei lähdetä selvittelemään sitä kuka oli oikeassa missäkin asiassa. Siellä pyritään rauhoittamaan aggressiivinen tilanne. Jos siellä riehuu kovin aggressiivinen sakki niin se täytyy hajottaa. Niin se vain on. Oli se syy mikä tahansa.

Pena85

Vakiokokoonpanossa
Voit olla varma että asiaa viedään eteenpäin mutta eniten tässä vituttaa poliisin käytös. Tuskin heitä vastuuseen saadaan koska poliisihan tutkii itse itseään koskevat valitukset mutta herran jumala miten paskaa toimintaa heiltä eilen. Siis kuvottavaa. Maassa makaavan päälle usutetaan vielä poliisikoira vaikka tämä henkilö ei mitenkään uhkaava ollut. Noh, nyt puuttuu kaverilta kädestä pesäpallon kokoinen pala lihaa. Ei vaatinut kuin sellaiset 18 tikkiä. Todellinen ylilyönti virkavallalta. Kaikki kytät on poliiseja.:mad:
Poliisi ei ole oikea valituskohde koska siellä asialle ei tapahdu mitään.
Kuten kirjoitin, eduskunnan oikeusasiamies on oikea kohde ja todistajien lausumat mukaan. Jos todella tapahtunut kuten täällä kirjoitetaan niin asiaa ei saa painaa villaisella

M22

Luottopelaaja
Ei ole. Takuulla jokainen sen ansaitsee. Siinä ei sitten totella poistumiskäskyä ja jäädään aiheuttamaan hämminkiä tai mitä ikinä mutta kyllä koko tuon porukan saa mun puolestani viedä vaikka sitten kovaotteisesti pois jos ei puhetta uskota. Suomi ei ole mikään anarkia.
Itse asiasta en tiedä mitään, kun en ole paikalla ollut, mutta pidätkö mahdollisena, että poliisi voi erehtyä henkilöstä tai tehdä muun arviointivirheen?

Grinder

Luottopelaaja
Sellaisen kuvan saa hyvin nopeasti jos vastaukset on pelkästään aggressiivista syyttämistä Osastoa kohtaan. Mutta anyways, hyvä että syyllistät myös tuoppien heitot :)
Osastoa en ole maininnut itse ennen edellistä viestiä. Tuntuu että Osasto on enemmän reagoinut kommentointiin koska ovat olleet osallisena. En heitä tässä erityisesti ole tuonut esiin. Provosointi ja aggressioaktit tuossa ihan puolin ja toisin kyseenalaistin. Ei missään tapauksessa tuopinheittely ole hyväksyttävää. Se voi olla jopa todella vaarallista. Nämä tekijät pitäisi saada vastuuseen.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Kuinkahan kameravalvonnan laita? Luulisi että aika paljon niitä tuolla on josta tilanteen menon luulisi selviävän.

Grinder

Luottopelaaja
Itse asiasta en tiedä mitään, kun en ole paikalla ollut, mutta pidätkö mahdollisena, että poliisi voi erehtyä henkilöstä tai tehdä muun arviointivirheen?
Henkilöstä voi erehtyä mutta onko tuossa kokonaisvaltaisesti tapahtunut arviointivirhe? Jotenkin tulee kuva että ei ole. Tilanne on vain pitänyt rauhoittaa. Tilanne on vielä keskusta-alueella ja ohi lappaa sivullista porukkaa. Sitten kun näistä alkaa olla jo laajalti kokemuksia. Tapahtuu joka paikallismatsin jälkeen niin näistä varmaan haluttaisiin eroon. Lähes kaikki osapuolet.

nipa

Vakiokokoonpanossa
Eli siis tuoppien heitto oli ok koska Osasto juhli voittoa?
Oisko menneinä keväinä voinu rauhassa mennä heittelemään tuoppeja tapparan torijuhliin, koska juhlinnallaan provosoivat muiden joukkueiden kannattajia? Ihan älytöntä laittaa tätä hommaa voittoa juhlivien syyksi, kun toinen osapuoli huonona hävijänä käy päälle.

Moraalinvartija

OS41 Lutuurituottaja
Kuinkahan kameravalvonnan laita? Luulisi että aika paljon niitä tuolla on josta tilanteen menon luulisi selviävän.
Juu, tätähän tässä selvitellään.

Ainakin Shootersin portsari näki tilanteen, eikä ole työsuhteessa Arenaan, jolloin ehkä uskaltaa ääneen sanoa asiansa. Kovin munattomalta toistaiseksi tuntui areenan jv tyyppien mielenkiinto toimia todistajina asiassa jossa virkavalta teki täysin tarpeettoman teon.

AnkuK

Vakiokokoonpanossa
Mä edelleen odotan itkupilli Rauhalan ja Mattilan kommenttia asiasta, paikalla ollut lapsiakin ja tuoppia heitetty.
Ai niin....

Joo edelleen pelistä tulleena ns sivustaseuraajana virkavallan toiminta oli kuvottavaa.

wunderveba

Rivipelaaja
1. "Mouhot helvettiin" ei ole mikään "voittochäntti", vaan ihan selkeä provosointi. Ei kuitenkaan lain edessä tuomittavaa toimintaa, ainoastaan lapsellista.

2. Tuopin heitto on äärimmäisen vaarallista ja myös lain edessä täysi rikos.

3. Em. ei oikeuta kuitenkaan oman käden oikeuteen ja uhkaavaalta näyttävään käytökseen poliisin tulee reagoida mieluiten ennaltaehkäisevästi.

4. Poliisin toiminta syytä myös tutkia, jos jotain ylilyöntejä on sattunut. Kiinniottotilanteessa kuitenkin on ihan ohjeistuksen mukaista käyttää riittävää miesylivoimaa, sillä sen ei kuulukaan olla milläänlailla "tasaväkinen" tilanne.