Kannattaminen yli lajirajojen

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 560
No kyllä se nyt vaan on. Se on ihan faktaa että ennen pitkään tuollaisella provoamisella jonkun saa siellä pelissä vastukseksi.
Juu kyllähän tuossa tosi pahasti kyseinen herrasmies toimi. Toivottavasti on vakuutukset kunnossa kun käyttäytyy noin törkeästi.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
5 280
Juu kyllähän tuossa tosi pahasti kyseinen herrasmies toimi. Toivottavasti on vakuutukset kunnossa kun käyttäytyy noin törkeästi.
En mää jaksa sun kanssa väittää kun sun ymmärrys asiasta on jossain etanan ja päästäisen välimaastossa. Sanoin pointtini jo asiasta ja varmasti kaikki vähänkin järkeä omaavat ymmärsivät mitä tarkoitin. Palataan ketjun aiheeseen kuten jo yllä pyydettiin.
 

heppuli

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
465
Älkää nyt tarttuko mihinkään mouholippikseen. Hieno homma, että kyseinenkin ihmisoletettu oli todistamassa laadukasta futismatsia. Tampereella ei ruveta hölmöilemään niin kuin monessa muussa paikassa tehdään. Joskus menee tunteisiin ja ärräpäät lentävät, mutta sulassa sovussa. Kyllä se vatutus aikanaan laantuu.

Ensi viikon matsia odotan kyllä malttamattomana. Kaikki eväät mennä jatkoon.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 837
Hahaa joku tapparafani (näin ymmärsin) ollut katsomassa Ilves-paita päällä ja Tapparan lippis päässä Ilves-Djugården matsia :D toki kuka sitä nyt ei laadukasta futismatsia tulis katsomaan!
Ei se lopulta harvinaista ole että tapparalaisia käy kesäisin Ilveksen matseissa mutta jättäisin kyllä itse nuo rekvisiitat kotiin. Ei se itseäni toki haittaa, naurattaa vain. Onhan se vähän kun mennä valkoisessa puvussa Linnan juhliin. Vähintään kuin kello kädessä esiintyminen frakkiin sonnustautuneena.
 
Viestejä
22
Ajattelin olla ottamatta osaa keskusteluun, kun asia vähän eksyy alkuperäisestä aiheesta, mutta mutta.. En tiedä oliko sama kaveri kuin kuvassa, mutta Ilveksen pelipaidassa ja tapparan mestaruuslippiksessä oleva kaveri pyöri tosiaan C5 - B1 kaljakojun lähistöllä ennen pelin alkua.

Itselle asia aiheutti enemmänkin hölmön ja ristiriitaisen fiiliksen hänen puolestaan, jos ei itse nää asiassa mitään outoa tai kaksinaismoraalia. En itse oikeuta väkivaltaa tai muutakaan toiseen ihmiseen kohdistuvaa uhkaavaa käytöstä, mutta jos yhtään asiaa ajattelee maalaisjärjellä niin tuollainen toiminta saattaa itsensä alttiimmaksi tietysti sille. Kysymys kuuluu, että eikö kyseinen kaveri ymmärrä tai nää yhtälössään mitään outoa ja pitää tätä normaalina tapana pukeutua Suomessa toisen seuran otteluun vai oliko lippiksellä haettu nimenomaa pienesti huomiota? Ehkä hyvällä tavalla herättämään keskustelua käytävillä tai sitten huonolla tavalla? En pidä sitäkään hyvänä asiana, mutta ulkomaisissa sarjoissa ei tulisi mieleenkään mennä antamaan jollekkin se ensimmäinen kipinä toimia hölmösti.

Tähän kyseiseen otteluun vielä palaten, joka taisi mennä viestien perusteella vissiin erittäin siististi. Välikohtauksia ei taidettu saada Ilveksen ja tapparan välillä, mutta AIK Fotbollin logo + Djurgården JK ei ollut hedelmällisin yhdistelmä edes Tammelassa. Tai riippuu tietysti millaisista hedelmistä pitää.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 188
naapurin lippis päässä ei saa tulla Tammelaan mutta Ilveksen miehen on ihan ok tuuletella Kupsin maaleja ja voittoa

Näin naapurista, miksi ihmeessä mennä Ilveksen peliin Tapparan lakki päässä ellei kyseessä ole jääkiekon paikallismatsi Tampereella? En minäkään tuolla tavalla kerjäisi verta nenästäni. Ei kannata tyhmä olla, kun on päivänselvää että tuo voi provosoida Ipa-henkisiä ihmisiä.
 

rakitic

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
780
Näin naapurista, miksi ihmeessä mennä Ilveksen peliin Tapparan lakki päässä ellei kyseessä ole jääkiekon paikallismatsi Tampereella? En minäkään tuolla tavalla kerjäisi verta nenästäni. Ei kannata tyhmä olla, kun on päivänselvää että tuo voi provosoida Ipa-henkisiä ihmisiä.
Ja näin.
 

King98

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
584
Näin naapurista, miksi ihmeessä mennä Ilveksen peliin Tapparan lakki päässä ellei kyseessä ole jääkiekon paikallismatsi Tampereella? En minäkään tuolla tavalla kerjäisi verta nenästäni. Ei kannata tyhmä olla, kun on päivänselvää että tuo voi provosoida Ipa-henkisiä ihmisiä.
Mikään provosointi ei pitäs yhessäkään varsinkaa aikusessa ihmisessä aiheuttaa väkivaltaisuutta. Sanoa voi asiasta niin kuin miehet, jos jokin provosoi. Jos tekee mieli tapella niin kehään sitten!
 

Keltavihreäpeto

Rivipelaaja
Viestejä
73
Eihän tässä kukaan ole kieltämässäkään heitä sinne tulemasta mutta senkin voisi tehdä tyylillä sen sijaan että täysin tahallaan provoaa jollain mestaruuslippiksellä. Miten tämäkin nyt on taas osalle näin vaikeaa tajuta?

No mitä itse olen nähnyt jengiä Tammela Tapparan vetimissä niin kaikkia on yhdistänyt sellainen tyhjä katse. Sellainen tyhjyys ja tietämättömyys paistanut silmissä omasta vaatetuksestaan, etteivät varmasti ole edes itse sisäistäneet mitä heillä on päällä. Olen itse asiassa varma, että nämä laittaisivat oman mummonsa hautajaisiinkin mustan puvuntakin, mic mackin farkkujen ja hieman likaisten lenkkarien kanssa Tapparan lippiksen. Ellei ole talvi ja vedetä pipaa päähän. Ei tarvitse turhaan laittaa tukkaa, koska se on aina hyvin lakin alla.

Itse koen, että kärpänen jota on juuri yritetty lyödä lätkällä provosoituu vähemmän kun joku joka näkee noita Tammelassa.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 513
Olen Tapparan peleissä nähnyt paljon muiden joukkueiden paitoja, lippiksiä sun muita vermeitä. Nämä eivät ole siis olleet edes vastustajan kamppeita vaan täysin ulkopuolisen joukkueen vaatteita. Eipä ne itseäni ole ainakaan häirinneet, vaatteiden kantajat ovat olleet peleissä ihan neutraalisti oman seuransa väreissä ilman tarkoitusta provosoida kummankaan kentällä olevan joukkueen kannattajia. Joku Tapparan mestaruuslippiksen heiluttaminen taas menee jo idiotismin puolelle.

Ei se itse vaate vain miten ja mihin sitä käyttää.
 

Nade

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
978
Olen Tapparan peleissä nähnyt paljon muiden joukkueiden paitoja, lippiksiä sun muita vermeitä. Nämä eivät ole siis olleet edes vastustajan kamppeita vaan täysin ulkopuolisen joukkueen vaatteita. Eipä ne itseäni ole ainakaan häirinneet, vaatteiden kantajat ovat olleet peleissä ihan neutraalisti oman seuransa väreissä ilman tarkoitusta provosoida kummankaan kentällä olevan joukkueen kannattajia. Joku Tapparan mestaruuslippiksen heiluttaminen taas menee jo idiotismin puolelle.

Ei se itse vaate vain miten ja mihin sitä käyttää.
Asia toki erikseen, kun käytetään jonkun ns. neutraalin seuran vaatteita toisten pelissä. Varsinkin NHL joukkueiden paitoja näkyy useinkin Nokia Arenalla ja monesti myös Liiga joukkueiden fanikamoja, mutta paikallisvastustajan kamppeissa toisten pelissä pyöriminen lienee vähän eri kategoriaa.

Itse asiaan liittyen, ei tarvitse mennä montaakaan viikkoa taaksepäin, kun uutisoitiin tapauksesta, jossa baarissa oltiin saatu tappelu aikaiseksi vastapuolen suosikkijoukkueen ollessa Ilves eikä eräs toinen seura. Suomessa tupataan olemaan viinaan meneviä ja matsissa saatetaan nauttia sitä olutta enemmän kuin yhden tuopin verran, joten asioita voi tapahtua, vaikka toinen osapuoli ei tahallisesti provosoisikaan.

Luulisi, että aikuiselta mieheltä löytyy sen verran älliä päästä ja toinen lippis kaapista, ettei tarvitse mestaruuslippiksen kanssa lähteä paikallisvastustajan peliin. En minäkään menisi.
 

Pirkkalan Litti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
504
En ihan ymmärrä tuota logiikkaa pukea joku NHL-paita Ilveksen Veikkausliigamatsiin. Mutta eipä se minulta pois ole.

Toivottavasti muutaman vuoden päästä suurimmalla osalla yleisöstä on keltaista päällä. Mieluiten Ilveksen futispaita.
 

Don Corleone

Luottopelaaja
Viestejä
2 706
Oma mielipiteeni: Saat mennä ihan minkä vaan joukkueen lippiksen tai muun tavaran kans toisen urheiluseuran peliiin, sitä en kiellä. Mutta se on HYVIN, HYVIN, HYVIN mautonta.
 
Ylös