"Oot sä se, valmentaja Ilveksen?". Ei ole enää. Eikä ole enää Lindholmiakaan. Hiljaiseksi vetää. En olisi ikipäivänä uskonut vuosi sitten, että vuoden päästä ei ole enää Lindholmia, ja Kivi on saanut potkut Ilveksestä - puhumattakaan, että potkut tulevat, kun kautta on pelattu vasta 7 peliä.
Minä, kun olen ollut aina siinä uskossa, että Kivi on persoonana ihannetyyppi pelaajien valmentajana, ja nimenomaan nuorten, joita Ilveksen tämän kauden joukkueessa on paljon, niin hämmentävältä tuntuu nämä puheet siitä, että Kivi menetti pelaajiensa luottamuksen. Ja vaikken Kiveä mitenkään henkilökohtaisesti tunne, niin sen perusteella, mikä kuva Kivestä on vuosien varrella tullut valmentajana ja TV-kommentaattorina, niin en tunnista Kiveä siitä, kun huhutaan, että Kivi ei suostunut kertomaan Lepaukselle hyllytyksensä syytä, vaan että olisi ollut vaan hiljaa, ja laittanut apuvalmentajat asialle.
No mistä näistä tietää. Luulinhan minä, että Pelicansin Nieminen ja Nurminen tulevat mitä parhaimmiten toimeen. Viime kaudellakin tehtiin TV-raporttia Lahdesta heidän valmentaja-arjesta, niin sehän oli sellaista hyvähenkistä keskinäistä meininkiä ja naureskelua. (Lisäksi MM-kisojen studioistakin on välittynyt heistä sellainen hyvähenkinen kaveruus). Jatkoajassa kuitenkin huhutaan, että eivät olisi tulleet toimeen keskenään. No, voihan tilanne olla jossain vaiheessa muuttunut, jos vaikka myöhemmin on ilmennyt vaikka jotain valmennuksellisia erimielisyyksiä, ja huhut on tietysti huhuja.