Huh mitä höpötystä. En todellakaan usko, että Kivi ja joukkue olisi tyytyväisiä johonkin kymppisijaan, jos tavoite on aivan muuta.
He ovat ammattilaisia ja tietävät, että tämä on tulosurheilua, toisin kun täälä kirjoittelevat.
Sä olet täälä lähinnä luonut sitä sosiaalikiekkoilmapiiria selittelemällä etukäteen, että vaikka 9-10 sijoille jäätäisiin niin se olisi ihan ok suoritus.
Musta se olisi kyllä toinen epäonnistuminen uudelta Ilvekseltä enkä varmasti ole yksin sen ajatuksen kanssa. Eteenpäin ja jatkoon sääleistä, ei ole muuta vaihtoehtoa.
En ole mielestäni kirjoittanut edistäen mitään sosiaalikiekkoilun aatetta. Seison edelleen sen takana, miten Ilveksen tilanteen arvioin suhteessa muihin joukkueisiin ennen omistajan vaihtoa ja välittömästi strategian julkaisun jälkeen. Mielestäni olen ollut hyvinkin johdonmukainen kirjoituksissani. Kirjoitin ennen omistajamuutosta, että Ilves tulee saavuttamaan sijat 6-7 (ylemmän keskikastin) uuteen halliin mennessä,
mikäli asioita hoidetaan hyvin. Strategian julkaisun jälkeen kirjoitin, että Ilveksen urheilullinen tavoitteen asetanta on mielestäni epärealistinen. Mielestäni ei ollut mitenkään mahdollista, että Ilves nousisi kolmessa vuodessa sijalta 15 pysyvästi neljän joukkoon.
Uskallan väittää, että 14 muun seuran analyyttiset kannattajat ovat todenneet Ilveksen strategian nähdessään, että se on utopistinen. Analyyttisilla kirjoittajilla tarkoitan sellaisia henkilöitä, jotka esimerkiksi tutkivat jokaisen seuran taloustilanteita.
Sinä näet minun kirjoitukseni sosiaalikiekkoilun edistämisenä. Joku puolestaan saattaa todeta, että minun arvioni osuu tällä kaudella melko kohdalleen (sijat 8-10) ja ehkä jopa olen osunut oikeaan, kun olen arvostellut strategiassa ollutta urheilullista aikataulua.
Mikäli katsellaan Ilveksen tämän kauden suoritusta ulkopuolisin silmin, niin uskallan väittää, että he arvioivat Ilveksen kauden jo nyt ok-suoritukseksi. Ei siis vielä hyväksi, mutta he ovat saaneet selvän signaalin siitä, että Ilves on nousemassa keskikastiin. Ja strategian mukaisesti tämä saavutetaan kestävällä talouden hoidolla. Tämä on täysin poikkeuksellista viime aikojen Ilveksessä.
Luonnollisesti urheilullinen tulos saattaisi olla paljon parempi, mikäli nykyjohto saisi tehdä puolen millin tappiot edellisten johtojen tapaan. Tämä ei enää ole mahdollista.
Tykätään siitä täällä tai ei, niin Ilves on urheilullisesti ottanut askeleen eteenpäin. Urheilullisesti nyt on saavutettu kymmeneen vuoteen runkosarjassa paras sijoitus. 2000-luvulla meidän yhden kauden maaliennätys on 164. Tuota maalilukemaa olivat takomassa mm Kariya, Hyvönen, Helminen, Stefan ja Cory Murphy. Tuo maaliennätys syntyi 56 matsissa, mutta kertonee, että aika iloisesti nämä tämän päivän nuoret ovat maaleja mättäneet. Kaikkien aikojen piste-ennätykseenkin on vielä pienet saumat (ennätys 92 pistettä).
Ja edelleen pidetään erillään se, mihin kukin ovat tyytyväisiä.