Ilves97
Luottopelaaja
Ilves on jättänyt avausmaalin tehneen vastustajan pisteittä seitsemän kertaa tällä kaudella. Mikään muu joukkue ei ole sitä niin montaa kertaa tehnyt.Hirveän raskasta kun ensimmäinen maali määrittää peliä,
Ilves on jättänyt avausmaalin tehneen vastustajan pisteittä seitsemän kertaa tällä kaudella. Mikään muu joukkue ei ole sitä niin montaa kertaa tehnyt.Hirveän raskasta kun ensimmäinen maali määrittää peliä,
hyvä pointti, voisi laittaa myös positiivisuusketjuunIlves on jättänyt avausmaalin tehneen vastustajan pisteittä seitsemän kertaa tällä kaudella. Mikään muu joukkue ei ole sitä niin montaa kertaa tehnyt.
Ilves on jättänyt avausmaalin tehneen vastustajan pisteittä seitsemän kertaa tällä kaudella. Mikään muu joukkue ei ole sitä niin montaa kertaa tehnyt.
Kerroppas miltä sun tilastos näyttää, kun vastustaja on mennyt 2 maalin johtoon, montakos kertaa tää joukkue on sieltä tullut tasoihin tai ohi?Ilves on jättänyt avausmaalin tehneen vastustajan pisteittä seitsemän kertaa tällä kaudella. Mikään muu joukkue ei ole sitä niin montaa kertaa tehnyt.
Syy miksi olen ylipäätään tällä kaudella näitä kerännyt on se, että en ostanut täysin viime kauden puheita avausmaaleista. Toki oli selkeää, että Ilveksen peleissä avausmaalin merkitys ylikorostui, mutta en ihan ostanut sitä, että se ylikorostui niin paljoa kuin puhuttiin.Nuohan ovat pääsääntöisesti tapahtuneet alkukaudesta. Viimeisin taisi olla hieno nousu Jukureita vastaan.
Viimeiseen puoleentoista kuukauteen on sitten taas mahtunut omien 3-0 johtojen sulamista ja vastustajan päästämistä peliin mukaan omalla löysäilyllä. Jos taas vastustaja menee parin maalin johtoon, ei Ilves ole tällä ajanjaksolla onnistunut sieltä kertaakaan nousemaan. Yhdessäkään Ilveksen voitossa tältä ajanjaksolta ei vastustaja ole tehnyt avausmaalia.
Viime kaudella olin tähän aikaan huolestunut joukkueen henkisestä kantista. Huoleni osoittautui todeksi.
Toivottavasti huoleni on tällä kaudella turha.
Ei multa löydy sellaista tilastoa kun en ole sellaista pitänyt, enkä todellakaan jaksa tässä vaiheessa kautta laskea kaikista yli 250:stä Liigapelistä kuinka monessa on kahden maalin takaa noustu voittoon. Voit laskea tämän ihan itse jos kiinnostaa.Kerroppas miltä sun tilastos näyttää, kun vastustaja on mennyt 2 maalin johtoon, montakos kertaa tää joukkue on sieltä tullut tasoihin tai ohi?
Ja yks iso huolenaihe on se, ettei ilveksestä syystä tai toisesta ole paljo eturintaman miesten jälkeen takaa tukea tullut. Enemmän ja enemmän alkanut Aatamikin näyttään tavalliselta kuolevaiselta. Ei tietenkään huonosti pelaa, mutta laskusuhdannetta ilmassa.Viime kaudella olin tähän aikaan huolestunut joukkueen henkisestä kantista. Huoleni osoittautui todeksi.
Täysin samaa tapahtui viimekaudella runkosarjassa ja pleijareissa tuo ensimmäisen maalin päästäminen koitui liian isoksi Ilveksen joukkueelle viimekaudella ja valitettavasti sama näyttää jatkuvan toivottavasti saavat korjattua asian ei vain ole enää kauaa aikaa...Kyllä näissä kahdessa edellisessä pelissä täytyy myös nähdä tuloksen taakse. Ilves tuli sekä Kookoota, että Hpk:ta vastaan hyvin avauserään ja loi tukuttain laatupaikkoja, mutta ei vaan saaneet sitä maalia tehtyä.
Joku viisas on joskus todennut, että niin kauan kun pääset paikoille ei ole mitään hätää. Kyllä ne kiekot alkaa taas meneen sinne vihulaisenkin reppuun. Ja joo, kyllä tämä on maalintekopeli, eikä tulostaulu valehtele.
Täytyy toivoa ettei ole kaudet veljeksiä keskenään.Täysin samaa tapahtui viimekaudella runkosarjassa ja pleijareissa tuo ensimmäisen maalin päästäminen koitui liian isoksi Ilveksen joukkueelle viimekaudella ja valitettavasti sama näyttää jatkuvan toivottavasti saavat korjattua asian ei vain ole enää kauaa aikaa...
Kuka nyt on pitänyt sitä jonain meriittinä? Puhe oli siitä ohjaako avausmaali Ilveksen peliä merkittävästi, tällä kaudella näin ei ole ollut.Olisin varovainen näissä lausunnoissa, joissa pidetään meriittinä joukkueen nousemisesta vastustajan avausmaalin jälkeen voittoon.
Pitkässä sarjassahan näin ei loputtomiin tapahdu ja pitää alkaa pohtia syitä, miksi se avausmaali vastustajalle ylipäätään annetaan.
Tällä kaudella Liigassa avausmaalin tehnyt joukkue on jäänyt pisteittä noin 15 prosentissa peleistä. 60 pelin otannalla voi siis olettaa joukkueen jättävän avausmaalin tekevän joukkueen pisteittä yhdeksän kertaa. Alkukauden 7 oli siis huikeaa ylisuorittamista yleiseen Liigan tasoon nähden, eikä sitä kannata pitää yleisenä tasona. Tällä sinun tarkastelujaksoksi ottamalla pätkällä Ilveksen vastustaja on tehnyt avausmaalin neljä kertaa. 0/4 näistä ei vielä suurta huolta herätä, etenkin kun kerran näistä on kuitenkin noustu pisteille.
Tätä mantraa minä olen ihmetellyt jo pidemmän aikaa. En ota kantaa siihen, että muiden peli tästä paranee. Ilvestä vastaan ei edes tunnu olevan tarvetta kun nykyinenkin riittää. Mistä kuitenkin kumpuaa se usko, että Ilveksen peli tuosta paranee kevään edetessä? Milloin se alkaa ja kuinka nopea se muutos sitten on. Minä en vain jaksa uskoa siihen, että se yllättäen sormia napsauttamalla tuosta muuttuu hyväksi.Jotenkin jaksaa edelleen naurattaa, kun aina joku mainitsee kuinka muut parantavat peliään mitä lähemmäksi kevättä mennään. Jotenkin saa vaikutuksen, että se on kaikilla muilla sataprosenttisen varmaa, että peli paranee, mutta Ilveksellä se ei voi olla mahdollista.
Kyllä runkosarjan voitto on viimepeleissä Tapparalle lahjoitettu.Mikäs jengillä suututtaa? Sarjakärjessä Pendolino iloisesti puksuttaa!
Minä muistelen ja muistutankin vielä tätä foorumin itkupotkuraivareitten järjetöntä määrää, mitä tullut tässä vaiheessa kautta. Varsinkin ku ollaan kärjessä edelleen.Eikä tätä hetkeä kukaan mestaruusjuhlissa muistele.
Muistuta sitten, mutta kärjessä ollaan tasapistein ja Tapparalla kolme peliä vähemmän pelattuna. Oli hyvä mahdollisuus taistella runkosarjan voitosta. No.. voittakoot Tappara sen, Ilves juhlii mestaruutta ja tämä on tieto.Minä muistelen ja muistutankin vielä tätä foorumin itkupotkuraivareitten järjetöntä määrää tässä vaiheessa kautta varsinkin ku ollaan kärjessä edelleen
Ja finaaleissa kohdataan kuitenkin Tappara ja voitot menee meille 4-0 tai 4-2 ni saadaan juhlia vielä kotipelissä mestaruutta.Muistuta sitten, mutta kärjessä ollaan tasapistein ja Tapparalla kolme peliä vähemmän pelattuna. Oli hyvä mahdollisuus taistella runkosarjan voitosta. No.. voittakoot Tappara sen, Ilves juhlii mestaruutta ja tämä on tieto.
Lähempänä kolmossijaa kuin kärkeä.Minä muistelen ja muistutankin vielä tätä foorumin itkupotkuraivareitten järjetöntä määrää, mitä tullut tässä vaiheessa kautta. Varsinkin ku ollaan kärjessä edelleen.