Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Viestejä
2 061
Minun mielestäni on nimenomaan hyvä, että YLE painottaa tekemässään tuotannossa moninaisuutta ja ohjeistaa toimittajia ja sisällöntuottajia tuottamaan moninaista ja puolueetonta sisältöä. Sehän itsessään ei kerro mistään agendasta, jos sisällöntuottamisessa keskitytään kohderyhmiin ja ohjeistetaan ottamaan yhteyttä tai lähestymään ihmisiä monipuolisesti ja ottamaan huomioon esimerkiksi erilaiset etniset taustat, uskonnot, iän tai muut valtaväestöstä erottavat asiat.

Hirveästi puhutaan myöskin siitä, että YLE olisi jotenkin vasemmistolaisittain mädätetty uutisorganisaatio, mutta oikeastihan perustelut tästä puuttuvat täysin. YLE tuottaa sisältöä, joka on poliittisesti sitoutumatonta ja on mahdollistanut kaikkien äänten kuulumisen mediassa. DEI-koulutuksista suivaantuminen on vain amerikkalaisen äärioikeiston matkimista ja julkisen median alentamista, joka saa kohtuuttomasti potkua kaupallisilta medioilta, koska nämä haluavat laajentaa omaa markkinaosaansa.
Pointtini oli:

Jokainen vastuullinen yritys kouluttaa omia työntekijöitään kyllä, mutta kuten heidän omat työntekijät ovat tuoneet ilmi, niin koulutuksia ei voi verorahoilla ostaa sellaisilta tahoilta, jotka tituleeraa itse itsensä aktivisteiksi, kuten nyt on käynyt.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 547
Pointtini oli:

Jokainen vastuullinen yritys kouluttaa omia työntekijöitään kyllä, mutta kuten heidän omat työntekijät ovat tuoneet ilmi, niin koulutuksia ei voi verorahoilla ostaa sellaisilta tahoilta, jotka tituleeraa itse itsensä aktivisteiksi, kuten nyt on käynyt.
Mmm, ja koko keississä oli/on paljo sellasta mitkä sivuutettiin, joko tarkotuksella tai tietämättömyyttä. Jotain on ainakin eteenpäin menossa, eli ilmeisesti Ylen rahankäytöstä tulee jossain vaiheessa julkista tietoa,
josta vois kummastella että miksei ole aina ollutkin. Turhapa totaka on kummemin vekslata, tulee ku tulee.
 

Kodytek88

Luottopelaaja
Viestejä
2 275
Joo Raipenhan se oli ja koski enemmän verojuttuja, mutta pätee moneen muuhunkin asiaan. Kerro nyt vähän miten asia etenee, ku kiinnostaa asaissa tuo, että miten yksityinen ihminen saa perittyä rahojansa rikosilmoituksen jne... kautta.
Hirveästi ei tosiaan odotuksia ole tämän suhteen, kun sen edellisen keissinkään osalta en ole kohta vuoteen kuullut mitään.

Viime viikolla tuli kirjallinen vahvistus asiasta Suomi.fi - viesteihin. Tämän jälkeen ovat varmaankin puhelimitse yhteydessä epäiltyyn ja mikäli myöntää syyllisyytensä, niin ilmeisesti sen jälkeen käräjäoikeus tekee oman päätöksensä ja sen jälkeen syytetty joko maksaa tai menee perintään.

Edellisessä tapauksessa siis soittivat n. pari kk ilmoituksen jälkeen, että syyllinen on myöntänyt tekonsa, jonka jälkeen homma menee käräjille, perintään ja niin edelleen... Ei kuulemma itse tarvi tehdä mitään ennen kuin toisin ohjeistetaan ja tän jälkeen ei siis kuulunut mitään, eikä poliisin sivustollakaan näy mitään merkintää koko ilmoituksesta, kun kirjaudun sisään.

Noh, eipä ainakaan tule tuhlattua enää aikaa yhteydenpitoon tämän kaverin kanssa. Paljon yhteisiä tuttuja olemassa ja jos kyselevät, niin enpä aio tyypin puolesta valehdella vaan kerron asian laidan.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 400
Hirveästi ei tosiaan odotuksia ole tämän suhteen, kun sen edellisen keissinkään osalta en ole kohta vuoteen kuullut mitään.

Viime viikolla tuli kirjallinen vahvistus asiasta Suomi.fi - viesteihin. Tämän jälkeen ovat varmaankin puhelimitse yhteydessä epäiltyyn ja mikäli myöntää syyllisyytensä, niin ilmeisesti sen jälkeen käräjäoikeus tekee oman päätöksensä ja sen jälkeen syytetty joko maksaa tai menee perintään.

Edellisessä tapauksessa siis soittivat n. pari kk ilmoituksen jälkeen, että syyllinen on myöntänyt tekonsa, jonka jälkeen homma menee käräjille, perintään ja niin edelleen... Ei kuulemma itse tarvi tehdä mitään ennen kuin toisin ohjeistetaan ja tän jälkeen ei siis kuulunut mitään, eikä poliisin sivustollakaan näy mitään merkintää koko ilmoituksesta, kun kirjaudun sisään.

Noh, eipä ainakaan tule tuhlattua enää aikaa yhteydenpitoon tämän kaverin kanssa. Paljon yhteisiä tuttuja olemassa ja jos kyselevät, niin enpä aio tyypin puolesta valehdella vaan kerron asian laidan.
Sen verran on pakko kommentoida, että TIEDOKSI: en tiedä meneekö mikään sitten automaattisesti perintään vaikka tuomiot tulisikin. Kannattaa kysellä perään...

Itse nyt parin nettihuijarin vienyt muiden mukana käräjille ja tuomioon asti, hain ulosotot ja nyt kun paskapäät ei maksa mitään, niin kikkailen passiivirekisterin kanssa (sekin täytyy määrävälein uusia).

Vituttaa, kun pientä oravaa, kun paskakasat eka huijaavat, sitten saa hoitaa kaikki itse, ettei pummit kävele kuin koira veräjästä.

Tiedoksi siis vaan ja toivottavasti edes sulla oikenee hommat...
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 547
Hirveästi ei tosiaan odotuksia ole tämän suhteen, kun sen edellisen keissinkään osalta en ole kohta vuoteen kuullut mitään.

Viime viikolla tuli kirjallinen vahvistus asiasta Suomi.fi - viesteihin. Tämän jälkeen ovat varmaankin puhelimitse yhteydessä epäiltyyn ja mikäli myöntää syyllisyytensä, niin ilmeisesti sen jälkeen käräjäoikeus tekee oman päätöksensä ja sen jälkeen syytetty joko maksaa tai menee perintään.

Edellisessä tapauksessa siis soittivat n. pari kk ilmoituksen jälkeen, että syyllinen on myöntänyt tekonsa, jonka jälkeen homma menee käräjille, perintään ja niin edelleen... Ei kuulemma itse tarvi tehdä mitään ennen kuin toisin ohjeistetaan ja tän jälkeen ei siis kuulunut mitään, eikä poliisin sivustollakaan näy mitään merkintää koko ilmoituksesta, kun kirjaudun sisään.

Noh, eipä ainakaan tule tuhlattua enää aikaa yhteydenpitoon tämän kaverin kanssa. Paljon yhteisiä tuttuja olemassa ja jos kyselevät, niin enpä aio tyypin puolesta valehdella vaan kerron asian laidan.
Jep jep, eli aavistin just tota ja mitä Miikakin kerto että vaikeeta on periminen. Täs yhteiskunnas on liian helppoa kaikenmoinen "lokkeileminen". Harmi homma sun kannalta, mutta ole tyytyväinen ettei isommasta rahasta ole kyse, vaikka sekin toki sun omaas. Luottamuskin on ansaittava.
 

Kodytek88

Luottopelaaja
Viestejä
2 275
Sen verran on pakko kommentoida, että TIEDOKSI: en tiedä meneekö mikään sitten automaattisesti perintään vaikka tuomiot tulisikin. Kannattaa kysellä perään...

Itse nyt parin nettihuijarin vienyt muiden mukana käräjille ja tuomioon asti, hain ulosotot ja nyt kun paskapäät ei maksa mitään, niin kikkailen passiivirekisterin kanssa (sekin täytyy määrävälein uusia).

Vituttaa, kun pientä oravaa, kun paskakasat eka huijaavat, sitten saa hoitaa kaikki itse, ettei pummit kävele kuin koira veräjästä.

Tiedoksi siis vaan ja toivottavasti edes sulla oikenee hommat...
Ainakin sanoivat, että menisivät, mutta tiedä sitten. Suomi on ainakin minulle profiloitunut sellaisena rikollisten hyysääjävaltiona, että en ihmettele, vaikkei asiat etenesikään.

Pitää olla yhteyksissä tuosta viime vuotisesta tapauksesta, kunhan kerkeää. Omaa hölmöyttä toki mennä sarjahuijarin lankaan, mutta siltikin.
 

Don Corleone

Luottopelaaja
Viestejä
2 694
Tämä on sitä paskan jauhantaa.
Pitäskö mun vaihtaa nimimerkkiä? Mielessä olis helkatin hyvä, mutta nykyinenkin on.
 

Don Corleone

Luottopelaaja
Viestejä
2 694
No nyt on. Loimaan Kummisetä :D Löydänkö siis vällyjen alta irtileikatun ilveksenpään ens kerran kun oon kanssas jostain eri mieltä? ;)
Ja muistakaa, Ilves on nyt Corleonen mafiaperheen suojeluksessa, joten lupamme, että heillä tulee olemaan menestystä.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 547
Suomi on ainakin minulle profiloitunut sellaisena rikollisten hyysääjävaltiona, että en ihmettele, vaikkei asiat etenesikään.
No, nythän sulla on omakohtanen kokemus, miten hankala on yksityisen ihmisen periä takaisin omia rahojansa. Joskus aikanaan mulla kävi hiukan samalla lailla ku autoon murtauduttiin. Molemmat lukot rikottu luultavasti ruuvareilla ja lopulta menty autoon sisälle rikkomalla ikkuna. Saaliiksi saivat aurinkolasit ja muutaman parkkikolikon. Poliisilla kävin rikosilmotuksen tekemäs, ja vastaus oli että tuskin saadaan kiinni ja että resurssit vähissä jne....Eli yhtä tyhjän kanssa. Tietysti erona etten ikinä tiennyt keistä oli kyse, mikä oli harmi.
Tavallaan sen ymmärrän että Poliisilla on kädet täynnä kaikenmoista muuta, ja reilusti isompaakin asiaa.

Siinä mielessä kyllä voi puhua hyysäämisestä, jos pikkulikan tai naisen raiskaaja voi päästä ehdollisilla tuomioilla, eli käytännössä yhtä tyhjän kanssa. Musta tollasista tuomiot vois alkaa 3-5 vuodesta kiinteetä,
ja pedofiilien tuomiot vähintään 5 vuotta kiinteetä. Vaikka enemmänki.
Oppispahan olemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: CTS

Kodytek88

Luottopelaaja
Viestejä
2 275
M Roomissa sanoivat vaan, notta pitäisi ajaa loputkin, että saa jotain tehtyä. Enpä tuosta alkanut maksamaan, kun osaan itsekin ajaa. Nyt pitäisi sitten kikkailla tämän kanssa niin, että jättää sen verran millejä, ettei ole kovin pahasti epäsynkassa ja toisaalta ei näytä amishilta, jolla on pitkä parta ilman viiksiä.

Piti se tämäkin päivä vielä nähdä.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
9 134
Jatkoajassa otsikko:
Petmanin veljekset jatkavat koko kauden yhdessä – myös Klintrupille jatkoa SaiPassa
Aina kun näen nimen Petman niin mieleen tulee Antero Mertaranta ja hänen ääntämyksen "Peeetman". En pääse tästä ikinä irti.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
15 619
Jatkoajassa otsikko:

Aina kun näen nimen Petman niin mieleen tulee Antero Mertaranta ja hänen ääntämyksen "Peeetman". En pääse tästä ikinä irti.
Mää en tiedä onko tämä Antzalta oikein äännetty, mutta kyllä mua ärsyttää IFK:n "Muuuuuuuttin" vielä enemmän. Mielestäni kaikki muut lausuu Motinin "Mutiin"
 

Mikko Määttänen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
175
Pieneltä reissulta palattu harmaaseen arkeen. @IhanJuniori pelasti keskustelun tyylikkäästi sopuisammille raiteille omalla arvostettavalla paljastuksellaan ja ei varmasti pitäisi enää palata näihin aiheisiin, joita moni ei varmasti haluaisi edes käsiteltävän koko palstalla. Sen verran pikkusieluinen olen, että pakko kuitenkin tarttua:

Huomaa hyvin kuinka Yle on mokannut pahasti, kun Ylen puolustelijat keskittyvät kaikkeen muuhun kuin itse asiaan. Keskitytään siihen mikä on jonkun aviopuolison poliittinen tausta ym. merkityksettömiin asioihin.

Kyllä erilaiset taustakytkökset ovat keskustelun kannalta nimenomaan tärkeitä asioita ymmärtää.

Kuvaavaa oli, että Libiso sanoi Ylen olevan työyhteisöltään huonoin paikka missä on ollut. Enkä ole yhtään yllättynyt, kun on tuollainen natsi meininki missä keskitytään kieltämään ja pistämään ohjeita joka paikkaan.

Kaikilla työpaikoilla on oma kulttuurinsa ja omat pelisääntönsä työntekijöille, ei Yle ole tässä mikään poikkeus.

--

Vähemmän yllättäen Libiso tosiaan puffaili näillä huikeilla paljastuksillaan omaa kirjaansa. Kasvisruokaa on tarjottu pikkujouluissa, huhhuh! Helsingin kaupunkihan on jo muutamia vuosia sitten linjannut, ettei heidän tilaisuuksissaan tarjoilla lihatuotteita ja monet siellä toimivat firmat ovat seuranneet tätä linjaa vain perässä. Syynä ihmisten kiusaamisen sijaan ympäristövaikutukset.

Kaikkia tulisi kohdella tasavertaisesti, mielipiteisiin tai näkemyksiin katsomatta. Piste.

Mutta kun Ylessä nimenomaan yritetään kohdella kansalaisia tasavertaisesti kouluttautumalla monimuotoisuuden suhteen - aivan kuten kaikissa nykyaikaisissa, vähänkin isommissa yrityksissä tehdään - siitä pitää nostaa härdelli. Absurdia.

No, ehkä pitäisi avata ihan oma lankansa näistä väännöistä.
 
Ylös