Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 194
Vielä kun jengi muistaisi olla huolissaan tästä niissä huomattavasti useammissa perustapauksissakin, kun sitä työpaikkaa ei saa joku sen takia, että on vaikka romani, arabi tai nainen.
Pitää ollakin ja se on käsittääkseni myös laitonta. Aivan samalla lailla kun miehen, valkoihosen, kristityn ja heteron sorsiminen työtekijää valitessa. Veikkaisin, että Ylen kärähtäessä tuollaisesta kohu olisi vielä suurempi, kun nyt sitä hyssytellään ja ei pidetä minään.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 194
Huomaa hyvin kuinka Yle on mokannut pahasti, kun Ylen puolustelijat keskittyvät kaikkeen muuhun kuin itse asiaan. Keskitytään siihen mikä on jonkun aviopuolison poliittinen tausta ym. merkityksettömiin asioihin.

Kuvaavaa oli, että Libiso sanoi Ylen olevan työyhteisöltään huonoin paikka missä on ollut. Enkä ole yhtään yllättynyt, kun on tuollainen natsi meininki missä keskitytään kieltämään ja pistämään ohjeita joka paikkaan. Eivät ole tainneet ohjeet oikein toimia ja selvää on se, että se mulkku ihminen on mulkku, vaikka jossain lukisi, että älä ole mulkku. Tuollaiset ohjeet saavat sen tavallisen ihmisen vain tosi varovaiseksi ja ahdistuneeksi, että mitä täällä saa tehdä ja rikoinko nyt jotain sääntöä.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 637
Lloyd Libisolta tuli juuri elämäkerta ja hänen osallistuminen Farmi Suomeen julkaistiin myös. Näillä ei sitten ole mitään merkitystä, vaan kirja kannattaa ostaa NYT, jotta TOTUUS selviää.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 194
Libison megasupershokkipaljastus myös oli että hän joutui pikkujouluissa syömään vegeruokaa.

Thoughts and prayers.
Itse olen pikkujouluissa tarjonnut työntekijöille mitä he ovat halunneet syödä. Koin sen jotenkin paremmaksi, kuin jos olisin kaikki pakottanut syömään omien mieltymysteni suhteen. Varmaan tässäkin olen ollut väärässä ja työyhteisö olisi ollut parempi tällä Ylen tavalla. Tuosta voisivat pistää jonkun ohjelapun ylen pomojen seinälle, että kaikki ei vättämättä tykkää samasta mistä he ja muita ei voi pakottaa tykkäämään asioista joista ei tykkää. Tai sitten voi pistää työntekijöille ohjelapun, että kaikki tykkää kasvisruuasta.

Mutta hienoa, että joku keskustelee itse asiasta eikä epäolennaisista kirjan julkistuksista ym. Ne eivät muuta ylen toimintaa yhtään sen paremmaksi tai pahemmaksi.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 637
Itse olen pikkujouluissa tarjonnut työntekijöille mitä he ovat halunneet syödä. Koin sen jotenkin paremmaksi, kuin jos olisin kaikki pakottanut syömään omien mieltymysteni suhteen. Varmaan tässäkin olen ollut väärässä ja työyhteisö olisi ollut parempi tällä Ylen tavalla. Tuosta voisivat pistää jonkun ohjelapun ylen pomojen seinälle, että kaikki ei vättämättä tykkää samasta mistä he ja muita ei voi pakottaa tykkäämään asioista joista ei tykkää. Tai sitten voi pistää työntekijöille ohjelapun, että kaikki tykkää kasvisruuasta.

Ainakin täällä Suomessa on sellainen kulttuuri, että tapana on syödä mitä järjestäjät ovat valmistaneet. Jos se on kasvisruokaa, niin sitten se on kasvisruokaa. Toki ruuasta voi kiukutella ja vaatia omaa erillistä menua, mutta Suomessa tuollainen käytös on sallittu vain pienille lapsille. En ole sentään itse koskaan joutunut viemään tai vaatimaan omia eväitä pikkujouluihin!
 

IlvesEnthusiast2024

Rivipelaaja
Viestejä
62
Ainakin täällä Suomessa on sellainen kulttuuri, että tapana on syödä mitä järjestäjät ovat valmistaneet. Jos se on kasvisruokaa, niin sitten se on kasvisruokaa. Toki ruuasta voi kiukutella ja vaatia omaa erillistä menua, mutta käsittääkseni tuollainen käytös on sallittu vain lapsille. En ole sentään itse koskaan joutunut viemään tai vaatimaan omia eväitä pikkujouluihin!

Jos Ylen pikkujouluissa olisi pelkkä lihavaihtoehto, niin varmasti siitä nousisi nyt nähtyä suurempi riski kohu. Tai yhtään missään vähänkään isommassa valtion järjestämässä tilaisuudessa.

Itse sekasyöjänä en asiassa ongelmaa näkisi, mutta tässä maassa on ammattiloukkaantujia, jotka asiasta metakan nostaisivat.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 637
Jos Ylen pikkujouluissa olisi pelkkä lihavaihtoehto, niin varmasti siitä nousisi nyt nähtyä suurempi riski kohu. Tai yhtään missään vähänkään isommassa järjestämässä tilaisuudessa.

Itse sekasyöjänä en asiassa ongelmaa näkisi, mutta tässä maassa on ammattiloukkaantujia, jotka asiasta metakan nostaisivat.

Totta kai olisi, niin kuin olisi myös, jos juomista puuttuisi alkoholiton vaihtoehto, tai allergioita ei huomioida. Nämä asiat ovat kai sitten vähän akuutimpia perusteita kuin mieslasten itku saada syödä lihaa jokaisella aterialla.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 194
Ainakin täällä Suomessa on sellainen kulttuuri, että tapana on syödä mitä järjestäjät ovat valmistaneet. Jos se on kasvisruokaa, niin sitten se on kasvisruokaa. Toki ruuasta voi kiukutella ja vaatia omaa erillistä menua, mutta Suomessa tuollainen käytös on sallittu vain pienille lapsille. En ole sentään itse koskaan joutunut viemään tai vaatimaan omia eväitä pikkujouluihin!
Varmaan olen sitten tehnyt väärin, kun työntekijöiden pikkujouluissa olen kysynyt työntekijöiötä mitä haluavat syödä tai ainakin vienyt sellaiseen paikkaan missä vaihtoehtoja on useampi. Itsekin olen kaikkiruokainen ja ei olisi ongelma syödä mitä vain, mutta monella ihmisellä on isojakin vaatimuksia ruuan suhteen. Pikkujoulut ovat työntekijöiden juhla jossa on tarkoitus nostaa työhenkeä. Tuollaisella kiusaamisella sitä ei saada nostettua. Varmasti Pizzapaikasta olisi voitu tilata jokaiselle mieluisa pizza. Ainakin se juuri omassa työporukan juhlissa onnistui.
 

Kyyberi

Luottopelaaja
Viestejä
1 710
Tajusin, että blockfestit on samaan aikaan Ilveksen ekan harkkapelin kanssa, joka on kyllä suorastaan hyvin rikollista :(

Tästä tulikin mieleen tämä legendaarinen tapahtuma, kun Snoop Dogg sai Ipan pelipaidan :D
c122748efc62492ca926e3269677f48d.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 877
Pitää ollakin ja se on käsittääkseni myös laitonta. Aivan samalla lailla kun miehen, valkoihosen, kristityn ja heteron sorsiminen työtekijää valitessa. Veikkaisin, että Ylen kärähtäessä tuollaisesta kohu olisi vielä suurempi, kun nyt sitä hyssytellään ja ei pidetä minään.

Ketä valkoista heteromiestä YLE on nyt siis sorsinut työntekijöitä valitessa tai millään muullakaan tavalla? Myönnän, että en oo jaksanut tän keissin joka käänteeseen tutustua, enimmäkseen koska sitä hämmentävät Ukkolan, Puopolon ja Velkavuoren kaltaiset ammattitrollaajat.

Voi olla että joissain toimintatavoissa on petrattavaa, koskas ei, mutta isossa kuvassa maailman meno on parempaan suuntaan silloin, kun valtiorahoitteinen yleisradioyhtiö pitää asianaan huolehtia siitä, että mediassa erilaisten ihmisten erilaiset näkökulmat tulevat tasapuolisesti kuulluiksi kuin silloin, kun näin ei ole ja vedetään aina tottumuksesta sama all white male panel joka paikkaan.

Ihmettelin vaan ääneen sitä, että se sama jengi joka jaksaa nostaa äläkän tällaisista ei luultavasti ole paskan vertaa kiinnostunut nostamaan meteliä huomattavasti isommista ja yleisemmistä asioista.
 

Patinoitunut runomies

Rivipelaaja
Viestejä
90
Ketä valkoista heteromiestä YLE on nyt siis sorsinut työntekijöitä valitessa tai millään muullakaan tavalla? Myönnän, että en oo jaksanut tän keissin joka käänteeseen tutustua, enimmäkseen koska sitä hämmentävät Ukkolan, Puopolon ja Velkavuoren kaltaiset ammattitrollaajat.

Voi olla että joissain toimintatavoissa on petrattavaa, koskas ei, mutta isossa kuvassa maailman meno on parempaan suuntaan silloin, kun valtiorahoitteinen yleisradioyhtiö pitää asianaan huolehtia siitä, että mediassa erilaisten ihmisten erilaiset näkökulmat tulevat tasapuolisesti kuulluiksi kuin silloin, kun näin ei ole ja vedetään aina tottumuksesta sama all white male panel joka paikkaan.

Ihmettelin vaan ääneen sitä, että se sama jengi joka jaksaa nostaa äläkän tällaisista ei luultavasti ole paskan vertaa kiinnostunut nostamaan meteliä huomattavasti isommista ja yleisemmistä asioista.
Ihan mielenkiinnosta, mikä tekee Ukkolasta ammattitrollaajan?
 

Patinoitunut runomies

Rivipelaaja
Viestejä
90
Sehän hänen leipälajinsa tuntuu olevan. Joku olkiukko-woke-hölinä, mitä Iltalehti julkaisee kolumneina. Tyhmähän ei ole tietysti se, jolle maksetaan.
Asia harvinaisen selvä.

Eipä tätä keskustelua kannata sen enempää jatkaa. Koska en sinne herkkään vihreään kuplaan mahdu niin vaihtoehdoksi jääkin sitten se, että olen verenhimoinen rasisti ja naistenhakkaaja kuten nykyään kaikki valkoiset työssäkäyvät ja kiltisti veronsa maksavat suomalaiset miehet.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 877
Asia harvinaisen selvä.

Eipä tätä keskustelua kannata sen enempää jatkaa. Koska en sinne herkkään vihreään kuplaan mahdu niin vaihtoehdoksi jääkin sitten se, että olen verenhimoinen rasisti ja naistenhakkaaja kuten nykyään kaikki valkoiset työssäkäyvät ja kiltisti veronsa maksavat suomalaiset miehet.

Tällä oltaisiin avattu uhriutumisessa Suomen olympiamitalitili.
 

Patinoitunut runomies

Rivipelaaja
Viestejä
90
Kyllä ennen oli paremmin. Ennen valkoiset töissäkäyvät miehet hiihtivät kesät talvet kouluun maksamaan kiltisti veronsa, mutta nykypäivän Suomessa sama ryhmä loukkaantuu siitä, kun potkuilla uhkailevasta Ukkolasta sanotaan pahasti.
Ei ennen välttämättä ollut paremmin, mutta tää nykypäivän touhu menee helposti yli.

Hommahan lähti siitä kun ihan mielenkiinnosta kysyin, että mikä siitä Ukkolasta tekee trollin ja vastaus oli mitä oli.

Myönnän, että se oli tyhmä kysymys minulta. Miksi ihmeessä minua edes kiinnostaisi anonyymillä keskustelupalstalla jonkun anonyymin mielipide mistään?

Niin kauan kun ei keskustella kasvotusten, tai edes omalla nimellä, on tälläiset poliittiset keskustelut nollatasoa.

Jokainen näkee maailman omalla tavallaan ja demokratia on hyvä asia. Toiset sopeutuvat vallitsevaan tilanteeseen paremmin kuin toiset. Niin se on aina ollut ja niin se tulee olemaan.
 

Kodytek88

Luottopelaaja
Viestejä
2 283
Pistää kyllä ihmetyttämään joidenkin ihmisten käytös.

Lainasin entiselle kollegalle, jota pidin myös hyvänä kaverina, noin pari sataa viime vuonna. Lukuisten pyyntöjen ja tyhjien lupausten jälkeen rahat on edelleen saamatta takaisin. Viimeksi eilen piti olla se päivä, kun maksaa takaisin.

Mitta täyttyi tällä kertaa ja se kaveruus loppui sitten minun puolestani siihen. Ja kun en rahojani muuta kautta takaisin tule saamaan, niin päätin pitkän harkinnan jälkeen tehdä tyypistä rikosilmoituksen.

Ihmeellisintä tässä on se, että kyseessä on ihan normaali keski-ikäinen ja työssäkäyvä ihminen, jolla on kohta aikuiset lapset, kämppä, auto ja kaikkea. Jostain syystä ei vaan näemmä kiinnosta maksaa takaisin eikä edes selittää, mistä tässä on kyse.
 
Ylös