Lappeenrannan SaiPa

Miika Lundin

Luottopelaaja
Innolla odotan pelikirjauskovaisten ja vierumäkeläisten näkemyksiä SaiPan nykyvireeseen ja piilo(ei kai ne enää julkikaan kehtaa)kritiikkiä Raipen koutsaamiseen. Aikamoista.

Taitaa vieläkin päteä se vanha viisaus, että jääkiekko on yksinkertaisten ihmisten yksinkertainen laji ja henki voittaa materian...sanotaanko yli 50-60% keisseistä nyt ainakin.

Battery

Luottopelaaja
RaiPa24 - Kaikkien aikojen sensaatio! Okei Kespoon jälkeen... Pisteet/ottelu 1.70.

Niemelän Ilves - Kaikille kenkää! 1.77 P/O

Viimeksi muokattu:

Ilves97

Luottopelaaja
Innolla odotan pelikirjauskovaisten ja vierumäkeläisten näkemyksiä SaiPan nykyvireeseen ja piilo(ei kai ne enää julkikaan kehtaa)kritiikkiä Raipen koutsaamiseen. Aikamoista.

Taitaa vieläkin päteä se vanha viisaus, että jääkiekko on yksinkertaisten ihmisten yksinkertainen laji ja henki voittaa materian...sanotaanko yli 50-60% keisseistä nyt ainakin.
Pelaako SaiPa/Raipe siis ilman pelikirjaa pelkää tsemppikiekkoa vai miten tämä pitäisi tulkita?

Miika Lundin

Luottopelaaja
Sanontahan kuului alkujaan oikeasti "viisaiden/älykkäiden ihmisten yksinkertainen peli."

En tiedä missä kertaa on muuttunut kaikkien mieliin tuohon sinun muotoon.
Varmaan pesäpallistit ollu asialla. :)

Miika Lundin

Luottopelaaja
Pelaako SaiPa/Raipe siis ilman pelikirjaa pelkää tsemppikiekkoa vai miten tämä pitäisi tulkita?
Kovasti alkukaudesta asiantuntijat näin maalailivat medioissa. Tai näin mä ainakin olin havaitsevinani - isoja ei "raipelätkältä" odotettu.

Itse puolestaan uskoin jo ennen kautta, että SaiPa ei ole vastoin monien odotuksia playout-jengi saatikka karsija, vaan pikemminkin pleijariporukka.

Hyrrä

Luottopelaaja
Saipa on neljäntenä ja pikku hiljaa alkaa se vaihe runkosarjassa, jolloin alkaa Saipan jarrutustaistelu, siis hidastetaan vääjämätöntä tippumista taulukossa mahdollisimman paljon.

Kyllähän tuossa selkeä paikka olisi nyt vahvistaa joukkuetta. Pudotuspeleissä tulee jälleen uusi sauma voittaa tsempillä, vaikka kevättalvella se runkosarjassa ei riitä ja sijoitukset laskee. Eikä Raipen joukkue tietenkään ole pelkkä tsemppijoukkue, se on sitä puoliksi, mutta materiaalin heikkouden vuoksi ei pärjää ilman tuota puolikasta. On myös mielenkiintoista nähdä, miten joukkue käsittelee pidemmät tappioputket. Päästäänkö niistä hyvin taas jaloilleen.

M22

Luottopelaaja
Sanontahan kuului alkujaan oikeasti "viisaiden/älykkäiden ihmisten yksinkertainen peli." Siis oikeasti oikeasti
En tiedä oliko se ihan alunpitäen, mutta ainakin ite kuulin sen ekaa kertaa Pentti Matikaisen suusta jossain haastattelussa. Olisko tuo ollut 80-luvun loppua.

Ilves97

Luottopelaaja
Kovasti alkukaudesta asiantuntijat näin maalailivat medioissa. Tai näin mä ainakin olin havaitsevinani - isoja ei "raipelätkältä" odotettu.

Itse puolestaan uskoin jo ennen kautta, että SaiPa ei ole vastoin monien odotuksia playout-jengi saatikka karsija, vaan pikemminkin pleijariporukka.
Asia kunnossa. Eli mediakritiikkiä siis. En itse medioiden ennakoita SaiPasta lukenut ja sijoittelin itsekin top-12. Ihan näin kovaan alkuun en uskonut.

Pelitapoja on monenlaisia ja ei se Raipen lätkä tosiaan ikinä ole Vierumäkeläistä ollut. Pidän itse valmennuksen ja pelitavan roolia isona, mutta en vanno tietyn pelitavan nimeen.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen

Sihvonen nyt ainakin oli sitä mieltä että Raipe oli todella hyvä päätös SaiPalta. Verrattuna moneen muuhun harjoittelijaan Raipe on johtaja ja saa pelaajat tekemään kaikkensa pelikirjat sivuunjättäen. Vastuksien keltanokkiin verraten huomattavasti parempi valinta SaiPan kaltaiselle joukkueelle. Näin ainakin kutakuinkin muistan herran sanoneen

mirasane

Vakiokokoonpanossa
Tärkeintä olisi nyt varmistaa Salmisen jatko. Hänen pätkäsopparinsa kun päättyi tähän maajoukkuetaukoon.
Ja samalla hetkellä tuli tieto, että Salminen ei jatka. Iso lovi tuli.

Tilalle Latvian poika:

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Ja samalla hetkellä tuli tieto, että Salminen ei jatka. Iso lovi tuli.

Tilalle Latvian poika:
Harmillista. Jatkoajassa joku väitti että Salminen olisi tehnyt jatkot.

Taitaa tämä ulkkarimarkkina nostaa Salmisenkin arvoa aika paljon Euroopassa, toki näytöt myös hyvät.

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen