Liigan tilannehuone

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 734
Minusta vika taitaa olla vastaanottajan päässä, jos homoksi nimittelyllä pääsee ihon alle.

Kummeli Stories käsitteli asiaa hyvin: ”Soittivat tänne ja haukkuivat homoksi. Vaikka minä homo olisinkin, niin ei sitä minulle tarvitsisi kertoa.”
Ei kyllä se vika on ihan siinä huutelijassa jos tuollaisia suustaan päästää.
 

Lynx Canadensis

Kausi 2 jRa
Viestejä
828
Ei muuta kun kaikille Liiton alaisissa sarjoissa pelaaville tästä päivästä eteenpäin mikitys, jos tälle linjalle lähdetään.

Meidän seeprat ei saa edes vihellettyä pelitilanteita oikein niin en usko mielivaltaisen sanapoliisin lisäroolin olevan hyvä idea.
 

gentle

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
875
Okei, olisi hauska kuulla mitä asiatonta homoudessa on.
Etkai sä ny ihan oikeesti yritä tätä vanhaa "ei homoks haukkumises oo mitään väärää, koska homous on okei" tekosyytä. Eiköhän me kaikki tiedetä että "vitun hintti" ei ole neutraali lausahdus. Eipä se ehkä heteromiestä paljoa hetkauta jos joku homoksi haukkuu, mutta tämmöiset kommentit antaa seksuualivähemmistöihin kuuluville junnuille ja katsojille selvän viestin, että he eivät ole tervetulleita lajin pariin.
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Etkai sä ny ihan oikeesti yritä tätä vanhaa "ei homoks haukkumises oo mitään väärää, koska homous on okei" tekosyytä. Eiköhän me kaikki tiedetä että "vitun hintti" ei ole neutraali lausahdus. Eipä se ehkä heteromiestä paljoa hetkauta jos joku homoksi haukkuu, mutta tämmöiset kommentit antaa seksuualivähemmistöihin kuuluville junnuille ja katsojille selvän viestin, että he eivät ole tervetulleita lajin pariin.
Olemmeko nyt aivan varmoja, että homoudesta kannattaa tehdä tabu?

Taidat yllättyä, että minusta asiasta puhumisessa ei ole vähääkään arvolatausta ja toivoisin samaa suhtautumista kaikille muillekin. Mielelläni näytän esimerkkiä myös junnuille ja kysyn edelleen mitä asiatonta tai loukkaavaa homoudessa on.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 407
Olemmeko nyt aivan varmoja, että homoudesta kannattaa tehdä tabu?

Taidat yllättyä, että minusta asiasta puhumisessa ei ole vähääkään arvolatausta ja toivoisin samaa suhtautumista kaikille muillekin. Mielelläni näytän esimerkkiä myös junnuille ja kysyn edelleen mitä asiatonta tai loukkaavaa homoudessa on.
Tätä pitää kysyä Reunaselta kun tuollaista homottelua käyttää.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 902
Mielelläni näytän esimerkkiä myös junnuille ja kysyn edelleen mitä asiatonta tai loukkaavaa homoudessa on.
Ei mitään tietenkään.

Sana "hintti" on erittäin alentava homoseksuaaleja kohtaan ja sitä on käytetty haukkumanimenä homoseksuaaleista puhuttaessa vaikka kuinka monta vuosi kymmentä. Ihan niistä ajoista asti kun se oli täälä suomessakin rikos josta joutui vankilaan.
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Tätä pitää kysyä Reunaselta kun tuollaista homottelua käyttää.

Ei mitään tietenkään.

Sana "hintti" on erittäin alentava homoseksuaaleja kohtaan ja sitä on käytetty haukkumanimenä homoseksuaaleista puhuttaessa vaikka kuinka monta vuosi kymmentä. Ihan niistä ajoista asti kun se oli täälä suomessakin rikos josta joutui vankilaan.
Just näin. Oltaispa me kollektiivina riittävän kypsiä päästämään irti vanhasta painolastista, niin tämäkin oikenee ihan itsellään.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 902
Oltaispa me kollektiivina riittävän kypsiä päästämään irti vanhasta painolastista, niin tämäkin oikenee ihan itsellään.
Itse näen tämän asian niin, että niin kauan kun homoseksuaalit kokevat sanan hintti loukkaavana niin niin kauan se on loukkaava.

Itse en tälläin heterona voi oikein ottaa kantaa siihen mikä heitä loukkaa ja mikä ei. Eikä taida edes kuulua minulle.
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Mutta kun tällaiset Tarmot eivät ole, niin heitä pitää opettaa.

Itse näen tämän asian niin, että niin kauan kun homoseksuaalit kokevat sanan hintti loukkaavana niin niin kauan se on loukkaava.

Itse en tälläin heterona voi oikein ottaa kantaa siihen mikä heitä loukkaa ja mikä ei. Eikä taida edes kuulua minulle.
Siirtyispä nää mun lainaukset toiseen ketjuun.

Markiisille: Tällaisten tarmojen varalta asiaa ei saisikaan vaieta kuoliaaksi, niin koko viestissä ei olisi mitään arvolatausta.

Juniorille: Minä näen asian niin ettei minulla heterona tai homolla ole eroa kuin mieltymyksessä. Ihmisiä kumpainenkin eikä toisen mielipide ole ylitse toisen.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 784


En antaisi peliäkään. Stråka ei jostain syystä ole sekuntiakaan valmistautunut siihen että hyökkäyspäässä joku saattaisi taklata häntä kiekollisen pelin jälkeen vaan pelaa ikäänkuin fyysistä kontaktia ei jääkiekossa voisi sääntöjen mukaan ottaa. Jää ihailemaan omaa siirtoaan.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 784


En antaisi peliäkään. Stråka ei jostain syystä ole sekuntiakaan valmistautunut siihen että hyökkäyspäässä joku saattaisi taklata häntä kiekollisen pelin jälkeen vaan pelaa ikäänkuin fyysistä kontaktia ei jääkiekossa voisi sääntöjen mukaan ottaa. Jää ihailemaan omaa siirtoaan.



Tää pumppu = vitsi
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 625
Reunanen sanoi omien sanojensa mukaan "Painu vittuun, vitun Mestis-homo"



Reunasella on urallaan 51 ottelun kokemus Mestiksestä ja Mäenpäällä 16 matsin kokemus Mestiksestä

Miksi homo haluaisi painua vittuun tai edes haistaa sitä ;) Hitsi kun sallittas pienet nyrkkihipat (pl päällekarkaukset). Vähenis turha lässytys katkoilla ja siistiytyis peli muutenkin. Valtaosa liigapelaajista kuitenkin haluttomia lyöntihommiin. Sillon pitäs pitää naama kiinni ja jättää huitomiset pois.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 679
Ehkä, eniten tässä Reunasen tapauksessa tökkii se, että tähän päätettiin puuttua tälläi kerran tuhannesta. Hintittelyt on aika mietoa mitä kaukalossa kuulee ja ne nyt tuskin ketään hirveästi satuttaa. On siellä joskus menty aika henkilökohtaisiinkin juttuihin. Tietääkseni yleinen linja ollut 10 käytösrangaistus jos tuomarit sattuu kuulemaan verbaalisia "ylilyöntejä". Rasismi on sitten asia erikseen.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 625
Rasismi on sitten asia erikseen.

Tääkin on vähän outo asia. Huutelet kierrätyspaperin väristä Baptistee nxxkeriksi ja saisit kyllä heti pitkän pannan. Vaikka nxxkeri ei edes suomenkielessä ole paha sana. Ei se (periaatteessa) ole rasistinen sana. Koetaan se siksi nykyään kyllä. Aikakaudesta riippumatta taasen "vitun hinttaria" on vaikea perustella ei niin loukkaavaksi. Vaikka toisaalta ne vitun homotkin on nykyään OK. Realitysarjat on niistä riippuvaisia. Vaikeeta huudella nyk yhtään mitään.
 
Ylös