Liigan tuomaritoiminta

KAIZΞN

Vakiokokoonpanossa
Miten ne menee tasan jos KalPalla on kaksi paitsiomaalia ja Ilveksellä yksi? Ja linjatuomari koko kiekkouransa KalPassa pelannut?
Eli 2-1 KalPalle paitsiomaalit.

Missä ihmeessä te 2-2 tilanteen paitsion näette?

1711573191606.png

bxl-man

Share Ilves #18
Mutta onneksi asia on nyt korjattu. Eli tasan meni, hajaantukaa.

SM-LIIGAN erotuomarijohtaja Jyri Rönn kiisti Pennasen väitteen.

– Totuus on, että KalPan 3–2-maali oli paitsio. Mutta myös Ilveksen 1–2-maali oli paitsio. Molemmille joukkueille meni tänään yksi paitsiomaali, Rönn sanoi puhelimitse.

Tuomaripomo ihmetteli tilanteesta aiheutunutta härdelliä.

Kyyberi

Luottopelaaja
Mutta onneksi asia on nyt korjattu. Eli tasan meni, hajaantukaa.

SM-LIIGAN erotuomarijohtaja Jyri Rönn kiisti Pennasen väitteen.

– Totuus on, että KalPan 3–2-maali oli paitsio. Mutta myös Ilveksen 1–2-maali oli paitsio. Molemmille joukkueille meni tänään yksi paitsiomaali, Rönn sanoi puhelimitse.

Tuomaripomo ihmetteli tilanteesta aiheutunutta härdelliä.
Vittu mikä pelle.

Toutain

Luottopelaaja
Kelailin 2-2-maalia nyt itsekin @KAIZΞN viestin jälkeen. On sitten pikkuisen hämmentävä juttu tuo Pennasen lainaus, jossa myös otteluvalvojan näkemys mainittu, sillä tuo ei ole edes lähellä paitsiota. On niin selkeä juttu, että epäilen jotain väärinkäsitystä jossain vaiheessa. Tuliko tuo Pennasen lausunto siis pressissä vai missä?

Edit: edellinen @bxl-man viesti taitaa selittää väärinkäsityksen.

KAIZΞN

Vakiokokoonpanossa
Kelailin 2-2-maalia nyt itsekin @KAIZΞN viestin jälkeen. On sitten pikkuisen hämmentävä juttu tuo Pennasen lainaus, jossa myös otteluvalvojan näkemys mainittu, sillä tuo ei ole edes lähellä paitsiota. On niin selkeä juttu, että epäilen jotain väärinkäsitystä jossain vaiheessa. Tuliko tuo Pennasen lausunto siis pressissä vai missä?

Edit: edellinen viesti taitaa selittää väärinkäsityksen.

Ehkä ylianalysointia, mutta luulenpa Pennasen ajatuksien olevan nyt niin syvällä irrelevanteissa asioissa, että tajusi tuon keskustelun väärin. Pelko huokuu päälle.

Tampere Maple Leafs

Vakiokokoonpanossa
Pelattiinko hyvin? Ei pelattu.

Jos tuo oli paitsio, niin onko oikein, että siitä tuli maali? Ei ole.

Saattoiko ottelu ratketa tuohon? Luonnollisesti 2-2-tilanteessa ollut ottelu saattoi ratketa tuohon.

Hienoa logiikkaa teillä kyllä. Räksyttää täällä jollekin kanssakannattajalle siitä, että kun hän jossittelee/harmittelee oletettavasti vastoin sääntöjä syntynyttä ottelun loppuhetkien johtomaalia.

Ei sen nyt luulisi liian vaikeaa olla ymmärtää, että Ilveksen huono peli ja potentiaalisesti ottelun ratkaissut mahdollinen tuomarivirhe eivät sulje pois toisiaan. Ei se ole niin, että maailmaan mahtuu vain toinen näistä asioista, joten "turha valittaa, kun oltiin huonoja"...

Kuka muuten väitti, että peli oli muuten hallussa?

Edit: Ja modet, joo, pysytään tuomareissa.
Paitsiomaalit 1-1, meidän 2-1 maali tuli kilometrin paitsiosta. Myös huonot vihellykset meni hyvin tasan. Turha paeta todellisuutta. Hyödyt tasan.

Toutain

Luottopelaaja
Paitsiomaalit 1-1, meidän 2-1 maali oli kilometrin paitsiossa. Myös huonot vihellykset meni hyvin tasan. Turha paeta todellisuutta. Hyödyt tasan.

Voidaanko silti tuomaritoimintaa käsittelevässä ketjussa käsitellä tuomaritoimintaa itse kukin siitä näkökulmasta kuin parhaaksi näkee ja myös sitä mukaa, kun asioita koko ajan selviää, kuten nyt tuoreimpana se, että siellä oli kummallakin kai yksi paitsiomaali? Alun perin kyse oli siitä, että jos tässä ketjussa joku käsittelee tuomaritoimintaan liittyviä tilanteita, niin turha siihen tulla vikisemään mitään "älä viitsi, kun ansaittiin hävitä" -tyyppisiä juttuja.

KAIZΞN

Vakiokokoonpanossa
Voidaanko silti tuomaritoimintaa käsittelevässä ketjussa käsitellä tuomaritoimintaa itse kukin siitä näkökulmasta kuin parhaaksi näkee ja myös sitä mukaa, kun asioita koko ajan selviää, kuten nyt tuoreimpana se, että siellä oli kummallakin kai yksi paitsiomaali? Alun perin kyse oli siitä, että jos tässä ketjussa joku käsittelee tuomaritoimintaan liittyviä tilanteita, niin turha siihen tulla vikisemään mitään "älä viitsi"-juttuja.

Yleensä olen aika vahvasti sinun kanssasi samaa mieltä asioista, mutta eikö ketjun idea ole myös keskustella ja kumota niitä väitteitä? Omasta mielestäni tässäkin pelissä tuomareista valittaminen on aikalailla älyllistä epärehellisyyttä sekä defenssireaktiota. Saahan jokainen sitä toki tehdä sielunsa kyllyydestä, mutta faktaa kuitenkin lienee, ettei Ilves ole tuomaripeliin tässä sarjassa kaatunut.

Toki "älä viitsi" -onelinerit tai muut vastaavat kommentit ovat turhia, siitä olkaamme samaa mieltä :)

Toutain

Luottopelaaja
Yleensä olen aika vahvasti sinun kanssasi samaa mieltä asioista, mutta eikö ketjun idea ole myös keskustella ja kumota niitä väitteitä? Omasta mielestäni tässäkin pelissä tuomareista valittaminen on aikalailla älyllistä epärehellisyyttä sekä defenssireaktiota. Saahan jokainen sitä tehdä sielunsa kyllyydestä, mutta faktaa on, ettei Ilves ole tuomaripeliin tässä sarjassa kaatunut.

En ole tuosta juuri eri mieltä, enkä esim. puuttuisi millään tapaa siihen, jos jossain ketjussa joku huutelisi, että tuomareihin hävittiin ja joku olisi siitä kovin eri mieltä. Olen tehnyt itsekin niin tänään muualla kuin täällä, eli vastannut tappion yksioikoisesti tuomareiden piikkiin laittaneen valitukseen sellaisen väitteen olevan ihan höpöhöpöä. Mä näin ongelman siinä, että jos joku nostaa tuomarityöskentelyä käsittelevässä ketjussa esiin paitsiomaalin, niin siihen on typerää reagoida joillakin "älä viitsi"-jutuilla, saati jotain "jaa oliko peli muka hallussa?"-heittoja, kun asiaa käsitellyt ei missään vaiheessa niin väittänyt.

Periaatteessa täällä voisi kirota vääriä tuomariratkaisuja, vaikka peli olisi päättynyt 14-0 KalPalle.

Aivan varmasti suurimmalla osalla on keltavihreät lasit päässä tapauksia arvioidessaan, eikä toisinpäin meneviä vastaavia postailtaisi samalla innolla, mutta sekin kai kuuluu asiaan.

Ts. mä olen sitä mieltä, ettei tämä tuomareihin ratkennut, eikä tätä ainakaan huonompi joukkue tänään voittanut, mutta alkuperäinen ketjussa käsitelty tilanne kuuluikin nostaa esiin ja sitä oli ihan perusteltua manaillakin.

KAIZΞN

Vakiokokoonpanossa
En ole tuosta juuri eri mieltä, enkä esim. puuttuisi millään tapaa siihen, jos jossain ketjussa joku huutelisi, että tuomareihin hävittiin ja joku olisi siitä kovin eri mieltä. Olen tehnyt itsekin niin tänään muualla kuin täällä, eli vastannut tappion yksioikoisesti tuomareiden piikkiin laittaneen valitukseen sellaisen väitteen olevan ihan höpöhöpöä. Mä näin ongelman siinä, että jos joku nostaa tuomarityöskentelyä käsittelevässä ketjussa esiin paitsiomaalin, niin siihen on typerää reagoida joillakin "älä viitsi"-jutuilla, saati jotain "jaa oliko peli muka hallussa?"-heittoja, kun asiaa käsitellyt ei missään vaiheessa niin väittänyt.

Periaatteessa täällä voisi kirota vääriä tuomariratkaisuja, vaikka peli olisi päättynyt 14-0 KalPalle.

Aivan varmasti suurimmalla osalla on kelta-vihreät lasit päässä tapauksia arvioidessaan, eikä toisinpäin meneviä vastaavia postailtaisi samalla innolla, mutta sekin kai kuuluu asiaan.

Ts. mä olen sitä mieltä, ettei tämä tuomareihin ratkennut, eikä tätä ainakaan huonompi joukkue tänään voittanut, mutta alkuperäinen tilanne kuului nostaa ketjuun ja sitä oli ihan perusteltua manaillakin.

Joo, ehdottomasti noita paitsiotilanteita voi ja on sinänsä ihan hedelmällistäkin manailla "tyhjiössä". Kyseessä on ala-arvoista linjatuomaritoimintaa, jos kuudesta (teoriassa viidestä) maalista kaksi tulee selvistä paitsiotilanteista.

Tampere Maple Leafs

Vakiokokoonpanossa

Aivan varmasti suurimmalla osalla on kelta-vihreät lasit päässä tapauksia arvioidessaan, eikä toisinpäin meneviä vastaavia postailtaisi samalla innolla, mutta sekin kai kuuluu asiaan.

Ts. mä olen sitä mieltä, ettei tämä tuomareihin ratkennut, eikä tätä ainakaan huonompi joukkue tänään voittanut, mutta alkuperäinen tilanne kuului nostaa ketjuun ja sitä oli ihan perusteltua manaillakin.
Vastasin vain mun viestiin vastanneelle käyttäjälle. En tietenkään mennyt kenenkään ei muhun liittyvään kommenttiin hölmöilemään. Kalpa-tuttava lähetti tuosta paitsiomaalista kuvan melko pian pelin jälkeen ja se oli vahvasti mielessä tuota onelineriä rustatessa.

Kohti uusia pettymyksiä, ei kränäten :)

Viimeksi muokattu: