Never stop the madness
Luottopelaaja
- Viestejä
- 2 110
Eipä ollu. Nuo Amerikan monikaistaset tiet keskellä keskustaa on huonoa kaupunkisuunnitteluaNo kyllä autoilua haitataan ideologisesti se on selvää ja siitä kärsii keskustan liikkeet.
Eipä ollu. Nuo Amerikan monikaistaset tiet keskellä keskustaa on huonoa kaupunkisuunnitteluaNo kyllä autoilua haitataan ideologisesti se on selvää ja siitä kärsii keskustan liikkeet.
Juu tämä ois myös oma harras toive. Tällä hetkellä se jää on niin täyteen ahdettu mainoksia kun vaan on mahdollista ja se on erittäin ruma. Projisoidut mainokset voisivat olla arvokkaampiakin kun niihin voi sitten pistää liikettä ja vaikka mitä huomiota herättävää, kun peli ei ole kerta käynnissä.Olis kyllä hienon näköistä jos ei niitä mainoksia olis jäässä, niitä mainoksia voisi vaikka aina katkoilla ja erätauolla näyttää projektorilla siihen jäähän. Ja välillä vaikka samaan tyyliin esittää kuin elokuvissa tulee mainoksia, jäähän/mediakuutiolle
Muutenkin aika vähän sitä hyödynnetään pelin aikana. Toki valot on päällä jne niin vaikeampi toteuttaa, mutta varmasti saisi enemmän vielä otettua tuosta tekniikasta irti.Juu tämä ois myös oma harras toive. Tällä hetkellä se jää on niin täyteen ahdettu mainoksia kun vaan on mahdollista ja se on erittäin ruma. Projisoidut mainokset voisivat olla arvokkaampiakin kun niihin voi sitten pistää liikettä ja vaikka mitä huomiota herättävää, kun peli ei ole kerta käynnissä.
Ei kai se ny niin vaikeeta olis jäälle kohdistuvia valoja vähän himmentää, vaikka edes erätauolla. Ei varmasti olis mahdottomuus tämä projekti, jos asennetta ja tahtoa löytyis niin asia olis ihan varmasti ratkaistavissa.Projisoituina ei onnistu, liikaa valoa, ei erotu kuin pimeässä.
Jos nyt ihan rehellisesti sanot niin kuinka montaa kertaa maaliklipissä olet seurannut maalin siasta mainoksialisäksi projisoidut mainokset ei päätyisi huippuhetkiin, maaliklippeihin yms ja menettäisi näkyvyyttä
Jos nyt ihan rehellisesti sanot niin kuinka montaa kertaa maaliklipissä olet seurannut maalin siasta mainoksia
Joku markkinoinnin ja siihen liittyvän mindfuckaamisen asiantuntija voi tietysti korjata, mutta ymmärtääkseni mainosten ei ole tarkoituskaan toimia näin. Samalla tavoin kuin muussakin elämässä, myös mainosten kyllästämässä ympäristössä silmäsi näkevät asioita, joita et ne nähtyäsi tietoisesti ajattele. Joku muistijälki niiden näkemisestä jää silti.Jos nyt ihan rehellisesti sanot niin kuinka montaa kertaa maaliklipissä olet seurannut maalin siasta mainoksia
Pelin ollessa käynnissä varsinkin TV-kamerat tarvitsevat niin kirkkaan valaistuksen, että kattoprojektoreista ei tosiaan ole hyötyä silloin. Pelikatkoilla ja Liigan mainoskatkoilla valaistusta voinee tarvittaessa kuitenkin himmentää projisointejakin varten. Ymmärtääkseni hallin ei tarvitse olla kuitenkaan muuten ihan säkkipimeä, jotta projektoreista olisi hyötyä.Projisoituina ei onnistu, liikaa valoa, ei erotu kuin pimeässä.
Valkoiselle jäälle on mahdollista lisätä ottelulähetyksissä tietokoneella mainokset, kuten vaikka NHL:ssä tai kansainvälisissä jalkapallo-otteluissa tehdään laitamainosten kanssa. Silloin on myös mahdollista myydä samoille mainospaikoille mainokset moneen kertaan räätälöimällä vaikka oululaisille koko jää täyteen Kärkkäisen, Uroksen ja Wilhelmin mainoksia niin, että jäässä ei ole yhtään valkoista kohtaa ja muille sitten hieman maltillisemmat mainosmäärät. Tuo mahdollistaisi varmasti myös mainoksia vihaaville kalliimmat lisämaksulliset premium-ottelulähetykset, joissa jäässä ei olisi yhtään mainosta.lisäksi projisoidut mainokset ei päätyisi huippuhetkiin, maaliklippeihin yms ja menettäisi näkyvyyttä
Tämähän on suomalainen keksintökin. Tässä voisi kyllä olla mainostajille lisäarvoa, jos mainokset voidaan kohdistaa tv-katsojalle paremmin. Kohdennettu mainontahan on ollut arkipäivää esim. Somessa jo vuosia.NHL -otteluissa televisiossa on aivan eri mainokset kuin hallissa juuri tämän teknologian ansiosta.
Pelin ollessa käynnissä varsinkin TV-kamerat tarvitsevat niin kirkkaan valaistuksen, että kattoprojektoreista ei tosiaan ole hyötyä silloin. Pelikatkoilla ja Liigan mainoskatkoilla valaistusta voinee tarvittaessa kuitenkin himmentää projisointejakin varten. Ymmärtääkseni hallin ei tarvitse olla kuitenkaan muuten ihan säkkipimeä, jotta projektoreista olisi hyötyä.
Tuota voinee verrata joihinkin liigapaikkakuntiin, joilla on tapana himmentää tai vilkuttaa hallin valoja maalin syntyessä ja/tai mainoskatkoilla. Mainoksien heijastamisen lisäksi olisi hieno nähdä vaikka Liigan mainoskatkojen aikana jäälle heijastettuna laukaisukarttoja tai kiekonhallinnan "lämpökarttoja". Nuo toimisivat paremmin, jos pohjalla oleva jää ei ole täynnä mainossillisalaattia. Samoin erätauoilla satunnaisesti tapahtuvissa Leaders League -tanssiesityksissä olisi hienoa nähdä vastaavanlaisia toteutuksia kuin Lumikuningatar-jääbaletissa nähtiin. Mahdollisuuksia olisi vaikka mihin, mutta toistaiseksi on tyydytty varsin perinteisiin keinoihin, joilla katsojien verkkokalvoille tungetaan mainosta mainoksen perään.
Valkoiselle jäälle on mahdollista lisätä ottelulähetyksissä tietokoneella mainokset, kuten vaikka NHL:ssä tai kansainvälisissä jalkapallo-otteluissa tehdään laitamainosten kanssa. Silloin on myös mahdollista myydä samoille mainospaikoille mainokset moneen kertaan räätälöimällä vaikka oululaisille koko jää täyteen Kärkkäisen, Uroksen ja Wilhelmin mainoksia niin, että jäässä ei ole yhtään valkoista kohtaa ja muille sitten hieman maltillisemmat mainosmäärät. Tuo mahdollistaisi varmasti myös mainoksia vihaaville kalliimmat lisämaksulliset premium-ottelulähetykset, joissa jäässä ei olisi yhtään mainosta.
Joukkueet tarvitsevat epäilemättä mainostuloja, mutta toistan samaa, mitä olen aiemminkin sanonut, että mainostamisessakin pitää miettiä kokonaisuutta. Ihan samalla tavalla kuin pelipaidoissakin on viime vuosina alettu miettiä valkoisten mainoslaatikoiden tilkkutäkin sijaan seuraväreillä painettujen mainosten sommittelua tyylikkääksi kokonaisuudeksi, sama ajattelu pitäisi ulottaa niin jäähän, laitamainoksiin kuin siihen äänisaasteeseenkin, mitä pelikatkoilla tuutataan. Mainokset kuuluvat väistämättä ammattiurheiluun, mutta koska kyse on myös viihteestä, ottelutapahtuman tunnelmaa ei kannata tappaa kaikki aistit turruttavalla liiallisella mainossaasteella.
Itse miettinyt koko kauden samaa! Ekoissa peleissä ajattelin jonkun Leidin vähän lurauttaneen Chanelia liikaa, mutta jatkunut koko kauden. Mielenkiinnolla seuraan, onko kellään areenan työntekijällä antaa vastausta tähän mysteeriin.MUTTA onko kenelläkään tietoa, mistä johtuu tuo pistävä HAJU siinä B3:n (fanikaupat) kohdalla??