Nokia Arena

ilvesperhe

Luottopelaaja
Viestejä
2 608
Itsellä riittää yhä epäilyjä miten Kannen areena täyttyy viikolla alku huuman jälkeen. Kyllähän uusi areena on profiloitunut aikuisten viihdekeskukseksi selkeästi. Viikonloppuisin porukkaa riittää ja olut virtaa.
Eihän se viikolla täyty, ei täyttyny hakamettäkään. Ei tuo noin 4000-5000 katsojan keskiarvo kaksin tai kolminkertaistu.
 

RaakaArska

Rivipelaaja
Viestejä
10
Mulla ainakin itsellä ja lähes kaikilla tutuilla lipun ja oluen hinta on suurin kynnyskysymys. Se kun on vaan fakta, että lipusta ei olla valmiita maksamaan monta euroa, mutta jos oluen hinta pystytään pitään maltillisena eikä aleta kiskoon mitään 8€/tuoppi niin kuluttajia tulisi määrällisesti paljon.

Pikkusen tyhmää logiikkaa, mutta kaikki vähänkin enemmän tienaavat viihde- ja ravintola-alan yritykset toimii niin. Eli saadaan ne muka köyhät hallille ja ne helposti kuluttaa moninverroin kuin olis ollu tarkoitus alunperin. Halvalla lipulla jengi sisään ja sitten ravintola- ja oheistuotemyynnillä tuotot.

Hirveesti yli 20€ lippuhinta ei vaan oo nykypäivää
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
5 880
Mulla ainakin itsellä ja lähes kaikilla tutuilla lipun ja oluen hinta on suurin kynnyskysymys. Se kun on vaan fakta, että lipusta ei olla valmiita maksamaan monta euroa, mutta jos oluen hinta pystytään pitään maltillisena eikä aleta kiskoon mitään 8€/tuoppi niin kuluttajia tulisi määrällisesti paljon.

Pikkusen tyhmää logiikkaa, mutta kaikki vähänkin enemmän tienaavat viihde- ja ravintola-alan yritykset toimii niin. Eli saadaan ne muka köyhät hallille ja ne helposti kuluttaa moninverroin kuin olis ollu tarkoitus alunperin. Halvalla lipulla jengi sisään ja sitten ravintola- ja oheistuotemyynnillä tuotot.

Hirveesti yli 20€ lippuhinta ei vaan oo nykypäivää
Ei siitä olutmyynnistä seurat saa tietääkseni kuin nimellisen korvauksen jos sitäkään.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
6 079
Ei siitä olutmyynnistä seurat saa tietääkseni kuin nimellisen korvauksen jos sitäkään.

Ei kyllä oikein mitenkään voi tämä väite pitää paikkaansa. Lätkäjengeille pelien oheismyynti on merkittävässä osassa budjettia ja ei uusi Areena tätä millään kompensoi ainakaan pidemmässä juoksussa. Ainoa mikä tässä tapauksessa voisi tulla kysymykseen olisi se, että Ilvekselle ja Tapparalle hallin vuokraus olisi erityisen edullinen, mutta näin ei kumminkaan taida olla.

Lisääntynyt kapasiteetti ja mainos pinta-ala ei millään voi kompensoida kohonnutta vuokraa varsinkaan, jos ei saisi siivua oheismyynnistä.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 852
Tuota nyky keskiarvoakin nostavat täyteen myydyt paikalliset.

Ja näinhän sen pitää ollakin. Eivät ne "marraskuiset-tiistai-saipat" vedä jatkossakaan mainittavasti enempää katsojia, mutta sen sijaan mm. paikallismatsit, HIFK:n vierailut, muiden "kuumien" joukkuiden visiitit sekä playoff-pelit vetävät uudessa areenassa enemmän porukkaa kuin mitä Hakametsä mahdollistaa. Eli nämä tulevat olemaan merkittävässä asemassa tulevaisuudessa ja tästä syystä ne SaiPa-matsit kannattaa suosiolla laittaa ohjelmassa sinne marraskuisiin tiistai-iltoihin, jolloin enemmän yleisöä vetävien otteluiden ajankohdat saadaan optimoitua ja sitä kautta katsojamäärät maksimoitua.

Uusi areena ei tule olemaan lääke kaikkien otteluiden yleisömääriä ajatellen, mutta se tulee olemaan lääke niihin otteluihin, joiden kysyntä ylittää nykyisen kapasiteetin jopa selvästi.
 

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
10 280
Uusi areena ei tule olemaan lääke kaikkien otteluiden yleisömääriä ajatellen, mutta se tulee olemaan lääke niihin otteluihin, joiden kysyntä ylittää nykyisen kapasiteetin jopa selvästi.
Jep. Ja kaikella kunnioituksella Hakametsää kohtaan, mutta yleisömäärän noustessa yli 4000 silmäparin oheispalveluiden katsojakokemus heikkeni vastaavalla käyrällä. Tähän areena tuo roiman parannuksen. Katsojien keskimääräinen eurojen kulutusmäärä tulee kaiken järjen mukaan nousemaan merkittävästi verrattuna Hakametsään.

Puhumattakaan fanituotemyynnistä, voin kuvitella jonkun satunnaiskatsojan miettivän menevänsä katselemaan fanituotteita hienon erän jälkeen jossa huuto raikaa ja maaleja tulee. Ja kun on itsensä viimein vellovan yleisömassan läpi saanut sinne fanikauppaan, odottaa vain täyteenpingotettu kauppa tätä urhoollista taistelijaa. Tässäkin tapauksessa on euro tai kaksi varmasti menetetty. Toki nykyään on internet kauppaa ja vielä oma Ilves-kauppa sitten kaupungilla plus eri markettien tarjonnat. Mutta fiilis on eri siinä vaiheessa.
 

Raipe79

Luottopelaaja
Viestejä
1 052
Odotukset on korkealla areenaan siirryttäessä, jotta hakamettän kaltainen sumppu poistuisi. Ei ollut kovin miellyttävä kokemus +5000 katsojan tapahtumissa jonotella juomia/ruokia ja myöhästyä jokakerta pelin alusta.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 449
Pikkusen tyhmää logiikkaa, mutta kaikki vähänkin enemmän tienaavat viihde- ja ravintola-alan yritykset toimii niin.

Tapahtumateollisuus EI toimi niin. Ei missään, eikä koskaan. Tapahtuma-alue, johon on ostettu lippu, on markkinapaikka, jossa voidaan pyytää tuotteista, ruuasta ja siitä oluesta, kovempaa hintaa.. koska sit ei pääse muualta hakemaan.



Näin toimii kaikki tapahtumat, on ne myyjät siä myymässä proivikalla tai tapahtumajärjestäjän ite järjestämänä... ja sitäpaitti Hakametsässäkin se olut on 8,5€ (17€/l), joten tuskin se Areenassa sen halvempi on.. Ratinassa 0,33 maksaa 6€ (18€/l) ja molemmissa hyvin käy kaupaksi.


Lipunhinnan suhteen taas pyrkimys on aina maksimoida lipputulot, varsinkin jos oheismyynti ei ole suoraa tuloa (kuten ei yleensä ole, vaan provikka tuloa). Hinnoittelu menee sen mukaisesti.


Halvat liput laskee tapahtuman "arvoa" jolloin lippunhinnan korotukset vähentää väkeä, jos odotettavissa on ilmais- tai alelippuja. Lipunhinnan hilaaminen korkeammalle on pitkä prosessi, ja sitähän Ilves on omistajanvaihdoksen jälkeen pikkuhiljaa tehnyt, eikä alelippuja jaella oikealle ja vasemmalle, jolloin yleisö oppi maksamaan tuotteesta. Esim oma kausaripaikka nousi neljässävuodessa kaksinkertaiseksi hinnaltaan, eli lipunhinnan korotuspotentiaali a on syntynyt. Eriasia on erityisryhmä, jolla saadaan myytyä enemmän lippua, kuten vaikkapa Osaston jäsenille hinnassa vastaantulo.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
5 880
Ei kyllä oikein mitenkään voi tämä väite pitää paikkaansa. Lätkäjengeille pelien oheismyynti on merkittävässä osassa budjettia ja ei uusi Areena tätä millään kompensoi ainakaan pidemmässä juoksussa. Ainoa mikä tässä tapauksessa voisi tulla kysymykseen olisi se, että Ilvekselle ja Tapparalle hallin vuokraus olisi erityisen edullinen, mutta näin ei kumminkaan taida olla.

Lisääntynyt kapasiteetti ja mainos pinta-ala ei millään voi kompensoida kohonnutta vuokraa varsinkaan, jos ei saisi siivua oheismyynnistä.
Puhuin Hakametsästä. Eikä sekään mitään varmaa tietoa. Muistan joskus kuulleeni että kyseinen korvaus ei päätä huimaisi. Areenalla varmasti eri kuviot, toivottavasti ainakin.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 431
Ilveksen ja Tapparan loppuvuoden liigaotteluiden kaikki liput ja kausikortit sisältävät ottelupäivänä matkaoikeuden Nysse-liikenteen busseissa ja ratikoissa. Ensimmäisen kerran yhdistetty ottelu- ja Nysse-lippu on käytössä Hakametsässä Tappara–TPS-pelissä 19.11. ja Ilves–JyP-pelissä 20.11.
Kyseessä on tapahtumalippukokeilu, jonka jatkumisesta tiedotetaan loppuvuoden aikana. Lippukokeilu jatkuu joulukuun loppuun, myös pelien siirtyessä uudelle Tampereen Kannen areenalle.

Ottelulipun matkustusoikeus on voimassa Nysse-liikenteen busseissa ja ratikoissa kotiottelupäivänä: kolme tuntia ennen pelin alkua ja kaksi tuntia pelin jälkeen. Nysse liikennöi Tampereella, Kangasalla, Lempäälässä, Nokialla, Orivedellä, Pirkkalassa, Ylöjärvellä ja Vesilahdessa, ja liput ovat voimassa koko alueella.

Matkustusoikeus koskee Nysse-liikenteen busseja ja ratikoita koko kokeilun ajan eli vuoden 2021 loppuun. Nysse-alueen junaliikenteessä ottelulipuilla voi matkustaa Tampereen Kannen areenalla pelattavina pelipäivinä: 3.12., 4.12., 8.12., 13.12., 20.12. ja 26.12. Näiden päivien otteluliput ovat voimassa VR:n lähi- ja kaukojunissa koko Nysse-alueella, johon kuuluvat Nokian, Tesoman, Tampereen, Oriveden ja Lempäälän rautatieasemat.

Lippua voi hyödyntää myös osalle matkaa: oman auton voi jättää ilmaiselle liityntäpysäköintialueelle, ja jatkaa matkaa peliin Nyssen kyydissä ilman lisämaksua. Tampereella liityntäparkkeja sijaitsee Niihamassa, Ikealla, Kaukajärvellä, Koivistonkylässä, Tesomalla ja Turtolassa.

Ottelu- ja Nysse-lipun yhdistämisellä pyritään lisäämään joukkoliikenteen käyttöä myös vapaa-ajan matkoilla ja vähentämään keskusta-alueen ruuhkia.
”Tampereen Viiden tähden keskusta -hanke kasvattaa entisestään alueen vetovoimaa tuoden tarpeita uusiin liikenneratkaisuihin. Olemme oikein mielellämme tuomassa etulinjassa yhteistä liikenneratkaisua markkinoille tukemaan sujuvaa vierailua uuden areenan ottelutapahtumiimme”, toteaa Ilveksen tapahtuma- ja markkinointipäällikkö Henna Rajamäki.

“Olemme sitoutuneet Liigan ympäristöohjelmaan, joka edistää kestävän kehityksen toteutumista talvilajiemme pelastamiseksi ja ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi. Julkisen liikenteen integrointi osaksi ottelutapahtumaa on meille todella tärkeä askel hiilijalanjäljen pienemmäksi saattamisessa”, kertoo Tapparan kehityspäällikkö Aki Hautamäki.

Myös Nyssen kannalta pelien siirtyminen Hakametsästä Tampereen Kannen areenalle on sopiva ajankohta kokeilla ottelulipun ja joukkoliikennelipun yhdistämistä. “Nyt on hyvä hetki miettiä omaa kulkemista peleihin ja uskon, että Nyssen kyydin helppous ja huolettomuus korostuvat uudelle areenalle siirryttäessä”, toteaa Nyssen joukkoliikennejohtaja Mika Periviita.

 
Viimeksi muokattu:

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 983
Ilveksen ja Tapparan loppuvuoden liigaotteluiden kaikki liput ja kausikortit sisältävät ottelupäivänä matkaoikeuden Nysse-liikenteen busseissa ja ratikoissa. Ensimmäisen kerran yhdistetty ottelu- ja Nysse-lippu on käytössä Hakametsässä Tappara–TPS-pelissä 19.11. ja Ilves–JyP-pelissä 20.11.
Kyseessä on tapahtumalippukokeilu, jonka jatkumisesta tiedotetaan loppuvuoden aikana. Lippukokeilu jatkuu joulukuun loppuun, myös pelien siirtyessä uudelle Tampereen Kannen areenalle.

Ottelulipun matkustusoikeus on voimassa Nysse-liikenteen busseissa ja ratikoissa kotiottelupäivänä: kolme tuntia ennen pelin alkua ja kaksi tuntia pelin jälkeen. Nysse liikennöi Tampereella, Kangasalla, Lempäälässä, Nokialla, Orivedellä, Pirkkalassa, Ylöjärvellä ja Vesilahdessa, ja liput ovat voimassa koko alueella.

Matkustusoikeus koskee Nysse-liikenteen busseja ja ratikoita koko kokeilun ajan eli vuoden 2021 loppuun. Nysse-alueen junaliikenteessä ottelulipuilla voi matkustaa Tampereen Kannen areenalla pelattavina pelipäivinä: 3.12., 4.12., 8.12., 13.12., 20.12. ja 26.12. Näiden päivien otteluliput ovat voimassa VR:n lähi- ja kaukojunissa koko Nysse-alueella, johon kuuluvat Nokian, Tesoman, Tampereen, Oriveden ja Lempäälän rautatieasemat.

Lippua voi hyödyntää myös osalle matkaa: oman auton voi jättää ilmaiselle liityntäpysäköintialueelle, ja jatkaa matkaa peliin Nyssen kyydissä ilman lisämaksua. Tampereella liityntäparkkeja sijaitsee Niihamassa, Ikealla, Kaukajärvellä, Koivistonkylässä, Tesomalla ja Turtolassa.

Ottelu- ja Nysse-lipun yhdistämisellä pyritään lisäämään joukkoliikenteen käyttöä myös vapaa-ajan matkoilla ja vähentämään keskusta-alueen ruuhkia.
”Tampereen Viiden tähden keskusta -hanke kasvattaa entisestään alueen vetovoimaa tuoden tarpeita uusiin liikenneratkaisuihin. Olemme oikein mielellämme tuomassa etulinjassa yhteistä liikenneratkaisua markkinoille tukemaan sujuvaa vierailua uuden areenan ottelutapahtumiimme”, toteaa Ilveksen tapahtuma- ja markkinointipäällikkö Henna Rajamäki.

“Olemme sitoutuneet Liigan ympäristöohjelmaan, joka edistää kestävän kehityksen toteutumista talvilajiemme pelastamiseksi ja ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi. Julkisen liikenteen integrointi osaksi ottelutapahtumaa on meille todella tärkeä askel hiilijalanjäljen pienemmäksi saattamisessa”, kertoo Tapparan kehityspäällikkö Aki Hautamäki.

Myös Nyssen kannalta pelien siirtyminen Hakametsästä Tampereen Kannen areenalle on sopiva ajankohta kokeilla ottelulipun ja joukkoliikennelipun yhdistämistä. “Nyt on hyvä hetki miettiä omaa kulkemista peleihin ja uskon, että Nyssen kyydin helppous ja huolettomuus korostuvat uudelle areenalle siirryttäessä”, toteaa Nyssen joukkoliikennejohtaja Mika Periviita.

Loistava homma ja hienoa että junaliput kuuluu mukaan myös!
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 669
Mitenköhän tuo fyysisesti toimii... vilautatko kausaria/irtolippua kuskille vai lukijalle?

Mutta erittäin upea homma.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 521
Mitenköhän tuo fyysisesti toimii... vilautatko kausaria/irtolippua kuskille vai lukijalle?

Mutta erittäin upea homma.
Lipuissa varmaan qr koodit ja jotain vastaavaa, jonka voi lukea nyssen maksulaitteella. Kausari taitaa toimia bussikortin/maksukortin tavoin maksulaitteella.
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Mitenköhän tuo fyysisesti toimii... vilautatko kausaria/irtolippua kuskille vai lukijalle?

Mutta erittäin upea homma.

QR-koodia vilautellaan lukijalaitteelle tai konnarille. Tapsun markkinointiäijä tiesi kertoa.
 
Ylös