Osasto 41

Lintu

Luottopelaaja
Onko tälläsiä vierailuja ollut useamminkin? En oo itse aiemmin nähnyt, ihan jees että tulee kauempaa vierailijoita.

Toutain

Luottopelaaja
Mennääs sitten nopeasti faktat läpi tästä keissistä, mistä tietämättömät täällä taas faktoja kertoo.

Henkilö X (alaikäinen) on lähtenyt toisen, henkilö y (myös alaikäinen) perään hallin käytävällä, lyönyt kerran ohi tästä henkilö x, ja henkilö y lyönyt takaisin, osuen.

Kukaan aikuinen ei ole koskenut kehenkään alaikäiseen

Tämä teinien nahistelu ei liity Osaston toimintaan millään tasolla.

Siltä varalta, että mouhareiden osallistuvat osapuolet lukevat tämän; Ennenkun puette kompassia, casualia, ja hulivaatetta päällenne, niin kannattaa perehtyä niiden symboliikkaan. Jos juokset huligaani kledjut päällä jotain kohti, niin siinä kohtaa on turha alkaa somessa uhriutumaan, kun nenään sattuu. Tuolla ette saa sitä huligaani rispectiä, minkä takia niitä vaatteita larppaatte, ja sitten puhutte rikosilmoituksista ja vielä perätöntä paskaa aikuisten hakanneen lapsia.

Sitten kun tiedotat(?) tapauksesta naapurifoorumille, suosittelen pysymään vain itse väkivaltatapauksen kuvailemisessa, eli faktat siitä pöytään ilman vaatemerkkeihin jne. liittyviä osuuksia. Tai mikä mä olen mitään neuvomaan, mutta uskoisin, että tällä tavalla viesti menee parhaiten perille, eikä sitä sen sijaan viedä naapurin puolelta tarkoituksellisesti sivuraiteille, eli ihmetellään tyyliin "yritätkö nyt sanoa, että tiettyjä vaatemerkkejä käyttämällä ansaitsee saada turpaan" tjms.

Lintu

Luottopelaaja
Latvialaiset oli eilenkin paikalla. Ja ihmekö tuo? Paikallispeliä parempaa tunnelmaa ei ihan heti löydy.

Toki heilläkin oli Ilves-fanikamaa päällä.
Varmaan kyllä hienoja reissuja heille, muistaakseni Riiasta on myös halpoja lentoja suoraan Tampereelle.

Moraalinvartija

OS41 Lutuurituottaja
Sitten kun tiedotat(?) tapauksesta naapurifoorumille, suosittelen pysymään vain itse väkivaltatapauksen kuvailemisessa, eli faktat siitä pöytään ilman vaatemerkkeihin jne. liittyviä osuuksia. Tai mikä mä olen mitään neuvomaan, mutta uskoisin, että tällä tavalla viesti menee parhaiten perille, eikä sitä sen sijaan viedä naapurin puolelta tarkoituksellisesti sivuraiteille, eli ihmetellään tyyliin "yritätkö nyt sanoa, että tiettyjä vaatemerkkejä käyttämällä ansaitsee saada turpaan" tjms.

Heidän väki tiedottaa itse, kun myötähäpeältään kerkeävät.

Ei vaatemerkki oikeuta saamaan kuonoon, mutta tässä pitää tietää kulttuuria ja noiden symbolien merkityksiä, joita henkilöt olivat ylläpitäneet, ja toivottavasti täydessä ymmärryksessä.

Vähän sama kun kantaisi hakaristiä, ja olisi ymmällään, jos joku haukkuu natsiksi.

Toutain

Luottopelaaja
Heidän väki tiedottaa itse, kun myötähäpeältään kerkeävät.

Ei vaatemerkki oikeuta saamaan kuonoon, mutta tässä pitää tietää kulttuuria ja noiden symbolien merkityksiä, joita henkilöt olivat ylläpitäneet, ja toivottavasti täydessä ymmärryksessä.

Vähän sama kun kantaisi hakaristiä, ja olisi ymmällään, jos joku haukkuu natsiksi.
Juu, tiedän ja en todellakaan tarkoittanut, etteikö tuo olisi ollut ihan aiheellinen huomio. Tarkoitin vain, että naapurin puolellahan tuo olisi viety sivuraiteille väkisin, mikä olisi ollut pois oleellisesta, eli faktoista itse tapausta koskien.

Mutta meneekin siis noin, että oma väkensä tiedottaa asiasta. Mielenkiinnolla odotan :)

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Kyllähän tämä keissi ilmeisesti sitten paisui aikalailla todellisiin tapahtumiin nähden, yli mentiin siinä vaiheessa kun oltiin jo vaatimassa seurojen kannanottoja ja about kannattajaryhmien kieltämistä. Vittumaisintahan näissä on aina se että yhä suurempi joukko ihmisiä suhtautuu kulttuuriin negatiivisesti ilmeisen liioteltujen juttujen perusteella.

Miika Lundin

Luottopelaaja
Mitä noihin latvialaisfaneihin tulee, niin kovasti koitettiin kavereiden kanssa vv. 2009-2017 aikana positiivista Ilves-kuvaa luoda Riiassa, kun käytiin (itse seitsemänä elokuuna) Latvian Rautateiden turnauksessa (Dinamo Rigan KHL-kauden alla järkkäämä harkkaturnaus).

Eihän tämä mihinkään varmasti liity, mutta kokemuksesta (+50 matshia Riga Arenassa) voin sanoa, että hyvin positiivinen Suomi-kuva on paikallisilla. :) Kaikki lähti Ipasta Riiassa ja saattoi jäädä "hieman" levy päälle ja pala sydäntä kylään ja kulttuuriin.

P.S. Siellä on myös hyvä kannattajakulttuuri - kun kiekko menee omiin, ei huudeta nuijaa tuomarille tai vihelletä vastustajille, vaan aletaan kannustaa omia kahta kauheammin...

poppariskene41

Vakiokokoonpanossa
Osaako muuten kukaan sanoa mihin on se iso mustakeltavihreä kanntuslippu hävinnyt
Screenshot_20230225-223938_Instagram.jpg

Konnan lämäri

Vakiokokoonpanossa
Lipuista kun on puhetta, niin se ultras Tampere lippu näytti ihan musta oranssille hämärässä hallissa. Ihmettelin kaverillekin, että on erikoiset värit valinneet. Sitten kun valot syttyi, niin näki että kai siinä joku vihreä osa oli. Mut niin kaukana Ilveksen väreistä se on, että oikein ihmettelin värivalintoja.

Muutenki tää koko ultras larppi on kyl semmoinen "me kannustetaan paremmin kuin te muut" leikki, että sais jäädä väliin. Tulee vain huonoja assosiaatioita, vaikka kuinka tuutte selittään että ei oo mitään tekemistä huligaanien kanssa. Ja kun se siellä Osaston seassa on, niin pakosti se Osastoon yhdistyy ihmisten mielissä.

Muuten Osastolle iso peukku jatkuvasta kannatuksesta ja metelistä. On taittopenkin lihatäytteen helppo yhtyä taputuksiin