• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo yhdeksättä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Osasto 41

MouhoHater98

Tulokas
Välipäivän kunniaksi sohin ampiaispesään.

Alkaa henk koht tasolla riepomaan erään facebook-ryhmän kommentointi, jossa jatkuvasti täysin kannattajatoiminnan ulkopuoliset henkilöt kertovat minkälaisia chänttejä saa laulaa, minkälainen Ilvesyhteisö heidän mielestään Tampereella on.

Ymmärrän, että kannattajatoiminta ei tule aukeamaan koskaan kaikille, eikä sen sitä tarvi ollakaan, mutta valkoritarointi vituttaa itseä.

Minkälaisessa ajassa ihmisten kellot ovat pysähtyneet ja määritelleet, että tämä on Ilves yhteisö ja tämä ei tule tästä kehittymään, jos kehittyy niin se on kaikki negatiivistä kehitystä.

Omasta perspektiivistä on vaikea ymmärtää, miten joku ihminen voi määritellä muutaman kymmenen muun kanssa koko Ilvesläisen yhteisön ohjenuoran, kun tämä toista ohjenuoraa vetävä sakki, eli loput 7000 eilen hallissa ovat eri mieltä asiasta.

Sittenkun järjestätte kannattajakulttuurin edistäjinä 2500 ihmisen vierasreissuja ja saatte hallin parvet heilumaan huutelemalla oikeaa ja parempaa kannatustanne, tulen vaikka itse kyselemään neuvoja.

Pääpointtini on, että miksi jotkut ottavat tämän niin vakavasti? Kuka on tarpeaksi pyhä määrittämään mikä on Ilvesläisen yhteisön koodisto?

Eikö tämän yhteisön kehitys olekkaan ottanut viimevuosina isompia harppauksia kuin edelliseen 80 vuoteen?
Oon sun kanssa ihan samaa mieltä. Ei tuota ryhmää tahdo jaksaa lueskella. Jotkut pari kertaa kaudessa peliin eksyneet Kalevit kertomassa miten joukkuetta pitää kannattaa ja miten pitää olla. Kyllähän se niin vaan on että Osasto sen tunnelman sinne peliin luo.

Mouhot helvettiin!

Peluuri

Luottopelaaja
No toihan nyt on aina ollut setämiesten ja kukkahattujen ryhmä jossa osa jopa toivoi mouhoille menestystä kun Ilves ei enään pelannut. Pidetään yllä jotain euroviisujen naapurirakkautta tajuamatta lajista paljoakaan. Vaihteeksi kannattaisi tänne tulla esittämään omia näkemyksiä osaston toiminnasta mutta toisaalta ymmärrettävää, että kaltaisten seurassa on helpompi uhriutua.

hartsa41

Vakiokokoonpanossa
Tämä kun vielä näkyisi jossain :D

Hyvä chänttihän se on, mutta kyllä monet kerrat on saanut pyöritellä päätään, kun suuren yleisön liittyessä mukaan tuo tempo karkaa helvettiin sekunneissa chäntin alkamisesta. Ei se oikeasti ole ihan niin vaikeata.
Juu varmaan olet oikeassa tässä mutta jos "suuren "yleisön saa kuitenkin noinkin jo mukaan kertoo se varmaan siitä, että tilausta tälle chäntille on ja siihen ujotkin uskaltaa lähtee mukaan eli treeniä treeniä kohti finaaleita.
Mietippä jos finaaleissa koko halli lähtee tohon mukaan niin joo-o ,vilunväreet menee pelkästä ajatuksestakin.
Kiitos osasto!!!

MouhoHater98

Tulokas
Jäi fiilis että haluan vielä hieman jakaa ajatustani tuosta facebook-aiheesta.
Itse olen vasta pari vuotta sitten muuttanut muualta tänne, ja heti ensimmäisen Ilves-pelin jälkeen nimenomaan Osaston luoma tunnelma liikutti minua pysyvästi että tämä on juuri sitä henkeä mitä suomalaisissa urheilutapahtumissa pitäisi olla enemmänkin. Ensimmäisen kerran jälkeen siihen fiilikseen jäi ikään kuin koukkuun ja nyt peleissä on tullut käytyä jo sen verran että aidosti inhoaa sitä jotain toista paikallista oranssihousuista porukkaa joka täällä pelaa.

En vaan kykene ymmärtämään sitä miten jotkut paikalliset ja nimenomaan noi facebookin Ilveksen "kannattajat" jaksaa kitistä siitä että mitä siellä hallilla nyt saa sanoa ja miten kannatetaan. Mitä helvettiä!? Ei paljon hienompaa yhteisöllisyyttä kuin laulaa yhdessä mouhojen harmiksi. Ja mouhoilla on sitten tietysti omat luritukset ja lallattelut omissa pikku ympyröissään mutta niistä minä en tiiä mitään.

Ja jos nyt verrataan jotain mouho-chänttejä vaikka englannin jalkapallochäntteihin niin kyllähän tuo on vielä aika kevyttä kamaa :D Pelin aikana tapahtuva vittuilu ja huutelu kuuluu intensiiviseen peliin, varsinkin derby-peliin!! Pelin päätyttyä asia on tietysti eri. Tuskin kukaan ihan aidosti haluaa että kukaan kuolee vain siksi että kannattaa jotain toista joukkuetta. Mutta hallilla (ja ehkä vähän siinä pihallakin) mouhot saavat kyllä jatkossakin kuulla mihin kuuluvat.

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Harmi vain että useat lähtevät liian nopeasti sitä vetämään
Kun ottaa tahdin kannattajakatsomon käsien liikkeiden perusteella, eikä sen perusteella mitä kuulee, niin alkaa halli raikaan samaan ja oikeaan tahtiin.

yellowgreen

Luottopelaaja
En nyt näköjään mitenkään osaa käyttää Lippu.fi -palvelua, mutta ei mulla ainakaan näy seisomakatsomoon lippuja laisinkaan. Onko kaikki mennyt jo vai onko Osastolle varattu ja pitäis jostain osata ne ostaa nyt? Auttakaa avutonta.

Toppapöksy666

Luottopelaaja
En nyt näköjään mitenkään osaa käyttää Lippu.fi -palvelua, mutta ei mulla ainakaan näy seisomakatsomoon lippuja laisinkaan. Onko kaikki mennyt jo vai onko Osastolle varattu ja pitäis jostain osata ne ostaa nyt? Auttakaa avutonta.
Ootko kokeillut mennä Osaston julkaiseman linkin kautta?

Masse Majava

Vakiokokoonpanossa

Osaston linkki lippuihin. Tuolla on vielä jonkun verran jäljellä. Itse ostin yleisestä myynnistä myöhään eilen illalla, että sain allennusryhmien lipun. Jostain syystä silloin vapautui seisomalippuja, ja saattoihan se olla että sain viimeisen.

Edit. Viestiä kirjoittaessa näköjään Tappara sulkenut tuon linkin takana myynnin kokonaan, nouseekohan hinnat.

Nade

Luottopelaaja
Osaston linkki lippuihin. Tuolla on vielä jonkun verran jäljellä. Itse ostin yleisestä myynnistä myöhään eilen illalla, että sain allennusryhmien lipun. Jostain syystä silloin vapautui seisomalippuja, ja saattoihan se olla että sain viimeisen.

Edit. Viestiä kirjoittaessa näköjään Tappara sulkenut tuon linkin takana myynnin kokonaan, nouseekohan hinnat.
Saattanee ilmestyä kohtapuoliin yleiseen myyntiin, mikäli niitä oli vielä jäljellä.

vilho

Vakiokokoonpanossa
Yleisenä huomiona:

Kun istuu tuolla taittopenkkien lihatäytteiden seassa yhtenä täytteenä muiden joukossa, kuulee paljon kommentteja, että "mouhot vittuun" ja "mouhot helvettiin" ym. chäntit voisi jättää pois. Moni myös lopettaa taputtamisen kyseisten chänttien aikana, kaiketi ikään kuin protestina – ymmärrettävästi. Muiden chänttien aikana kansa innostuu taputtamaan aika uskollisesti ja välillä lähtevät myös mukaan chäntteihin.

Muutoin hallissa on ollut mainio meno koko kevään ajan

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Juu varmaan olet oikeassa tässä mutta jos "suuren "yleisön saa kuitenkin noinkin jo mukaan kertoo se varmaan siitä, että tilausta tälle chäntille on ja siihen ujotkin uskaltaa lähtee mukaan eli treeniä treeniä kohti finaaleita.
Mietippä jos finaaleissa koko halli lähtee tohon mukaan niin joo-o ,vilunväreet menee pelkästä ajatuksestakin.
Kiitos osasto!!!
Samaa mieltä. Tuo kiihdyttäminen kuitenkin tappaa tuon chäntin uhkaavuuden, ja saa sen kuulostamaan hieman hölmöltä. Sikis olisi tärkeää, että suurikin yleisö osaisi pysyä oikeassa tempossa, kun liittyvät siihen mukaan.