Otto Latvala

Kasuaalilves

Rivipelaaja
Viestejä
33
Jos sut laitetaan koko ajan oman pään aloituksiin, alivoimalle, pelin loppu hetkille kun johdetaan yms niin onhan se ihan selvä, että corsi on huono.

Itse en ymmärrä kiekosta mitään, mutta halusin kommentoida samaa. Google ja Liigan sivut kuitenkin kertoivat, että tuo corsi ei laske yli- ja alivoimavetoja, vaan ainoastaan tasakentällisillä tapahtuvia laukauksia.

Ei sen noin huono tarvitsisi olla missään nimessä, mutta jos nyt pääsisi sinne vaikka Parikan 44% tai Frimanin 50% niin hyvä olisi.

Paha sitä on toki sanoa pelkkää lukua tuijottaen, miksi se on alhaisempi. Itse listasit joitain mahdollisia syitä. Toisaalta sitten Latvalan tavanomainen pakkipari Pelli on joukkueen parhaimmistoa, joten ilmeisesti nuo nimelliset parit eivät ole niin tärkeitä, vaan kuten sanoit, Latvala saattaa olla jäällä useammin kun täytyy puolustaa enemmän.

Edelleen mää toistan tätä, että kyllä siinä Latvalan pelissä jotain on kun nauttii luottamusta oli valmentaja sitten Antti Pennanen, Jukka Jalonen tai Tommi Niemelä.

Näinhän sen luulisi olevan. Itse en tosiaan ymmärrä jääkiekkoa, mutta olettaisi tuollaisten valmentajien ymmärtävän enemmän kuin meidän.

Pieni mutuilu vielä: mitä yleensä näen Latvalaa, hän on yleensä maalin edustalla tönimässä hyökkääjää eikä niinkään karvaamassa kiekkoa. Tällainen ns. passiivisempi puolustaminen voisi johtaa lukuisampiin laukauksiin vastustajalle, mutta ehkä nuo vedot eivät ole yhtä vaarallisia koska Latvala onkin hoitanut maskin pois. +/– -tilastoissa Latvala on puolestaan joukkueen kuudenneksi paras.

Suoraan sanottuna itsestäni tuntuu siltä, että Latvala on vain otettu silmätikuksi tällä hetkellä. Jäähy tänään oli toki hölmö, mutta niitä sattuu.
 

IlvesEnthusiast2024

Rivipelaaja
Viestejä
89
Itse en ymmärrä kiekosta mitään, mutta halusin kommentoida samaa. Google ja Liigan sivut kuitenkin kertoivat, että tuo corsi ei laske yli- ja alivoimavetoja, vaan ainoastaan tasakentällisillä tapahtuvia laukauksia.



Paha sitä on toki sanoa pelkkää lukua tuijottaen, miksi se on alhaisempi. Itse listasit joitain mahdollisia syitä. Toisaalta sitten Latvalan tavanomainen pakkipari Pelli on joukkueen parhaimmistoa, joten ilmeisesti nuo nimelliset parit eivät ole niin tärkeitä, vaan kuten sanoit, Latvala saattaa olla jäällä useammin kun täytyy puolustaa enemmän.



Näinhän sen luulisi olevan. Itse en tosiaan ymmärrä jääkiekkoa, mutta olettaisi tuollaisten valmentajien ymmärtävän enemmän kuin meidän.

Pieni mutuilu vielä: mitä yleensä näen Latvalaa, hän on yleensä maalin edustalla tönimässä hyökkääjää eikä niinkään karvaamassa kiekkoa. Tällainen ns. passiivisempi puolustaminen voisi johtaa lukuisampiin laukauksiin vastustajalle, mutta ehkä nuo vedot eivät ole yhtä vaarallisia koska Latvala onkin hoitanut maskin pois. +/– -tilastoissa Latvala on puolestaan joukkueen kuudenneksi paras.

Suoraan sanottuna itsestäni tuntuu siltä, että Latvala on vain otettu silmätikuksi tällä hetkellä. Jäähy tänään oli toki hölmö, mutta niitä sattuu.
Jos pelaa paljon alivoimaa, niin usein jää kentälle silloin kun alivoima loppuu. Tällöin kiekko on usein omalla puolustusalueella, joka vaikuttaa negatiivisesti corsiin. Sama toimii päinvastoin ylivoimalla.

Pelli ei taida kovinkaan tavanomainen pakkipari olla, jos Pellin ollessa jäällä tulee eri päähän laukauksia kuin Latvalan ollessa päällä.

Itse ajattelin pari vuotta sitten, että Otolla olisi mahdollisuudet tehdä "Jani Hakanpäät" ja nousta myöhemmällä iällä NHL-pelaajaksi. Valitettavasti tämä ei tule toteutumaan lukuisten puutteiden vuoksi. Kyllä hän liigatason pakki on, mutta siihen taitaa jäädä. En pistäisi pahakseni, mikäli kaudne jälkeen lähtee muualle.
 

Kasuaalilves

Rivipelaaja
Viestejä
33
Pelli ei taida kovinkaan tavanomainen pakkipari olla, jos Pellin ollessa jäällä tulee eri päähän laukauksia kuin Latvalan ollessa päällä.
Tarkoitin tällä, että ainakin nimellisesti Pelli on ollut Latvalan ketjupari ainakin neljässä pelissa viimeisestä viidestä. Joku lajista enemmän ymmärtävään osaa sitten toivottavasti kertoa, paljonko kokoonpanon pakkipareilla sitten on oikeasti väliä ja paljonko ne elävät ja muuttuvat jäällä.
 
Ylös