No viestissähän, josta keskustelu alkoi, oli perustelut. En ota kantaa itse perusteluihin oliko ne hyviä tai huonoja.
Samalla mitalla vastaaminen on vähän epäselvää mitä sillä tarkoitat? Nälvimistä aiheen vierestä vai potkujen vaatimista kirjoittajalle? Eikö se oikeastaan tarkoita, että Pennanen rekisteröityy foorumille urputtamaan kirjoittajalle?
Päiväkodissa olen viimeksi kohdannut tätä "samalla mitalla takaisin"-mentaliteettia, eikä syyttä. Vähän huonosti tuollainen "kosto edellä"-ajattelu sopii sivistyneeseen keskusteluun.
Niin kommentoinkin yleisesti, koska ymmärsin sellaisena myös sinun kommenttisi. Samalla mitalla tarkoitan nyt niitä tilanteita, missä itse kirjoitus on hyvin hyökkäävä ja vailla parempia perusteluita. Yleensä näihin liittyy juurikin tuo vaade potkuista. Noihin kirjoituksiin kun sitten joku vastaa sillä samalla mitalla, niin ollaan sitten syyttämässä vastaavasti "fanipojiksi".
Kyllä samaa mieltä siitä, että olit sitten keskustelun aloittaja tai lopettaja tai mitä vaan siitä väliltä, niin asiallisuus on suotavaa. Silti niin kuin sanoit kyseessä on forum ja aina kun tänne kirjoitat mielipiteesi asetat sen samalla myös alttiiksi kommentoinnille. Jos kommenttisi on "radikaali" niin varmasti tulet saamaan siihen myös nopeasti palautteen, mikä voi olla ihan vastaavalla tavalla "radikaali". Hyvän keskustelun peruste on myös osata ottaa kaikki näkökulmat huomioon.
Päiväkodissa kohdannut samalla mitalla takaisin mentaliteettia? Jos päiväkodista on jäänyt jotain tuollaista mieleen, niin toivottavasti ei ole aiheuttanut pahempia traumoja.
Etkö tunnekuohultasi lukenut perusteluja?
Vai että tunnekuohuiltasi? Noh et sinä niitä päässyt aiheuttamaan, mutta kieltämättä hieman huvittuneisuutta kylläkin. Mutta tosiaan niin kuin yllä kirjoitan kommentti ei ollut suoraan teikäläisen kommenttiin, vaan yleistys.
Sinähän perustelit kantasi ihan hyvin, vaikka niin kuin suurin osa täällä, olen kanssasi vahvasti eri mieltä.
Silti en voi myöskään välttyä ajatukselta, että tuossa on motiivina päästä tuonne podcastin listalle.