Laitoit että viimeinen kappaleeni oli täyttä paskapuhetta. Sitten kun kysyn edes yhtä pelaajaa joka ei ole otteidensa perusteella saanut multa posia tai yhtä esimerkkiä pelaajasta kuka on bussin alla vailla syytä haluat edelleen lähteä vuoden taakse.
Ja joo on tullut suollettua myös sitä itseään.
Ilves vetää tällä hetkellä varmasti liigan surkeinta peliä ja pelaajat ovat kalpeita haamuja kentällä. Siltikään ei saa esittää kritiikkiä tai pohtia syitä. Pitäisi vain odotaa maaliskuulle.
On melko hedelmätöntä kirjoitella vain väen väkisin posia jos sille ei aihetta ole. En ole esim tämän aallon pohjan aikana sanonut halaistua sanaa Eemeli Suomesta negatiivisessa yhteydessä vaikka se voi sinun olla vaikea ymmärtää. Eemeli on vetänyt yhden parhaista kauden aloituksistaan.
Viime kausi taas ihan kokonaisuutenaan oli Eemelin yksi heikoimpia. Oli yhtä hedelmätöntä silloin hokea mantraa Eemeli tulee vielä tms.
En tiedä onko Näppilänkään työtä kohtaan täysin väärin heittää kysymysmerkkiä jos yksi joukkue erottuu tällähetkellä täysin piiputtavasta fyysisestä ilmeestä kentällä? Ei myöskään vastoin kirjoittamaasi ole keksittyä että ylirasittunut pelaaja loukkaantuu herkemmin. Siinä asiassa olet itse sokeiden hyvä uskoisten joukossa.
Sun tektstit on myös sikäli välillä yhden ja ainoan levyn soittamista että kiirehdit paikalle jos on jollain kriittistä sävyä ilmassa ja löydät väkisinkin syyn hiljentää aiheellinenkin kritiikki. Tosin puolustukseksesi täytyy sanoa että esim meidän välisissä "kiistoissa" olet 90% vetänyt pidemmän korren. Tosin niitä 10% kaan sinä et pysty myöntämään edes osittain.
Mun typeristä letkautuksista bannit ja kritiikki on oikeutettua, mutta harvoin täällä pystyy keskustelemaan rauhassa mistään kriittissävytteisestäkään asiasta.
Myönnettäköön, että se oli liian kärkäs kommentti. Lähinnä tarkoitin tuolla tuota jatkuvaa toisteluasi, siitä ettei sulla ole mitään agendaa. Selkeästi kuitenkin jotkut pelaajat syystä tai toisesta tikunnokkaan nousee herkemmin kuin toiset. Mutta kuten sanoin oli sen niputtaminen paskapuheeksi silti liian kärkäs ja hieman typerä kommentti. Tästä pahoittelut kyllä.
Oletko nähnyt montakin peliä kaikilta joukkueilta vai heitteletkö taas päästäsi näitä ”varmasti huonointa peliä koko Liigassa”- ja ”erottuu selkeästi fyysisessä ilmeessä”-juttujasi? Tämä juuri on se ongelma näissä teksteissäsi. Ymmärrän, että vituttaa, mutta kritiikin teho laskee jos sitä pitää ryydittää kaiken maailman keksityillä jutuilla tai mutuiluilla. Yhden pelin jatkoajalla Sportia vastaan voittanut Kärpät ilmeisesti pelaa siis parempaa jääkiekkoa? Samoin huimat 1.33 maalia per peli tehnyt Kerho? Mitä tähän fyysiseen ilmeeseen tulee niin esimerkiksi Lukko väsähti meitä vastaan kotonaan hallittuaan täysin puolet pelistä, jälkimmäisellä puoliskolla raikkaampi Ilves vei pelin. Pelicans oli meitä vastaan hyvä, mutta taisi erottua aika negatiivisesti fyysiseltä ilmeeltään sitten lauantaina.
On varmasti totta, että rasittunut pelaaja loukkaantuu helpommin jos kyse on lihasvammoista. Haluaisin nyt kuulla kuitenkin miten rasitus vaikuttaa siihen, että nilkka pyörähtää luistimen osuessa vastustajan lavan päälle, entäpä sormille tuleviin huitaisuihin, tai miten se vaikuttaa vammaan joka syntyy maaliin törmäämisestä? Ostaisin kyllä pointin jos oikeasti nämä vammat ei olisi ihan selkeitä juttuja, mutta kun ne on aivan selkeitä. Ilveksellä ei muutenkaan ole Näppilän aikana ollut oikeasti pitkiä poissaoloja paljoakaan, ja suurin osa loukkaantumisista on tullut pelitilanteista joihin fysiikkavalmennus ei vaikuta. Tämän varmasti huomaat itsekin jos käyt näitä tarkemmin selailemassa.
Mitä tähän kritiikkiin tulee niin tuolla kokoonpano-ketjussa esimerkiksi on monta hyvää kritiikkiä rosterista esimerkiksi
@Pok in,
@Riksu n ja
@Soho n kirjoittamina. Huomaat varmasti, että en ole näihin ”rientänyt paikalle puolustelemaan”, syynä se että ne on hyvin jäsenneltyjä kritiikkejä, ei pahan olon purkamista joka ketjuun tai ”Pendo on povarissa”-huutelua. Myös itse olen tuolla ketjussa sanonut ihan eilen, kuinka kolmosen ja nelosen sentterille olisi tilaus, eli mielestäni tämän hetkinen rosteri ei riitä. Päinvastoin siis en löydä syytä hiljentää aiheellista kritiikkiä vaan syyn kommentoida mutuiluihin perustuviin huuteluihin.
Se on mulle sitten aivan sama kuka on lopulta ollut missäkin asiassa oikeassa. Keskustelu on keskustelua, eikä pisteiden laskemista siitä kuka tämän ja tämän keskustelun voitti. Paljon perustuu myös mielipiteisiin, eikä kaikesta löydy absoluuttista totuutta. Esimerkiksi viime syksynä keskusteltiin paljon ringin leveydestä, itse olin leveän ringin kannalla, sinä kapean. Viime kaudella päädyttiin sitten leveästä ringistä sopimuksia purkamaan, nyt kapealla ringillä on yksi ketju selviytymässä. Ehkä se totuus oli siis jossain meidän mielipiteiden välillä. Viimeksi kun tästä väärässä olemisen myöntämisestä avauduit sanoin että esimerkiksi Miro Ruokosen hyödystä joukkueelle olin väärässä, ei varmasti ollut ensimmäinen kerta eikä varmasti viimeinenkään. Voit jättää tuon kortin nyt ensi kerralla käyttämättä.
Kritiikki on yhä ihan täysin tervetullutta ja kyllä niistä asioista pystyy keskustelemaan. Myös sinä olet pystynyt aina silloin niistä keskustelemaan kun järki on pysynyt keskusteluissa mukana. Sitä paskaa on satanut sulle niskaan silloin, kun on lähtenyt laukalle. Kuten esimerkiksi tänä viikonloppuna on käynyt.