Petri Kontiola

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 128
En nyt sano, että tässä tapauksessa "koutsi-Konna" olisi käynyt näin, mutta iltapulujen skandaalinkäryisissä ulostuloissa on hassu poljento...

Ensin huhuillaan jotain käsittämätöntä, missä ei ole päätä häntään. Sitten, kun arkirealismi iskee ja hommat menikin todellisuudessa aivan toisin, iltapulun toimittelijat keksivät "kuvitteellisen tarinankulun", minkä vuoksi päädyttiin mihin päädyttiin.

Eli kirjoitetaan vähän, kun dekkaria kirjoitettaisiin, "uutisina". Totuus, kun tuppaa olemaan salaliittoteorioita helvetisti tylsempää.
 

TammiTorjuuKatsomoon

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
220
Tässä tosiaan kannattaa huomioida nykypäivän klikkiuutisoinnin taso ja pohtia sitten mahtaako jutussa olla totuuden siementäkään vai riittääkö se, että saadaan raflaava otsikko ja klikkauksia - totuudesta viis.

Niinhän Raipestakin revittiin otsikoita: ”Ilves potki Raimo Helmisen tylysti pihalle” ja kirjoitettiin nyyhkytarinoita siitä kuinka julmasti Ilves kohteli seuralegendaa. Kommenttiosioissa tietysti raivostuttiin ja haukuttiin törkeästi tehnyttä Ilvestä, vaikka asioihin yhtään perehtyneet tiesivät etteivät potkut alun alkaenkaan voineet pitää paikkaansa, koska Raipen sopimus loppui joka tapauksessa tähän kauteen. Sitten vielä kun Raipe itse tuli kertomaan, että Ilves oli tarjonnut hänelle pidempää sopimusta, mutta hän halusi itse tehdä sen vain vuodeksi, niin paljastui taas miten naurettavasti media voi valehdella ja vääristellä saadakseen mahdollisimman paljon huomiota omille jutuilleen.

Samoissa valheellisissa Raipe-jutuissa nostettiin esille tämä, että Kontiolahan voisi tulla Raipen tilalle. Nyt saadaan taas mehukkaita juttuja, kun kirjoitetaan syitä miksi tämä heidän mainostamansa kuvio ei toteutunutkaan vaan Ilves julkaisi valmentajina ihan eri nimet.

 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 523
Ei tainnut edes olla mitään hatariakaan foorumihuhuja ennen IL:n (?) juttua, että Konna liittyisi Pendon valmennustiimiin.

Omaan korvaan tämä case on kokoajan kuulostanut hyvin oudolta ja siltä, että Silvennoisella ei välttämättä ole ollut lähteet kunnossa.
Suoraan sanoen vaikeaa uskoa että Pendo olisi hetkeäkään ajatellut Konnaa valmennustiimiinsä. Jotenkin taitaa olla erilaiset lähestymistavat asioihin.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 705
Tässä tosiaan kannattaa huomioida nykypäivän klikkiuutisoinnin taso ja pohtia sitten mahtaako jutussa olla totuuden siementäkään vai riittääkö se, että saadaan raflaava otsikko ja klikkauksia - totuudesta viis.

Niinhän Raipestakin revittiin otsikoita: ”Ilves potki Raimo Helmisen tylysti pihalle” ja kirjoitettiin nyyhkytarinoita siitä kuinka julmasti Ilves kohteli seuralegendaa. Kommenttiosioissa tietysti raivostuttiin ja haukuttiin törkeästi tehnyttä Ilvestä, vaikka asioihin yhtään perehtyneet tiesivät etteivät potkut alun alkaenkaan voineet pitää paikkaansa, koska Raipen sopimus loppui joka tapauksessa tähän kauteen. Sitten vielä kun Raipe itse tuli kertomaan, että Ilves oli tarjonnut hänelle pidempää sopimusta, mutta hän halusi itse tehdä sen vain vuodeksi, niin paljastui taas miten naurettavasti media voi valehdella ja vääristellä saadakseen mahdollisimman paljon huomiota omille jutuilleen.

Samoissa valheellisissa Raipe-jutuissa nostettiin esille tämä, että Kontiolahan voisi tulla Raipen tilalle. Nyt saadaan taas mehukkaita juttuja, kun kirjoitetaan syitä miksi tämä heidän mainostamansa kuvio ei toteutunutkaan vaan Ilves julkaisi valmentajina ihan eri nimet.

Ja viimeisimpänä tämä
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Sille on varmasti syynsä miksei Tapparaan kelvannut.

Viihdyttävä pelaaja josta ei kuitenkaan ollut johtohahmoksi tärkeisiin peleihin.

Ottamatta kantaa onko edes mitään roolia tarjottu niin itse olen tyytyväinen ettei Kontiola enää vaikuta Ilveksessä.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 768
Konna sai Jääkiekkoliitolta vuoden 2022 - 23 "Kalen Kannu" - palkinnon eli Kalervo Kummolan lahjoittaman erikoispalkinnon. Palkinto myönnetään merkittävistä kiekkoteoista.

 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 313

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 273
Toivottavasti puheet Kontiolan tulevaisuudesta Ilveksen valmennuksessa vielä ovat mahdollisia. Itse näkisin miehelle isoakin tulevaisuutta valmennuksessa. Supliikki kiakkomies jolla on meriittejä ja kokemusta ammennettavaksi eteenpäin.

Olisiko tulevat kaudet nuorten parissa ja sitten kahden vuoden päästä Olli Salon kanssa kaksikkona liigajengin penkin taakse.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 080
Toivottavasti puheet Kontiolan tulevaisuudesta Ilveksen valmennuksessa vielä ovat mahdollisia. Itse näkisin miehelle isoakin tulevaisuutta valmennuksessa. Supliikki kiakkomies jolla on meriittejä ja kokemusta ammennettavaksi eteenpäin.

Olisiko tulevat kaudet nuorten parissa ja sitten kahden vuoden päästä Olli Salon kanssa kaksikkona liigajengin penkin taakse.
No ei todellakaan. Joka hommassa pitää hankkia kannukset. Ei Liigavalmentaminen ole mikään palkintohomma. Junnuista liikkeelle, jos valmentaminen oikeasti kiinnostaa.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 273
No ei todellakaan. Joka hommassa pitää hankkia kannukset. Ei Liigavalmentaminen ole mikään palkintohomma. Junnuista liikkeelle, jos valmentaminen oikeasti kiinnostaa.

Nyt meni vähän ohi sisältösi, enkös tuossa juuri kirjoittanut että pari vuotta junnuissa ja sitten isomman penkin taa? Tottakai nuo vuodet näyttäisivät suuntaa onko hommaan oikea mies, mutta laitoin myös että aisaparina esim päävalmentajana Olli Salo.
Vai olitko siis ylipäänsä vaan vastaan ideaa?
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 850
Toivottavasti puheet Kontiolan tulevaisuudesta Ilveksen valmennuksessa vielä ovat mahdollisia. Itse näkisin miehelle isoakin tulevaisuutta valmennuksessa. Supliikki kiakkomies jolla on meriittejä ja kokemusta ammennettavaksi eteenpäin.

Olisiko tulevat kaudet nuorten parissa ja sitten kahden vuoden päästä Olli Salon kanssa kaksikkona liigajengin penkin taakse.
Itse en näe Konnaa ehkä ihan suoranaisena kakkosvalmentajana Liigaan. Vahvuudet sopisi mielestäni juurikin nuorten valmennukseen tai osaksi valmennustiimiä johonkin YV-spesialistin rooliin.
 
Viimeksi muokattu:

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 080
Nyt meni vähän ohi sisältösi, enkös tuossa juuri kirjoittanut että pari vuotta junnuissa ja sitten isomman penkin taa? Tottakai nuo vuodet näyttäisivät suuntaa onko hommaan oikea mies, mutta laitoin myös että aisaparina esim päävalmentajana Olli Salo.
Vai olitko siis ylipäänsä vaan vastaan ideaa?
"Pari vuotta" ei riitä mihinkään. Ensin opiskelemaan valmennusta ja valmentamaan opintojen sivussa junnuja. 5-8 vuoden päästä sitten voi nousta Liigatasolle, jos on asennetta ja kykyä.

Ei ole mikään suojatyö tuo. Johonkin junnujen akatemia/taitovalmennukseen Konna voisi sopia suoraan hyvin. Mutta ennen kaikkea - kunnioittakaa enemmän valmennusta ammattina. Ei sinne tuosta vaan hypätä, vaikka kuinka kova oma peliura olisi takana.
 
Viimeksi muokattu:

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 533
"Pari vuotta" ei riitä mihinkään. Ensin opiskellaan valmennusta ja valmennetaan opintojen sivussa junnuja. 5-8 vuoden päästä sitten voi nousta Liigatasolle, jos on asennetta ja kykyä.

Ei ole mikään suojatyö tuo. Johonkin junnujen taitovalmennukseen Konna voisi sopia suoraan hyvin.
Hep huutaa muuan Raipe
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 533
Ja vituiksi meni se lähtö. Tuo nimenomaan oli huono esimerkki. Raipe on käynyt pitkän päivätyön valmennuksen parissa sen jälkeen.
Ja Konna ei kerkeä tekemään? Mitenkäs Raipen kakkosvalmentajuus meni vituiks?
Oliko se Raipen vika niinä kolmena kautena kun kakkosvalmentajana toimi että Ilves ei pärjännyt?

Ja nykyään on tiimit apuna päävalmentajalla niin aivan hyvin voisi olla Konna jo parin vuoden kokemuksella ja koulutuksella penkin takana YV:tä esim. koutsaamassa.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 850
"Pari vuotta" ei riitä mihinkään. Ensin opiskellaan valmennusta ja valmennetaan opintojen sivussa junnuja. 5-8 vuoden päästä sitten voi nousta Liigatasolle, jos on asennetta ja kykyä.

Ei ole mikään suojatyö tuo. Johonkin junnujen akatemia/taitovalmennukseen Konna voisi sopia suoraan hyvin. Mutta ennen kaikkea - kunnioittakaa enemmän valmennusta ammattina. Ei sinne tuosta vaan hypätä, vaikka kuinka kova oma peliura olisi takana.
Ei tuo nyt ihan noin suoraviivaista ole. Ei ole yhtä oikeaa tapaa nousta Liigatasolle. Pasi Puistola lopetti peliuransa kauteen 2016-17 ja oli jo 2018-19 Tapparassa videovalmentajana, toimi siinä roolissa sen kauden ja kauden 2019-20. 2020-21 kaudesta alkaen on ollut ihan apuvalmentajana ja ihan hyvin on kulkenut. Tarinoita löytyy monenlaisia ja paljon on henkilöstä kiinni. Suojatyöpaikoille toki ehdoton ei.

Ja vituiksi meni se lähtö. Tuo nimenomaan oli huono esimerkki. Raipe on käynyt pitkän päivätyön valmennuksen parissa sen jälkeen.
Ihan hyvinhän se ensimmäinen kausi Pajuojan apuvalmentajana meni. Ja U20-maajoukkueen päävalmentajana suoritus oli myös ihan hyvä. Tuon ajan Ilvestä nyt on aika vaikea käyttää perusteena mihinkään suuntaan, kun valmentajana olisi voinut olla itse Jeesus ja karsinnoissa se materiaali olisi ollut silti.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 080
Ja Konna ei kerkeä tekemään? Mitenkäs Raipen kakkosvalmentajuus meni vituiks?
Oliko se Raipen vika niinä kolmena kautena kun kakkosvalmentajana toimi että Ilves ei pärjännyt?

Ja nykyään on tiimit apuna päävalmentajalla niin aivan hyvin voisi olla Konna jo parin vuoden kokemuksella ja koulutuksella penkin takana YV:tä esim. koutsaamassa.
No tuo on sinun mielipide. Itse en halua Ilves-valmennukseen enää mitään märkäkorvia. Pun intended.

Ilves voi valita parhaat päältä. Tämän hetkinen kombo vaikuttaa pirun hyvältä.
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 533
No tuo on sinun mielipide. Itse en halua Ilves-valmennukseen enää mitään märkäkorvia. Pun intended.

Ilves voi valita parhaat päältä. Tämän hetkinen kombo vaikuttaa pirun hyvältä.

Ok, eli kokemus ratkaisee eikä taidot.
 
Ylös