Positiivisuusketju

Nailon

Rivipelaaja
Eiks Se, joka pasko housuun Osasto41:n kannatuksesta, muuttanut Vierumäelle. Tai ainakin vaikutusalueelle?
Jos olisin Pennanen, niin selittäisin, kuinka kotona on ollut helpompi pelata ilman paineita kun Osasto on ollut futisjoukkueen matkassa samaan aikaan.

Ketjun asiaan, onpas hienoa seurata tällä hetkellä, kun johtoasemassa ei ole mitään hätää ja Ilves-paniikista tietoakaan. Vaikka peli ei ollut tänään parasta, niin silti missään vaiheessa voiton hukkaaminen ei tuntunut mahdolliselta.

Miika Lundin

Luottopelaaja
Meillä saattaa olla realistista mennä kaksi kertaa suihkulähteeseen noin 6kk aikana.
Nyt olis paikka Ilves-kaupan Speedo julkistuksille.

borat-on-beach-1.jpg

EtäIpa

Luottopelaaja
Tässähän tuntee ittensä lapseksi jälleen!! Kaikki tuntuu tosi hyvältä ja tulevaisuus näyttää vieläkin paremmalta :)

lokki

Rivipelaaja
Rutiinivoittojen rutiinivoitto. En nähnyt koko peliä, mutta ymmärtääkseni paikoista tehtiin maalit ja otettiin pisteet pelistä josta ne täytyy kaiken järjen mukaan ottaa. Tällaiset fiilikset tuntuivat viime kaudella missaavan, mutta tämä voi olla ajan pilaamia muistoja.

Supin tukit

Luottopelaaja
Muistakaa, että huomenna tamutappara pelaa nousukarsintaa. Mahdollisuus nousta Suomen kolmanneksi korkeimmalle sarjatasolle. Kiimaa!
Kaikki paikalle kannustamaan! Ketä sitten haluaa kannustaa, se on oma valinta

Urho Kaleva Kekkonen

Luottopelaaja
Kiuas-podia silloin tällöin kuunnelleena tosiaan yhä enemmän ymmärrän Sihvosen juttuja. Johtavahan sanoi suurinpiirtein, että "kyllä sen pelin saa kuntoon melkolailla ihan hetkessä, kun on koutsi joka osaa valmentaa". 5/5
Muistetaan myös Johtavan omat statistiikat 'Kaudella 2003–2004 hän valmensi Pelicansia 41:ssä ottelussa, joissa joukkue saavutti kuusi voittoa, kolme tasapeliä ja 32 tappiota jääden sarjassa viimeiseksi.'
Tuo taitaa edelleen olla Liigan huonoin suoritus ikinä. :)

Ja vähän posia: sarjakärki ja sarjakärki.

IhanJuniori

Junioripelaaja
En tiedä mitä EFM näki, mutta mää näen tässä kuvassa JOUKKUEEN! Hymy on aikas herkässä jätkillä ja sehän se vasta passaa!
20241004_205033.jpg

yellowgreen

Luottopelaaja
En tiedä mitä EFM näki, mutta mää näen tässä kuvassa JOUKKUEEN! Hymy on aikas herkässä jätkillä ja sehän se vasta passaa!
katso liitettä 10356
Pannaan tänne vielä tämä muistoksi. Huonompi laatu kuvassa, mutta kaikki mukana ku edellisestä puuttuu veskarit, Borg ja Gazda ainakin. Kaikki samalla sivulla.

Liitteet

• 20241004_205028.jpg
    20241004_205028.jpg
    488,1 KB · kertaa luettu: 128

RanskanIlves

Luottopelaaja
Muistakaa, että huomenna tamutappara pelaa nousukarsintaa. Mahdollisuus nousta Suomen kolmanneksi korkeimmalle sarjatasolle. Kiimaa!

Ilmassa on suuren urheilujuhlan tuntua. Tai sitten traktorien dieselkatkuja? Jompi kumpi.

Roman Božek

Tulokas
Joskushan se on Ilvesläisen foorumille kirjoittaminen aloitettava. Olkoon se nyt. Oma kannattamiseni alkoi 365 hengessä isommin 1990-luvulla, joten jotain perspektiiviä lienee jo asioiden tarkasteluun tarttunut.

Ilveksen kannattajan muutaman edellisen vuosikymmenen voinee summata Svetlana Aleksijevitsia vapaasti lainaten: "On ollut hirveitä aikoja ja sitten vielä pahempaa - ja usein vasta sen jälkeen ovat alkaneet erityisen huonot ajat." Ja näin ajoittain kahdessa lajissa. Vaikka ankeutta on ollut yhden seuran kannattajalle tarjolla riittävähkö annos, niin aika kultaa silti muistot ja mahtuuhan noihinkin vuosiin hienoja hetkiä.

Entä nyt. Jalkapallossa Ilves ei ole kannattaja-aikanani pelannut lähellekkään näin laadukasta peliä. Ehkä jokunen peli Zicon aikana, mutta ei koko kautta. Kiekossa muutamista viimeisten keväiden pettymyksistä huolimatta ison trendin suunta on selvästi positiivinen. Kuten tässäkin ketjussa on jo todettu, niin molemmissa lajeissa valmennuksen ja pelillisen identiteetin osalta on vaikea toivoa enempää. Se, joka on käynyt 90-luvulla seuraamassa kiekkoa Hakametsässä tai jalkapalloa Ratinassa osaa antaa arvoa myös näkyvälle muutokselle kannattajakulttuurin osalta.

Vaikka huonoja jaksoja ja kausiakin vielä tulee, niin olen aika vakuuttunut, että edellä lainatun ukrainalaissyntyisen nobelistin tekstiä ei tähän seuraan tarvitse enää sovitella. Eteenpäin.

Teme-74

Luottopelaaja
katso liitettä 10356
Joskus jotkut ihmiset näkevät mitä haluavat tai kenties toivovat, kuka kenenkäki tarkotusperiä tietää. Jopa surullista luettavaa joskus hänen näkemykset. Toki kannatan laajaa sananvapautta, mutta omaa uskottavuutta vie täys moraalittomuus. Meiän tilaisuus naattia ni naatitaan.

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Joskus jotkut ihmiset näkevät mitä haluavat tai kenties toivovat, kuka kenenkäki tarkotusperiä tietää. Jopa surullista luettavaa joskus hänen näkemykset. Toki kannatan laajaa sananvapautta, mutta omaa uskottavuutta vie täys moraalittomuus. Meiän tilaisuus naattia ni naatitaan.

On hienoa nähdä hymyä pelaajien kasvoilla ja esim just toi somessa ollut aamiaisjuttu, niin ihan mahtavaa. Mä uskon että joukkueessa on hyvä meininki ja henki. Pelaajat tykkää pelata Ilveksessä ja se jos mikä on tärkeää. Meillä kannattajilla on ollut hieno kauden aloitus ja on nautittu ihan saakelisti enemmän kuin kärsitty. Ja kyllä siihen urheiluun kuuluu ne hajoamisen tunteet yhtälailla. Tunteita laidasta laitaan, niin kauan kun Ilves herättää äärimmäisiä tunteita niin ollaan hyvällä tiellä vielä.

Silti palaan esim viimekauteen/kausiin jossa en myöskään sillon saanut ylistyssanoja kun mainitsin joukkueen huonosta hengestä ja valmentajan ankeuttamisesta. Vasta jälkikäteen tuli ilmi että ne kotiotteluiden koomat yms olivat juuri sitä. Ei kaikki mun heitot ole mitään mainitsemaasi mun jotain omaa toivetta tilanteesta. Mä nostan esille asioita jotka ovat ajoittain niitä unpopular opinion asioita, itse en suhtaudu niihin nostoihin niin kiihkeästi kuin täällä niihin reagoidaan.

Joskus menee yli ja tulee/tuli myös kirjoitettua paskaa. En silti ikinä rehellisesti hae mitään tahallista provoa. Joskus haen kirjoituksilla keskustelua, mutta historian takia tähän harva pystyy suhtautumaan neutraalisti.

Mä toivon Tampereen Ilvekselle mestaruutta jäällä ja nurmella. Mä toivon myös nimen omaan, että kannattajilla vauvoista vaareihin on hienoja urheiluelämyksiä tämän kauden aikana Ilveksen toimesta. Mun sydän sykkii ilman mitään agendaa keltavihreille.

M22

Luottopelaaja
On hienoa nähdä hymyä pelaajien kasvoilla ja esim just toi somessa ollut aamiaisjuttu, niin ihan mahtavaa. Mä uskon että joukkueessa on hyvä meininki ja henki. Pelaajat tykkää pelata Ilveksessä ja se jos mikä on tärkeää. Meillä kannattajilla on ollut hieno kauden aloitus ja on nautittu ihan saakelisti enemmän kuin kärsitty. Ja kyllä siihen urheiluun kuuluu ne hajoamisen tunteet yhtälailla. Tunteita laidasta laitaan, niin kauan kun Ilves herättää äärimmäisiä tunteita niin ollaan hyvällä tiellä vielä.

Silti palaan esim viimekauteen/kausiin jossa en myöskään sillon saanut ylistyssanoja kun mainitsin joukkueen huonosta hengestä ja valmentajan ankeuttamisesta. Vasta jälkikäteen tuli ilmi että ne kotiotteluiden koomat yms olivat juuri sitä. Ei kaikki mun heitot ole mitään mainitsemaasi mun jotain omaa toivetta tilanteesta. Mä nostan esille asioita jotka ovat ajoittain niitä unpopular opinion asioita, itse en suhtaudu niihin nostoihin niin kiihkeästi kuin täällä niihin reagoidaan.

Joskus menee yli ja tulee/tuli myös kirjoitettua paskaa. En silti ikinä rehellisesti hae mitään tahallista provoa. Joskus haen kirjoituksilla keskustelua, mutta historian takia tähän harva pystyy suhtautumaan neutraalisti.

Mä toivon Tampereen Ilvekselle mestaruutta jäällä ja nurmella. Mä toivon myös nimen omaan, että kannattajilla vauvoista vaareihin on hienoja urheiluelämyksiä tämän kauden aikana Ilveksen toimesta. Mun sydän sykkii ilman mitään agendaa keltavihreille.
Hieno kirjoitus EFM:ltä!
Itsekin olen joskus kyrpiintynyt hänen negatiivisiin "nostoihin", viimeksi oon ilkkunut Najmanin vetämisestä kölin alta, juuri ennen kuin Najmanin peli alko kulkeen paremmin ja paremmin.
Mutta käsi Ilveksen muotoiselle sydämelle palstaveljet ja -sisaret, kuinka moni kykenee vastaavaan itsereflektioon kuin EFM tuossa yllä, ja toki monesti aiemminkin.