Kannatti aliarvioida urheilupuolen menestyksen merkitystä kauteen lähdettäessä. Talousniilot oikein kehuskelivat kesällä kuinka järkevästi hommat on hoidettu, kun tarvittavat hankinnat jätettiin tekemättä. Silloin on turha ihmetellä, kun oppositiota ja soraääniä alkaa ilmestyä.
Onko oikeasti Ilveksessä tai sen kannattajissa aliarvioinut urheilupuolen menestyksen?
Itse olisin ehdottomasti halunnut, että sopimuksen tehneet Meskanen ja Thomson olisivat pelanneet täällä. En olisi myöskään pahoittanut mieltäni, että Sandell ja Piskula olisivat valinneet Ilveksen. Puhumattakaan pelaajista joille sopimusta tarjottiin mm Tommi Huhtala, Ville Korhonen tai huhutuista Antti Suomelasta ja Jesse Ylösestä. Jokainen olisi kelvannut minulle ja varmasti Jalo/Heikkilä/Koskelallekin, kun kerran neuvottelivat.
Toivottavasti se erityistilintarkastus tulee kesällä. Silloin te talousnerot vasta viisailta näytättekin. Muutenkin tätä touhua seuratessa on päivä päivältä helpompi uskoa Heke & Ist0n ajatuksia. Urheilupuoli ei tänäkään vuonna ollut mitenkään tavoitteellista, joten helppo uskoa, että toimiston puolella tapahtuu yhtä sun toista mielenkiintoista ja Ilveksen edunvastaista. Case-Nurmikolu taisi olla vasta alkua...
Urheilupuoli on erittäin tavoitteellista. Sitä varten jätkät pelasivat eilen Oulussa reilut 60 minsaa ja olivat myöhään kotona. Ehkä tänään taas jäällä ja ainakin valmennus painaa hommia. KOOVEE-yhteistyö, Kauppi Sports Center, ulkopuoliseen valmennukseen satsaaminen ja junnutyöhän satsaaminen.
Itselle tuottaa tuskaa, kun huomaa sen, ettei ihmiset Ilveksen ympärillä oikein osaa hahmottaa sitä h-tin moista paskasuota, josta tätä hommaa lähdettiin nostamaan. Itselle ei tule mieleen ketään toista henkilöä, joka olisi Ilveksen nostanut paskasuon silmäkkeestä tälle tasolle näin lyhyessä ajassa. Mutta jos teillä on paremmat miehet tilalle, niin siitä vaan.
Nyt, kun kaksi arvovaltaista kirjoittajaa vihjailevat erityistilintarkastuksesta ja epäkohdista, niin palstalle se muuttuu jo kohti totuutta. Sana kiirii nopeasti. Tapparan kannattajat hekumoivat jo pian Ilveksen mahdollisilla talousrikoksilla ja pelaaja-agentit alkavat tiedustelemaan, että pitääkö tämä paikkansa.
Itse olen tiedustellut yhä enemmän kiinteässä yhteistyössä olevilta tahoilta, että miten he kokevat Jalon työskentelytavat ja . He käyttävät sanoja kunnioittava ja yhteistyökykyinen.
Minut varmasti mielletään puolueelliseksi. Olen aina elänyt Ilvestä urheilun kautta siellä pitkään valmentaneenakin. Nyt, kun urheilupuolen ihmisissä (pelaajat, valmentajat ja Ilves ry) alkaa näkymään sitä, että usko palautuu tähän organisaatioon, niin venettä ollaan heti keikuttamassa. Kehoitan teitä kuulostelemaan pelaajilta, valmentajilta, agenteilta, yhteistyökumppaneilta, muiden seurojen edustajilta, että mitä mieltä he ovat Risto Jalosta. Jos vastauksina saatte öykkäriä, itsevaltiasta, epäkunnioittavaa, konnaa tms, niin olen valmis myöntämään olevani väärässä tässä asiassa. Itselläni on 20 vuoden kirjoitushistoria ja jotkut kirjoitukset ovat saattaneet osua kohdilleenkin.
Jos se erityistilintarkastus nyt sitten tulee, niin saisipa sen koskemaan myös sitten menneitä vuosia.