Miksi muuten nämä vertailut kulkevat 99% ajasta juuri sentteristön kautta? Kyllä mä tiedän, että keskikaista on tärkeä, mutta miksi vertailua käydään lähes ainoastaan senttereiden kautta? Meillä sitä, naapurilla sitä, Kärpillä sitä, kyllä pitää sentteristön olla sitä tai tätä...Tämä on todella omituinen piirre.
Välillä jää se kuva, että ainoa tarkoitus olisi rakentaa kova sentteristö ja sillä peittäisi sitten kaiken muun.
Mitä jos mä väitän, että pakisto on vähintään yhtä tärkeä osa-alue, (jos nyt on edes tarvetta jakaa tätä näin)?
Miksei "kukaan" puhu siitä, että Ilvekseen hankittiin täksi kaudeksi ehkä Liigan kovin pakisto?
Ja sen takia tässä päästetään näin vähän maaleja ja pärjätään? Mitä esim. Kärpät teki sillä sentteristöllään, joka kieltämättä oli kova?
Voiko joukkue olla sarjan paras, jos vaikka sentteristö on TOP4, hyökkäys kokonaisuudessaan TOP4 ja pakisto ja maalivahdit parhaita? Mun mielestäni voi.
Välillä tuntuu ajatuksen olevan sellainen, että Ilveksen pitäisi rakentaa sarjan parhaan pakiston lisäksi kaikilla muilla osa-alueillakin vähintään yhtä kova materiaali kuin kovimpien kilpailijoiden, jotta se olisi samalla tasolla. Silloinhan Ilves olisi paperilla ylivoimaisesti kovin, (eikä kai sellaista nyt sentään voi odottaa).
Ehkei kuuluisi tähän ketjuun, mutta tämäkin ketju on kaudesta toiseen täynnä sentterit sitä ja sentterit tätä-juttua.