Itse en Erosen tuloon usko, mutta jos tulisikin, niin vallan hyvin kaikki saataisiin roolitettua. Kaikille saataisiin kyllä yv-aikaa ja muutenkin peliaikaa. Pellihän on parhaimmillaan ollutkin siivellä, ei niinkään takakolmion keskimiehenä. Erosesta on myös jäänyt kuva hyvänä kokonaisvaltaisena puolustajana, joka pärjää oman pään väännöissäkin.Ei tarvitse Lancasterin ja Pellin lisäksi kyllä enää Erosta. Roolitus on myös tärkeää.
Fantasiointia siitä, miltä sarjan kovin pakisto ensi kaudella näyttäisi:
Parikka - Lancaster
"Masin" - "Pelli"
"Jurmo" - "E. Eronen"
Latvala
+ Salmela, Aho
Onko tuo sitten lähtökohtaisesti millainen ”upgrade” josLähtee kyllä nyt aika laukalle taas jos tuo on taso jota pakiston pitäisi vähintään olla.
Varmaan saataisiin kaikki roolitettua hyökkäyspäähän, mutta mitenkäs se puolustajille tärkeämpi osa-alue?Itse en Erosen tuloon usko, mutta jos tulisikin, niin vallan hyvin kaikki saataisiin roolitettua. Kaikille saadaan kyllä yv-aikaa ja muutenkin peliaikaa. Pellihän on parhaimmillaan ollutkin siivellä, ei niinkään takakolmion keskimiehenä. Erosesta on myös jäänyt kuva hyvänä kokonaisvaltaisena puolustajana, joka pärjää oman pään väännöissäkin.
Niinkuin tuossa sanoin, Eronen on hyvä pelaaja molempiin suuntiin. Muutenkin jos pakisto olisi tuossa muodossa, että on parikkaa, koodinimi "masinia", latvalaa, salmelaa, niin kyllä se oman pään varjelukin varmasti olisi ihan hyvällä tasolla. Eikä Jurmonkaan pitäisi totaalinen vuotaja olla puolustuspelissä.Varmaan saataisiin kaikki roolitettua hyökkäyspäähän, mutta mitenkäs se puolustajille tärkeämpi osa-alue?
Masin on liian hyvä Liigaan tasoa. Se on oma mielipide. Pitäminen täällä vaatii Liigan kärkitason lappua, jos riittää sittenkään.En tiedä kuinka suosittu mielipide tämä on, mutta mää pitäisin ensi kaudelle tärkeimpänä puolustajana Masinia.
Niin omituiselta kun tää kuulostaakin niin olen ihan aidosti ollut jo pitkään tätä mieltä: Masin > Parikka
Sen mitä ite nähny Kerhon yyveetä eli suht vähän, ni Pelli ollu aina siellä siivellä, siellä missä Konna ja IkonenkinItse en Erosen tuloon usko, mutta jos tulisikin, niin vallan hyvin kaikki saataisiin roolitettua. Kaikille saataisiin kyllä yv-aikaa ja muutenkin peliaikaa. Pellihän on parhaimmillaan ollutkin siivellä, ei niinkään takakolmion keskimiehenä. Erosesta on myös jäänyt kuva hyvänä kokonaisvaltaisena puolustajana, joka pärjää oman pään väännöissäkin.
Ymmärtääkseni alkukaudesta oli keskellä, eikä niin vahva ollut siinä, mitä sitten siivelle siirryttyään.Sen mitä ite nähny Kerhon yyveetä eli suht vähän, ni Pelli ollu aina siellä siivellä, siellä missä Konna ja Ikonenkin
Masin on liian hyvä Liigaan tasoa. Se on oma mielipide. Pitäminen täällä vaatii Liigan kärkitason lappua, jos riittää sittenkään.
Eli jos tuosta otetaan Elmeri Eronen pois ja Latvala on pelaavassa kokoonpanossa 6.pakki ja Salmela 7.pakki niin ei asiaa top kolmeen?Jos meinataan top kolmea olla niin aikalailla tuon näköistä olisi hyvä olla
Totta kai täytyy laittaa kättä taskuun, tuossa hahmotelmassahan Masin kuitenkin oli mukana. Eli menetettäisiin Lööf ja Jokipakka. Ja pakistossa olisi Parikka, Lancaster, Pelli, Masin, Jurmo, Latvala, Salmela. Kyllä tuossa kättä olisi taskuun laitettu eikä pelattaisi hiluilla.No ihan väkisin jos me menetetään Lööf ja Masin niin täytyy laittaa ihan oikeesti kättä taskuun. Siinä on sitten kaksi niin aliarvostettua puolustajaa kun olla ja voi.
Toki ei meidän Ilvesläisten keskuudessa, mutta muualla.
On oltava kyllä rosterin sen mukainen. Edelleen kyseenalaistan sitä kuitenkin, että minimi on tuo. Tapparalla on muuten koko kauden ollut käytännössä seitsemän puolustajan rinki, että kyllä Eurooppalaisen suurseuran tittelistä voi pelata myös niin, että Latvala on pelaavassa kuusikossa.Kannusta ja Eurooppalaisen suurseuran tittelistä kun pelataan, niin sen mukainen on rosterinkin oltava. Leveyttä ja laatua tarvitaan kun loukkaantumisia tulee, lisäksi on CHL-pelit, ja muutenkin puolustus on menestyksen tukipilari. Nyt kun rahaa tulee taas ovista ja ikkunoista ja budjetti taas hiukan nousee, niin varaakin on.
Minimihän riippuu myös muusta rosterista. En sanonut, että on laukalle lähtöä ehdottaa tuollaista pakistoa vaan, että laukalle lähdetään jos se on ehdoton minimi. Jos Czuczmanin korvaajaksi oikeasti tarvitaan EHT-tason Eronen niin aikamoista. Latvala tämän kauden otteilla kyllä korvaa Czuczmanin. Jurmo jää Lööfille selkeästi, mutta Pelli on ollut edellä tämän kauden Jokipakkaa.Minimi on tuo, jos halutaan olla mestarisuosikki.
Lähdetäänkö tässä edes laukalle?
Parikka - Lancaster
"Masin" (Masin) - "Pelli" (Jokipakka)
"Jurmo" (Lööf) - "E. Eronen"(Czuczman)
Latvala
+ Salmela, Aho
Ja kuinka paljon näissä tehoissa on Jolyn ansiota.Sen mitä ite nähny Kerhon yyveetä eli suht vähän, ni Pelli ollu aina siellä siivellä, siellä missä Konna ja Ikonenkin
Itse en pitäisi outona, jos suunta on kohti Hämeenlinnaa ensi kaudeksi.Pitäisin tätä kyllä outona. Halpa ringinleventäjä joka ottanut isoja kehitysaskeleita. Sopimuksesta löytyy optio vielä, joten olisi kyllä erikoista jättää käyttämättä.
Eiköhän herra itse haluaisi isompaa ruutua kun osoitti jo Hämeenlinnan visiitillä että pärjää Liigassa.Pitäisin tätä kyllä outona. Halpa ringinleventäjä joka ottanut isoja kehitysaskeleita. Sopimuksesta löytyy optio vielä, joten olisi kyllä erikoista jättää käyttämättä.
Niin siis itse pidän outona koska 99.9% varmuudella Ahon optio on seuran optio ja en näe miksi Ilves ei tuota käyttäisi.Itse en pitäisi outona, jos suunta on kohti Hämeenlinnaa ensi kaudeksi.
Itse käyttäisin silti option ja vaikka lainaisin muualle isommalle vastuulle. Samaan tapaan kuin vaikka Tappara Tanuksen kanssa toimi.Eiköhän herra itse haluaisi isompaa ruutua kun osoitti jo Hämeenlinnan visiitillä että pärjää Liigassa.
Ja kuinka paljon näissä tehoissa on Jolyn ansiota.
Menneellä kaudella näin noin puolesta tusinasta Kerhon peliä noin erän verran ja niissä Pelli oli kyllä erittäin terävä hyökkäyksen suuntaan eikä omissakaan ihan sukka.Luulisi että Ilvekseltäkin löytyy hyviä pelikavereita, joiden avulla pisteitä tulee. Ja useampi kuin yksi kaveri.