Simon Stránský

Pok

Tähtipelaaja
Pitäiskö kokeilla joku peli rohkeasti Baun kanssa ja Mesekö sitten toiseen laitaan? Ei nyt ainakaan 1-4-tappiota Kerholle pahempaa voi olla luvassa.

Soho

Tähtipelaaja
Pitäiskö kokeilla joku peli rohkeasti Baun kanssa ja Mesekö sitten toiseen laitaan? Ei nyt ainakaan 1-4-tappiota Kerholle pahempaa voi olla luvassa.
Tsekit yhteen. Sitä odottelen edelleen. Ei se huonommin voi mennä kuin nykyisillä komboilla.

Meklari

Luottopelaaja
Samanlaisista pelaajista Mänty tykkää myös kiekosta, mutta kykenee suoraviivaiseen pelin virtaukseen kuten alkukaudesta nähtiin ja osaa antaa tilaa myös ketjukavereille. Tuntuu, että Stranan ketjussa on soolo Strana ja loput on statisteja. Strana tekee Strana juttuja ja katsotaan mitä tapahtuu.

Kai tuohon joku maalintekijä sopisi parhaiten. Prime Mese olisi sopinut aika hienosti, koska ei sitä kiekon hautominen silti kiinnostunut ja teki maaleja.

Larsson25

Rivipelaaja
Olisi hyvä pelaaja jos pelais joukkueelle. On kyllä joukkuepelille yks myrkyllisimmistä 2ketjun ja yv aikaa pelaavista pelaajista omaan silmään. En oo jaksanu aikasemmin tästä öyhöttää kun viime pleijarit lupaili muutosta...mutta ei. Täysin sama omaan nokkeluuteen kerta toisensa jälkeen hyökkäykset tappava jannu siellä häärii. Ja tästä ei kenenkään tarvi hiiltyä on vain ja ainoastaan oma näkemys.

Luottopelaaja
Minä voisin kyllä kanssa tulla tässä omaa häntää nostelemaan ja toteamaan, että kesästä asti olen ollut sitä mieltä, että ei ole tarpeeksi tasainen kikkailuidensa kanssa, vaikka ne ainekset olisikin olemassa. Tuota se vaan on se hänen peli, ei se siitä suoraviivaisemmaksi muutu, vaikka joka pelin jälkeen se todettaisiin, että jos ja jos.
Kolmoseen sijoittelin omissa fantasioissani. Noin 80% peleistä on käytännössä kiekolliset ratkaisut täysin identtisiä Ratisen kanssa, joka saa helvetisti kuraa tilanteiden tunnistamisestaan, mutta sitten jossain pelissä saattaakin natsata kaikki ja sitten unohdetaan kiimoissamme kaikki aikaisempi hiihtely.

Meklari

Luottopelaaja
Noin 80% peleistä on käytännössä kiekolliset ratkaisut täysin identtisiä Ratisen kanssa, joka saa helvetisti kuraa tilanteiden tunnistamisestaan, mutta sitten jossain pelissä saattaakin natsata kaikki ja sitten unohdetaan kiimoissamme kaikki aikaisempi hiihtely.
Ja Ratisella on paljon parempi asenne.

• Tykkää
Reactions: #68

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Minä voisin kyllä kanssa tulla tässä omaa häntää nostelemaan ja toteamaan, että kesästä asti olen ollut sitä mieltä, että ei ole tarpeeksi tasainen kikkailuidensa kanssa, vaikka ne ainekset olisikin olemassa. Tuota se vaan on se hänen peli, ei se siitä suoraviivaisemmaksi muutu, vaikka joka pelin jälkeen se todettaisiin, että jos ja jos.
Kolmoseen sijoittelin omissa fantasioissani. Noin 80% peleistä on käytännössä kiekolliset ratkaisut täysin identtisiä Ratisen kanssa, joka saa helvetisti kuraa tilanteiden tunnistamisestaan, mutta sitten jossain pelissä saattaakin natsata kaikki ja sitten unohdetaan kiimoissamme kaikki aikaisempi hiihtely.
Näinhän se on. Stransky olisi erinomainen pelaaja jos A. Syöttäisi nopeammin B. Yrittäisi joskus laukoa itsekin. C. Peli omiin kiinnostaisi edes joskus.

ja 23 muuta

Vakiokokoonpanossa
Jos noin umpitaitava jätkä pelaa liigassa niin se kertoo siitä, että monilla muilla osa-alueilla on heikko.

Saako noita heikkouksia parannettua? En tiedä.

Mobutu Sese Seko

Vakiokokoonpanossa
Hämmästyttävän valtavia heittoja suoritustasossa. Tiistaina todella heikkoa. Turun illassa oli isoa tonttia tarjolla Supin poissaolon myötä. Antoi omalla suorituksellaan kyllä hyvän mahdollisuuden tappioputken katkaisemiseksi:

- Ekassa maalisa Borg-Stránalla 40 sekunnin hyökkäys, joka päättyi maaliin. Stránan (ja Borg&Ratinen) hyvä päätypeli käynnisti hyökkäysalueen tilanteen. Vahvaa suojaamista, yksi pelattu 1timer Ratin tilalle hypännelle Meselle ja hyvää kamppailua läpi vaihdon. Kolmannelle syöttöpisteelle olisi tässä maalissa ollut käyttöä

- Tokassa maalissa ahnas paine päälle pakkiin Mäntykiven 100-0 aloitustappion jälkeen, purku jää tuon seurauksena osittain vajaaksi, minkä Lööke pääsi katkomaan toisella puolella hyökkäysaluetta. Tähän maaliin ihan ansaittu syöttöpiste

- Ilman maalivahtia taas 100-0 aloitustappio Mänälle, kiekko ponnahtaa painottomalle puolelle, minne pakki ehtii eka. Strána tuli kiimahirven lailla päälle ja onnistui peittämään TPS-purun. Tuosta käynnistyikin paine, joka johti maaliin. Tässä(kin) vaihdossa hyvin ajoitetut kiekosta luopumiset ilman liiallista rakastelua ja hienoa harhautusta seurasi maalia kohti pelaaminen, missä olikin mukavasti lapoja tarjolla

- Ennen 5-3 maalia tarjoili hyvän paikan Mäntykivelle, ei mennyt sisään ja sekunnin päästä kiekko onkin omassa tyhjässä rysässä

Mistä saisi tämän rakettirepun selkään hieman useammin? Laukaukset tasakentällisin 17-5, joista ns hyvät kudit/suoritukset 12-3, mikä oli omissa arvioissa Stranan kauden paras suoritus. Yllä mainittujen tilanteiden lisäksi muutamia muitakin oivia esitöitä paikkoihin. Omissa ei juurikaan pahoja tilanteita, vaikka 1 keskialueen menetys johtikin melko vaarattomaan TPS-laukaukseen. Iso ero kuitenkin tiistain peliin, jossa omiin papereihin ilmestyi sellaiset 6 pitempää oman alueen tilanntetta, joissa Simonillakin oli oma osansa.

Nailon

Rivipelaaja
...Stransky on mielestäni parempi oikeassa laidassa, jossa pääsee luontaisemmin rystypuolella suojaamaan kiekkoa tehdessään kaarroksia maalin taa... -6.10.2024
Tämän kirjoittamisen jälkeen on pelannut pelkästään vasemmassa laidassa, kunnes tänään ylivoimalla pääsi nousemaan oikeasta laidasta rystyllä suojaten tehden ottelun voittomaalin.

Erittäin hyvin tiedetty, kuka lieneekään alkuperäisen tekstin kirjoittanut.

Ai, sehän olinkin minä.

No jopas!

Tässähän ihan punastuu...

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Tämän kirjoittamisen jälkeen on pelannut pelkästään vasemmassa laidassa, kunnes tänään ylivoimalla pääsi nousemaan oikeasta laidasta rystyllä suojaten tehden ottelun voittomaalin.

Ai, sehän olinkin minä.

No jopas!

Ottiko sinuunkin Ilves yhteyttä?

Vitsi vitsinä.

Mutta on vähän hukassa osittain varmaan sen vuoksi, ettei tunnu löytävän oikeita ketjukavereita.

Ratinen ja Borg ei oikein toiminut, vaikka ei he huonosti pelanneet, niin Ratisen ja Stranskyn kiekonpidot ja viimeiset ratkaisut aika heikkoja ja Borg nyt tuskin koskaan tulee olemaan mikään maalisylkijä...

Meklari

Luottopelaaja

Ai, sehän olinkin minä.

No jopas!

En mä kyllä tästä tiedä vaikka tuo onnekas syöttö menikin maaliin. Mitä itse pelannut niin kyllä leftinä on paljon helpompi suojata kiekkoa nimenomaan vasemmassa laidassa, saa kropan eteen. Ei mailalla varsinaisesti hirveästi suojella.

Oikeassa helpompi vetää suoraa syötöstä, mutta on ”haavoittuvaisempi”. Yleensä vaan Nymanin kaltaiset snaipperit pelaa leftinä oikeaa.

Nailon

Rivipelaaja
Ottiko sinuunkin Ilves yhteyttä?

Ratinen ja Borg ei oikein toiminut, vaikka ei he huonosti pelanneet, niin Ratisen ja Stranskyn kiekonpidot ja viimeiset ratkaisut aika heikkoja ja Borg nyt tuskin koskaan tulee olemaan mikään maalisylkijä...
Joo laitoin Merikiven korvanappiin tietoa, että siellä lukkopakin oikeassa jalassa tilaa. Hän välitti tiedon Stranskylle, ja loppu on historiaa.

Stranskylle on tosiaan hankala löytää hyviä pareja, kun pitäisi pystyä paikkaamaan puolustuspäänheikkouksia, oltava tehokas viimeistelemään Stranskyn tarjoamista paikoista, mutta samalla ei saisi olla itse kiekosta elävä pelaaja.

Tämän päivän perusteella antaisin Baun ja Nättisen yrittää hänen kanssaan seuraavassa pelissä.
Mitä itse pelannut niin kyllä leftinä on paljon helpompi suojata kiekkoa nimenomaan vasemmassa laidassa, saa kropan eteen. Ei mailalla varsinaisesti hirveästi suojella.

Oikeassa helpompi vetää suoraa syötöstä, mutta on ”haavoittuvaisempi”. Yleensä vaan Nymanin kaltaiset snaipperit pelaa leftinä oikeaa.
Tämä pitää paikkaansa, mutta Stransky tuntuu olevan niin erikoistapaus, ettei normaalit jääkiekon lainalaisuudet tunnu häneen pätevän. Syötötkin tuntuu menevän häneltä perille aina, kun aikaa ja tilaa on vähän, ja ylivoimalla taasen aniharvoin.

Toisaalta tämä Stranskyn enigmaattisuus jääkiekkoilijana tekee hänestä minun lempipelaajia tämän kauden joukkueessa.

Larsson25

Rivipelaaja
Joo laitoin Merikiven korvanappiin tietoa, että siellä lukkopakin oikeassa jalassa tilaa. Hän välitti tiedon Stranskylle, ja loppu on historiaa.

Stranskylle on tosiaan hankala löytää hyviä pareja, kun pitäisi pystyä paikkaamaan puolustuspäänheikkouksia, oltava tehokas viimeistelemään Stranskyn tarjoamista paikoista, mutta samalla ei saisi olla itse kiekosta elävä pelaaja.

Tämän päivän perusteella antaisin Baun ja Nättisen yrittää hänen kanssaan seuraavassa pelissä.

Tämä pitää paikkaansa, mutta Stransky tuntuu olevan niin erikoistapaus, ettei normaalit jääkiekon lainalaisuudet tunnu häneen pätevän. Syötötkin tuntuu menevän häneltä perille aina, kun aikaa ja tilaa on vähän, ja ylivoimalla taasen aniharvoin.

Toisaalta tämä Stranskyn enigmaattisuus jääkiekkoilijana tekee hänestä minun lempipelaajia tämän kauden joukkueessa.
Tarkoitit kai että antaa Stranskyn kokeilla Näden ja Baun kanssa.

OTP

Luottopelaaja
Osa tykkää hänen neppailusta mutta alkaa peli peliltä enemmän vituttamaan toi selkä suorana surffailu ja vastapainona hautominen. Herätys Simon.

Luottopelaaja
Penkittäisin ensi peliin. Ensimmäinen vaihto ja kiekottomana käytännössä selkä suorana vaan liukuu ja katselee, ei mitään paloa. Jos ei kiinnosta pelata, niin katsomossa voi syödä poppareita. Eiköhän joku Kos anna kaikkensa, kun pääsee peleille.