Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen
HeGe41 sanoi:
toskala sanoi:
Kyllä se minun mielestäni Ilveksen hallitus ja muut sisäpiiriläiset, jotka kaupan purkamista suosittelivat, Ilveksen fanit eri leireihin hajotti. Samalla tämä porukka asetti useat fanit valinnan eteen, että tuetko joukkuetta joka on näihin sekoiluihin täysin syytön, vai sisäpiiriä joka ei fanien tukea ansaitse.
Väitätkö siis, että vaikka olen tässä case-Markossa nykyjohdon puolella, en tue nykyistä joukkuetta?
Dilledong-luokan tuubaa.
Jos joku on dilledong-luokan tuubaa niin asetella sanoja toisten suuhun. Sanoin useat, en jokaisen.
Ilveksen joukkueen urheilullista menestystä toivovat varmasti kaikki, näin uskallan sanoa, vaikka tällä(kin) palstalla faneja on, jotka tulevat sanomaan mikä on oikea tapa kannattaa Ilvestä ja kuka on Ilveksen puolella ja kuka sitä vastaan.
Ja itse koitan olla mahdollisimman vähän kenenkään "puolella" koska asiat harvoin tosiaankin ovat mustavalkoisia, vaikka on helppo ne sellaisina nähdä, etsiä "oikeita" ja "vääriä" ja "hyviä" ja "pahoja".
Olin ja olen edelleen pettynyt Sjöblomin kauppojen purkamiseen. Parempaa tilaisuutta Ilveksen tulevaisuuden rakentamiseen tuskin tulee. Silti en pitänyt Markoa minään kaiken ratkaisevana superihmisenä, joka taikaiskusta muuttaa Ilveksen paremmaksi ja tekee pelkkiä oikeita ratkaisuja. Ihminen sekin oli ja erehtyväinen ja riski siinäkin oli, että Ilveksen tila olisi mennyt nykyisestä vieläkin alaspäin (mikä vaatisi kyllä aika paljon), ja ihmettelen edelleen, miksi kovana bisnesmiehenä itseään mainostava Sjöblom ei varmistanut selustaansa ja vaatinut esisopimukseensa sanktiota sen purkamisesta (Voiko näin tehdä, kertokaa joku paremmin kaupallista alaa tunteva).
Myönnän että hallituksella oli syy esittää kaupan purkamista. Omassa mielessäni tuo työsyrjintätapaus riittäisi siihen jo yksin, kenenkään ei pidä sietää kiusaamista edes Ilveksen vuoksi. Silti en voi olla miettimättä, oliko tämä kauppojen purku nyt todellakin ainut mahdollisuus, vaan menikö tässä kaksi työkulttuuria ristiin.
Mutta sitä mitä en hyväksy, oli tämä tapa, millä kauppa purettiin. Lyijykynällä kerätty lista, ylimielinen asenne faneihin, kaupan syiden avaaminen sitten kun oma kunnia on kärsinyt jne. Asian olisi voinut hyväksyä, jos hallituksella olisi ollut esittää jotain uskottavampaa tilalle, mutta tilalle tuli vain epämääräistä jargonia leveistä hartioista ja yhtenäisimmästä Ilveksestä koskaan. Kaupan purkaminen ja sen jälkipuinti on osoittanut asioita, jotka kirjoitin pari sivua sitten, mutta tiivistettynä: Ilves on Suomen takapajuisin, sisäänpäinkääntynein, muutosvastarintaisin, omahyväisin ja amatöörimäisesti johdetuin kiekko-organisaatio.
Siihen olen pettynyt. Siksi ei nykyisellä johdolla ainakaan minun luottamustani ole.
Mitä siis yksittäinen fani voi tehdä, tukea Ilvestä tai boikotoida Ilves-Hockey Oy:ta