Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 822
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Toivottavasti tämä on se, mitä hallitus haluaa!!

Ei voi myös välttyä ajatukselta, että tämä kaikki on ollutkin jotain Manngardin ja Jääskeläisen sairasta leikkiä. Voisiko setä hankkia jonkun toisen leikkikalun, jolla ei tarvitsisi leikkiä ihmisten mielenterveydellä, aiheuttaa toisille tietoisesti pahaa oloa ja pelata toisten työpaikoilla ja tulevaisuudella.
 

Lynx

Uusi Ilves since 2017
Viestejä
993
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

http://www.talouselama.fi/uutiset/yllatyshavainto+taloudellisiin+vaarinkaytoksiin+syyllistyvat+arvostetut+kollegat/a2216890

KPMG analysoi Global profiles of the fraudster -tutkimuksessa lähes 600 taloudellisesta väärinkäytöstapausta ja väärinkäytösten tekijää 78 maassa ympäri maailmaa, mukaan lukien Suomessa. Tutkimuksen mukaan tyypillistä väärinkäytöksille on:

• tekijän ikä on 36−45 vuotta
• teko kohdistuu omaan työnantajaorganisaatioon
• tekijä toimii johtavassa asemassa
• tekijä on ollut organisaation palveluksessa yli kuusi vuotta
• tekijä toimii yhteistyössä yhden tai useamman henkilön kanssa
• tekijä nauttii kollegoidensa arvostusta.

Suomeksi sanottuna tarkoittanee, että valta turmelee, tilaisuus tekee varkaan ja ylpeys käy lankeemuksen edellä.
 

WsQ

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Pajuoja laittoi tänään aika suoraan joukkueen heikon jakson taustasekoilujen piikkiin. Totesi myös, että olisi toivonut että kaupat olisi syntyneet.

Vieläkö M_M ja kumppanit väittää, ettei mitään vaikutusta ollut?

Ehkä pahimman yli on kuitenkin nyt päästy.
 

Edustaja

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
373
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Siinä mielessä olen aina arvostanut Juupea, että hän on niin helvetin rehellinen. Ei oikein sovi Ilvekseen sen suhteen.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

WsQ sanoi:
Pajuoja laittoi tänään aika suoraan joukkueen heikon jakson taustasekoilujen piikkiin.
Itse en kyllä saanut tuollaista kuvaa miehen puheista.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 241
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

VP sanoi:
WsQ sanoi:
Pajuoja laittoi tänään aika suoraan joukkueen heikon jakson taustasekoilujen piikkiin.
Itse en kyllä saanut tuollaista kuvaa miehen puheista.
En minäkään. Toki myönsi, että vaikuttavathan nuokin asiat jossain takaraivossa.
 

Okafani

Luottopelaaja
Viestejä
1 024
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Joukkueesta viis, Marko sai hajoitettua fanit eri leireihin, toiset jopa toivomaan tappioita Ilvekselle. Toivottavasti napanuora katkeaa pian ja päästään kannustamaan joukkuetta.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 822
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Okafani sanoi:
Joukkueesta viis, Marko sai hajoitettua fanit eri leireihin, toiset jopa toivomaan tappioita Ilvekselle. Toivottavasti napanuora katkeaa pian ja päästään kannustamaan joukkuetta.

Kyllä se minun mielestäni Ilveksen hallitus ja muut sisäpiiriläiset, jotka kaupan purkamista suosittelivat, Ilveksen fanit eri leireihin hajotti. Samalla tämä porukka asetti useat fanit valinnan eteen, että tuetko joukkuetta joka on näihin sekoiluihin täysin syytön, vai sisäpiiriä joka ei fanien tukea ansaitse. Kävipä yksi sisäpiiriläinenkin vielä kertomassa että fanit jotka eivät tätä ratkaisua kritiikittä hyväksy tulisi ruoskia. Todella hienoa toimintaa joukkueen eteen ja saa varmasti kaikki fanit yhdessä rintamassa Ilveksen johdon taakse.

Mitään syytä ei kauppojen purkamiselle annettu, ja sitten kun annettiin, niin syynä oli että Markon puheista meni palkokasvi syvälle sieraimiin, ei se että hallitus olisi kokenut olevansa faneille selityksen velkaa. Ja samalla sopimuksen purkuun johtaneita syitä kerrottiin "paremmille" faneille kahvipöytäkeskusteluissa.

Että kuka niitä faneja oikein eri leireihin jakoi?
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 944
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Okafani sanoi:
Joukkueesta viis, Marko sai hajoitettua fanit eri leireihin, toiset jopa toivomaan tappioita Ilvekselle. Toivottavasti napanuora katkeaa pian ja päästään kannustamaan joukkuetta.
Eiköhän tuon ole saanut aikaan kuitenkin nykyjohto. Jos tommonen Sjöblom menis vaikka Ouluun ostaja-ehdokkaaksi ja siellä olisi käynyt niinkuin täällä, niin kukaan ei edes muistaisi koko Sjöblomia enää. Siellä pyyhkii muutenkin hyvin, täällä on asiat ollu vituilleen kauemmin ku Kärpät on ollu nousunsa jälkeen koko Liigassa.
 

Pro

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
489
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Artsi sanoi:
VP sanoi:
WsQ sanoi:
Pajuoja laittoi tänään aika suoraan joukkueen heikon jakson taustasekoilujen piikkiin.
Itse en kyllä saanut tuollaista kuvaa miehen puheista.
En minäkään. Toki myönsi, että vaikuttavathan nuokin asiat jossain takaraivossa.

Ihan sama minkä kuvan saitte. Ainakin osa joukkueesta(ja ytimestä) on kaffitellut asian tiimoilta. Ehkä myös palopuheita pidetty, en tiedä, mutta jotain varmasti on saatu kypärän alle ja hyvä niin.

Alivoimapelaaminen on asenne ja tahtopeli, ja siihen tiivistyy monesti mihin suuntaan joukkue ja paletti on menossa. Ja Ilves antoi sen luokan esimerkin alivoimapelistä että huhhuh. Viisi maalia on hieno saldo, mutta erittäin iso osa voittoa tiivistyi nimenomaan av-pelaamiseen mikä oli luokkaa bueno!
 

Dirty deed

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Okafani sanoi:
Joukkueesta viis, Marko sai hajoitettua fanit eri leireihin, toiset jopa toivomaan tappioita Ilvekselle. Toivottavasti napanuora katkeaa pian ja päästään kannustamaan joukkuetta.

Niin ennen Markoahan tämä ja edellinen keskustelupalsta olivat pelkkiä onnen kultamaita, missä riitelyn sijasta kirjoitettiin sonetteja toistemme erinomaisuudesta ja kukaan ei ripotellut tuhkaa ylleen ja piehtaroinut itsesäälissä.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

toskala sanoi:
Kyllä se minun mielestäni Ilveksen hallitus ja muut sisäpiiriläiset, jotka kaupan purkamista suosittelivat, Ilveksen fanit eri leireihin hajotti. Samalla tämä porukka asetti useat fanit valinnan eteen, että tuetko joukkuetta joka on näihin sekoiluihin täysin syytön, vai sisäpiiriä joka ei fanien tukea ansaitse.

Väitätkö siis, että vaikka olen tässä case-Markossa nykyjohdon puolella, en tue nykyistä joukkuetta?

Dilledong-luokan tuubaa.
 

Lynx

Uusi Ilves since 2017
Viestejä
993
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Dirty deed sanoi:
Niin ennen Markoahan tämä ja edellinen keskustelupalsta olivat pelkkiä onnen kultamaita, missä riitelyn sijasta kirjoitettiin sonetteja toistemme erinomaisuudesta ja kukaan ei ripotellut tuhkaa ylleen ja piehtaroinut itsesäälissä.

Itse asiassa Ilveksen syöksylasku pelillisessä mielessä käy hyvin yhteen keskustelufoorumin historian kanssa. Muistaakseni ensimmäinen musta foorumi oli -95 paikkeilla. Jospa siinä onkin kaiken pahan alku ja juuri?
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 842
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

[quote author=Dirty deed]
Niin ennen Markoahan tämä ja edellinen keskustelupalsta olivat pelkkiä onnen kultamaita, missä riitelyn sijasta kirjoitettiin sonetteja toistemme erinomaisuudesta ja kukaan ei ripotellut tuhkaa ylleen ja piehtaroinut itsesäälissä.
[/quote]
Tuli kahvit nenästä!
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 827
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

HeGe41 sanoi:
Väitätkö siis, että vaikka olen tässä case-Markossa nykyjohdon puolella, en tue nykyistä joukkuetta?

Dilledong-luokan tuubaa.

Jostain syystä tällä palstalla tuntuu olevan valloillaan sellainen ajattelumalli, että ne, jotka eivät tukeneet Sjöblomia (esim. minä), ovat automaattisesti nykyjohdon puolella ja sitä kautta joukkuetta vastaan. Tämä on kyllä juuri sitä, mitä mainitsit: todellista dilledong-settiä.

Olen jo aiemminkin tämän kirjoittanut, mutta laitettakoon vielä muistutuksena niille, jotka em. linjanvetoja tekevät: minä olen joukkueen puolella, minä olin Sjöblomia vastaan ja minä olen nykyjohtoa vastaan.

edit: Lainaus oikein.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 241
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Prophet sanoi:
Jostain syystä tällä palstalla tuntuu olevan valloillaan sellainen ajattelumalli, että ne, jotka eivät tukeneet Sjöblomia (esim. minä), ovat automaattisesti nykyjohdon puolella ja sitä kautta joukkuetta vastaan. Tämä on kyllä juuri sitä, mitä mainitsit: todellista dilledong-settiä.

Olen jo aiemminkin tämän kirjoittanut, mutta laitettakoon vielä muistutuksena niille, jotka em. linjanvetoja tekevät: minä olen joukkueen puolella, minä olin Sjöblomia vastaan ja minä olen nykyjohtoa vastaan.

edit: Lainaus oikein.

Täysin samalla linjalla, paitsi, etten ole kollektiivisesti nykyjohtoakaan vastaan, vaan heidän tekemiään vääriä päätöksiä ja linjauksia. Hallitus, toimitusjohtaja ja moni muu nykyjohdon edustaja on tehnyt ihan hyviäkin asioita ja päätöksiä.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 822
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

HeGe41 sanoi:
toskala sanoi:
Kyllä se minun mielestäni Ilveksen hallitus ja muut sisäpiiriläiset, jotka kaupan purkamista suosittelivat, Ilveksen fanit eri leireihin hajotti. Samalla tämä porukka asetti useat fanit valinnan eteen, että tuetko joukkuetta joka on näihin sekoiluihin täysin syytön, vai sisäpiiriä joka ei fanien tukea ansaitse.

Väitätkö siis, että vaikka olen tässä case-Markossa nykyjohdon puolella, en tue nykyistä joukkuetta?

Dilledong-luokan tuubaa.

Jos joku on dilledong-luokan tuubaa niin asetella sanoja toisten suuhun. Sanoin useat, en jokaisen.

Ilveksen joukkueen urheilullista menestystä toivovat varmasti kaikki, näin uskallan sanoa, vaikka tällä(kin) palstalla faneja on, jotka tulevat sanomaan mikä on oikea tapa kannattaa Ilvestä ja kuka on Ilveksen puolella ja kuka sitä vastaan.

Ja itse koitan olla mahdollisimman vähän kenenkään "puolella" koska asiat harvoin tosiaankin ovat mustavalkoisia, vaikka on helppo ne sellaisina nähdä, etsiä "oikeita" ja "vääriä" ja "hyviä" ja "pahoja".

Olin ja olen edelleen pettynyt Sjöblomin kauppojen purkamiseen. Parempaa tilaisuutta Ilveksen tulevaisuuden rakentamiseen tuskin tulee. Silti en pitänyt Markoa minään kaiken ratkaisevana superihmisenä, joka taikaiskusta muuttaa Ilveksen paremmaksi ja tekee pelkkiä oikeita ratkaisuja. Ihminen sekin oli ja erehtyväinen ja riski siinäkin oli, että Ilveksen tila olisi mennyt nykyisestä vieläkin alaspäin (mikä vaatisi kyllä aika paljon), ja ihmettelen edelleen, miksi kovana bisnesmiehenä itseään mainostava Sjöblom ei varmistanut selustaansa ja vaatinut esisopimukseensa sanktiota sen purkamisesta (Voiko näin tehdä, kertokaa joku paremmin kaupallista alaa tunteva).

Myönnän että hallituksella oli syy esittää kaupan purkamista. Omassa mielessäni tuo työsyrjintätapaus riittäisi siihen jo yksin, kenenkään ei pidä sietää kiusaamista edes Ilveksen vuoksi. Silti en voi olla miettimättä, oliko tämä kauppojen purku nyt todellakin ainut mahdollisuus, vaan menikö tässä kaksi työkulttuuria ristiin.

Mutta sitä mitä en hyväksy, oli tämä tapa, millä kauppa purettiin. Lyijykynällä kerätty lista, ylimielinen asenne faneihin, kaupan syiden avaaminen sitten kun oma kunnia on kärsinyt jne. Asian olisi voinut hyväksyä, jos hallituksella olisi ollut esittää jotain uskottavampaa tilalle, mutta tilalle tuli vain epämääräistä jargonia leveistä hartioista ja yhtenäisimmästä Ilveksestä koskaan. Kaupan purkaminen ja sen jälkipuinti on osoittanut asioita, jotka kirjoitin pari sivua sitten, mutta tiivistettynä: Ilves on Suomen takapajuisin, sisäänpäinkääntynein, muutosvastarintaisin, omahyväisin ja amatöörimäisesti johdetuin kiekko-organisaatio.

Siihen olen pettynyt. Siksi ei nykyisellä johdolla ainakaan minun luottamustani ole.

Mitä siis yksittäinen fani voi tehdä, tukea Ilvestä tai boikotoida Ilves-Hockey Oy:ta
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Ei mitään varsinaista asiaa, mutta haluan kiittää nimimerkki "toskalaa" vastauksesta.
 

Hermis

Guest
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Toskala kyllä kirjoitti auki sen mitä itsekin asiasta ajattelen.

Oli mahdollisuus uudistua, joka menetettiin. Sen ansiosta palattiin samaan sekavuuteen, jossa oltiin vuosi sitten ja josta luultiin päässeen pois.

Juurikin tuo tapa, lyijykynät tiedotteet ja muut todella amatöörimäisesti hoidetut asiat ainakin itselläni tökkii kaikista eniten. Virheitä tapahtuu ja töppayksiä tulee, mutta vastuu pitää kantaa. Nykyhallitus ei ole esittänyt minkäänlaista kykyä vastuun kantamiseen. Vastuuta vältellään, siirretään ja sälytetän muille. Ei ole luottoa tuohon porukkaan joka taustalla häärää.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 086
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Jäsen Toskalalta erinomainen kirjoitus. Samaa mieltä olen.

Minulle kuitenkin henkilökohtaisesti kaikkein tärkeintä on, että Ilves nimenomaan SE joukkue pärjää hienosti. Käyn hallissa jokaisessa mahdollisessa pelissä, kannustan kovasti joukkuettamme. En boikotoi ainuttakaan peliä !
 
Ylös