Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

JK

Guest
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Ilves-perhe on yhtenäisempi kuin koskaan... :eek:
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Nixu sanoi:
Minä ainakin valitsen "puoleni" ihan julkisuuteen tuodun tiedon perusteella, niin varmasti moni muukin.

Ja tämän perusteella kannattaa ottaa kantaa suuntaan tai toiseen? Minä en siihen pystyisi, mutta sehän olenkin vain minä.

Nixu sanoi:
Sehän on sitten selänpesu-kerhon omaa puusilmäisyyttä jos rahvaalle ei haluta yhtään avata päätökseen johtaneita faktoja.

Tuo on totta. Mutta jos mitään ei kerrota, niin miten ihmeessä pystyt muodostamaan mielipiteen suuntaan tai toiseen?
 

D4

Rivipelaaja
Viestejä
10
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

HeGe41 sanoi:
Teillähän sitä tietoa pitäisi olla, koska olette niin vahvasti puolenne valinneet. Ei mun tiedoilla pitäisi siten olla mitään merkitystä. Olettehan muodostaneet mielipiteenne jo saadun tiedon perusteella.

Älkää vain sanoko, että Marko-fanitatte vailla mitään tietoa mistään. Sehän olisi melkoisen naurettavaa.

Minä en fanita Markoa, mutta olen todella vahvasti sitä mieltä, että Ilvestä johtaa tällä hetkellä totaalisen epäpätevä jengi. Koistisen maksamattomista palkoista tosiaan hjuhuttiin ei nin kauan sitten, ja jos pelaajat ilmaisee avoimesti vittuuntumistaan SoMessa, niin se kai on vaan hyvä merkki ja kertoo Ilves-perheen yhtenäisyydestä.

Mutta hei, muahan ei lasketa, koska Ilveksessä ei hallituksen kanssa erimielisiä kuppikuntia ole, ja mä olen vain perusfani.

Jos sulla, HeGe, oikeasti on jotsin parempaa TIETOA asioista, joiden perusteella on syytä olla positiivinen, niin etkö sittern ihan aidosti voi avata näitä yhtään?
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 944
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

HeGe41 sanoi:
Teillähän sitä tietoa pitäisi olla, koska olette niin vahvasti puolenne valinneet. Ei mun tiedoilla pitäisi siten olla mitään merkitystä. Olettehan muodostaneet mielipiteenne jo saadun tiedon perusteella.

Älkää vain sanoko, että Marko-fanitatte vailla mitään tietoa mistään. Sehän olisi melkoisen naurettavaa.

Kiinnostaisi tietää mistä HeGe41 olet saanut tietosi. Itse en mitään tiedä muuta kun Ilveksen hallituksen käsittämättömät mokailut(nimilistat ja lausunnot) ja älyttömöt tappiot vuodesta toiseen ja älyttömän suuret menot (miinustettuna pelaajien palkkamenot) verrattuna liikevaihtoon ja muihin Liigaseuroihin. Vaikea uskoa että HeGen tai kenenkään muunkaan negatiiviset tiedot Markosta olisi lähtöisen mistään muualta, kuin hyvävelikerholaisilta ja tuuletusuhan alla olevilta ja niiden uskottavuus kaiken maalaijärjen mukaan missään asiassa, mitä suustaan päästävät on täysi nolla. Eli ihmettelen suuresti näitä "tietoja" minkä perusteilla moni on asettunut Sjöblomia vastaan.
 

Hermis

Guest
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Oli Sjöblom mikä susi tahansa niin hallitus on epäonnistunut joka tapauksessa. Tiedotus, ostajaehdokkaan päästäminen huseraamaan operaativiseen toimintaan, perseily, valehtelu, nimien kerääminen "kehitysryhmään" ilman asianosaisten suostumusta. Siinä nyt ainakin syntejä ihan riittävästi.

Ilveksen julkisuuskuva oli yksi purkuperuste. Eikö tämä hallituksen sekoilu ole turmellut sitä kuvaa noin satakertaisesti verrattuna vaikka KHL-mainokseen? Tai onhan tämä sekoilu jo tuttua Ilvestä. Tämä väliaikainen hallitus on etsinyt omistajaa toista vuotta ilman tulosta ja nyt ollaan organisaationa samalla tasolla kuin vuosi sitten.

Kerroppa nyt Hege miksi se Sjöblom sitten voisi olla vilä huonompi vaihtoehto kun sen niin hyvin tiedät?
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

D4 sanoi:
Jos sulla, HeGe, oikeasti on jotsin parempaa TIETOA asioista, joiden perusteella on syytä olla positiivinen, niin etkö sittern ihan aidosti voi avata näitä yhtään?

Ei ole mitään syytä olla positiivinen. Jos ostajaehdokas ei ole sitä mitä ostajaehdokkaan piti olla, niin silloin ei voi olla positiivinen.

Kovasti paljon toivoin, että Sjöblom olisi ollut sitä mitä lääkäri määrää. Syystä ja toisesta näin ei sitten lopulta ollut.

Mitä tulee nykyiseen hallitukseen, niin vituilleen on lähiaikoinen mennyt asia jos toinenkin. Tässä lista:

- Sjöblomin taustatietojen selvittäminen jäi kesken, koska diili oli saatava (tästä syystä DD:ssä molemminpuolinen purkuklausuuli)
- The Listan kasaaminen
- Vaitiolosopimuksen alaisen tiedon levittäminen henkilöille, joille ne eivät kuulu
 

D4

Rivipelaaja
Viestejä
10
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Jos nyt vielä omasta puolestani lisäisin sen verran, että minusta on sinänsä ollut hienoa, että ainakaan katsomoon ei ole Ilveksen pelaajien otteista pystynyt havaitsemaan "väliinpitämättömyytää", tms. asioita, jotka usein seuraavat tällaisesta sekoilusta, ja joita olisi voinut noiden Facebook-vittuuntumistenkin jälkeen odottaa.

Mutta, siitä huolimatta Ilveksen pistesaldo tämän jupakan alkamisen jälkeen on ollut aika helkkaristi huonompi, kuin kaudella muuten tähän asti. Pieni herpaantuminen keskittymisessä on aika usein ratkaisevaa, kun marginaalit ovat pieniä. No, neljän pelin otos on toki niin pieni, ettei sen perusteella pidä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä, mutta kyllä tämän heikon kauden osuminen samaan kohtaan omistajakohun kanssa valitettavan paljon takaraivossa tällä hetkellä kolkuttaa.

Ja, jos nyt vielä sallitaan pirujen maalailu seinille, kun kerran pahan olon ketjussa ollaan, niin ihan kauhean houkuttelevalta vaihtoehdolta Ilves ei voine tuntua tällä hetkellä ensi kauden seuraansa mietiskeleville pelaajille. Minulla ei ole minkäänlaista tietoa pelaajien aivoituksista tällä hetkellä, mutta jos esim. Keränen pelaa ensi kaudella Ilveksessä, niin olen erittäin positiivisesti yllättynyt.
 

Migii

Rivipelaaja
Viestejä
18
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Tottakai huono johtaminen vaikuttaa koko organisaatioon. Ei tarvitse olla mikään nero tajutakseen sen. Urheilijat ovat pohjimmiltaan ihan samanlaisia ihmisiä kuin me muutkin. Eivät he elä missään kuplassa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Jos mietin esimerkiksi omaa työuraani, niin muistan helposti sysipaskoja johtajia, jotka ovat laskeneet työmotivaatiotani ja suorituskykyäni roimasti. Onneksi on ollut myös hyviä ja inspiroivia johtajia, joiden ansiosta olen pystynyt keskittymään olennaiseen paljon paremmin. Ja tehnyt työni aivan uudella tasolla.

Huono johtaminen on häiriötekijä, joka vaikuttaa koko organisaatioon joskus epäsuorasti, viiveellä, hitaasti mutta varmasti. Ilveksen lähihistoria on malliesimerkki tästä ja kelpaisi varoittavaksi esimerkiksi mihin tahansa johtajakouluun siitä, kuinka ei kannata toimia.

Huippu-urheilussa erot fysiikassa ja taidoissa ovat usein tosi pieniä ja erot henkisen puolen suorituskyvyssä monesti ratkaisevat eron voittamisen ja häviämisen välillä. Huono johtaminen tuo epävarmuutta ja huolta tulevaisuudesta ja syö keskittymistä olennaiseen. Huippu-urheilussa ei ole varaa antaa vastustajalle tasoitusta minkään asian suhteen.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

D4 sanoi:
Minulla ei ole minkäänlaista tietoa pelaajien aivoituksista tällä hetkellä, mutta jos esim. Keränen pelaa ensi kaudella Ilveksessä, niin olen erittäin positiivisesti yllättynyt.

Ei tule pelaamaan. Tämä asia onnistuttiin paketoimaan jo useampi viikko sitten.
 

Nixu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
334
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Hassua on myös että Ilves tulee Tampereelta, Suomalaisen kiekkoilun kehdosta, toiseksi kovinta vauhtia kehittyvästä ja kasvavasta kaupungista. 3 vai 4(?) suurin halli ja ehkäpä uskollisimmat fanit katsojakeskiarvoista pääteltynä.

Tästä huolimatta joukkue on ollut liigan halvimpien joukossa jo vuosikaudet, keskikastissa taidettiin olla joskus raipen lopettamisen aikoihin, ja silloinhan oli jo suuri taloudellinen riski.

Tämän kaiken päälle Oy tekee vielä puoli miljoonaa kaudessa tappiota, miten helvetissä tämä on mahdollista?

Mihin raha valuu? Ei ainakaan joukkueeseen, mutta pikkutakki-miehet lienevät tyytyväisiä.
 

D4

Rivipelaaja
Viestejä
10
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

HeGe41 sanoi:
D4 sanoi:
Jos sulla, HeGe, oikeasti on jotsin parempaa TIETOA asioista, joiden perusteella on syytä olla positiivinen, niin etkö sittern ihan aidosti voi avata näitä yhtään?

Ei ole mitään syytä olla positiivinen. Jos ostajaehdokas ei ole sitä mitä ostajaehdokkaan piti olla, niin silloin ei voi olla positiivinen.

Kovasti paljon toivoin, että Sjöblom olisi ollut sitä mitä lääkäri määrää. Syystä ja toisesta näin ei sitten lopulta ollut.

Huoh. Eli, sinäkin voit lopulta vain vihjailla, että jotain mätää siinä kaverissa oli...

Mitä tulee nykyiseen hallitukseen, niin vituilleen on lähiaikoinen mennyt asia jos toinenkin. Tässä lista:

- Sjöblomin taustatietojen selvittäminen jäi kesken, koska diili oli saatava (tästä syystä DD:ssä molemminpuolinen purkuklausuuli)
- The Listan kasaaminen
- Vaitiolosopimuksen alaisen tiedon levittäminen henkilöille, joille ne eivät kuulu

Eli, Sjöblomin taustoista siis on kyse. Ok.

Itse lisäisin tuohon the Listan jatkoksi muutenkin täysin amatöörimäisen julkisuuden "hallinnan". Pidemmällä aikavälillä sitten nämä Manngårdin alle kootut hallitukset ja johto ovat joko kerta toisensä jälkeen vain upottaneet Ilvestä syvemmälle suohon, tai sitten potkittu pois olosuhteissa, joiden taustoja on ollut kovin vaikea tavisfanin ymmärtää.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 944
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

HeGe41 sanoi:
D4 sanoi:
Jos sulla, HeGe, oikeasti on jotsin parempaa TIETOA asioista, joiden perusteella on syytä olla positiivinen, niin etkö sittern ihan aidosti voi avata näitä yhtään?

Ei ole mitään syytä olla positiivinen. Jos ostajaehdokas ei ole sitä mitä ostajaehdokkaan piti olla, niin silloin ei voi olla positiivinen.

Kovasti paljon toivoin, että Sjöblom olisi ollut sitä mitä lääkäri määrää. Syystä ja toisesta näin ei sitten lopulta ollut.

Mitä tulee nykyiseen hallitukseen, niin vituilleen on lähiaikoinen mennyt asia jos toinenkin. Tässä lista:

- Sjöblomin taustatietojen selvittäminen jäi kesken, koska diili oli saatava (tästä syystä DD:ssä molemminpuolinen purkuklausuuli)
- The Listan kasaaminen
- Vaitiolosopimuksen alaisen tiedon levittäminen henkilöille, joille ne eivät kuulu
Edelleen painotan, että uskon vahvasti, että HeGen tiedot on peräisin juurikin näiltä piruilta, jonka mukava paikka olis lähteny Sjöblomin tullessa omistajaksi. Vaikea ymmärtää miten kukaan voi uskoa noita hyvävelikerholaisia
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

kylläonkivaaollailvesfani sanoi:
Edelleen painotan, että uskon vahvasti, että HeGen tiedot on peräisin juurikin näiltä piruilta, jonka mukava paikka olis lähteny Sjöblomin tullessa omistajaksi. Vaikea ymmärtää miten kukaan voi uskoa noita hyvävelikerholaisia

Niin kyllä. Jostain sieltä niin. Näitä mun tekstejä saa ja pitääkin epäillä. Onhan kyse toisen osapuolen näkemys asiasta. Itse olen kuitenkin kuullut molempien osapuolien näkemykset (toisen julkituomat ja toisen ei-niin-julkiset). Näiden perusteella olen tehnyt omat johtopäätökseni tapahtumien kulusta ja tarvittavista jatkotoimenpiteistä.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 944
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

HeGe41 sanoi:
D4 sanoi:
Minulla ei ole minkäänlaista tietoa pelaajien aivoituksista tällä hetkellä, mutta jos esim. Keränen pelaa ensi kaudella Ilveksessä, niin olen erittäin positiivisesti yllättynyt.

Ei tule pelaamaan. Tämä asia onnistuttiin paketoimaan jo useampi viikko sitten.
Eiköhän juurikin tällä viikolla ole paketoitu monenkin pelaajan pelaaminen ensi kauden Ilveksessä. Jos Sjöblom kerran ei Ilveksen omistajaksi tule ja hän HeGen mukaan asian sössi ja nyt Sjöblomin poistuttua kuvioista Keränen voisi hyvinkin jatkaa Ilveksessä. Paitsi HeGe kun tietää, ettei jatka, niin silloin HeGen täytyy myös tietää, että Keränen on tehnyt sopimuksen jo muualle. Epäilen suuresti näitä HeGen "tietoja". Jos jotain tiedetään, kerrotaan tiedot tai pidetään turpa kiinni eikä elvistellä "tiedoilla" mitä ei kerrota.
 

D4

Rivipelaaja
Viestejä
10
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

kylläonkivaaollailvesfani sanoi:
Eiköhän juurikin tällä viikolla ole paketoitu monenkin pelaajan pelaaminen ensi kauden Ilveksessä. Jos Sjöblom kerran ei Ilveksen omistajaksi tule ja hän HeGen mukaan asian sössi ja nyt Sjöblomin poistuttua kuvioista Keränen voisi hyvinkin jatkaa Ilveksessä. Paitsi HeGe kun tietää, ettei jatka, niin silloin HeGen täytyy myös tietää, että Keränen on tehnyt sopimuksen jo muualle. Epäilen suuresti näitä HeGen "tietoja". Jos jotain tiedetään, kerrotaan tiedot tai pidetään turpa kiinni eikä elvistellä "tiedoilla" mitä ei kerrota.

No, sinällään Keräsen otteet ovat olleet sen verran hyviä tällä kaudella, että ihan huolimatta näistä sähläyksistä, tai jostain minulle käsittämättömistä vihjailuista Sjöblomin suuntaan, Keräsen jatko Ilveksessä olisi kaikkea muuta kuin selvää. Näinollen oli ehkä hiukan huono esimerkki tähän kohtaan, mutta tuohon paikalle voi yhtä lailla mielestäni pistää kenet tahansa nykypelaajan, jonka sopimus loppuu kauden lopussa, ja joka saattaisi alkukauden otteidensa perusteella kelvata muuallekin.

Ja, toisin päin: Kenetköhän tavoittelemisen arvoisen pelurin tämän hetken Ilves saisi houkuteltua joukkueeseen?
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 944
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

D4 sanoi:
kylläonkivaaollailvesfani sanoi:
Eiköhän juurikin tällä viikolla ole paketoitu monenkin pelaajan pelaaminen ensi kauden Ilveksessä. Jos Sjöblom kerran ei Ilveksen omistajaksi tule ja hän HeGen mukaan asian sössi ja nyt Sjöblomin poistuttua kuvioista Keränen voisi hyvinkin jatkaa Ilveksessä. Paitsi HeGe kun tietää, ettei jatka, niin silloin HeGen täytyy myös tietää, että Keränen on tehnyt sopimuksen jo muualle. Epäilen suuresti näitä HeGen "tietoja". Jos jotain tiedetään, kerrotaan tiedot tai pidetään turpa kiinni eikä elvistellä "tiedoilla" mitä ei kerrota.

No, sinällään Keräsen otteet ovat olleet sen verran hyviä tällä kaudella, että ihan huolimatta näistä sähläyksistä, tai jostain minulle käsittämättömistä vihjailuista Sjöblomin suuntaan, Keräsen jatko Ilveksessä olisi kaikkea muuta kuin selvää. Näinollen oli ehkä hiukan huono esimerkki tähän kohtaan, mutta tuohon paikalle voi yhtä lailla mielestäni pistää kenet tahansa nykypelaajan, jonka sopimus loppuu kauden lopussa, ja joka saattaisi alkukauden otteidensa perusteella kelvata muuallekin.

Ja, toisin päin: Kenetköhän tavoittelemisen arvoisen pelurin tämän hetken Ilves saisi houkuteltua joukkueeseen?
Sehän se oma pointti olikin, ettei tänne tän sekoilun keskellä ketään saa jäämään. HeGen mukaan Sjöblom sössi Keräsen jatkon lopullisesti ja vielä parin päivän sisään HeGe sanoi täällä et nyt kun Sjöbom ulkona niin mahkuja pitää Keränen, ehkä. Näin siis HeGe sanoi. Mielestäni uskomatonta paskaa ja nämäkin kuultuna todennäköisesti hyvävelikerholaisilta. Osaa ne ainakin manipuloida. Ei tommonen puuhastelukerho mitenkään muuten voi johdossa noin kauaa olla.
 

JK

Guest
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

HeGe41 sanoi:
Mitä tulee nykyiseen hallitukseen, niin vituilleen on lähiaikoinen mennyt asia jos toinenkin. Tässä lista:

- Sjöblomin taustatietojen selvittäminen jäi kesken, koska diili oli saatava (tästä syystä DD:ssä molemminpuolinen purkuklausuuli)
...

Joo eli tässä oikeastaan sitten vahvistus sille oletukselle, että tarvittiin vain joku pelastamaan uskottavuus yleisön ja sponsoreiden silmissä kautta 2013-2014 varten, kun kukaan ei halunnut Ilveksen(vai pitäisikö sanoa Ilves-Hockeyn) kelkkaan.

Älkää nyt vaan enää tulko sen Sjöblomin lanseeraaman VVV-projektin osalta julkisuuteen. Minulla olisi hyvä nimi uudelle tai vanhallekin projektille: "The Kusetus", mutta kuten on todettu: ei huolta, joku maksaa aina. Sääliksi käy Ilvestä, koska kaikki uskottavuus syödään tuon Ilves-Hockeyn toimesta.

Näillä mennään.
 

hyppyri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
659
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

kylläonkivaaollailvesfani sanoi:
HeGe41 sanoi:
Teillähän sitä tietoa pitäisi olla, koska olette niin vahvasti puolenne valinneet. Ei mun tiedoilla pitäisi siten olla mitään merkitystä. Olettehan muodostaneet mielipiteenne jo saadun tiedon perusteella.

Älkää vain sanoko, että Marko-fanitatte vailla mitään tietoa mistään. Sehän olisi melkoisen naurettavaa.


Kiinnostaisi tietää mistä HeGe41 olet saanut tietosi. Itse en mitään tiedä muuta kun Ilveksen hallituksen käsittämättömät mokailut(nimilistat ja lausunnot) ja älyttömöt tappiot vuodesta toiseen ja älyttömän suuret menot (miinustettuna pelaajien palkkamenot) verrattuna liikevaihtoon ja muihin Liigaseuroihin. Vaikea uskoa että HeGen tai kenenkään muunkaan negatiiviset tiedot Markosta olisi lähtöisen mistään muualta, kuin hyvävelikerholaisilta ja tuuletusuhan alla olevilta ja niiden uskottavuus kaiken maalaijärjen mukaan missään asiassa, mitä suustaan päästävät on täysi nolla. Eli ihmettelen suuresti näitä "tietoja" minkä perusteilla moni on asettunut Sjöblomia vastaan.


Oho, olipas Hegeltä "ilves-henkinen" sanoma... ???.
Olisko näille asioille lähdettä? ("rahavirrat ym") Ihan uteliaisuuttani kyselen.
 

Hermis

Guest
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

hyppyri sanoi:
Olisko näille asioille lähdettä? ("rahavirrat ym") Ihan uteliaisuuttani kyselen.

Laskeskelin noista intternetistä löydetyistä luvuista jotain arvioita ja vertailin pariin kilpailijaan. Piätän oikeuden virheisiin koska en ole mikään talousihminen todellakaan.

Esimerkiksi kausi 2011-2012 Ilveksen toteutuntut pelajabudjetti oli 1 685 000€
Lähde: http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=201243265&c=mobile&rss=mob

2011/06 Liikevaihto 4,6 miljoonaa euroa 2012 oli muistaakseni samaa luokkaa.
Lähde http://www.finder.fi/Urheilutoimintaa/Ilves-Hockey%20Oy/TAMPERE/taloustiedot/153030

Eli jos rahaa tulee sisään 4,6 mijoonaa ja pelaajiin menee 1,68 miljoonaa, tulee muita kuluja sen 3,37 miljoonaa (tappiota 0,45 miljoonaa). Mitä nämä kaikki sitten sisältää ja olisiko niissä tehostamisen varaa?

Esim. kovista hallivukristaan tunnettu TPS onnstui 5,17 miljoonan liikevaihdolla tekemään n. 200 tuhannen voiton toteutuneen pelaajabudjetin ollessa 2 153 000 Näillä luvuilla TPS:n muut kulut olisi 2,8 miljoonaa.

Vastaavasti SaiPa onnistuu 3,8 miljoonan liikevaihdolla ja 1 412 000 miljoonan pelaajabudjetilla tekeemään 144 tuhatta voittoa. Muut kulut olisivat silloin 2,6 miljoonaa.

Napuriseura taas 4,3 miljoonan liikevaihdolla ja 1,78 miljoonan pelaajaujetilla teki 270 tuhannen tappion. Näillä luvuilla muut kulut olisivat sen 2,8 miljoonaa.

Jos Ilveksen muut kulut olisivat pysyneet samoissa luvuissa kuin TPS ja Tappara, olisi sen tulo ollut lähellä nollaa. Taloudenpito erityisesti menojen osalta on mennyt vihkoon. Ostot/ostopalvelut? mikälie minne sitä rahaa vuotaa sen puoli miljoonaa/kausi. Toki valmentajia on ollut useita palkkalistoilla, mutta en silti jaksa uskoa, että esim. Mälkiän palkka yli 100k€ olisi. Samoin asunnot autot yms. tarjoaa muutkin seurat pelaajilleen, joten tuskin niistäkään nyt voi niin mahdottomia kuluja tulla muihin verrattuna.
 

hyppyri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
659
Vs: Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Eli karkeasti ottaen noin miljuunan verran isommat nuo "muut menot" + tappio.
Kulurakenne pitäisi olla suht sama kuin muillakin liigajoukkueilla, tuskin Ilves siinä suhteessa mitenkään erilainen on. Mutta onko sama?

Voisko tuossa olla noin paljon esim vanhojen velkojen lyhentämistä ja korkoja?
 
Ylös