• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo yhdeksättä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Neitikiekko

Luottopelaaja
Saako tänne nyt purkaa pahaa oloa vai ei? Ketjun nimestä voisi saada käsityksen että tämä olisi sitä varten? Mutta ei, oikeat kannattajat ja kaikkeen tyytyväiset tulevat tännekin ja haukkuvat huonoksi kannattajaksi. Ehkä tämä ketju kannattaisi poistaa ja laittaa sääntöihin että vain positiiviset viestit sallittuja. Sen jälkeen olis helppo heitellä huonot kannattajat pois foorumilta ja kaikilla olis kivaa.

Voihan putte possun nimipäivät!

ilvesperhe

Luottopelaaja
Uskaltaisin sanoa, että hieman alle kolmekymppiset (joihin itsekin lukeudun) nimenomaan ovat nähneet ainoastaan umpisurkeita tai parhaimmillaankin keskinkertaisia kausia koko lapsuuden, teini-iän ja varhaisaikuisuuden. Kevään -22 pronssi oli elinikäni toinen Ilveksen mitali, mutta vuoden -01 pronssista ei kauheasti muistikuvia ole.
On näköjään jotain etua olla tämmönen puumeri ja toinen jalka haurassa. Voi ainakin kuallessaan sanoa nähneensä meirän mestaruuksia, oikeen useampia. Muistissa on tietysti edareille hävitty finaalikin -98, sun muuta pettymystä.

Jonis Nemis

Vakiokokoonpanossa
Kun herää (ei enää väkisin kelloon), niin on ”mukava” kattoo aamupahoinvointia kahvimukin kera.

Rosbhuttos

Vakiokokoonpanossa
Olen aina ihmetellyt että kun vuosikymmenten kokemuksella uskon Ilveksen olevan riivattu kun tärkeät pelit ei sitten ikinä onnistu vaan pelätään. Tämä ilmiö kun toistuu vaikka joukkueet vaihtuu.

Jos on pessimistinen luonne ja tänne kertoo ettei usko menestykseen ihan siitä syystä että peli taas huonoa.

Se jos sen kertoo näkemyksenä tai vitutuksen voimalla ei pitäisi vaikuttaa joukkueeseen mitenkään.

Vaikka me kaikki käytäs kaikki hypnotisoijalla ja uskottaisiin mestaruuteen silmät kirkkaina niin pelaisko joukkue jotenkin paremmin kentällä?

Toinen asia olisi pitäiskö joukkueen käydä jos sillä saataisiin tuo häviämisen pelko pois.

Kalpa peli oli vaan mahdollisuus näyttää että ollaan valmiita isoksi mutta eipä näkynyt vilaustakaan mistään tiikerin silmästä.

Vai näkikö joku?

Keltavihreä

Luottopelaaja
Olen aina ihmetellyt että kun vuosikymmenten kokemuksella uskon Ilveksen olevan riivattu kun tärkeät pelit ei sitten ikinä onnistu vaan pelätään. Tämä ilmiö kun toistuu vaikka joukkueet vaihtuu.

Jos on pessimistinen luonne ja tänne kertoo ettei usko menestykseen ihan siitä syystä että peli taas huonoa.

Se jos sen kertoo näkemyksenä tai vitutuksen voimalla ei pitäisi vaikuttaa joukkueeseen mitenkään.

Vaikka me kaikki käytäs kaikki hypnotisoijalla ja uskottaisiin mestaruuteen silmät kirkkaina niin pelaisko joukkue jotenkin paremmin kentällä?

Toinen asia olisi pitäiskö joukkueen käydä jos sillä saataisiin tuo häviämisen pelko pois.

Kalpa peli oli vaan mahdollisuus näyttää että ollaan valmiita isoksi mutta eipä näkynyt vilaustakaan mistään tiikerin silmästä.

Vai näkikö joku?
Minä näin sen loppukaudesta kärkiotteluissa useastikin. Myös paikallipeleissä.

Hyvin levollinen mieli tosipeleihin

Lempiväri: Vihreä

Rivipelaaja
Mut on selkeesti traumatisoinut Ilves-paniikki. En hahmota, milloin se on tapahtunut.

Syksyllä 85 olen ollut 6-vuotiaana ensimmäisessä pelissä (Ilves-Jyp 5-4, Summanen istui jäähyllä), edellisen kevään mestaruudesta on ns. havainto, mutta eipä juuri muuta. Kamalissa Lukkoa vastaan pelatuissa plejareissa olin paikalla, ehkä se trauma on jo sieltä?

Olen mennyt autuaan sekaisin jo, monetko karsinnat on tullut nökötettyä Hakamettässä ja montako kertaa on jääty sääleistä rannalle täs 39,5 vuoden aikana. Mutta sen *aatanallisen Ilves-paniikin tunnistan, haistan ja näen. Kun pelitavasta (mikä se milloinkin onkaan ollut) katoaa järki ja jyvä, mailat tutisee, kiakot pomppii, syötöt napsuu vastustajan lapaan tai karkaa pitkiksi, ei lauota, lauotaan kahdesta metristä viisi metriä ohi, kökelletään viivalla, otetaan typeriä turhautumisjäähyjä, ollaan seisovin jaloin, liu'utaan ja roikutaan koko ajan pari potkua perässä.

Viime viikolla Lukko-peli oli hyvää, ja hanskassa. KalPa-peli sitten taas alkoi pontevasti, mutta jo ekan erän alkupuolella tunnistin paniikin. Ehkä ainoan kerran tällä kaudella? Aiemmin on tullut tiukan pelin jälkeisiä ohipelejä, tai paniikkiin menemättä on kivuttu rinnalle, ohikin. Miksi juuri nyt lauataina? Hölön ilmeestä olin tulkittevinani, että olisi ehkä uusi ilmiö hälle. Oliko ensimmäinen peli, jossa oli painetta voittoon?

Hölö/kapteenisto/muut pukuhuoneen äänihenkilöt ovat tällä kaudella onnistuneet erätauon aikana kääntämään pelin meille. Nyt haluan nähdä, miten tän 1,5 viikon aikana pistävät tuon paniikin historiaan. Saa suorittaa.

Rosbhuttos

Vakiokokoonpanossa
Minä näin sen loppukaudesta kärkiotteluissa useastikin. Myös paikallipeleissä.

Hyvin levollinen mieli tosipeleihin

Kyllä minäkin
Mut on selkeesti traumatisoinut Ilves-paniikki. En hahmota, milloin se on tapahtunut.

Syksyllä 85 olen ollut 6-vuotiaana ensimmäisessä pelissä (Ilves-Jyp 5-4, Summanen istui jäähyllä), edellisen kevään mestaruudesta on ns. havainto, mutta eipä juuri muuta. Kamalissa Lukkoa vastaan pelatuissa plejareissa olin paikalla, ehkä se trauma on jo sieltä?

Olen mennyt autuaan sekaisin jo, monetko karsinnat on tullut nökötettyä Hakamettässä ja montako kertaa on jääty sääleistä rannalle täs 39,5 vuoden aikana. Mutta sen *aatanallisen Ilves-paniikin tunnistan, haistan ja näen. Kun pelitavasta (mikä se milloinkin onkaan ollut) katoaa järki ja jyvä, mailat tutisee, kiakot pomppii, syötöt napsuu vastustajan lapaan tai karkaa pitkiksi, ei lauota, lauotaan kahdesta metristä viisi metriä ohi, kökelletään viivalla, otetaan typeriä turhautumisjäähyjä, ollaan seisovin jaloin, liu'utaan ja roikutaan koko ajan pari potkua perässä.

Viime viikolla Lukko-peli oli hyvää, ja hanskassa. KalPa-peli sitten taas alkoi pontevasti, mutta jo ekan erän alkupuolella tunnistin paniikin. Ehkä ainoan kerran tällä kaudella? Aiemmin on tullut tiukan pelin jälkeisiä ohipelejä, tai paniikkiin menemättä on kivuttu rinnalle, ohikin. Miksi juuri nyt lauataina? Hölön ilmeestä olin tulkittevinani, että olisi ehkä uusi ilmiö hälle. Oliko ensimmäinen peli, jossa oli painetta voittoon?

Hölö/kapteenisto/muut pukuhuoneen äänihenkilöt ovat tällä kaudella onnistuneet erätauon aikana kääntämään pelin meille. Nyt haluan nähdä, miten tän 1,5 viikon aikana pistävät tuon paniikin historiaan. Saa suorittaa.

Täsmälleen sama itsellä.. 86 vasta aloin seuraan pelejä radio 957 kautta. 85 en vielä edes tiennyt että Ilves mestari.

Tämän takia todella haluaisi nähdä edes runkosarja voiton että todistetusti Ilves-logolla voi voittaa

futiksen cup voittoja ihmetellyt että todellakin sen pitäs olla mahdollista

Vahva

Vakiokokoonpanossa
En oikein tunnista tätä Kalpa-pelistä, mutta viime ja toissa vuoden playoffeista kyllä.

Jäimme lauantaina yksinkertaisesti liian usein Kalpan paineen alle pitkiksi ajoiksi eikä väsyneenä ollut enää helppo lähteä karvauksen alta pois. Olimme jopa tehokkaita - useat laukaukset oli aivan laadukkaita. Minusta hyvin rauhassa jaksettiin uskoa omaan peliin - jopa liiankin pitkään ja rauhassa.

Kalpa oli energisempi ja voitti kamppailut. Ilves voitti pelissä 129 kamppailua (muissa peleissä keskimäärin 143 voitettua) ja hävisi 136 kamppailua (muissa peleissä keskimäärin 117 hävittyä). Tuolla erolla on valtava merkitys pelin kulkuun.