Robert ja Nollakulma
Luottopelaaja
Itsellä ainakin tämä paha olo kumpuaa pelkästään siitä, että en ole elämäni aikana nähnyt yhtäkään oikeasti hyvää kautta Ilvekseltä ja siten en pysty myöskään uskomaan tai luottamaan, että niitä tulee. Enkä pidä pronssia minään hyvänä kautena, kun pudottiin selvästi heikommille joukkueille ja se peri-ilvesläinen paniikki taas kumpusi pelaajista ja kannattajista juuri sillä hetkellä, missä esim. mouharit olisivat vain paskalla pelillä kliinisesti voittaneet. Olen syntynyt ilvesläiseksi ja se on oman 26 vuotisen elämäni aikana tarkoittanut pelkästään sitä, että miltä tuntuu hävitä joka vitun ikinen kertaSe on myös tarkoittanut sitä, että kaikenmaailman kyläseurat kuten HPK, Ässät ja Lukko ovat voittaneet mestaruuksia, Blues, Pelsut ja Kalpa ovat esim. olleet finaaleissa, mutta ei Ilves.
Silloin kun oltiin oikeesti kasa paskaa, niin se oli ihan OK olla viimeinen ja karsia, mutta nyt kun se budjetti on kärkipäätä ja muut seurat ovat todistaneet, että ei tarvitse edes olla isoa budjettia tai oikeasti hyvää materiaalia menestyäkseen, niin alan jo uskomaan, että tämä seura on jonkun kirouksen saanut langetettua ylleen ja menestys karttaa meitä.
Ja tämä ei ole nyt kilpailu siitä, kuka on kärsinyt eniten Ilvestä seuratessa vaan oma subjektiivinen arvioini siitä, miksi nahka ei todellakaan ole paksua sen pettymyksen tullessa, se parkkiintuu kyllä aina seuraavaksi kaudeksi. Mihinkään en usko, ennen kuin sen näen. En ikinä sano, että Ilves voittaa jonkun tietyn pelin, koska Ilves on se seura ja se joukkue, joka onnistuu aina paskomaan housuihin varmoissakin tilanteissa. Siksi en sano, että tämä on meidän kausi tai mitään muuta vastaavaa, paitsi ehkä ironisesti, koska en usko siihen, ennen kuin näen.
Hyvä kommentti ja kyllä minä tämän ymmärrän. Toki 26v:nä et ole edes kovin montaa todella heikkoa kautta joutunut kokemaan, joten tuostakin saattaa löytyä niitä eroavaisuuksia.
Enkä minä todellakaan mikään "immuuni" huonoille hetkille ole. Paskat ja vitut lentävät todella voimakkaasti silloin kun olen yksin omassa "luolassa" peliä katsomassa. Puoli mitä en todellakaan halua/voi näyttää vaimolle tai lapsille. Toki samalla siinä kyllä varmasti purkautuu myös muita juttuja, mitkä eivät joudu Ilveksestä. Huonot kotipelit tulee taas kerrottua omalle autolle (kun yksin liikenteessä), mitkä nekin ovat aika paljon saaneet kuulla tätä "rakentavaa" palautetta.
Enivei nyt taidetaan olla jo siinä tilanteessa, että kausittain Ilvekselle arvioidaan se noin 20-25%:n mahdollisuus voittaa mestaruus. Ei se välttämättä vielä tällä kaudella osu, mutta näillä todennäköisyyksillä jossain vaiheessa väkisikin.