• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo yhdeksättä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Itsellä ainakin tämä paha olo kumpuaa pelkästään siitä, että en ole elämäni aikana nähnyt yhtäkään oikeasti hyvää kautta Ilvekseltä ja siten en pysty myöskään uskomaan tai luottamaan, että niitä tulee. Enkä pidä pronssia minään hyvänä kautena, kun pudottiin selvästi heikommille joukkueille ja se peri-ilvesläinen paniikki taas kumpusi pelaajista ja kannattajista juuri sillä hetkellä, missä esim. mouharit olisivat vain paskalla pelillä kliinisesti voittaneet. Olen syntynyt ilvesläiseksi ja se on oman 26 vuotisen elämäni aikana tarkoittanut pelkästään sitä, että miltä tuntuu hävitä joka vitun ikinen kerta :D Se on myös tarkoittanut sitä, että kaikenmaailman kyläseurat kuten HPK, Ässät ja Lukko ovat voittaneet mestaruuksia, Blues, Pelsut ja Kalpa ovat esim. olleet finaaleissa, mutta ei Ilves.

Silloin kun oltiin oikeesti kasa paskaa, niin se oli ihan OK olla viimeinen ja karsia, mutta nyt kun se budjetti on kärkipäätä ja muut seurat ovat todistaneet, että ei tarvitse edes olla isoa budjettia tai oikeasti hyvää materiaalia menestyäkseen, niin alan jo uskomaan, että tämä seura on jonkun kirouksen saanut langetettua ylleen ja menestys karttaa meitä.

Ja tämä ei ole nyt kilpailu siitä, kuka on kärsinyt eniten Ilvestä seuratessa vaan oma subjektiivinen arvioini siitä, miksi nahka ei todellakaan ole paksua sen pettymyksen tullessa, se parkkiintuu kyllä aina seuraavaksi kaudeksi. Mihinkään en usko, ennen kuin sen näen. En ikinä sano, että Ilves voittaa jonkun tietyn pelin, koska Ilves on se seura ja se joukkue, joka onnistuu aina paskomaan housuihin varmoissakin tilanteissa. Siksi en sano, että tämä on meidän kausi tai mitään muuta vastaavaa, paitsi ehkä ironisesti, koska en usko siihen, ennen kuin näen.

Hyvä kommentti ja kyllä minä tämän ymmärrän. Toki 26v:nä et ole edes kovin montaa todella heikkoa kautta joutunut kokemaan, joten tuostakin saattaa löytyä niitä eroavaisuuksia.

Enkä minä todellakaan mikään "immuuni" huonoille hetkille ole. Paskat ja vitut lentävät todella voimakkaasti silloin kun olen yksin omassa "luolassa" peliä katsomassa. Puoli mitä en todellakaan halua/voi näyttää vaimolle tai lapsille. Toki samalla siinä kyllä varmasti purkautuu myös muita juttuja, mitkä eivät joudu Ilveksestä. Huonot kotipelit tulee taas kerrottua omalle autolle (kun yksin liikenteessä), mitkä nekin ovat aika paljon saaneet kuulla tätä "rakentavaa" palautetta.

Enivei nyt taidetaan olla jo siinä tilanteessa, että kausittain Ilvekselle arvioidaan se noin 20-25%:n mahdollisuus voittaa mestaruus. Ei se välttämättä vielä tällä kaudella osu, mutta näillä todennäköisyyksillä jossain vaiheessa väkisikin.

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Hyvä kommentti ja kyllä minä tämän ymmärrän. Toki 26v:nä et ole edes kovin montaa todella heikkoa kautta joutunut kokemaan, joten tuostakin saattaa löytyä niitä eroavaisuuksia.

Enkä minä todellakaan mikään "immuuni" huonoille hetkille ole. Paskat ja vitut lentävät todella voimakkaasti silloin kun olen yksin omassa "luolassa" peliä katsomassa. Puoli mitä en todellakaan halua/voi näyttää vaimolle tai lapsille. Toki samalla siinä kyllä varmasti purkautuu myös muita juttuja, mitkä eivät joudu Ilveksestä. Huonot kotipelit tulee taas kerrottua omalle autolle (kun yksin liikenteessä), mitkä nekin ovat aika paljon saaneet kuulla tätä "rakentavaa" palautetta.

Enivei nyt taidetaan olla jo siinä tilanteessa, että kausittain Ilvekselle arvioidaan se noin 20-25%:n mahdollisuus voittaa mestaruus. Ei se välttämättä vielä tällä kaudella osu, mutta näillä todennäköisyyksillä jossain vaiheessa väkisikin.
Mielestäni kaikki ennen kautta 2019-2020 olivat ihan paskoja kausia. En sitä ennen muista yhtäkään hyvää kautta :D Eli yli 80% näkemistäni/muistamistani kausista on pelkkää paskaa. Ei siinä, olihan se silti kiva käydä isän kanssa peleissä, ei se niin hirveältä tuntunut, mutta monesti tuli vähän junnumpana kysyttyä, että miksi me hävitään aina :D

Ja joo, 20-25% mahdollisuus on aika pieni kun miettii Ilvestä, joka onnistuu aina kusemaan kaikki asiansa, vaikka pöytä olisi ns. valmiiksi katettuna finaaliin asti. Välillä jopa on vähän ikävä sitä aikaa, kun vittuuntuminen oli se vakio, eikä tarvinnut edes pettyä :D Nyt pitää pettyä, koska vittuuntuminen ei ole vakio.

The Contortionist

Vakiokokoonpanossa
Valitettavasti Ilves on juuri vuodesta toiseen ollut se joukkue, jonka kanssa kaikki todennäköisyydet on saanut heittää romukoppaan.

Niin legendaarisesti se jälleen tälläkin kaudella tuli todistettua, enkä ole vieläkään toipunut siitä 2014 keväästä, näen vieläkin painajaisia siitä viimeisestä pelistä Lukkoa vastaan.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Jos lukisi tätä palstaa tietämättä mitään taustoista niin voisi kuvitella Ilveksen kauden juuri päättyneen. Eikä ikinä voisi kuvitella Ilveksen lepäävän koska oli runkosarjassa top2 joukkue ja pääsi suoraan puolivälieriin.
No.. ehkä on parempi olla nyt murheen murtama ja antaa mahdollisuus positiiviselle yllätykselle. Ehkä Ilves jopa selviää välieriin tällä kertaa.

Luottopelaaja
Juu. Mulla on ihan helvetin paha olo ja se on Ilveksen aiheuttamaa.eidät oli kuitenkin rankattu ennen kauden alkua jotain sijoille 6-8 runkosarjassa. Nyt ihan sylettää kun hävittiin koko paska 1 (yhdellä) pisteellä eli oltiin vaan 2(toisia)....
Missäs meitä noin alhaalle on rankattu? Omat muistikuvani ovat sijat 1-4.

Outo hankinta

Luottopelaaja
Itsellä ainakin tämä paha olo kumpuaa pelkästään siitä, että en ole elämäni aikana nähnyt yhtäkään oikeasti hyvää kautta Ilvekseltä ja siten en pysty myöskään uskomaan tai luottamaan, että niitä tulee. Enkä pidä pronssia minään hyvänä kautena, kun pudottiin selvästi heikommille joukkueille ja se peri-ilvesläinen paniikki taas kumpusi pelaajista ja kannattajista juuri sillä hetkellä, missä esim. mouharit olisivat vain paskalla pelillä kliinisesti voittaneet. Olen syntynyt ilvesläiseksi ja se on oman 26 vuotisen elämäni aikana tarkoittanut pelkästään sitä, että miltä tuntuu hävitä joka vitun ikinen kerta :D Se on myös tarkoittanut sitä, että kaikenmaailman kyläseurat kuten HPK, Ässät ja Lukko ovat voittaneet mestaruuksia, Blues, Pelsut ja Kalpa ovat esim. olleet finaaleissa, mutta ei Ilves.
TÄMÄ ON SE SYY! Olen sinua vähän vanhempi, mutta syyt tähän luottamuspulaan on samat. Kalpa pelissä nähtiin taas esimakua millaista se peli tiukan paikan tullen pahimmillaan on. Jos siinä pelissä olisi Kalpa revitty läpsytinviuhkan tavoin riekaleiksi ja otettu runkosarjan voitto, lähtisin huomattavasti levollisemmin seuraamaan pleijareita. Itselläkin tuli tunnevyöryssä kirjoiltetua vähän rumia tänne, mutta Ilves on tärkeä. Nyt ei auta kuin nöyränä ilman mitään uhoa lähteä seuraamaan mitä kevät tuo tullessaan.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Mua väsyttää.. Maanantai ja töissä.. vähän nälkäkin vaikka juuri söin. Ja sitten on vielä tämä Ilves ... veikkaan ettei ensiviikolla voiteta yhtään peliä.

Mutta mitä jos tämä onkin se kevät kun jopa onni on vähän meidän puolella. Mitä jos kovia haastajia tippuu matkalla ja meille taas kiekko vähän pomppii ratkaisuhetkillä. Prosentuaalinen mahdollisuus kasvaa kausi kaudelta siihen, että meillä käy jopa pieni tuuri kerrankin. Voisiko vielä osoittautua jopa sija kaksi paremmaksi mitä runkosarjan voitto olisi ollut. Olisiko se mahdollista ...

Luottopelaaja
Kyllä ne jossain oli sijan 6 seutuvilla. En nyt muista missä kun on jo aikaa eikä noita nyt kauheammin ole tullut noteerattua
Tässä Veikkauksen ranking.

Liitteet

• Screenshot_2025-03-17-14-17-38-54_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc~2.jpg
    Screenshot_2025-03-17-14-17-38-54_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc~2.jpg
    105,3 KB · kertaa luettu: 111

viltur

Vakiokokoonpanossa
No se oli varmaan ET lehden ranking
Siinä oli kaikki lukot,hifkit,Kärpät ,Tapparan sun muut meitä ennen
Ja kyllähän Karri K. Mukaan on tulossa lukko -ässät finaali ... Vai eikö ole......

NallePuh

Vakiokokoonpanossa
No se oli varmaan ET lehden ranking
Siinä oli kaikki lukot,hifkit,Kärpät ,Tapparan sun muut meitä ennen
Ja kyllähän Karri K. Mukaan on tulossa lukko -ässät finaali ... Vai eikö ole......
Kivi oli vähän aikaa sitten sitä mieltä, että se on Lukko-Tappara.

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.

Pendolino

Luottopelaaja
Toki 26v:nä et ole edes kovin montaa todella heikkoa kautta joutunut kokemaan, joten tuostakin saattaa löytyä niitä eroavaisuuksia.

Montako karsintasarjaa pitää olla istunut katsomossa, jotta voi sanoa nähneensä monta todella heikkoa kautta? Itse olen kolmisenkymmentä kesää tällä maapallolla elänyt ja ainakin empiirisen kokemukseni perusteella niitä todella huonoja kausia on ollut varsin monta.

Mielestäni tämä nykyinen kilpailu kunkin kannattajan kärsimyksen vuosien määrästä on täysin turhaa. Toiset kärsii enemmän ja toiset vähemmän, se pitää vain hyväksyä. Foorumilla on onneksi juuri tämä ketju, jonne kaikki saavat oman maallisen taaperruksensa haasteet vuodattaa.

Lehtisalaatti

Vakiokokoonpanossa
Montako karsintasarjaa pitää olla istunut katsomossa, jotta voi sanoa nähneensä monta todella heikkoa kautta? Itse olen kolmisenkymmentä kesää tällä maapallolla elänyt ja ainakin empiirisen kokemukseni perusteella niitä todella huonoja kausia on ollut varsin monta.

Mielestäni tämä nykyinen kilpailu kunkin kannattajan kärsimyksen vuosien määrästä on täysin turhaa. Toiset kärsii enemmän ja toiset vähemmän, se pitää vain hyväksyä. Foorumilla on onneksi juuri tämä ketju, jonne kaikki saavat oman maallisen taaperruksensa haasteet vuodattaa.

Uskaltaisin sanoa, että hieman alle kolmekymppiset (joihin itsekin lukeudun) nimenomaan ovat nähneet ainoastaan umpisurkeita tai parhaimmillaankin keskinkertaisia kausia koko lapsuuden, teini-iän ja varhaisaikuisuuden. Kevään -22 pronssi oli elinikäni toinen Ilveksen mitali, mutta vuoden -01 pronssista ei kauheasti muistikuvia ole.

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja

Ehkä nyt hieman missasit tekstini pointin. Lähinnä hain siinä takaa sitä, mistä ne erot kumpuaa? Siis kyseessä ei missään nimessä ollut mikään kilpailu. Ja niin kuin myös itse totesin ja osin juurikin se pointti oli siinä, että tässä ketjussa oleviin juttuihin ei kannata tarttua tai edes lukea, jos ne aiheuttavat mielipahaa.

Makkosellekin tuli annettua noottia, että oli tästä ketjusta aikanaan mennyt nappaamaan foorumin Schwein "palkinnon". Jos jollekkin Ilves teettää mielipahaa tavalla tai toisella, niin ollaan ihan oikeassa ketjussa.

punakone

Luottopelaaja
Juu. Mulla on ihan helvetin paha olo ja se on Ilveksen aiheuttamaa.eidät oli kuitenkin rankattu ennen kauden alkua jotain sijoille 6-8 runkosarjassa. Nyt ihan sylettää kun hävittiin koko paska 1 (yhdellä) pisteellä eli oltiin vaan 2(toisia)....
Taas väärää argumenttia oikea pistemäärä on 2..

Hena

Vakiokokoonpanossa
Tässä Veikkauksen ranking.
Hei, tämä on mestaruusranking. Kyllä palstaa seuranneiden tulisi tietää, että Tillu on rakentanut runkosarjajoukkueen eikä play-off-joukkuetta. Veikkaus on huomionut tämän kertoimissa eli runkosarjan voittajaksi Veikkaus on saletiin arvioinut Ilveksen...