Täällä puramme Ilveksen aiheuttamaa pahaa oloa

polve

Vakiokokoonpanossa
Se taas että meidän kaikkien tuntema Ilves alkaisi yhtäkkiä seuraavan 20 pelin aikana suorittamaan ennaltamainitussa ylärekisterissä about 70% peleistä on juuri sitä lapsenuskoista haihattelua, jonka tämä kööri lopulta pieksee meistä ulos mitä uskomattomimmilla tavoilla.

Itse runkosarjan voitolla nyt ei ole oikeasti yhtään mitään merkitystä isossa kuvassa loppua ajatellen, jos finaalien g7 hävitään sen takia ettei oltu kotona niin so be it. Mutta kun oma ikä alkaa jo kolmosella, ja omana elinaikana ei ole voitettu yhtään saatana mitään niin olis ollut edes mukava pieni välikirsikka ottaa tämä täysin omissa käsissä muutamia viikkoja ollut palkinto. Erilaisissa simulaatiomalleissa taidettiin olla jopa 87% todennäköisyydellä sitä voittamassa, eli jopa pienen tilastollisen ihmeen tämän pupeltaminen vaati mutta niin vaan jälleen kerran se onnistuttiin tekemään.
Tämä on kuin olisin sen itse ajatellut. Ikä alkaa kohta nelosella ja tähän asti olemme saaneet nauttia Ilveksen täydellisestä romahduksesta, karsinnoista ja siitä naapurin ainaisesta vittuilusta yhdestä SM-liiga mestaruudesta, joka tuli jo silloin, kun en ollut edes syntynyt. Toki olen saanut nähdä Ilveksen kaksi pronssia ja naapurin alistamista, mutta toiveissa olisi silti se yksi mestaruus, jonka varjolla elän varmasti lopun ikäni tyytyväisenä, sillä se on mestaruus, joka jättää varjoonsa kaikki muut mestaruudet ikinä. Jopa ne Tapparan kolme peräkkäistä.

Luottoa siihen, että se olisi tämäkään joukkue, ei ole. Syy on yksinkertainen: peli ei ole kehittynyt riittävästi ja viimesimmät pelit olemme olleet selvästi alakynnessä. Runkosarjan voitto jäi lopulta haaveeksi vaikka viimeiset 4 peliä oltaisiin se voitu jo naulata.

.Tämä kausi alkaa olla toisinto edelliskaudesta ja täten odotuksia pleijareihin ei ole. Poistun Ilvesfoorumilta lopullisesti valittamasta ja negailemasta, jos tämä joukkue nostaa kannua.

Boleslavin Tillu

Vakiokokoonpanossa
Tämä on kuin olisin sen itse ajatellut. Ikä alkaa kohta nelosella ja tähän asti olemme saaneet nauttia Ilveksen täydellisestä romahduksesta, karsinnoista ja siitä naapurin ainaisesta vittuilusta yhdestä SM-liiga mestaruudesta, joka tuli jo silloin, kun en ollut edes syntynyt. Toki olen saanut nähdä Ilveksen kaksi pronssia ja naapurin alistamista, mutta toiveissa olisi silti se yksi mestaruus, jonka varjolla elän varmasti lopun ikäni tyytyväisenä, sillä se on mestaruus, joka jättää varjoonsa kaikki muut mestaruudet ikinä. Jopa ne Tapparan kolme peräkkäistä.

Luottoa siihen, että se olisi tämäkään joukkue, ei ole. Syy on yksinkertainen: peli ei ole kehittynyt riittävästi ja viimesimmät pelit olemme olleet selvästi alakynnessä. Runkosarjan voitto jäi lopulta haaveeksi vaikka viimeiset 4 peliä oltaisiin se voitu jo naulata.

.Tämä kausi alkaa olla toisinto edelliskaudesta ja täten odotuksia pleijareihin ei ole. Poistun Ilvesfoorumilta lopullisesti valittamasta ja negailemasta, jos tämä joukkue nostaa kannua.
Juurikin näin. Olen itse syntynyt 7/85 ja kannattanut Ilvestä n. 32 vuotta. On tässä ollut kestämistä. Repikää siitä huumoria.

Toivottavasti Hölö lukee kopissa esim Facebookin kommentteja meijän pelaajille ja kertoo kuinka ollaan taas naurunaihe ja toivotaan että äijät pelaa 100% logolle pleijareissa
Jos Hölö käyttäisi aikaansa lukemalla jotain "kannattajien" kännisiä face-kirjoituksia (tai Foorumi), silloin minäkin alkaisin olemaan huolissani.

-sk-

Luottopelaaja
Olisin itse kuvitellut, että juuri Ilveksen kannattajilta löytyisi suhteellisuudentajua ja malttia kaiken sen jälkeen, mitä tämä seura on tarjonnut silloin kun OIKEASTI meni päin helvettiä. Kai se kertoo myös foorumin ikärakenteesta että ei muisteta aikoja, kun karsittiin joka vuosi ja mitään toiveita paremmasta ei ollut.

En tarkoita sitä etteikö runkosarjan lipuminen käsistä saisi vituttaa, (sen pitääkin) mutta jotain suhteellisuudentajua nyt peliin. Älkää nyt jo ennakkoon luovuttako tätä kautta, oikeat pelit alkavat vasta nyt.

Jos Ilves sulaa tänäkin keväänä, olen varmasti täällä ensimmäisten joukossa purkamassa pahaa oloa. Mutta tätä etukäteen luovuttamista ja itsesäälissä rypemistä on vaikea ymmärtää.

Me oltiin kuitenkin runkosarjassa toisia, vaikka ykkösheppoja oli telakalla käytännössä koko ajan. Vähän luottoa kehiin nyt.

Viimeksi muokattu:

yellowgreen

Luottopelaaja
Mua vituttaa eniten se, että huonolla hetkellä tänne kirjotetaan 100 viestiä kuinka kaikki on paskaa ja kusta ja kun menee paremmin, se kaikki paska kuitataan "aina uskonu!" naurahduksella.

Joukkuetta lammaslaumaksi häviön hetkellä nimittävät "kannattajat" eivät ansaitse voittoja. Ilveksessä aiheuttaa pahaa oloa tämä kannattajien jatkuva negatiivisuus.

Historia on mitä on. Tämä joukkue on nykyisyyttä, eikä sen tulisi kantaa 40 edeltäjänsä epäonnistumisia harteillaan.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Mua vituttaa eniten se, että huonolla hetkellä tänne kirjotetaan 100 viestiä kuinka kaikki on paskaa ja kusta ja kun menee paremmin, se kaikki paska kuitataan "aina uskonu!" naurahduksella.

Joukkuetta lammaslaumaksi häviön hetkellä nimittävät "kannattajat" eivät ansaitse voittoja. Ilveksessä aiheuttaa pahaa oloa tämä kannattajien jatkuva negatiivisuus.

Historia on mitä on. Tämä joukkue on nykyisyyttä, eikä sen tulisi kantaa 40 edeltäjänsä epäonnistumisia harteillaan.
Toki tämä koskee about kaikkia joukkueita, kaikissa lajeissa ja ympäri maailman. Se on sitä intohimoa hyvässä ja pahassa.

Ilveksen tapauksessa sitten tietysti juurikin se 40 vuoden odotus nostaa ne suojamekanismit pikkuisen hätäisemmin ylös.

yellowgreen

Luottopelaaja
Toki tämä koskee about kaikkia joukkueita, kaikissa lajeissa ja ympäri maailman. Se on sitä intohimoa hyvässä ja pahassa.

Ilveksen tapauksessa sitten tietysti juurikin se 40 vuoden odotus nostaa ne suojamekanismit pikkuisen hätäisemmin ylös.
Minä en seuraa muita joukkueita ja heidän faneja ja kerron ketjun otsakkeen mukaisesti mikä Ilveksessä aiheuttaa pahaa oloa.

• Tykkää
Reactions: kcr

jäämies-70

Luottopelaaja
Itseä harmitti eilinen peli, ketäpä ei.
Mutta kuten tuossa @-sk- ja @yellowgreen kirjoitti, etukäteen luovuttaminen harmittaa vielä enemmän!
Tässä on oman elämän aikana koettu yksi mestaruus, sekin television kautta ja yksi finaalisarjan ottelu paikanpäältä.
Tämä Ilveksen kannattaminen opettaa nöyryyttä.

Siellä on muitakin joukkueita, jotka siitä mestaruudesta pelaa.
Ja varmasti niidenkin joukkueiden kannattajia vituttaa tappiot.
Mutta tällä foorumilla tuntuu ”paska lentävän” potenssiin kymmenen, kun tappio tulee.
Oli syy mikä tahansa.
Rakentavaa keskustelua, mikä meni pieleen, mitä olisi voitu tehdä toisin jne loistaa poissaolollaan.
Kaikki bussin alle vaan kun tuntuu pahalta.

Nyt jokainen ottaa itseään niskasta kiinni, lopettaa sen voivottelun ja otetaan positiivinen asenne kun poffit alkaa.
Negatiivinen asenne ei hyödytä ketään.
Kaivetaan se pieni sisäinen ruotsalainen esiin, ollaan ylpeitä ja uskotaan itseemme, jos se ei riitä, sitten saa itkeä ja huutaa.
Ei ennen!
Mikään ei ole ohi ennenkuin läski leidi on laulanut.

Taistele Ilves!

Murheellinen sosialisti

Vakiokokoonpanossa
Olisin itse kuvitellut, että juuri Ilveksen kannattajilta löytyisi suhteellisuudentajua ja malttia kaiken sen paskan jälkeen, mitä tämä seura on tarjonnut silloin kun OIKEASTI meni päin helvettiä. Kai se kertoo myös foorumin ikärakenteesta että ei muisteta aikoja, kun karsittiin joka vuosi ja mitään toiveita paremmasta ei ollut.

En tarkoita sitä etteikö runkosarjan lipuminen käsistä saisi vituttaa, (sen pitääkin) mutta jotain suhteellisuudentajua nyt peliin. Älkää nyt jumalauta jo ennakkoon luovuttako tätä kautta, oikeat pelit alkavat vasta nyt.

Mää oon 44-vuotias. Muistan miten keväällä 1995 Ilves vei SaPKoa Hakametsässä kuin kuoriämpäriä. Myös 2010 pelit Jokipoikia vastaan oli Ilveksen hallintaa, vaikka Marko Anttilan jalkakikkayritys oli niin koominen, että vieläkin naurattaa. Sitten tuli vielä seuraavina keväinä selvät voitot Sportista ja Jukureista.

Muistan myös sen, miten kolme vuotta sitten Tepsin superjunnut pyöritti Ilvestä siihen malliin, ettei ollut palan hiventä. Kaksi vuotta sitten Iikka Kangasniemelle ei pärjätty yhtään. Viime vuonna vitospelissä KalPaa vastaan Ilves oli ihan vastaantulija.

Eilinen näytti taas aivan samalta kuin kolme edellistä kevättä. KalPa oli täysin ylivoimainen. Mikään ei anna olettaa, että Ilves pystyisi tänä keväänä pudotuspelisarjassa taistelemaan tasapäisesti esim. KalPaa vastaan.

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Tulin tässä vieraan joukkueen kannattajana esittämään yhden painokkaan kysymyksen...

Miksi Ilveksen pitää aina olla noin... .

... ILVES :D :D ! ! ! ? ? ?

LOL mikä yhteisö :D
Melko heikosti laadittu kysymys kun ei saa mitään selvää.

Eilinen näytti taas aivan samalta kuin kolme edellistä kevättä. KalPa oli täysin ylivoimainen. Mikään ei anna olettaa, että Ilves pystyisi tänä keväänä pudotuspelisarjassa taistelemaan tasapäisesti esim. KalPaa vastaan.
Itse odotan jo innolla mahdollista revanssia Kalpasta, joka tulisi tod.näk. välierissä vastaan. Kotivoitot riittää. Ja jos ei Ilves kykene Kalpaa voittaamaan kotonaan Suomen parhaiden kannattajien (tämä ei ollut sarkasmia) edessä, ei se sitten tietenkään mitään ansaitse. Hölön Pelsuthan taisi toissakeväänä pudottaa juuri Kalpan puolivälierissä. Menikö vielä jopa seiskapeliin (?)
Toki meidänkin täytyy ensin hoitaa tappara/Kespoo tai Ässät, mikä ei tule olemaan helppoa. Ennustan pitkiä sarjoja keväälle. Tämä on hienoa aikaa, kun panokset ovat taivaissa. Mitään vapaalippuja ei pudotuspeleissä kuulukaan olla, vaan jokainen voitto pitää taistella verissäpäin. Toki mouhot ovat niitä vapaalippujakin joskus saaneet, mutta se on sitten ihan oma tarinansa.

Ilves

Luottopelaaja
Itse odotan jo innolla mahdollista revanssia Kalpasta, joka tulisi tod.näk. välierissä vastaan. Kotivoitot riittää. Ja jos ei Ilves kykene Kalpaa voittaamaan kotonaan Suomen parhaiden kannattajien (tämä ei ollut sarkasmia) edessä, ei se sitten tietenkään mitään ansaitse. Hölön Pelsuthan taisi toissakeväänä pudottaa juuri Kalpan puolivälierissä. Menikö vielä jopa seiskapeliin (?)
Toki meidänkin täytyy ensin hoitaa tappara/Kespoo tai Ässät, mikä ei tule olemaan helppoa. Ennustan pitkiä sarjoja keväälle. Tämä on hienoa aikaa, kun panokset ovat taivaissa. Mitään vapaalippuja ei pudotuspeleissä kuulukaan olla, vaan jokainen voitto pitää taistella verissäpäin. Toki mouhot ovat niitä vapaalippujakin joskus saaneet, mutta se on sitten ihan oma tarinansa.
Katsoin pari peliä tuota sarjaa ja täytyy sanoa, että Pelicans oli niin helisemässä välillä kuin vain voi olla, mutta silti vain kampesivat voittoon. Toivotaan uusintaa ja samaa lopputulosta, että junttidisco hiljenee.

Käytännössä käänteinen meidän sarjaan, Ilves ei saanut mistään sisään ja toinen kävi räppäämässä sieltä täältä maaleja ja sarja ohi.

tggmn

Vakiokokoonpanossa
Poikkeuksellisen tasanen liiga ollut tänä vuonna, hyviä ja huonoja pätkiä ollut monella joukkueella.

Ei ole minusta yksikään noista top 5 - 6 joukkueista erityinen mestarisuosikki.

Voi menna ihan miten vain tämä kevät.

Torski

Tähtipelaaja
Tulin tässä vieraan joukkueen kannattajana esittämään yhden painokkaan kysymyksen...

Miksi Ilveksen pitää aina olla noin... .

... ILVES :D :D ! ! ! ? ? ?

LOL mikä yhteisö :D
Hyvä se on nollalla mestaruudella huudella :D

Vähän vielä hei läpsläpsläps

Forzarossoneri

Luottopelaaja
Yön biisiä mukaillen: Niin paljon me teihin luetettiin, uskottiin ja rakastettiin …
… iskit puukon mun unelmiin…

Surullista! Toisaalta, pohjalta on vain yksi tie. Sen löytymistä odotellessa…