Tuskin siellä mitään nappia kukaan on painamassa, vaan nyt laadukasta treeniä ja latautumista tosipelejä varten. Varmasti Hölö ja kumppanit käyvät tämän päiväisen läpi, oppi mukaan ja yhtä kokemusta rikkaampana tosipeleihin.
Mä olen nähnyt kun tämä joukkue on parhaimmillaan, ja silloin esimerkiksi Lukolla ei ollut mitään palaa ottelussa. Jos joku valmentaja tuon joukkueen saa viritettyä se on Hölö. Yrittäkää nyt muistaa sekin mikä jäätyminen valmennuksessa oli viime kaudella kun tosipelit alkoivat.
Näissä mehusteluissa siitä yhdestä Lukko matsista on hyvä muistaa ettei siinä välttämättä ollut Lukkokaan parhaimmillaan. Sen verran tasanen on tämän sarjan taso, että kun toinen (top-8 jengi) suorittaa aivan ylärekisterissä ja toisella vastaavasti on off-night niin siinä näyttää ettei toisella oo palaakaan.
Se taas että meidän kaikkien tuntema Ilves alkaisi yhtäkkiä seuraavan 20 pelin aikana suorittamaan ennaltamainitussa ylärekisterissä about 70% peleistä on juuri sitä lapsenuskoista haihattelua, jonka tämä kööri lopulta pieksee meistä ulos mitä uskomattomimmilla tavoilla.
Itse runkosarjan voitolla nyt ei ole oikeasti yhtään mitään merkitystä isossa kuvassa loppua ajatellen, jos finaalien g7 hävitään sen takia ettei oltu kotona niin so be it. Mutta kun oma ikä alkaa jo kolmosella, ja omana elinaikana ei ole voitettu yhtään saatana mitään niin olis ollut edes mukava pieni välikirsikka ottaa tämä täysin omissa käsissä muutamia viikkoja ollut palkinto. Erilaisissa simulaatiomalleissa taidettiin olla jopa 87% todennäköisyydellä sitä voittamassa, eli jopa pienen tilastollisen ihmeen tämän pupeltaminen vaati mutta niin vaan jälleen kerran se onnistuttiin tekemään.
Jos hopeareunusta haetaan, niin tämän tilastollisen outlierin poimiminen ei ole mitään verrattuna siihen kevään 2014 vitutukseen kun playoffpaikka karkasi kerholle vielä uskomattomamman suorittamisen jälkeen, eteenpäin on siis menty.
Huolenaihetta silti antaa erityisesti se, mitä täälläkin kansiossa moni huutaa. Mihin meistä on tiukan paikan tullen? Mitä tapahtuu kun fyysisyys kasvaa ja vastustajan karvaus tulee aivan non stoppina niskaan? Se jääköön nähtäväksi, kauhunsekaisin tuntein odotan mikäli avauskierroksella vastaan luistelee esimerkiksi lyijykiekon aateliset Porista, tai mikä pahempaa, se joukkue käytävän toiselta puolelta. Paikallispelien herruus nyt jo monta vuotta Ilveksen plakkarissa mutta mitä tapahtuu kun yhtäkkiä lähdetäänkin ennakkosuosikkina sarjaan triplamestaria vastaan joka tulee niin sekavassa tilassa vastaan että saavatkin pelata lähes täysin ilman paineita. Jos vielä lähdetään siihen sarjaan ilman ylivoimaisesti tärkeintä sielupelaajaamme niin ahdistaa jo valmiiksi.
Tsemiä Ilves, näyttäkää että tämäkin pahanolon oksennus on vain haamuja menneisyydestä. Minä odotan!