Tampereen Tappara

Tämähän olisi ihan ok jos se tehtäisiin kaudessa vaikka kerran-pari jotta saadaan nimenomaan ihmisille tarjottua se pelikokemus ja jolla saataisiin heidät sitten OSTAMAAN seuraaviin peleihin itse sen lipun.

Mutta jos näitä ilmaiskampanjoita on nyt tyyliin joka viikko tai kk niin kyllä ne ihmiset oppii siihen että odotetaan sitten niitä lippuja. Ja tällä taas ei mitään todellista kannattaja-pohjaa luoda joka siellä hallissa omaan piikkiin joko kausareilla tai yksittäisillä lipuilla tulisi vuosia käymään.
Jep. Mä en osaa sanoa sitten et kuinka usein noita kamppanijoita on koska sen ekan Modulight keikan jälkeen ei noita somessa ainakaa omaan silmään mainosteta. Jostain vaa lukee tai kuulee ku nuoret sukulaiset sai lipun peliin, niin en tiedä kuinka yleisiä nämä on.

Jep. Mä en osaa sanoa sitten et kuinka usein noita kamppanijoita on koska sen ekan Modulight keikan jälkeen ei noita somessa ainakaa omaan silmään mainosteta. Jostain vaa lukee tai kuulee ku nuoret sukulaiset sai lipun peliin, niin en tiedä kuinka yleisiä nämä on.
Sitten vielä kun ottaa huomioon että pelkästään Tampereella on vajaat 20 000 peruskoululaista ja ympäryskunnissa toiset samanmoiset. Kyllä noita kamppiksia saa olla aika monta että jokaiselle lippuja saadaan.

Jos oletetaan että kaikki Pirkanmaan 38 000 peruskoululaiset pääsisivät kerran vuoteen katsomaan runkosarjapelin se tekisi 633 lippua per peli. Täysin mutulla mutta jos oletetaan että jokainen realistisesti pääsee peruskoulussa kolmesti peliin ilmaiseksi se tekee keskimäärin 211 katsojaa/runkosarjapeli.

Ilveksen katsojakeskiarvo pyörii siellä 8 500 tienoilla tässä puhutaan reippaasta 2% katsojista jotka ovat saaneet ilmaisen lipun. Olettaen että jokainen pirkanmaan peruskoulainen edes sitä lunastaa, todellisuudessa mennään varmaan reilusti tämän alle. Omasta mielestä ihan perusteltavissa oleva määrä hyväntekeväisyyttä joka toimii suoraan seuran ja lajin pitkäjänteisenä markkinointina.

Edit: ennen kuin joku kysyy lähteitä, oppilaiden määrä on chatgpt:n hallusinoima vuodelta 20-21, katsojakeskiarvo ulkomuistista. Mutta ballparkia tässä itse hainkin.

Takaisin