Tampereen Tappara

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
On kyllä sitten erittäin huono markkinointikikka jakaa tuotetta ilmaiseksi tai jatkuvalla alennuksella.
Niin tuonhan tulevaisuus vaan kertoo että onko se kuinka järkevää. Edelleen joku siitä lipusta maksaa jotain.

Nämä lippukamppikset kuitenkin ovat kohdistuneet lapsiin eli silloin on pitänyt vanhempien ostaa lippu. Ainakin käsittääkseni? Eli 2 yhden hinnalla, näinhän pääse jo nyt OP:n etuasiakkaat jne.

Toistaiseksi Tamhockey on plussaa tehnyt männävuodet vaikka näitä ”ilmaislippuja” on ennenkin jaeltu.

Ihan kivasti se mökki on ollut täynnä sitten kuitenkin kevään peleissä, ihan ilman niitä ilmaislippuja.

rakitic

Luottopelaaja
Ja siellä jatkuu seuraaviin peleihin sama homma. Nyt jaettu mm. Pirhalaisille ilmaisia lippuja kahteen seuraavaan peliin :D Onko nämäkin niitä lapsia, jotka ovat se oikea markkinoinnin kohde? Näin minä jostain luin, että lapsiin panostetaan :D SotkaMaskuAsko, se ei petä! On se kumma, kun edes oma toimisto ei arvosta tuotettaan pätkääkään.

Pentti Annanen

Luottopelaaja
On kyllä sitten erittäin huono markkinointikikka jakaa tuotetta ilmaiseksi tai jatkuvalla alennuksella.
Se riippuu kokonaisuudesta. Toki on riski totuttaa katsojat ilmaisiin lippuihin, mutta jos muut tulonlähteet ovat kunnossa niin mikäs siinä. Kärjistettynä kaikki liput voisivat olla ilmaisia jos yleisö saadaan maksamaan 30 eur vaikka siitä että Tapsu tekee pellehyppyjä maalin katolta.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Sinänsä kyllä, meillä se on vain hyväntekeväisyyttä, tapparalla se on keinona voittaa Ilves yleisömäärissä ja kasvattaa varmaankin oheismyyntiä.

Joo, jonkinlaiseksi hyväntekeväisyydeksi, mutta yksikään joukkue ei tee hyväntekeväisyyttä puoliin kotiotteluistaan kaudessa. Eikä noita pelkästään jaeta lapsille, esim Pirhalle on jaettu noita taas tuleviin otteluihin ihan helvetillisiä määriä :D

Edelleenkin sanon, tässä asiassa tappara tekee itselleen karhunpalveluksen. Jos ihmiset tottuvat siihen, että ilmaiseksi pääsee peliin niin tulevaisuudessa on hyvin vaikea kaupitella normaali hintaisia lippuja näille, jotka käyvät aina ilmaiseksi matseissa. Aikaisemmassa viestissä pohdin myös sitä, että onko esim. koululaiselle järkevää hommata enää kausaria, kun ilmaislipuilla pääset katsomaan 10+ peliä kaudessa ja nuorisoliput on niin halpoja, että tulee varmaan halvemmaksi olla hommaamatta. Eikä ilmaistapahtumilla saa kuin hetkellisiä kannattajia, se ei sitouta mitenkään jos tuote on ilmainen. Jos itse hankit liput, niin varmasti sitoudut enemmän koko seuran toimintaan. Näin se ihmisluonto vain toimii, ilmaista kohdellaan arvottomana.
Ja Ilveksellä ei ole tarkoitus kasvattaa oheismyyntiä? Eiköhän Pirha ihan hyvä kohde myös ole näille ilmaislipuille.

Eikös naapuri jo viime kauden jälkeen keulinut että heidän peleissä kävi eniten katsojia?

Ilveksen peleihin pääsi Hakametsän aikoina lähes aina ilmaiseksi, jostain niitä lippuja aina ilmestyi. Nyt on kelkka kääntynyt ja ei se nyt hirveän negatiivisesti yleisömäärissä näy.

Eli en mä nyt ihan allekirjoita sitä että jos joku lapsi saa lippuvoucherin niin hän ei sitten koskaan osta lippua matsiin. Mutta tämä on nyt naapurin strategia, katsotaan miten menee.

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Niin tuonhan tulevaisuus vaan kertoo että onko se kuinka järkevää. Edelleen joku siitä lipusta maksaa jotain.

Nämä lippukamppikset kuitenkin ovat kohdistuneet lapsiin eli silloin on pitänyt vanhempien ostaa lippu. Ainakin käsittääkseni? Eli 2 yhden hinnalla, näinhän pääse jo nyt OP:n etuasiakkaat jne.

Toistaiseksi Tamhockey on plussaa tehnyt männävuodet vaikka näitä ”ilmaislippuja” on ennenkin jaeltu.

Ihan kivasti se mökki on ollut täynnä sitten kuitenkin kevään peleissä, ihan ilman niitä ilmaislippuja.
Ensimmäiseen lauseeseen en nyt vastaa mitään, se käy selväksi jo aikaisemmista viesteistäni.

Nämä lippukamppikset kohdistuvat yleensä koululaisiin, jotka harvemmin ottavat vanhempansa mukaan vaan mennään kaveriporukalla. Omasta lapsuudestani muistan tämän ilmiön hyvin, kun Ilves jakoi kouluilla lippuja ilmaiseksi, mentiin porukalla. Eivätkä nämä liput minua sitouttanut Ilvekseen, se sitouttaminen tuli isältäni joka oli vienyt minua matseihin jo ennen ilmaislippuja, ennemminkin mitä se teki oli se, että isäni kävi harvemmin peleissä, kun en ollut kokoajan häneltä vaatimassa sitä, että pitäisi päästä peleihin.

Tamhockey teki esim. viime kaudella aika pienen tuloksen, vaikka eivät tajunneet kuin vasta loppukaudesta jakaa ilmaislippuja. He voittivat myös Euroopan- ja Suomen mestaruuden, eikä sieltä silti käteen paljoa tullut. Mitähän nyt tapahtuu kun puolet kotipeleistä on ilmaisia ja on helvetin kallis rosteri + valmentaja, jos esim. putoavat ennen finaaleita?

Mökin täyttymisellä kevään peleissä ei ole mitään ihmeellistä, silti tapparalla on ollut suuret ongelmat täyttää mökkiä ennen finaaleita.

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Eikös naapuri jo viime kauden jälkeen keulinut että heidän peleissä kävi eniten katsojia?
Muuhun en jaksa kommentoida, alkaa pyöriä kehää tämä keskustelu muuten :D Mutta millähän meriitillä olisivat keulineet tämän asian suhteen, kun meillä oli selvästi Suomen suurin yleisökeskiarvo.

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Muuhun en jaksa kommentoida, alkaa pyöriä kehää tämä keskustelu muuten :D Mutta millähän meriitillä olisivat keulineet tämän asian suhteen, kun meillä oli selvästi Suomen suurin yleisökeskiarvo.
Tää on taas näitä, että oikealla tavalla laskemalla saadaan aina haluttu lopputulos. Kyllähän Tappara viime vuonna keuli sillä, että yleisömäärä oli suurin Suomen joukkueurheilun historiassa. Niinhän se olikin, mutta toki mukaan laskettiin runkosarjan, pudotuspelien sekä CHL:n yleisömäärät koko kauden ajalta. Ja jos Ilves olisi silti ollut ykkönen niin varmaan olisi laskettu mukaan myös Tapparan taitoluistelunäytökset.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Ensimmäiseen lauseeseen en nyt vastaa mitään, se käy selväksi jo aikaisemmista viesteistäni.

Nämä lippukamppikset kohdistuvat yleensä koululaisiin, jotka harvemmin ottavat vanhempansa mukaan vaan mennään kaveriporukalla. Omasta lapsuudestani muistan tämän ilmiön hyvin, kun Ilves jakoi kouluilla lippuja ilmaiseksi, mentiin porukalla. Eivätkä nämä liput minua sitouttanut Ilvekseen, se sitouttaminen tuli isältäni joka oli vienyt minua matseihin jo ennen ilmaislippuja, ennemminkin mitä se teki oli se, että isäni kävi harvemmin peleissä, kun en ollut kokoajan häneltä vaatimassa sitä, että pitäisi päästä peleihin.

Tamhockey teki esim. viime kaudella aika pienen tuloksen, vaikka eivät tajunneet kuin vasta loppukaudesta jakaa ilmaislippuja. He voittivat myös Euroopan- ja Suomen mestaruuden, eikä sieltä silti käteen paljoa tullut. Mitähän nyt tapahtuu kun puolet kotipeleistä on ilmaisia ja on helvetin kallis rosteri + valmentaja, jos esim. putoavat ennen finaaleita?

Mökin täyttymisellä kevään peleissä ei ole mitään ihmeellistä, silti tapparalla on ollut suuret ongelmat täyttää mökkiä ennen finaaleita.
Naapurilla oli myös viime vuonna aika kallis rosteri, joutuivat hankkimaan loukkeja paikkaamaan, siihen Levtchiä jne.

Tuo tulospuolihan menee juuri oikein mielestäni noin. Pieni plussa ja kaiken voittaminen siihen sivuun.

Lisäksi kun siellä on kassassa rahaa kuitenkin niin välillä voi tulos olla vähän vaatimattomampi.

Ilveksen miljoonatulokset ovat urheiluseuralle ihan överit ja pistää miettimään että voitaisiinko urheilu/kilpailupuoleen panostaa vielä enemmän.

Itse väitän että kyllä he noilla ilmaislipuilla uusia faneja saavat itselleen. Onko se oikea tapa; ei varmaan mutta eiköhän pitkässä juoksussa siitä ihan hyötyä ole.
Olisivatko laskeneet CHL-pelit mukaan tms. Siis muistelen vaan että eikös ne keulinu jollain tälläsellä jo keväällä, voin muistaa ihan omiani?

Nulikka

Guest
Ja siellä jatkuu seuraaviin peleihin sama homma. Nyt jaettu mm. Pirhalaisille ilmaisia lippuja kahteen seuraavaan peliin :D Onko nämäkin niitä lapsia, jotka ovat se oikea markkinoinnin kohde? Näin minä jostain luin, että lapsiin panostetaan :D SotkaMaskuAsko, se ei petä! On se kumma, kun edes oma toimisto ei arvosta tuotettaan pätkääkään.
Pirhalla työskentelee n. 20k työntekijää. En tiedä onko kaikille jaettu, tiedän kanssa yhden kelle on. Mielenkiintosta nähdä miten tää alelaaristrategia tulevilla kausilla näyttäytyy.

Saavatko näin ilmaislipun saaneet kiinnostumaan ja maksamaan lipusta seuraavalla kertaa vai totutetaanko näin toimimalla ihmiset siihen, että käydään peleissä sillon kun pummilla päästään.

Muutama kuukausi sitten olin vielä sitä mieltä että Ipan laariin sataa aika 100-0, mutta nyt hieman epäileväisempi. En ole ilmaislippujen jakamisen kannalla, eikä sille tielle pidä lähteä, mutta jotenkin Ilveksenkin pitäisi panostaa enemmän nuoriin ja lapsiin näkymällä myös kouluissa.

Mikä se tapa sitten on, jos ei jakamalla ilmaislippuja. En tiedä. Futis saattaisi olla jotenkin kytköksissä ehkä vastaukseen, siinä meillä on ihan helvetinmoinen kilpailuetu.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Pantterin Pensselit

Luottopelaaja
Eli eikös silloin pidä tulkita että se on Ilves kuka niitä ilmaislippuja jakelee? :)

Kai tuon naapurin touhun voi jonkinlaiseksi hyväntekeväisyydeksi laskea kun lapsille mahdollistavat otteluita.

Edelleen, tuo on markkinointia, katsotaan miten kantaa hedelmää tulevaisuudessa ja paljonko puhutaan kouluissa ja muissa tapparasta, paljonko saavat uusia faneja jne.
Just näin. Honkkishan oli aikaansa edellä ilmaislippuineen. Nyt niitetään sitä satoa, kun saatiin sitoutettua tuhansia koululaisia Ipaan. Kyllä mä ymmärrän, miksi naapurissa halutaan apinoida meidän Super-Esaa.

Kaukofani

Luottopelaaja
Taitaa olla tuohonkin otteluun +5000 jaettu ilmaiseksi :D Mutta kai nekin "myydyksi" lasketaan, jos joku firma niistä on pari euroa kipale maksanut. Kova on hinku mouhoilla olla kaupungin ykkösseura katsojissa, toki vain n. 400 meitä edellä ja meillä vauhti kiihtyy, ilman ilmaislippuja.

Tähän vielä pakko edittinä lisätä, että alkaako tulevaisuudessa olla jo järkevämpää jättää Tapparan peleihin esim. koululaisille kausari hommaamatta, kun yli 10 matsia näkee kaudessa ilmaiseksi ja nuorisoliput on hyvin edullisia.
Juu ja kiihtyis enemmänkin kun kotona pärjättäis…

Ilves97

Luottopelaaja
Se riippuu kokonaisuudesta. Toki on riski totuttaa katsojat ilmaisiin lippuihin, mutta jos muut tulonlähteet ovat kunnossa niin mikäs siinä. Kärjistettynä kaikki liput voisivat olla ilmaisia jos yleisö saadaan maksamaan 30 eur vaikka siitä että Tapsu tekee pellehyppyjä maalin katolta.

Ja Ilveksellä ei ole tarkoitus kasvattaa oheismyyntiä? Eiköhän Pirha ihan hyvä kohde myös ole näille ilmaislipuille.

Ilveksen peleihin pääsi Hakametsän aikoina lähes aina ilmaiseksi, jostain niitä lippuja aina ilmestyi. Nyt on kelkka kääntynyt ja ei se nyt hirveän negatiivisesti yleisömäärissä näy.

Eli en mä nyt ihan allekirjoita sitä että jos joku lapsi saa lippuvoucherin niin hän ei sitten koskaan osta lippua matsiin. Mutta tämä on nyt naapurin strategia, katsotaan miten menee.
Minä en puhu pelkästään Tapparasta vaan ihan yleisesti. Alennusten pitää olla perusteltuja ja jatkuvat alennukset saati ilmaiseksi tuotteen antaminen eivät ole yleisesti hyvästä. Teki sitä Ilves tai Tappara, ilmaisliput on olleet Suomalaisessa urheilussa ihan yleinen ongelma jo pidempään.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Minä en puhu pelkästään Tapparasta vaan ihan yleisesti. Alennusten pitää olla perusteltuja ja jatkuvat alennukset saati ilmaiseksi tuotteen antaminen eivät ole yleisesti hyvästä. Teki sitä Ilves tai Tappara, ilmaisliput on olleet Suomalaisessa urheilussa ihan yleinen ongelma jo pidempään.
Minä luulen että se peruste on markkinointi, näkyvyys ja mediahuomio isoista yleisömääristä jne.

Jos naapurilla on 30 kotipeliä ja niistä 5 jaetaan sponsorin avulla lippuja niin onko se sitten paljon? En siis tiedä moneenko peliin oikeasti niitä jaetaan. Täältä jos kysyy niin finaaleita myöden.

rakitic

Luottopelaaja
Minä luulen että se peruste on markkinointi, näkyvyys ja mediahuomio isoista yleisömääristä jne.

Jos naapurilla on 30 kotipeliä ja niistä 5 jaetaan sponsorin avulla lippuja niin onko se sitten paljon? En siis tiedä moneenko peliin oikeasti niitä jaetaan. Täältä jos kysyy niin finaaleita myöden.
Viiteen peliin? :D Justhan tässä jaettiin molemmat Sport-pelit ja nyt kahteen seuraavaankin jaettu tajuttomat määrät. Aikaisemmin syksyllä jaettu ja luuletko, että jää tähän?

El Reino

Tähtipelaaja
Taitaa olla tuohonkin otteluun +5000 jaettu ilmaiseksi :D Mutta kai nekin "myydyksi" lasketaan, jos joku firma niistä on pari euroa kipale maksanut. Kova on hinku mouhoilla olla kaupungin ykkösseura katsojissa, toki vain n. 400 meitä edellä ja meillä vauhti kiihtyy, ilman ilmaislippuja.

Tähän vielä pakko edittinä lisätä, että alkaako tulevaisuudessa olla jo järkevämpää jättää Tapparan peleihin esim. koululaisille kausari hommaamatta, kun yli 10 matsia näkee kaudessa ilmaiseksi ja nuorisoliput on hyvin edullisia.

Voi olla lähempänä euroakin/kpl, mikäli Jatkoajan Tappara-kirjoittelijoiden teksteistä ottaa vihiä.

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Ilmaisliput ovat varmasti ongelma siinä tilanteessa, jos ne ovat joukkueen ainoa tai ainakin pääasiallisin tulonlähde. Tällöinhän ne ilman muuta romuttavat talouden. Tapparalla ei tätä ongelmaa ole, mutta en silti väitä että ilmaislippujen jakaminen on pitkällä aikavälillä järkevää, mutta se mittakaava, missä naapuri sitä harrastaa ei välttämättä juurikaan keikuta venettä kokonaisuuden kannalta. Se voi olla että nämä alennukset nähdään osana markkinointibudjettia.

julli65

Luottopelaaja

Älä huomio,paras liike tolle vänkääjälle!

jurgen

Tähtipelaaja
Raha tulee väkisinkin menestyksen luo... Tappara on siinä onnistunut ehkäpä historian parhaiten Suomessa.

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Ja Tapparan yleisömäärien sijaan kannattaisi fokus keskittää omaan pesään. Ilveksen yleisökeskiarvo on pudonnut 700 katsojalla. Miten tämä suunta saadaan käännettyä? Haastavassa taloustilanteessa, jossa perheet miettivät menojaan hyvin tarkkaan, on yritykset monella alalla pakotettuja hinnanalennuksiin na tinkimään katteistaan. Tätä on syytä miettiä myös Ilveksessä. Onko lippujen hinnat liian korkeita?

rakitic

Luottopelaaja
Tämä ilmaislippuilmiö näkyy välillä ilvesläisissäkin. Venataan joka peliä ennen, että joku lainaisi kausikorttia, eikä voida itse maksaa 15€ seisomalipusta. Ei se niin toimi. Osta niitä lippuja, niin tuet joukkuetta ja mahdollistat kovemmat pelaajahankinnat. Silloin on myös oikeus arvostella joukkueen otteita.