En usko, että Tapparan kampanjat mitenkään liittyisi siihen että voittaisivat Ilveksen yleisökeskiarvossa. Miksi he keskittyisivät Ilvekseen tai sen yleisömääriin?
Varmasti heillä arvioitu plussat miinuksia suuremmiksi tai haluavat testata vaikutuksia:
+ lipuista saadaan joku korvaus yhteistyökumppanilta
+ oheistuloja fanituote yms. myynnistä ja mahdolliset royaltit Noholta
+ ottelutapahtuma ja tunnelma parempi
+ yhteiskumppaneille lisää näkyvyyttä
+ täydempi halli houkuttelee lisää maksavia asiakkaita
+ osa ilmaiskatsojista tulee uudelleen maksavana asiakkaana
- menetetään maksavia asiakkaita kyseisestä pelistä, kun vouchereita käyttävät myös ne jotka olisivat pelistä maksaneet
- menetetään maksavia, kun asiakkaat odottavat alennuksia / ilmaislippuja
- maksavat asiakkaat alkavat ärsyyntymään "vapaamatkustajista" ja osa kausikorttilaisista miettii onko kausarissa taloudellisesti järkeä
- lisää järjestysmies, siivous yms. kuluja
- lisää joukkoliikennekuluja
Tappara pystynee datasta päättelemään näitä plussia ja miinuksia jollain tarkkuudella/oletuksilla euroina.