Kalustemyynti on oikeastaan mennyt tässä jo niin pitkälle, että myyjät eivät enää itsekään luota oman talon hinnoitteluun, vaan lupaavat tuotehinnoista alennuksia jo melkeinpä ennen kuin asiakas ehtii tarjousta kysyä. Tämä on se kaikkein huolestuttavin tilanne kuluttajabisneksessä - joskin kaluste- ja kodinkone-/viihde-elektroniikkabisneksesssä tinkaaminen ja tarjouslaskenta ovat perinteinen käytäntö.
Ilves Hockey Oy:ssä elettiin tuota painajaista... no, tiedätte kyllä milloin. Esim. meidän firma kyseli sponsoripaikkaa, jonka alkuperäinen hinta oli noin 18.000 €. Ilmoitimme, että emme tuota summaa maksa, minkä seurauksena saimme vastatarjouksen: "minkä verran olette valmiit maksamaan?" Vastasimme, että 6.000 €, johon saimme oitis vastauksen: "sovitaan näin." Maksoimme lopulta noin 10.000 € puhtaasti säälistä ja Ilves-sydämestä.
Se, että asiakkaat totutetaan ilmaisuuteen tai ikuisiin alennuksiin, on typerää ja katastrofin alku. Se, että myyjä ei enää itsekään luota hinnoitteluun, on katastrofi.