Tampereen Tappara

Toutain

Luottopelaaja
Oot lähempänä olla väärässä, kuin vuosiin. Mutta todennäköisemmin silti oikeassa.

Jaa että todennäköisemmin oikeassa? Eli että todennäköisesti Tappara pelaa finaalissa? Kyllä mä tästä kahden kertoimen annan. Pitäisi olla helppo lunastaa tuolla ajatuksella.

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
Kertoisitko mulle vielä näistä vuosien varrella oppimistasi kausista, joilla 30 ottelun heikomman jakson jälkeen ovat pelanneet finaaleissa? Mä oon seurannut vasta vajaat 35 vuotta, niin en ihan kaikkea ole nähnyt.
Eikös Tapolan johdol ekat 30 pelii ollu aika huono. Kivi tilalle jne. Sit oliki finuis.

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
Mut kyl tuliset hiilet tuol alkaa olla, pleijareis ei napista painamal peli lähe käymää. Runkosarjan 10 vikaa pelii antaa suuntaa naapuril. Ylivoimaki sakannu pahast ja seki vaikeuttaa.

Toutain

Luottopelaaja
Eikös Tapolan johdol ekat 30 pelii ollu aika huono. Kivi tilalle jne. Sit oliki finuis.

Lähdetäänkö nyt liikkeelle vaikka siitä, että Karri Kivi ei ole koskaan valmentanut Tapparaa, (vaikka jatkoaika silloin 10 vuotta sitten ehtikin uutisoida tuollaisesta vaihdoksesta).

Vai mitä oikein meinasit?

Kolpy

Vakiokokoonpanossa
Lähdetäänkö nyt liikkeelle vaikka siitä, että Karri Kivi ei ole koskaan valmentanut Tapparaa, (vaikka jatkoaika silloin 10 vuotta sitten ehtikin uutisoida tuollaisesta vaihdoksesta).

Vai mitä oikein meinasit?
No ei nii mut sitä tuotii tilalle nii kai se kertoo siit, et ei iha nappii menny eka puolikas eli 30 pelii silloin. Sitähän täs kysyttii?

Vähä voi lukee rivien välist, kun selkeesti tietää mist puhutaa.

IlvesTT

Rivipelaaja
Mielenkiintoisia näkemyksiä.

Tapolan aikana joukkue tosiaan hitsasi kokoon peliään koko kauden. Keväisin oli usein puhtaasti koko sarjan paras….mutta ei siitä syksystä ole edes hirveän kauaa (Tapolan aikaa) kun Tappara oli ylivoimasesti sarjan kärjessä ensimmäisen neljänneksen jälkeen.

En haluaisi myöskään kritisoida/inistä turhia mutta kirjoitustyylisi on aika pitkäjänteistä luettavaa.

AnkuK

Vakiokokoonpanossa

Blackhawk

Luottopelaaja
Jaa että todennäköisemmin oikeassa? Eli että todennäköisesti Tappara pelaa finaalissa? Kyllä mä tästä kahden kertoimen annan. Pitäisi olla helppo lunastaa tuolla ajatuksella.
En ole pessimisti, mutta olen inhorealisti. Pudotuspelit ovat oma maailmansa. Peli voi olla silloin ihan eri tasolla kuin nyt. Puolitoista kuukautta aikaa.

Viimeksi muokattu:

Toutain

Luottopelaaja
Mut kyl tuliset hiilet tuol alkaa olla, pleijareis ei napista painamal peli lähe käymää. Runkosarjan 10 vikaa pelii antaa suuntaa naapuril. Ylivoimaki sakannu pahast ja seki vaikeuttaa.

Laitoin tämän Kolpyn viestin turkuraattoriin(kääntäjä) niin, että korjasin sen ensin kirjakieliseksi.

Lopputulos:

Mut kyl tuliset hiilet tual alkaa ol, ei sunkka pleijareis ei napist painamal peli lähre käymään. Runkosarjan 10 vikaa peliä antaa suuntaa naapuril. Ylivoimaki sakannut pahasti ja seki vaikeuttaa.

yellowgreen

Luottopelaaja
Todennäköisyydet on yksi asia. Sitten on se henkinen puoli.
Kolme mestaruutta menty putkeen, joukkueessa iso vaihtuvuus, pelitapa uusi, valmentaja melko uusi. Joukkueen identiteetti lienee kaikille kysymysmerkki myös joukkueen sisällä.

Esim. Hölö on uudelleenbrändännyt Ilveksen tälle kaudelle, mikä ei ollut ihan pieni homma viime kauden jälkeen. Nimittäin jos viime kaudella sitä Toronto-läppää tuli joka tuutista, niin se on pyyhkästy kokonaan pois tällä yhteisökeskisyydellä, kotivoitoilla ja muulla jo ihan muistojen havinaksi. Kehittyminen, yhdessä tekeminen ja pelitapa on aika vahvasti tiedossa.

Kenelle Tappara pelaa? Kannattajille, joilla ei ole enää nälkä?
Kuka siellä pelaa? Heljangolla ja Levtchillä oli isompi merkitys kuin pelillinen. Rauhalalleko ne pelaa? Kuka siellä nousee kopissa ja ottaa porukkaa henkiseen reppariin 2. erätauolla? Rauhala? Vai kenties Mattila? Ei taida olla paljoa painavaa sanottavaa. Savinainen? Onko sielläkään enää nälkää kun näitä voittoja on jo aika monta.

Ilves pelaa kaikesta päätellen yhteisölle. Jo nyt enemmän kotona saatuja pisteitä kuin viime kaudella, ja vielä on 21 jaossa kotona. Suoria voittoja on jo nyt 4 enemmän ja tosiaan vielä on neljäsosa kotipeleistä pelaamatta. Yhteisöllä on nälkää, sitä todellakin on. Joukkueessa on Suomi, vikaa kautta. Jos Tapsu pelaa Rauhalalle, niin Otto on tässä jo aika usein nostellut pokaalia. Suomi ei kertaakaan. Nälkää on.

Ja kaikkihan voi päättyä silti ihan miten päin tahansa. En kuitenkaan osaa mieltää Tapparan voittamisen kulttuuria nyt 2025 aseeksi. On ehkä vähän kaikilla jo kylläinen olo.

ja 23 muuta

Vakiokokoonpanossa
Mä uskallan iloita. Suosittelen kaikille muillekin, sillä nämä ilonhetket tulee koettua, eikä mikään lopputulema vie niitä enää pois. Ihan samoin uskallan iloita jokaisesta Ilveksen voitosta ja onnistumisestakin, vaikka yksikään kesken kauden tapahtuvista ei takaa mestaruutta. Aivan sama logiikka näissä pätee. Henkilökohtaisesti kokisin jääkiekon seuraamisen aika tyhjänpäiväiseksi, jos en uskaltaisi iloita ja jopa julkisesti ilakoida asioista ennen kuin kahdeksan kuukautta on täynnä ja lopputulos selvillä.
Amen

RajamäenEki

Vakiokokoonpanossa
Kertoisitko mulle vielä näistä vuosien varrella oppimistasi kausista, joilla 30 ottelun heikomman jakson jälkeen ovat pelanneet finaaleissa? Mä oon seurannut vasta vajaat 35 vuotta, niin en ihan kaikkea ole nähnyt.
Rikard Grönborgin luotsaama Tappara on hävinnyt 11 viime ottelustaan peräti kymmenen. Se on huonompi saldo kuin viime vuonna samoihin aikoihin, jolloin tamperelaiset hävisivät 11 ottelustaan yhdeksän. -yle 29.1.2025
Eli ei mitään maatamullistavaa..

Toutain

Luottopelaaja
Rikard Grönborgin luotsaama Tappara on hävinnyt 11 viime ottelustaan peräti kymmenen. Se on huonompi saldo kuin viime vuonna samoihin aikoihin, jolloin tamperelaiset hävisivät 11 ottelustaan yhdeksän. -yle 29.1.2025
Nyt Tappara on kevään kynnyksellä sarjassa kahdeksantena. 30:n ottelun kuntapuntarissa aivan perällä. Viime kauden huono jakso oli lyhyt, eikä Tappara senkään aikana hävinnyt kuin kolme ottelua putkeen heikoimmillaan. Ja sen jakson jälkeenkin Tappara oli sarjassa toisena. Toistan: toisena, nyt kahdeksantena.

Ei kannata alentua toimittajan yksinkertaisuuden tasolle niin, että valitsee suoraksi vertailukohdaksi viime kauden heikoimman jakson ja sitä jokseenkin vastaavan yhden jakson tältä kaudelta, jolla heikko jakso on moninkertaisesti pidempi ja Tapparan tilanne sarjassa täysin erilainen kuin vuosi sitten.

BanaaniKeisari

Luottopelaaja
Mitä nyt noin 15 pistettä jäljessä viimekauden tahtiaan. Vertauksena meillä aika tismalleen sama tahti, vuosi sitten 46 pelin jälkeen 87 pistettä.