Tampereen Tappara

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Mulla on kyllä sellainen tunne, että kyse on yritysjohtoon ja henkilöihin liittyvästä muutostarpeesta. Ei kukaan niin hullu ole, että voittavaa pelitapaa haluaisi muuttaa. Tulosta on aiemmin tullut, ja siitähän tässä pelataan. Kyllä tämä liittyy henkilöihin ja joidenkin keskinäiseen kemiaan, ja vasta sitä kautta pelillisiin ajatuksiin. Ei siis niin, että yhteisymmärryksessä ollaan pohdittu, että onpas meidän pelitapamme laimeaa ja muutoksen tarpeessa. Siellä on alkuun noussut soraääniä, sitten homma on henkilöitynyt, sen jälkeen tehty muutoksia johdon valta- ja voimauhteisiin ja tämä on sitten ajanut pelitavan ja pelillisen ajattelun muutoksiin.
Toki ensin kartoitetaan, että ketä on vapaana ja sen mukaan aletaan miettiämmihin suuntaan mennään.

Tallustelija_

Rivipelaaja
Osittain, mutta osittain pakon edestä.

Oli siellä eilenkin tuota Nykänen-Ahonen osastoa kokoonpanossa. Kun taas on ainakin Savinainen ja Quenneville sivussa.
Savinaiselle tekee kyllä hyvää vähän huilia. Ilmeisesti pientä loukkia. Ei tuo oikein mitään kentälle ja pidetään ykkösketjussa vähän ns. vakiona. Junnuja vaan tilalle, niillä kevyt jalka.

Ilves97

Luottopelaaja
Väitän, että Tappara oli niin paljon parempi, että jos viimeistelyteho olisi ollut samaa luokkaa kuin vastustajan niin parillakolmella maalilla olis voitto irronnut. Mutta tällästä se urheilu välillä on. Toivon, että pian se kääntyy.
Siis totta kai jos olet hävinnyt pelejä maalilla niin hieman parempi viimeistelyn tehokkuus kääntäisi pelin. Ihan yhtälailla se ainoa Tapparan voitto näistä viidestä viime pelistä olisi kääntynyt Sportille.

Pointti oli nyt enemmän, että ei Tappara ole tilastollisesti tai omalla silmätestilläni (sen mitä olen pelejä nähnyt) ollut niin selkeästi niskan päällä, että ne tappiot pelkästään jonkun pomppujen tai sattuman piikkiin menee.

Lööfin Leksa

Vakiokokoonpanossa
IMG_7123.jpeg

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Ei tuo menestys synny pelipaidan väristä, ei logosta, eikä seuran nimestä.
Jo viimekauden mestaruus oli pitkälti muiden huonoutta.
Toki Tapparalla painaa ns. menestymisen kulttuuri.. on opittu ja totuttu menestymään.
Kuitenkin.. Turussakin julistettiin aikoinaan " kulta on värimme " ja unohdittiin perusasiat. Nyt on helppoa todeta miten siinä kävi. Nyt voisi lanseerata lauseen " Mestis on tasomme ".
Ei Tapparan joukkue 2025 ole lähelläkään sitä tasoa millä ne menestykset hankittiin. Ei edes puhtaasti rosteria katsoen.

yellowgreen

Luottopelaaja
Ihan en ymmärrä, miten tää on irtiotto kiekosta kun mennään ravintolaan kotikaupungissa katsomaan paikallisvastustajan pelillistä ylikävelyä siitä joukkueesta, jolle on tyritty 2 peliä tällä kaudella ja lähestulkoon seuraava peli on taas niitä vataan?

Jotenkin itse miellän ton Ilveksen darts-kisan esim. paremmaksi tavaksi viettää aikaa kiekosta irtautuen.

toskala

Luottopelaaja
Mulla on kyllä sellainen tunne, että kyse on yritysjohtoon ja henkilöihin liittyvästä muutostarpeesta. Ei kukaan niin hullu ole, että voittavaa pelitapaa haluaisi muuttaa. Tulosta on aiemmin tullut, ja siitähän tässä pelataan. Kyllä tämä liittyy henkilöihin ja joidenkin keskinäiseen kemiaan, ja vasta sitä kautta pelillisiin ajatuksiin. Ei siis niin, että yhteisymmärryksessä ollaan pohdittu, että onpas meidän pelitapamme laimeaa ja muutoksen tarpeessa. Siellä on alkuun noussut soraääniä, sitten homma on henkilöitynyt, sen jälkeen tehty muutoksia johdon valta- ja voimauhteisiin ja tämä on sitten ajanut pelitavan ja pelillisen ajattelun muutoksiin.

Yritysjohdosta en sano mitään, mutta noin pelillisesti tästä eri mieltä. Jalosen maajoukkue on hyvä esimerkki siitä kuinka homma jämähtää paikalleen jos luullaan että pelitapa on valmis ja enää tarvitsee vain vaihtaa pelaajia siihen yhtälöön ja voittoja tulee. 2019 Jalonen toi kultaa tuolla "kun aika on" toimintatavallaan ja siihen juuttui sitten niin että alkoi itsekin luulla olevansa voittamaton. Sen jälkeen tehtiin kaikki ihan samalla tavalla, samat leirit, harjoitukset, rytmitykset, vapaa-ajat ja niin se oli viidessä vuodessa se pelitavallinen etu ajettu kiinni ja jääkiekon lilliputtimaatkin osasi ulospelata Suomen vahvuudet.

Tämän halusi Tappara välttää ja siksi teki muutoksen vielä silloin kun sen pystyi omilla ehdoilla tekemään. Mutta se muutos on vasta mahdollisuus, ei tae paremmasta. Voi olla että parin vuoden päästä Grönborgin Tappara 2.0 palaa huipulle ja taas kateellisena ihmetellään miten ne aina onnistuu. Voi olla että tämä suvantovaihe siihenkin vain tarvitaan tai sitten voi olla että tulee vain kallis floppi ja tarvitaan joku pitkän linjan Tappara-kasvo (esim. Nieminen) palauttamaan ne perusarvot koppiin.

Erkka44

Rivipelaaja
Pointti oli nyt enemmän, että ei Tappara ole tilastollisesti tai omalla silmätestilläni (sen mitä olen pelejä nähnyt) ollut niin selkeästi niskan päällä, että ne tappiot pelkästään jonkun pomppujen tai sattuman piikkiin menee.
No aina, kun joukkue häviää yhdellä maalilla on portti auki nimenomaan tälle tuuripomppuargumentille. Jos häviää 8-1, on vähän hankalampi laittaa sattuman, huonon tuurin tai tuomaripelin piikkiin. Tapparallahan on tammikuussa melko paljon näitä niukkoja tappioita, ja ne vain lisäävät bensaa tähän "ei me niin huonoja oltu" -mussutuskoneeseen. Se kyllä tuntuu jauhavan ihan tuloksesta riippumatta, mutta menee paremmin läpi jos häviävät vain yhdellä maalilla.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Ihan en ymmärrä, miten tää on irtiotto kiekosta kun mennään ravintolaan kotikaupungissa katsomaan paikallisvastustajan pelillistä ylikävelyä siitä joukkueesta, jolle on tyritty 2 peliä tällä kaudella ja lähestulkoon seuraava peli on taas niitä vataan?

Jotenkin itse miellän ton Ilveksen darts-kisan esim. paremmaksi tavaksi viettää aikaa kiekosta irtautuen.
Luulet että tämä oli se ainoa irtiotto?

Miika Lundin

Luottopelaaja
Mä haluan elää ja nähdä vielä sen kevään, kun Tappara nielee kunnolla paskaa ja putoaa tyyliin "sääleissä Ässille", Ipan odottaessa TOP4:ssa vasta kevään peleille pääsyä.

Meinaan sen somessa nälvivän, ylimielisimmän ylädesiilin kommentit, sepustukset ja selittelyt - ne mä haluaisin kyllä lukea!

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
En minä siitä tiedä mitään, mutta ihmettelen silti. Jos homma alkaa parin tunnin ruokailulla Ilveksen peliä katsoen, niin jatkui ilta miten vaan, pidän tätä osaa kummallisena.
Menivät suoraan Helsingistä pelistä tuonne ja sielä nyt sattui pyörimään Ipan matsi. Ilta jatkui siitä..

yellowgreen

Luottopelaaja
Menivät suoraan Helsingistä pelistä tuonne ja sielä nyt sattui pyörimään Ipan matsi. Ilta jatkui siitä..
Kyllähän nyt jokainen tamperelainen tietää, että Hookissa pyörii pelit. Ja ton telkkarin voi pyytää kääntää näyttämään ihan mitä tahansa muuta. En nyt taas yhtään ymmärrä tätä puolestaloukkaantumisen määrää, jos kommentoin tätä asiaa :D

Julkisuuteen on sanottu, että lähdetään Helsingistä suoraan nollaamaan ja unohdetaan jääkiekko. Seuraava julkinen kuva Tapparasta on Hookissa taustalla Ilveksen peli, niin onhan se nyt vähän huvittavaa.

Tapparan ajanvietto muuten ei kiinnosta yhtään, tuo vaan nauratti. Ehkä mulla on tosi huono huumorintaju.

Torski

Tähtipelaaja
Kyllä mä uskon että ihan tarkoituksella meni katsomaan sinne Ipan peliä. Yhdenlaista scouttausta ja valmistautumista seuraavaan paikalliseen

Erkka44

Rivipelaaja
Kyllä mä uskon että ihan tarkoituksella meni katsomaan sinne Ipan peliä. Yhdenlaista scouttausta ja valmistautumista seuraavaan paikalliseen
Pidän tätä ihan hyvänä nöyrtymisenä ja oikeastaan myös kunnianosoituksena. Kun kuntopuntareita ja sarjataulukkoa katsoo, pidän ihan ymmärrettävänä, että haetaan oppia ja tunnelmaa. Sattuu vielä olemaan niin, että on myös oma kotihalli, fasiliteetit kunnossa jne. Jos Kärpät johtaisi sarjaa, tuskin Tapparan joukkue Ouluun olisi matkustanut heidän otteluaan seuraamaan. Tässä siis yhdistyi kaksi asiaa, huvi ja hyöty. Muutosta edelliseen on se, että ylimielisyys on poissa kun julkisesti osoitetaan kiinnostusta isoveljen otteita kohtaan. Ylikävelyn ajat kun ovat selkeästi ohi.