Timo Koskela - Ilveksen urheilujohtaja

Sitä varten koko siivousyhtiö aikanaan tehtiin. Nyt samaa selkänojaa kai haetaan tästä Ilves-konsernista?

Turha olla kateellinen toisten laadukkaasta työstä.
Kerroinkin vaan, että turha on verrata Lukkoon, jos toinen pystyy toimimaan ilman huilen häivää taloudesta. Silloin on paljon helpompi kokeilla jotain kallista tai satsata junioreihin iso summa ym.

Pääpointti oli sitten liittyem Sahlstediin tai muihin Lukon työntekijöihin. Heille on uuden opettelun aika vaihtaessaan paikkaa. Uudessa paikassa täytyy mennä talous edellä.

Kateellinen olen, kun tuollainen vääristää kilpailua. Aivan samalla lailla kuin jonkun miljonäärin rahat joilla kuitataan tappiot pois. Olisi hyvä jotenkin vahtia, että seurat eivät saa tehdä tappiota montaa vuotta putkeen omassa liiketoiminnassa.

Kateellinen olen, kun tuollainen vääristää kilpailua. Aivan samalla lailla kuin jonkun miljonäärin rahat joilla kuitataan tappiot pois. Olisi hyvä jotenkin vahtia, että seurat eivät saa tehdä tappiota montaa vuotta putkeen omassa liiketoiminnassa.
Mun mielestä tuo just hienoa, kuinka raumalaiset ovat itse perustaneet firman, jotta Lukko pysyisi kilpailullisena. Ei ole mitenkään verrattavissa mihinkään yksittäiseen miljonääriin, joka kuittaa kaikki kulut.

Tuossa jäsen @Lippu liehuu näin hyvin vastasikin, mutta tosiaan ei tuo mitään vääristä, ihan itse ovat rakentaneet juuri jääkiekkoa tukemaan tuon yrityksen. Raumalla muuten on aika marginaaliset toimintaympäristöt.

Vääristääkö sekin jos joskus tämä Ilves-konserni tuo jalkapallon europeleistä ja pelaajamyynneistä miljoonia kassaan ja saadaan lätkän puolelle sitä kautta vähän parempaa peluria jäälle?

Mun mielestä tuo just hienoa, kuinka raumalaiset ovat itse perustaneet firman, jotta Lukko pysyisi kilpailullisena. Ei ole mitenkään verrattavissa mihinkään yksittäiseen miljonääriin, joka kuittaa kaikki kulut.

Juu ja ilman sitä Raumalla ei välttämättä edes pelattaisi SM-liigaa. Rahat olivat aikanaan tiukassa sielläkin.

Mielestäni kaiken kaikkiaan Ilveksen suunta on oikea. Kehitettävää on siinä miten saadaan vapaus pelaamiseen paremmaksi kriittisillä hetkillä, eritoten pudotuspeleissä. Runkosarjassa, ja osassa playoffs-pelejäkin, kuitenkin tultiin takaa kovaa. Toki jos ei joudu takamatkalle, ei tarvitse tulla niin kovaa takaa. Selvästi henki ollut hyvä. Kuten Hölö sanoi, pelitavallisesti ei toteutettu/päästy toteuttamaan haluttua pelitapaa täysin joka hetki vaikka tiedettiin mitä pitää tehdä.

Tuosta on otettava kiinni ja etsittävä ne palaset joilla Ilves suoriutuu tilanteessa kuin tilanteessa kuten päätetty. Menestyvä joukkue tarvitsee myös menestyviä pelaajia, joita ei ilmeisesti ollut vieläkään tarpeeksi.

Takaisin