Timo Koskela - Ilveksen urheilujohtaja

Historian tuntien on täysin fine pitää tuollaisia sivubisneksiä "vaarallisina", mutta oleellisempi asia on se että kuinka "vaarallista" tuollainen sitten ihan oikeasti on. Foorumeilla syntyy helvetin nopeasti sellainen käsitys ja ilmapiiri että tuo järjestely vaarantaa koko Ilves Hockeyn olemassaolon.

En pidä niitä vaarallisina. Tosi epäammattimaisina kylläkin, ja uskon, että osaltaan nämä tällaiset kytkökset ovat yksi syy mukavoitumiseen organisaatiossa. Hyvät työkaverit ja kaverit on sitten eri asia kuin tuollainen yhteinen taloudellinen intressi.

Tässä ei ole mitään lakia rikottu, mutta osaltaan selittää kyllä toimintaa. Alkuun kehitystä tapahtui kivasti, nyt kaikki ovat tyytyväisiä tilanteeseen ja sellainen isoin kiilto silmistä vaikuttaa kadonneen touhusta. Lähipestit on kaveruksilla täytetty ja organisaatiossa mukavoitunut olotila.

En nyt ota enää kantaa Koskelan menestykseen työssään, mutta nostan kyllä vähän kulmiani nyt tästä esillä olevasta tekstistä. Joko kirjoittaja puhuu paskaa tai sitten Ilveksen hallituksessa joku viidestä jäsenestä vuotaa isosti, jos organisaation esihenkilö- ja johtotyöstä juorutaan ulkopuolisille niin, että nämä tulevat vääntämään foorumille kuinka hallituksesta on varmaa tietoa, että UTJ on paska työssään.

Tiedä sitten, että onko todennäköisempää, että nämä hallituskontaktit ovat paskapuhetta vai se, että joku hallituslaisista vuotaa tietoa.
Paskapuhettahan tuon on pakko olla. Ei yhdessäkään tämän kokoluokan seurassa voi istua hallituksessa ihmisiä, jotka juttelee jokaiselle vastaantulevalle kadunmiehelle seuran sisäisiä asioita.

Hallitushan loppuviimeksi vastaa kaikesta.

Se, että yrityksen eri tahot ovat ystäviä keskenään, ei välttämättä ole mikään huono asia. Jos mietitään johtanisoppeja ja ryhmäkiinteyden merkitystä, niin läheiset suhteet auttavat näissä. Tällöin on myös vähemmän riskejä erilaisiin esimiesten selkäänpuukotuksiin.

Olen itse ollut hallituksen pj eräässä pienessä firmassa ja toimitusjohtaja oli hyvä ystäväni. En nähnyt tässä ongelmaa, vaan päinvastoin. Asioista voitiin puhua niiden oikeilla nimillä.

Työkaveruus ei ole huono asia. Se, että toimitusjohtajalla on yhden alaisen kanssa yhteinen bisnes on sitten jo hyvin harmaalla alueella. Monissa valveutuneissa organisaatioissa jo mustalla. Ainahan tällaisessa tilanteessa olevat sanovat, ettei se vaikuta päätöksentekoon, mutta tottakai se vaikuttaa. Jossain perheyhtiössä se korostuu. Toimitusjohtajan tyttären poikaystävä saa jatkaa hommissa vaikka on täysjuoppo, muut saa kenkää.

Työkaveruus ei ole huono asia. Se, että toimitusjohtajalla on yhden alaisen kanssa yhteinen bisnes on sitten jo hyvin harmaalla alueella. Monissa valveutuneissa organisaatioissa jo mustalla. Ainahan tällaisessa tilanteessa olevat sanovat, ettei se vaikuta päätöksentekoon, mutta tottakai se vaikuttaa. Jossain perheyhtiössä se korostuu. Toimitusjohtajan tyttären poikaystävä saa jatkaa hommissa vaikka on täysjuoppo, muut saa kenkää.

Tämä on kyllä melkoista huttua. Ei mikään kiellä yrityksen palveluksessa olevia ihmisiä olemaan ystäviä keskenään. Kyllä ihmiset voivat myös sijoittaa rahojaan yhdessä vaikkapa loma-asuntoon.

Itse näen vahvuutena sen, että yrityksen johdossa olevilla henkilöillä on läheiset välit ja keskinäinen luottamus.

Nyt oli kyllä hyvin erikoinen rinnastus. Lähtökohtaisesti pidän erittäin hyvänä asiana, jos firman tärkeimmillä tonteilla istuvat operatiiviset toimijat tulevat ihmisinäkin hyvin juttuun keskenään. Yleensä silloin synergia vie paremmin yhteistä maalia kohti. Luottamus on kaiken työnteon perusta.

Jos epäillään liian läheisiä välejä tai liiallista mukavoitumista, niin sitä varten yrityksillä on hallitukset.

En nyt ota enää kantaa Koskelan menestykseen työssään, mutta nostan kyllä vähän kulmiani nyt tästä esillä olevasta tekstistä. Joko kirjoittaja puhuu paskaa tai sitten Ilveksen hallituksessa joku viidestä jäsenestä vuotaa isosti, jos organisaation esihenkilö- ja johtotyöstä juorutaan ulkopuolisille niin, että nämä tulevat vääntämään foorumille kuinka hallituksesta on varmaa tietoa, että UTJ on paska työssään.

Tiedä sitten, että onko todennäköisempää, että nämä hallituskontaktit ovat paskapuhetta vai se, että joku hallituslaisista vuotaa tietoa.

Paskapuhettahan tuon on pakko olla. Ei yhdessäkään tämän kokoluokan seurassa voi istua hallituksessa ihmisiä, jotka juttelee jokaiselle vastaantulevalle kadunmiehelle seuran sisäisiä asioita.

Hallitushan loppuviimeksi vastaa kaikesta.

Jep. Ja vielä pitäisi löytyä hallituksesta joku, joka vuotaa tietoa henkilölle, joka sitten tuosta noin väin näitä juttelee keskustelufoorumille.

Koska jopa mä tiedän, että osa tuosta @Mestaruusjuna :n kattauksesta on han höpöhöpöä, niin se asettaa koko tekstin aika kyseenalaiseen valoon.

Ja samaahan @punakone jo kirjoitteli, että iso osa paskaa. Vaikka kyseinen kirjoittaja ei olekaan enää samanlainen huhumestari kuin aikoinaan, niin tuskin kukaan kyseenalaistaa, että löytyykö suhteita osaan tuossa tekstissä esiintyneistä henkilöistä.

Se taas ei varmaan kenellekään tule shokkina, ettei kaikki ex-ilveksetkään varsinaisesti tykkää Tillusta...

Tämä on kyllä melkoista huttua. Ei mikään kiellä yrityksen palveluksessa olevia ihmisiä olemaan ystäviä keskenään. Kyllä ihmiset voivat myös sijoittaa rahojaan yhdessä vaikkapa loma-asuntoon.

Itse näen vahvuutena sen, että yrityksen johdossa olevilla henkilöillä on läheiset välit ja keskinäinen luottamus.

Mäkin näen hyvät välit ja luottamuksen tärkeänä, mutta tuollaisen johtajan ja yhden alaisen yhteiset bisnekset epäammattimaisena ja huonona esimiestyönä, joka johtaa organisaatiossa työskentelevät eriarvoiseen asiaan. Hemmilän palkkaus on hyvä jatkumo tällä pojat Suomalaisella-klubilla touhulle.

Ja korostan, en pidä tätä minään vaarallisena. Alleviivaa vain käsitystäni johdon touhuista.

En minä ainakaan tarkoittanut tuolla "vaarallisella" mitään laitonta, vaan ihan miten sen kanssa pystytään sisäisesti toimimaan, jos tarpeen tulee arvioida tekemisiä rooleissaan.

Ehkä oli huono sanavalinta tuohon.

Hemmilän palkkaus on hyvä jatkumo tällä pojat Suomalaisella-klubilla touhulle.
Kysyn tätäkin taas uudestaan kun viimeksi jätit vastaamatta, eli ketä muita "kavereita" on tuotu organisaatioon sisään kuten aiemmin kerroit?

Tässä on paljon puhuttu siitä kuinka johto on täyttänyt kavereillaan kaikki pestit ja valitettavasti sen kyllä huomaa.

Mäkin näen hyvät välit ja luottamuksen tärkeänä, mutta tuollaisen johtajan ja yhden alaisen yhteiset bisnekset epäammattimaisena ja huonona esimiestyönä, joka johtaa organisaatiossa työskentelevät eriarvoiseen asiaan. Hemmilän palkkaus on hyvä jatkumo tällä pojat Suomalaisella-klubilla touhulle.

Ja korostan, en pidä tätä minään vaarallisena. Alleviivaa vain käsitystäni johdon touhuista.

Tässä on paljon puhuttu siitä kuinka johto on täyttänyt kavereillaan kaikki pestit ja valitettavasti sen kyllä huomaa. Se on osa tuota mukavoitumista. Todellista nälkää asioiden eteenpäin viemiseen ei ole näkynyt enää vuosiin. Pidän erittäin johdonmukaisena, että pikku-Tillukin palkattiin kavereista. Aina kun tulee uusi kaveri, se voi viedäkin hallitukselle, jotain eri viestiä mitä Jalo ja Koskela vievät.

Hemmilä ja Tillu eivät ole kavereita töiden ulkopuolelta.

Kerrotko, jos tiedät kuinka tähän valintaan päädyttiin?

En tiedä muuta kuin, että yhteistyötä siltä ajalta, kun oli Ilves-KooVee-kuvio ja se varmasti (kuten jokainen pystyy päättelemään) vaikuttanut valintaan. En lähde arvailemaan/spekuloimaan asiaa enempää ja palkkauksesta/prosessista saa tietysti olla montaa mieltä.

Mutta tarkistin tuon kaveruussuhteen äsken, kun siihen löytyy pomminvarma lähde. Mitään tuollaista taustaa ei kuulemma ole.

Kysyin myös (eri lähteestä) @Mestaruusjuna tekstiin liittyen, että oliko Eemelin ja Tillun välillä jotain, ja lähtikö Eemeli Ilveksestä osin siitä syystä, ettei saanut arvonsa mukaisia tarjouksia täältä, niin vastaus oli, että ei ole koskaan kuullut mitään sellaista ja että Eemeli lähti, koska sai Ruotsista "älyttömän tarjouksen".

Tässä lähteenä tällekin foorumille kirjoitellut henkilö, jolla aika kova recordi myös julkisissa jutuissaan ja vielä korostetusti Eemeliä koskien.

Eli voidaan unohtaa, että Eemeli voisi pelata täällä vieläkin, jos ja jos...

Viimeksi muokattu:

Jos tuo näkyy negatiivisesti firman johtamiseen, niin hallituksen pitää puuttua asiaan.

Koita nyt ymmärtää jo asia. Timo Koskela ja Risto Jalo voi johtajina nousta aivan paskoiksi näissä foorumikeskusteluissa. Sitten kun mennään sinne reaalimaailman tasolle, niin hallitushan nämä asiat siunaa. Heidän vastuullaan on päättää ketkä operatiivista valtaa käyttää ja millä suurilla linjoilla vaikkapa pelaajahankintoja tehdään.

Jep. Ja vielä pitäisi löytyä hallituksesta joku, joka vuotaa tietoa henkilölle, joka sitten tuosta noin väin näitä juttelee keskustelufoorumille.

Koska jopa mä tiedän, että osa tuosta @Mestaruusjuna :n kattauksesta on han höpöhöpöä, niin se asettaa koko tekstin aika kyseenalaiseen valoon.

Ja samaahan @punakone jo kirjoitteli, että iso osa paskaa. Vaikka kyseinen kirjoittaja ei olekaan enää samanlainen huhumestari kuin aikoinaan, niin tuskin kukaan kyseenalaistaa, että löytyykö suhteita osaan tuossa tekstissä esiintyneistä henkilöistä.

Se taas ei varmaan kenellekään tule shokkina, ettei kaikki ex-ilveksetkään varsinaisesti tykkää Tillusta...
Voin ite ihan suoraa sanoa, että mulle on ihan sama ajatteleeko foorumilla ihmiset, että ton nimimerkin kirjotukset on pelkkää paskaa. Ei se vaikuta omaan elämääni mitenkään. Itse kirjoittelen silloin tällöin foorumille, koska Ilves on iso osa elämää. Omissa kaveri- ja tuttavapiireissä sattuu olemaan paljon yritysmaailman sekä kiekkomaailman ihmisiä ja silloin sattuu kuulemaan välillä mielenkiintoisia juttuja. Vuosien aikana oon aika paljon osuneita juttuja kuullut sekä huteja kuullut, mutta olen ollut hiljaa, koska ei ne asiat aina kuulu foorumille. Nyt vaan se, miten Tillu on toiminut ei ainakaa itselläni nosta arvostusta ja siksi kirjoitin. Yhtäkään juttua en ole omasta päästäni keksinyt vaan kaikki kuullut. Olenko kuullut joltain juttua, johon on lisätty omien etujen mukaisesti värikynää, voi hyvin olla. Mutta osan esittämistäni väitteistä olen kuullut suoraan kyseisiltä ihmisiltä, joten pidän näitä aika uskottavina.

Mutta kuten todettua osa uskoo ja osa ei ja sehän on täysin ok. Haluaisin vaan herättää kysymyksen ilmoille niille, jotka eivät sanaakaan usko, että eikö teitä yhtään ihmetytä kun useista eri lähteistä kuuluu samansuuntasta juttua.

Voin ite ihan suoraa sanoa, että mulle on ihan sama ajatteleeko foorumilla ihmiset, että ton nimimerkin kirjotukset on pelkkää paskaa. Ei se vaikuta omaan elämääni mitenkään. Itse kirjoittelen silloin tällöin foorumille, koska Ilves on iso osa elämää. Omissa kaveri- ja tuttavapiireissä sattuu olemaan paljon yritysmaailman sekä kiekkomaailman ihmisiä ja silloin sattuu kuulemaan välillä mielenkiintoisia juttuja. Vuosien aikana oon aika paljon osuneita juttuja kuullut sekä huteja kuullut, mutta olen ollut hiljaa, koska ei ne asiat aina kuulu foorumille. Nyt vaan se, miten Tillu on toiminut ei ainakaa itselläni nosta arvostusta ja siksi kirjoitin. Yhtäkään juttua en ole omasta päästäni keksinyt vaan kaikki kuullut. Olenko kuullut joltain juttua, johon on lisätty omien etujen mukaisesti värikynää, voi hyvin olla. Mutta osan esittämistäni väitteistä olen kuullut suoraan kyseisiltä ihmisiltä, joten pidän näitä aika uskottavina.

Mutta kuten todettua osa uskoo ja osa ei ja sehän on täysin ok. Haluaisin vaan herättää kysymyksen ilmoille niille, jotka eivät sanaakaan usko, että eikö teitä yhtään ihmetytä kun useista eri lähteistä kuuluu samansuuntasta juttua.
Ihan uskottavuuden vuoksi; oletko kuullut useasta lähteestä sen, miten huonosti Koskela hoiti Myrrän potkut?
Kysyn siksi, että kaikkien tähänastisten tietojen mukaan potkut hoiti Jalo ja tämä oli pääteltävissä myös hänen haastatteluistaan?

Takaisin