Henry78
Luottopelaaja
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko tästä jotain faktaa olemassa?Siitä samaa mieltä, että kyllä kapteenisto saisi vähän enemmän käydä tuomariston jutulla, kyllä se vaan auttaa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko tästä jotain faktaa olemassa?Siitä samaa mieltä, että kyllä kapteenisto saisi vähän enemmän käydä tuomariston jutulla, kyllä se vaan auttaa.
Siellä nimenomaan kuului just kaikkea muuta kun "LUISTELE!!" tai "VEDÄ!!" huutoja. Esimerkiksi Supille huusi ennen vikaa maalia että "Supi ota sentterin paikka" kun IFK pelasi ilman maalivahtia ja Mäntykivi oli laidassa.Tätä samaa Hölökin tekee. Kuulunut hyvin muutamassa vieraspelissä kun mikit olleet lähellä, ainakin Helsingin pelissä juuri.
Tuomareihin vaikuttaminen on osa tätä peliä, ikävä kyllä. Enkä tarkoita, että sielä pitää käydä naama punaisena huutamassa.Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko tästä jotain faktaa olemassa?
Niitäkin, mutta kyllä sieltä niitä yksittäisiä sanoja kuuluu myös. Ei se ole mitenkään poikkeuksellista.Siellä nimenomaan kuului just kaikkea muuta kun "LUISTELE!!" tai "VEDÄ!!" huutoja. Esimerkiksi Supille huusi ennen vikaa maalia että "Supi ota sentterin paikka" kun IFK pelasi ilman maalivahtia ja Mäntykivi oli laidassa.
Tuomareihin vaikuttaminen on osa tätä peliä, ikävä kyllä. Enkä tarkoita, että sielä pitää käydä naama punaisena huutamassa.
Marjamäen Late aika tyylikkäästi käänsi melkein koko ottelusarjan 2022 keväällä parilla lauseella tuomareiden suuntaan.
En tiedä oletko ikinä harrastanut mitään, mutta tämä on ihan normaalia valmentajan toimintaa missä tahansa. Hyvinkin yleinen sanonta ja ohjeistus.Marjalaten ohjeistus nyt oli sitä "LUISTELE!" nollatason mölyämistä.
Ei välttämättä pelkkää hallaa, myös sisua tulee sitä kautta kun kapteeni puolustaa omiaan. Joukkue haluaa kokea oikeudenmukaisuutta.Uskon, että Friman jos kuka , osaa asiat esittää juuri oikealla tavalla tuomareiden suuntaan. Naama punaisena huutaminen aiheuttaa hallaa ainostaan omalle joukkueelle.
Viime HIFK pelissä Hölön kuulee huutavan myös tuota kiitos Nordiksen hiljaisuuden ja mikityksen.En tiedä oletko ikinä harrastanut mitään, mutta tämä on ihan normaalia valmentajan toimintaa missä tahansa. Hyvinkin yleinen sanonta ja ohjeistus.
Junnuissa varmasti, mutta jos liigassa päävalmentaja joutuu 100x pelissä muistuttamaan pelaajiaan luistelusta niin se kertoo aika isoista ongelmista.En tiedä oletko ikinä harrastanut mitään, mutta tämä on ihan normaalia valmentajan toimintaa missä tahansa. Hyvinkin yleinen sanonta ja ohjeistus.
Ei välttämättä ongelmista. Monelle koutsille se voi myös olla tapa päästä peliin sisälle. Ja varmaan jos kysyttäis pelin jälkeen että muistatko mitä sanoit pelin aikana, niin vastaisivat että en kyllä muista.Junnuissa varmasti, mutta jos liigassa päävalmentaja joutuu 100x pelissä muistuttamaan pelaajiaan luistelusta niin se kertoo aika isoista ongelmista.
Ja jos viittaat tällä mun alkuperäiseen tekstiin niin en vaatinutUskon, että Friman jos kuka , osaa asiat esittää juuri oikealla tavalla tuomareiden suuntaan. Naama punaisena huutaminen aiheuttaa hallaa ainostaan omalle joukkueelle.
Tämä riippuu paljon siitä, mitä kapteenisto on sopinut eri tilanteista. Omalla urallani kapteenisto sopi tietyt käytösmallit koskien nimenomaan tuomaristoon kohdistuvista keskusteluista. Välillä toki läikkyy ja volyymit nousee joka on luonnollista.Ei välttämättä pelkkää hallaa, myös sisua tulee sitä kautta kun kapteeni puolustaa omiaan. Joukkue haluaa kokea oikeudenmukaisuutta.
Ja sitä Friman juuri tekee. Puhuu lyhyesti keskustellen tuomareille hyvin usein. Mutta sulle se on liian herrasmiesmäistä.Ja jos viittaat tällä mun alkuperäiseen tekstiin niin en vaatinut
A) Hölön huutamaan ja meuhkaamaan.
B)Frimanin naama punaisena huutamaan.
Eräs ensimmäisenä paikalle saapunut valitteli mun vääntävän sanomisia tehden sitä samassa vastauksessa välittömästi itse.
Asioista kun voi myös keskustella ilman leukojen louskutusta, napinaa, meuhkaamista tai huutamista. Asioihin pystyy vaikuttamaan keskustelemalla.
Viittasin tällä Repomiehen viestiin..ota nyt jumalauta happea ja lue huolella viestit ennenkuin alat länkyttämään!Ja jos viittaat tällä mun alkuperäiseen tekstiin niin en vaatinut
A) Hölön huutamaan ja meuhkaamaan.
B)Frimanin naama punaisena huutamaan.
Eräs ensimmäisenä paikalle saapunut valitteli mun vääntävän sanomisia tehden sitä samassa vastauksessa välittömästi itse.
Asioista kun voi myös keskustella ilman leukojen louskutusta, napinaa, meuhkaamista tai huutamista. Asioihin pystyy vaikuttamaan keskustelemalla.
Niin ethän sää tuomareille huutamalla saavuta yhtään mitään.Ja sitä Friman juuri tekee. Puhuu lyhyesti keskustellen tuomareille hyvin usein. Mutta sulle se on liian herrasmiesmäistä.
Kyllä vähän välillä pitää käydä sormi pystyssä huutamassa niinku Eemeli konsanaanNiin ethän sää tuomareille huutamalla saavuta yhtään mitään.
Sen mitä olen itse kuullut niin tuomareihin "toimii" parhaiten ihan sellaiset asialliset kommentit.
Annan nyt esimerkin minkä olen kuullut entiseltä Tappara kapteenilta.
"Hyvä vihellys se oli, ei siinä mitään. Viheltäkää sitten samat pois myös toiseen suuntaan"
Niin kyllähän siellä tunne kuohuissa tulee tehtyä vaikka mitä, mutta mitään hyötyä siitä meuhkaamisesta ei ole.Kyllä vähän välillä pitää käydä sormi pystyssä huutamassa niinku Eemeli konsanaan
Pysyy seeprat raidoissaan!
Vähän menee irralleen kontekstista, mutta mitä itse asiassa tarkoittaa "käänsi melkein koko ottelusarjan"Marjamäen Late aika tyylikkäästi käänsi melkein koko ottelusarjan 2022 keväällä parilla lauseella tuomareiden suuntaan.
Se hyöty että mentiin edes sinne 7 peliin. Linja muuttui todella isosti.Vähän menee irralleen kontekstista, mutta mitä itse asiassa tarkoittaa "käänsi melkein koko ottelusarjan"
Enkä siis piruile vaan oikeasti, jos toi tarkoittaa kirjaimellisesti, niin käänsi siis osan ottelusarjasta tai jos vähemmän kirjaimellisesti, niin oli lähellä kääntää koko ottelusarjan?
No mitäs hyötyä tästä sitten oli? Eikö samalla opilla mekin viime keväänä melkein pärjätty Kalpalle?
Okei, itse näen asian vähän erilailla.Se hyöty että mentiin edes sinne 7 peliin. Linja muuttui todella isosti.
Sitähän valmentajat yrittää, kääntää kaikki kivet ja hakea etuja. Tuomaripeli on yksi niistä.