Tommi Tikka

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Tätä en kyllä ihan heti ymmärrä. Siis Ilveksellä ilmeisesti optio Tikasta, niin miten helvetissä?

No, odotellaan nyt. Entistä enemmän on tullut ruotsalaismediallekin huteja näissä viime aikoina. Ruotsalainenkin oltiin jo viemässä sinne, minkä jälkeen seuran UTJ kiirehti kertomaan mediaan, ettei ole tulossa.

Pahalta silti kuulostaa, jos Aftonbladet on asiasta varma.

EDIT: Vai oliko se sitten joku pelaajan ulkomaan optio kuitenkin? En ole varma, kuinka näitä nykyään ilmoitellaan.
Ei Ilves ennenkään ole näissä tiellä ollut.

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Itse en ainakaan kauden alkaessa osannut toivoa tai ennustaa että nousisi maajoukkue-tason mieheksi. Hyvin löytäneet Ikosen kanssa toisensa alusta asti. Tosiaan vastustajan ärsyttäminen, puolustuspelin vahvuudet,hyvät aloitukset olivat tiedossa mutta itseni eniten on yllättänyt tuottavuus hyökkäyssuuntaan. Kyllä 17 maalia sentterin tontilta kirpaisee lähtiessään, toki onhan ketjukaverit ja yv koostumukset hivenen erilaiset kuin aiemmin uralla mutta silti. Eihän pelaajia toki ikinä voikkaan korvata jollakin toisella pelaajalla, Tikan poistuessa lähtisi aimo pala kokonaisvaltaisuutta. Siksi en ihmettelekkään että Jalonen on miehen pari kertaa valinnut mukaan ja kinnostusta herää rahakkaimmissa sarjoissa.

Sehän on ollut tiedossa että sentterit Kontiola-Sebok joudutaan korvaamaan. Jälkimmäinen ollut kuluvana sesonkina suurimman osan pienoinen pettymys vaikkakin nyt viime aikoina viitteitä paremmasta. Kolmen ylemmän ketjun senttereiden löytäminen ei taida olla ihan helppo pala. Nautitaan nyt tämä kevät ja katsotaan kesän jälkeen sitten millä rykmenti lähdetään kauteen.

Tikan tehopisteillä "mässäily" on kyllä ollut itsellenikin kuten varmasti kaikille yllätys mutta se kertoo että on mainettaan paljon parempi nimenomaan jääkiekkoilija eikä vain sellainen terrierimäinen vääntäjä. Täytyy olla melko monipuolinen työkalupakki sillä jätkällä kuka hänen saappaansa täyttää. Maajoukkuetason kaveri tosiaan täytyisi vähintään nykyisellään olla.

Tuollaista kokonaisvaltaisuutta jokainen joukkue kaipaa, Tapparankin menestys on pitkälti pohjautunut siihen että jopa hieman yllättävistä kavereista on kuoriutunut tarpeen tullen maalintekijöitä muun osaamisen ohella, mieleen tulee esimerkiksi Nemo Niemisen yllättävä tehoilukausi menestysputken alussa. Ei Nemo tosin Tikkaa muuten erityisen paljoa muistuta. Sebokista olen ymmärtänyt että on ollut tosiaan pettymys joten sinällään uudistaminen voi tehdäkin hyvää jos palaset saadaan ajoissa loksahtelemaan kohdalleen.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Millä tavalla ei ole ollut tiellä?
Joku tuolla hyvin jo kirjoittikin esim. Hatakan ja Robyn tilanteesta.

Myös muistaakseni Tillu omin sanoin on joskus sanonut etteivät aio olla esteenä. Toki jos Ilveksellä sopimus Tikan kanssa niin joku kompensaatio pitää tulla.

Itse luulen että tässä on nyt liian nopeasti lähtenyt juttu leviämään. Katsellaan nyt.

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja

Myös muistaakseni Tillu omin sanoin on joskus sanonut etteivät aio olla esteenä. Toki jos Ilveksellä sopimus Tikan kanssa niin joku kompensaatio pitää tulla.

Itse luulen että tässä on nyt liian nopeasti lähtenyt juttu leviämään. Katsellaan nyt.

Niin Hatakka ja Järventie ovat nyt pikkaisen eri juttuja. Etenkin Hatakka, koska pääsi aloittamaan änärin puolella.

Itse vastaavasti ihmettelisin, jos Tikka ei olisi sisällyttänyt soppariinsa ulkomaan optiota.

Viimeksi muokattu:

Toutain

Luottopelaaja

Ei tällä tilanteella ole mitään tekemistä noiden nuorten NHL:ään lähteneiden kanssa.

Tässä ei ole mitään ollaanko tiellä vai eikö olla tiellä -asetelmaa.

Jos Tikan +1-vuosi oli Ilveksen optio, niin Ilves joko käyttää sen tai ei käytä riippuen siitä, kuuluuko Tikka ensi kauden suunnitelmiin. (En ymmärtäisi, jos ei kuuluisi tuossa tapauksessa).

Tai sitten optio on jotain muuta, joka mahdollistaa Tikan lähdön. Joko suora ulkomaan optio tai sitten jotain, mitä ikinä siihen onkaan kirjattu.

Nuo Hatakat ja Robyt ovat joka tapauksessa täysin nollatason vertauksia tässä. Ei mitään yhteistä, eivätkä kerro mitään Tikan tilanteesta/sopimuksesta.

Soho

Tähtipelaaja
Ei ole pelkoa. Yllättävän vähän on tietoa tihkunut ensi kauden joukkueesta, kun ilmeisesti "tietovuodot" on tukittu aiempaa paremmin, mutta ei tarvitse pelätä, etteikö ensi kauteen satsattaisi ja vielä kovemmin tavoittein kuin tähän, (vaikka ne tavoitteet paperilla tasan samat tulevatkin olemaan).
Tarkoitin sitä, että kun/jos kaikki sentterit menevät uusiksi, niin ei olisi ensimmäinen joukkue jossa uudisrakentamiseen palaa yksi kausi. Sentterit ovat kuitenkin niin keskeisiä palasia pelitavan ja -identiteetin rakentamisessa.

En ollenkaan epäile etteikö ensi kauteen satsattaisi rahallisesti. Mutta väkisin hutienkin riski kasvaa, kun pitää täyttää kolme sentterin paikkaa kokonaan uusilla miehillä. Helpompaahan se olisi, jos luottomiehistä edes Tikka olisi jäänyt joukkueen ytimeen. Jonkinlainen uudelleen rakennuksen kausi on väistämättä edessä. Myös sisäisen dynamiikan osalta. Toivottavasti menestyksekäs sellainen.

ipa1970

Luottopelaaja
Kyllähän tämäkin keskustelu viittaa vahvasti siihen, että NYT se pytty pitää napata! Tulevan kauden osalta leijuu ehkäpä poikkeuksellisenkin paljon epävarmuutta rakenteissa näiden potentiaalisten poistumien toteutuessa.
Riski kasvaa mitä isommat muutokset joukkueessa tapahtuu.
Kärpät tältä kaudelta hyvä esimerkki vaikka rahaa laitettu, laatua hankittu.
Meillä on ollut hyvä pari-kolme vuotta kun vaihtuvuus ollut pientä ja tillu vahvistanut tiettyjä osa-alueita täsmähankinnoilla.
Haaste on tulevalle kaudelle täysin eri luokkaa.
Jos lähtijälista on se mikä pahimmillaan odotettavissa, vaatii kärppätyyliin rahan ja laadun lisäksi melkoisesti taitoa ja tuuria saada kerrasta myös roolit ja kemiat kohdalleen.

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Jos tikka lähtee niin pennanen saa todellakin aloittaa ensimmäisen täysin oman projektivuotensa melkoisen puhtaalta pöydältä.
Melko ilmeistä että tähän aikaan sebökilla on jo soppari ensikaudesta, on se sitten meille tai muualle.
Itse olen ehdottomasti liputtanut suomisenttereitä ja toivoa sopii että tällä linjalla jatketaan.
Kaiken järjen mukaan pystytään taloudellisesti vähintään yhtä koviin senttereihin kuin yksikään muu liigassa.
Toivottavasti osoittautuu tikan lähtö ankaksi kuten myös tuo meille huhuiltu kodytek.
Jokatapauksessa, nyt mitataan aidosti tillua.
Nykysenttereissä on tiedetty hankittaessa mitä saadaan , nyt voi olla eri tilanne, tai sitten ei.
Kuitenkin, ei tämä itselle kannattajanakaan ole mieluisaa jos lähes koko kärkipaletti menee uusiksi, varsinkin sentteristö.
Joukkueessa pitäisi aina olla tarpeeksi jatkuvuutta.

Toisaalta Tikan myös lähtiessä Kodytek tai vastaavan hankinta olisi ymmärrettävämpää. Suomi-senttereitä ei ole Liigan sisällä yhtään, joten ei tuohon löydy mistään kolmea varmaa heppaa.

Paatelainen

Luottopelaaja
Ihan järkyttävä menetys Ilvekselle olisi. Ei voi pitää paikkaansa, ei kai nyt mitään Ruotsi-optioita voi olla tuollaisissa sopimuksissa, Tikka ei kuitenkaan lappua tehdessään ollut mikään maajoukkuemies.

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Ihan järkyttävä menetys Ilvekselle olisi. Ei voi pitää paikkaansa, ei kai nyt mitään Ruotsi-optioita voi olla tuollaisissa sopimuksissa, Tikka ei kuitenkaan lappua tehdessään ollut mikään maajoukkuemies.

Ei ollut Leinokaan, niin silti sopparissa oli ulkomaan optio. Ei tuo nyt mitään mj-statusta katso.

Janko

Luottopelaaja
Ei ollut Leinokaan, niin silti sopparissa oli ulkomaan optio. Ei tuo nyt mitään mj-statusta katso.
Ulkomaan optio vs. Ulkomaan optio jossa Ilvekselle maksetaan merkittävä summa rahaa on sitten kaksi eri asiaa, kannattaa tämä muistaa. Leino ei olisi täältä lähtenyt mihinkään ilman korvausta.

ipa1970

Luottopelaaja
Toisaalta Tikan myös lähtiessä Kodytek tai vastaavan hankinta olisi ymmärrettävämpää. Suomi-senttereitä ei ole Liigan sisällä yhtään, joten ei tuohon löydy mistään kolmea varmaa heppaa.
Nämä kodytekit ovat niin arpoja.
Kuten aikaisemmin kirjoitin, aleksi rekonen tehnyt tämän seurakaverina samat pisteet.
Itse tällaiset näkee saipa/ässät hankintoina.
Kyllä itse odottaa jo pelkästään lähtökohtaisesti näyttönsä antaneita ”varmoja” suorittajia. Tuttuja nimiä.

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Ulkomaan optio vs. Ulkomaan optio jossa Ilvekselle maksetaan merkittävä summa rahaa on sitten kaksi eri asiaa, kannattaa tämä muistaa. Leino ei olisi täältä lähtenyt mihinkään ilman korvausta.

Niin siis tuohan meni niin, että Leinolla oli normaali ulkomaan optio (korvauksetta), mitä ei määräaikaan mennessä lunastanut. Sopimus kumminkin sisälsi vielä pykälän, missä merkittävää korvausta vastaan Leino voi siirtyä ulkomaille ja tämän Orebrö ilmeisesti pienen veivaamisen jälkeen suostui maksamaan.

hartsa41

Vakiokokoonpanossa
Nämä kodytekit ovat niin arpoja.
Kuten aikaisemmin kirjoitin, aleksi rekonen tehnyt tämän seurakaverina samat pisteet.
Itse tällaiset näkee saipa/ässät hankintoina.
Kyllä itse odottaa jo pelkästään lähtökohtaisesti näyttönsä antaneita ”varmoja” suorittajia. Tuttuja nimiä.
Olisko SM liigan sisältä ketään senttereitä tulossa,tasonsa näyttäneitä,jaa-a,ei perhana taida olla oikein.Paha tilanne

Toutain

Luottopelaaja
Saatanan Tillu, mikset oo laittanut sitä kättä taskuun ajoissa?

Mitäs jos urallaan nousussa oleva pelaaja on kirjoittanut Ilveksen kanssa sopimuksen, jossa hän pelaa varmuudella tämän kauden Ilveksessä ja seuraavan kauden joko Ilveksessä tai sitten tilaisuuden tullen ulkomailla, (minne lähestulkoon jokainen tuon ikäinen pelaaja haluaa)?

Siinä ei paljon Tillun tahdot auta.

Qsis

Vakiokokoonpanossa
Vielä muutama vuosi sitten ketutti nähdä edes Tikan naama kun kaveri pelaili tyylilleen uskollisena HPK:n paidassa. Niin paljon otti päähän tuo Tikan maalinedusta pelaaminen, jossa kaveri lanaa kaiken kumoon eikä anna jälkipeleissä milliäkään periksi. Puhumattakaan taklauksista jnejne. Inhokkipelaajia. Ja nyt vajaassa kaudessa olen aivan rakastanut kaveriin, niin kuin heteromies nyt voi miesoletettuun olla.

Mitä siirtoon tulee, niin voihan sitä ruottalaiset tehdä vaikka mitä sopimuksia. Mutta minkäs tekevät, kun ei päästetä lähtemään. Piilotetaan Tikka komeroon ja sanotaan, että ei löydy.