Elitehän poimii nuo vaan tuosta uutisesta ja jos siellä joku Tshekin heebo lehdessä sellaista höpisee niin kopioivat sen tuohon.
Mielestäni tuossa artikkelissa vielä sanottiin, että on hyvin epätodennäköistä, että Gazda siirtyisi enää tällä kaudella Parduun. Mistä nää lainahöpötykset yhtäkkiä tuli? Mitä oon jättänyt lukematta?
Tuo hokej.cz artikkeli on tehty tuntia myöhemmin kun tuo itse linkkaamani. Mutta voi helvetti sentään, jos Gazda tässä lähetellään vielä johonkin turnaukseen.Artikkeleita on kaksi. Toisessa sanottiin noin, mutta hockey.cz:n tuoreessa jutussa:
katso liitettä 11109
Gazda z Finska do extraligy: Podepsáno od příští sezony? | Hokej.cz - web českého hokeje
Zdroje Hokej.cz potvrzují, co se nějakou dobu proslýchá v okolí pardubického klubu – přesun Daniela Gazdy do Dynama je velmi reálný. Východočeši mu nabídnou pro něj ideální roli, prostor na ledě i týmové cíle. Informaci jako první přinesl server Sport.cz.www.hokej.cz
EDIT: Olikohan se toinen artikkeli tämän jälkeen vai tätä ennen julkaistu? Siinä tosiaan mainittiin, ettei sentään tällä kaudella, mutta ei puhuttu spengler cupista mitään. En saa sitä enää luettua, vaan törmää jonkinlaiseen maksumuuriin. Tämä Spengler Cup-jutun mainitseva artikkeli on 7 tunnin takaa.
Semantiikaa, mutta sanatarkasti jos tota lukee niin "from Spengler Cup" meinaisi kyllä että siirtyy Spengler Cupista lähtien Parduun. Jos olisi "for Spengler Cup" niin viittaisi lainaamiseen. ChatGPT:llä käännätin saman artikkelin ja tekoälykin sanoi kysyttäessä, että alkuperäsessä tekstissä sanamuoto viittaa koko sopimuksen muutokseen eikä mistään lainasta puhuta mitään. Tää nyt vielä tosiaan puuttuiskin...
Kirjoitin tuonne toiseen ketjuun että tuollainen siirtouutinen tässä vaiheessa kautta on melko harvinaista Tšekin mediassa. Silloin on syytä arvailla myös motiiveja, olkoonkin että noissa yleensä on melko vahva osumaprosentti loppujen lopuksi.
Mikä pelaajan oma motivaatio oli siirtyä Ilvekseen sen takia, että parin kuukauden jälkeen sarjan alkamisesta tekee jo muualle sopimuksen*? En usko että on tässä upgreidannut omaa hintaansa merkittävästi ylöspäin ainakaan. Vähän tässä haiskahtaa se, että koti-ikävä siellä lopulla taustalla kuin se, että lähtisi urheilullisesti taistelemaan itseään vieläkin isompiin sarjoihin.
* raha tietenkin yhtenä vaihtoehtona.
"Gazda could allegedly join Pardubice as early as this year’s Spengler Cup!"Semantiikaa, mutta sanatarkasti jos tota lukee niin "from Spengler Cup" meinaisi kyllä että siirtyy Spengler Cupista lähtien Parduun. Jos olisi "for Spengler Cup" niin viittaisi lainaamiseen. ChatGPT:llä käännätin saman artikkelin ja tekoälykin sanoi kysyttäessä, että alkuperäsessä tekstissä sanamuoto viittaa koko sopimuksen muutokseen eikä mistään lainasta puhuta mitään. Tää nyt vielä tosiaan puuttuiskin...
En mä nyt sitä Gazdan viaks laittas jos Tillu ja Pardu-Tillu sopii näin.Mikäli Gazda lähtee höntsäturnaukseen kesken seurajoukkueen otteluruuhkan niin puolestani saa jäädäkkin sille reissullensa.
No ei Gazdan ole mikään pakko tuonne lähteä.En mä nyt sitä Gazdan viaks laittas jos Tillu ja Pardu-Tillu sopii näin.