Loistava kirjoitus.
Jokaiseen kirjoittamaani kritiikkiin vedetään myrrä mukaan, ja se en ole minä.
Minä vaadin pennaselta parempaa.
Saatiin pronssi. On tehty täsmähankintaa viimekauteen ja on kai parempi koutsikin.
Vaadin vähintään samaa kuin myrrältä oli vastimus tältä kaudelta.
Siihen tavoitteeseen on pelin psrannuttava isosti
Pennasta on suoraan sanottuna kairattu jo pisempi tovi kakkoseen, niin erikoista että otteluseurantaa oli 30 sivua ja periaatteessa pelkkää pelaajien mollaamista mutta mainittiinko valmennusta ollenkaan?
Efm ohimennen kirjoittikin että onneksi myrrä ei ollut penkin takana.
Kyllä tuo jengi osaa pelata hyvin, jopa hemmetin hyvin.
Jonkun täytyisi vaan saada se pelaamaan tasollansa.
Eli Sulle pelin paraneminen on vain ja ainoastaan pistekeskiarvolla mitattavaa?
Siinä Pendo toki Myrrälle häviää, saattaa jopa olla että noihin Myrrän lukuihin ei tulla koskaan palaamaan, vaikka mestaruuksiakin voitettaisiin, onko se sitten väärin voitettu?
Myrrää moitittiin hyvin suppeasti, käytännössä peleihin joukkue tuli vajaasti, reagointi pelin aikana oli heikkoa ja pelin taktisessa johtamisessa/peluuttamisessa tehtiin toistuvasti virheitä. Myöskin vahva epäilys Joken kyvystä joukkueella sen koskaan voittaa oli esillä.
Toistaiseksi Pendoa ei ole juurikaan moitittu, olette toki vaatineet parempia tuloksia, eikä siinä, voisihan joukkue enemmän voittaa. Mitä Antin pitäisi muuttaa? Mitä valmennuksen pitäisi tehdä paremmin? Pistekeskiarvo ei ole vastaus, se on seuraus.
Itse odotin kauden alla joukkueen taistelevan kotiedusta, Myrrän puutteista huolimatta. Olin aivan varma että Risto pitää kukkaron nyörit tiukalla ja silloisella valmennuksella mennään ja katsotaan mihin se riittää.
Kausihan lähti tuloksellisesti hienosti liikkeelle, Myrrä oli oma itsensä ja toisti vanhoja syntejään. Kaikesta huolimatta johtopa veti kanin hatusta ja tuo ikoninen suolapatsas sai lähteä tuijottelemaan silmiin jotain muuta joukkuetta. Pendo astui ruoriin ja hommaan on tullut uudet vaikeudet. Antti ei ole virheetön. Rumpukiekot ja pääty pörräys pitäisi saada parempaan balanssiin suhteessa suoriin maalia kohti suuntautuviin hyökkäyksiin. Hyökkäys alueen keskustaan murtautumisiin tarvitaan lisää konsteja. Ja muutamat pelaajien henkiset lukot pitää saada auki, esimerkkinä Tuulola.
Tästä valmentajien välisestä vänkäämisestä pitäisi päästä yli, Pendolta on toki hyvä vaatia parempaa, mutta muitakin perusteita sille pitää olla kuin pistekeskiarvo.
Eilisessä pelin jälkeisessä haastattelussa Pendo huomioi kivasti tämän CHL tauon tuoman lepo ja harjoittelu tuokion tarjoamat mahdollisuudet.
Johto on tehnyt hyvää työtä kun otteluohjelmaan on tähän väliin sorvattu liigapeleistä tyhjä viikko. Vaikkakin joukkue sen CHL taipaleensa kusasi heti lähtöönsä.