Toutain
Luottopelaaja
Löydät halutessasi itse. En viitsi itse paskamyrskyn takia lainailla tekstejä.
Oma odotukseni on että ilves on pennasella parempi joukkue kuin myrrän luotsaamana.
Näyttää kuitenkin olevan liikaa jos odotus noista kolmesta seuraavasta pelistä 7 pinnaa.
Pysyn tekstissäni enkä lähde provoiluun mukaan.
Tämä on ihan matematiikkaa vain. Kuten jo sanottu, niin voit vaihtaa tuohon Lukon tai Tapparan Ilveksen paikalle ja edelleen pysyttäisiin noin samassa lukemassa. Yli 7 pisteen odotusarvo kolmesta pelistä tarkoittaa kolmea jättisuosikin asemaa(n. 80/20) peräkkäin, (mikä on nykyliigassa hyvin harvinainen tilanne).
Jos asiaan on nyt pakko sotkea Pennanen ja Myrrä, niin tehdään sitten niin. Eihän kolmen pelin otannassa odotusarvossa ero voisi olla yhtä kokonaista pinnaa Pennasen ja Myrrän välillä. Kaudessa on pelejä 20 X 3, joten jos valmentaja keskiarvoisesti vaikuttaisi kolmen pelin otannassa yhden kokonaisen pinnan, niin silloin ero koko kauden pisteodottamassa olisi 20 pistettä. Ei varmaankaan tarvitse erikseen sanoa, että Pennasesta ja Myrrästä puhuttaessa se ei ole niin? Itse asiassa runkosarjaodottamassa Myrrän ja Pennasen välillä tuskin olisi juuri minkäänlaista eroa, (saati sellaista, että se näkyisi yksittäisessä ottelussa tai kolmen ottelun sarjassa).
Viimeksi muokattu: