Ilveksen kokoonpano 2023-2024

Meklari

Luottopelaaja
-Suomi palaa yli 40pisteen tasolle ja pelaa tasaisemman kauden ilman notkahduksia.
Suomi pelasi 47 pisteen vauhdissa viime kauden, loukkien takia vain missasi 1/4 runkosarjaa. Sitä ennen kolme kautta reippaasti yli 50 pisteen tahtia. Suomi on ollut kuusi kautta ”40 pisteen tasolla” tai yli, se tuskin tulee muuttumaan mihinkään.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Ihan mielenkiinnosta. Mitkä neljä joukkuetta laittaisit Ilveksen edelle tällä hetkellä ja millä perustein? Itse en keksi sitten yhtään miten näin kävisi.
Jääkiekko on siitä hassu peli että se rosteri ei aina kerro kaikkea. Vaikka viime kauden Kärpät saati Pelicans, olisiko meidän pitänyt hävitä peliäkään välierissä jos katsotaan vain nimilappuja?

Kyllä minä itsekin oletan Ilveksen kärkikahinoissa olevan mutta kaikki on aina mahdollista.

Ilves97

Luottopelaaja
Jääkiekko on siitä hassu peli että se rosteri ei aina kerro kaikkea. Vaikka viime kauden Kärpät saati Pelicans, olisiko meidän pitänyt hävitä peliäkään välierissä jos katsotaan vain nimilappuja?

Kyllä minä itsekin oletan Ilveksen kärkikahinoissa olevan mutta kaikki on aina mahdollista.
Totta kai kaikki on aina mahdollista. Yleensä kuitenkin ”ennustuksille” tai arvioille on joku pohja ja kuten sanoin niin ihan mielenkiinnosta halusin sen tietää. Erilaisia näkemyksiä mahtuu tähän maailmaan kyllä ja sillähän niistä keskustelua saadaan. Enkä minä ainakaan pohjaa pelkkään rosteriin tätä, vaan näen myös meidän valmennuksen olevan ihan Liigan kärkitasoa.

Meklari

Luottopelaaja

Se on totta, että tuolla on ainakin 8 jengiä jotka pystyy kilpailemaan ihan kärkisijoista jos asiat klikkaa. Runkosarja voi olla jopa ennätys kova. Toivotaan ettei hirveästi meillä ole mitään Tuulolan kaltaisia ”kevään miehiä”. Jos ote herpaantuu voi äkkiä löytyä säälipleijareista niinkuin Kärpät viime kaudella.

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Ihan mielenkiinnosta. Mitkä neljä joukkuetta laittaisit Ilveksen edelle tällä hetkellä ja millä perustein? Itse en keksi sitten yhtään miten näin kävisi.

Kausi voi olla tasainen. HIFK, Kärpät, T*ppara, Lukko, Pelicans, TPS, Ilves. Kyllä tuossa porukassa taistelua pisteistä ja sijoituksista syntyy. Joku ulkopuolelta voi myös yllättää, esim Ässät?.
Ei sitä moni olisi uskonut viime kaudellakaan että Ilves-Pelicans taistelee pääsystä finaaliin. Tuskin keksit silloinkaan ennen sarjaa mitään syytä miksi Pellut kävelisi siitä kohtuu helposti finaaliin. Oliko myös odotuksissasi, että sitä aiemmalla kaudella Jukurit oli meidän edellä runkosarjassa?
Entäs sitä aiemman kauden runkosarja ja muuan pandemia, oliko oletuksissa se.
Kaikkea "hassua" sitä vaan tapahtuu ja se, että Ilves olisi ensikaudella 60pelin jälkeen sijalla 5 olisi noihin kolmeen aiempaan nähden hyvinkin paljon todennäköisempää:).

Toivon silti että olet oikeassa eikä arvaukseni ole lähelläkään oikeaa:)

Toivottavasti kausi jo alkaa tää minunkin suorittama ihme arvailu ja ennakointi on ihan saakelin tyhmää, mutta paremman puutteessa jotain sekin...

Ilves97

Luottopelaaja
Kausi voi olla tasainen. HIFK, Kärpät, T*ppara, Lukko, Pelicans, TPS, Ilves. Kyllä tuossa porukassa taistelua pisteistä ja sijoituksista syntyy. Joku ulkopuolelta voi myös yllättää, esim Ässät?.
Ei sitä moni olisi uskonut viime kaudellakaan että Ilves-Pelicans taistelee pääsystä finaaliin. Tuskin keksit silloinkaan ennen sarjaa mitään syytä miksi Pellut kävelisi siitä kohtuu helposti finaaliin. Oliko myös odotuksissasi, että sitä aiemmalla kaudella Jukurit oli meidän edellä runkosarjassa?
Entäs sitä aiemman kauden runkosarja ja muuan pandemia, oliko oletuksissa se.
Kaikkea "hassua" sitä vaan tapahtuu ja se, että Ilves olisi ensikaudella 60pelin jälkeen sijalla 5 olisi noihin kolmeen aiempaan nähden hyvinkin paljon todennäköisempää:).

Toivon silti että olet oikeassa eikä arvaukseni ole lähelläkään oikeaa:)

Toivottavasti kausi jo alkaa tää minunkin suorittama ihme arvailu ja ennakointi on ihan saakelin tyhmää, mutta paremman puutteessa jotain sekin...
Niin lähinnä siis kuten totesin jo aiemmin, mietin oliko kyseessä oikeasti johonkin pohjautuva arvio vai lähinnä heitto. Ilmeisesti siis jälkimmäinen. Ainahan joku yli- ja joku alisuorittaa se on ihan selvä, tokihan se alisuorittaja voi olla Ilves. Lähtökohtaisesti en kuitenkaan mainitsemistasi joukkueista edelleenkään Pelicansia tai TPS:ää erityisen kovina joukkueina, molemmilla (etenkin Pelsuilla) valmennus toki hyvällä tasolla. Lukolla on hyvä nippu, mutta siellä ei valmennukseen riitä minulla uskoa tipan tippaa.

Mitä nyt näihin aiempiin kausiin tulee niin pandemiakaudesta tuskin kukaan osasi ennustaa yhtään mitään ja se oli todella sekava, mestaruudenhan nyt vei ainut joukkue jonka ei tarvinnut talousdopingin vuoksi ottaa riskejä joukkueen rakennuksessa, sen olisi voinut ennustaa toki. Jukurit ja Pelicans olivat ne yllättäjät, kuten sanoin niitä on lähestulkoon joka kausi, enemmän tai vähemmän. Täytyy kuitenkin yhä muistaa se mitä täälläkin on monta kertaa käyty läpi, yllätystä hakee aina se noin 8-10 joukkuetta, niistä oikeasti pitkälle menee joku jengi kerran 3-5 vuoteen. Arvioiden pohjana sitä on vähän hatara käyttää.

Siihen täytyy nyt vielä ottaa kantaa, että en edelleenkään yhdy näkemykseen jossa 4-2 päättynyt sarja jossa Ilves hallitsi kenttätapahtumia ja voitti lähes joka ottelussa maaliodottamat olisi ollut jotenkin ylikävely. Ei Pelsut siitä mennyt mitenkään helposti finaaleihin, meni kuitenkin ja siitä propsit. Ilves kaatui tehottomuuteen ja huonompaan maalivahtipeliin. En kuitenkaan ymmärrä miten palstalla on monelta osin saatu tilanne käännettyä sellaiseksi, että sarja jonka Ilves voitti 4-1 ja jossa se myös voitti maaliodottamat lähes joka ottelussa, ja jossa vastustaja ei pelannut johtoasemassakaan kuin alle 20 minuuttia oli jotenkin vaikea ja tasainen. Mutta sarja jonka Ilves hävisi 4-2 ja jossa se myös voitti maaliodottamat lähes joka ottelussa meni jotenkin selkeästi vastustajalle.

Pok

Tähtipelaaja
Pennanen taisi puhua siihen malliin, että näillä mennään alkukauteen. Varmaksihan ei tuollaisenkaan lausunnon jälkeen voi mitään sanoa ennen kuin lötä tosipelien merkeissä läjähtää keskiympyrään, mutta eipä tässä ole kuin 3 viikkoa CHL-avaukseen.

Kauden aikana varmasti tulee tuttuun tyyliin jotain tulijoita ja/tai poistujia esim. esitysten, loukkaantumistilanteen tai muun syyn perusteella. (muu syy voisi olla, että jos nyt vaikka jostain ihme syystä joku tyyliin Ruotsalainen tai Välimäki ilmoittaisi haluavansa Suomeen kesken kauden ja heidän seuransa olisi valmis päästämään, niin Ilveksen tulee tietenkin olla kisassa mukana ihan uskottavuutensakin takia)

Viimeksi muokattu:

El Reino

Tähtipelaaja
Pennanen taisi puhua siihen malliin, että näillä mennään alkukauteen.

Kauden aikana varmasti tulee tuttuun tyyliin jotain tulijoita ja/tai poistujia.

Tämä riittää alkukauteen. Naapuristakin puuttuu pahimmassa skenaariossa kaksi kärkisentteriä ainakin lokakuun loppupuolelle.

Toivottavasti valmennuksen arvio sentteristön riittävyydestä on ollut osuva ja Gregoire täyttää suunnitellun roolin.

Arska

Vakiokokoonpanossa
Mikä on Haapalan tilanne onko se vielä meillä?
Yks mun kaveri joka tuntee Haapalan jotakin kautta tietää että olis neuvotellut yhen liiga joukkueen (ei ollut ilves) kanssa, mutta ilmeisesti ei päässy sopimukseen. Ilmeisesti olis halua jatkaa Suomessa, mutta ulkomaatkin on mahollisuus. Toisin sanoen siis ei mitään uutta.

Jakpot

Luottopelaaja
Siellä on muutamakin hyökkääjä, joita nyt pidetään tason " Roman " kavereina, mutta tulevat isosti yllättämään.

Keitä muita joita on ajateltu isoon rooliin? Kodytekia monet on pitänyt kysymysmerkkinä. Minä ainakin.

Pienemmän roolin kavereista on mietitty Gregoiren sentterinä pelaamista. Laiturina melko varmasti roolinsa hoitaa alakentissä.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Keitä muita joita on ajateltu isoon rooliin? Kodytekia monet on pitänyt kysymysmerkkinä. Minä ainakin.

Pienemmän roolin kavereista on mietitty Gregoiren sentterinä pelaamista. Laiturina melko varmasti roolinsa hoitaa alakentissä.
Juuri mainitsemasi Gregoire on minun papereissani pelaaja, joka saattaa yllättää. Pidetään lähtökohtaisesti voimaa tuovana ja edullisena kokeiluna, mutta on myös erittäin urheilullinen ja omaa käsiäkin. Kaikki ainekset on myös nousta uudeksi kulttipelaajaksi, joka tarvittaessa pystyy myös tehoilemaan.
Lähtökohtaisesti tosiaan alakenttien mies ja roolikin vähän vielä vieras meille.
Olisiko Könönen edes yllätys ihan kärkiukoksi ja sitten mm. Ratinen.. raameja löytyy ja kuitenkin 13 maalia iskenyt Liigassa parhaalla kaudellaan. Eli saman mitä Könönen.

Tähän voisi luetella periaatteessa kaikki uudet hyökkääjähankinnat. Luotetaan siihen, että Tillu on tehnyt työnsä hyvin ja nähnyt jotain, mitä me vielä arvuutellaan.

Viimeksi muokattu:

Babbel

Vakiokokoonpanossa

Miten pidät Kodytekia kysymysmerkkinä? Tai mitkä seikat tähän johtavat?

Liikkeestä ei pitäisi ainakaan jäädä kiinni.

Tuskin olisi K.Jalosen papereissa isolla ollut jos merkittäviä puutteita löytyisi. Ja eikös tuo olisi kuulemma ollut mm-ryhmässäkin ilman loukkaantumista?

Ainut mitä itse näen, on sopeutuminen vieraaseen kulttuuriin ja ympäristöön. Tässä täällä varmasti autta Ilveksen Tsekkiyhteisö merkittävästi.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Mielestäni hyökkäyskalusto riittää mestaruuteen asti. Puolustus on ehdotonta Liigan eliittiä ja maalivahtipeli pieni kysymysmerkki.

Kuitenkin.. se henkinen kantti play offs vaiheessa ratkaisee kaiken. Riittääkö jo korvienväli, jos välierävaiheeseen päästään. Sanooko kolmas kerta toden. Onko organisaatio kasvanut jo puheiden tasolle.
Siellä kun käydään se tahtojen taisto ja itseensä uskominen punnitaan.. onko Ilves valmis tekemään suuria.

Jakpot

Luottopelaaja
Miten pidät Kodytekia kysymysmerkkinä? Tai mitkä seikat tähän johtavat?

Liikkeestä ei pitäisi ainakaan jäädä kiinni.

Tuskin olisi K.Jalosen papereissa isolla ollut jos merkittäviä puutteita löytyisi. Ja eikös tuo olisi kuulemma ollut mm-ryhmässäkin ilman loukkaantumista?

Ainut mitä itse näen, on sopeutuminen vieraaseen kulttuuriin ja ympäristöön. Tässä täällä varmasti autta Ilveksen Tsekkiyhteisö merkittävästi.

Siinähän sen itse alimmassa kirjoitit.