Ilveksen kokoonpano 2023-2024

Masse Majava

Vakiokokoonpanossa
Päkkilä luonnollisesti on "parhaassa" kokoonpanossa, mutta kokeilun ajaksi voisi ottaa huilivuoron.

Könösen osalta on pakko olla jotain, mitä ei ole tuotu julki. Hänhän näyttäisi muuten tippuneen ruokaketjussa Baunkin taakse.

Bau tänään oli nimenomaan se kokeilu, kun vastassa oli SaiPa. Ässät pelaa pudotuspelipaikasta tosissaan, ja me, kiitos Sportin, runkosarjan voitosta, eli se tiistain peli voisi olla paras kokoonpano askissa.

Meklari

Luottopelaaja
Könösen osalta on pakko olla jotain, mitä ei ole tuotu julki. Hänhän näyttäisi muuten tippuneen ruokaketjussa Baunkin taakse.
Jotenkin veikkaan, että Bau ei olisi tänään pelannut jos vastus olisi ollut joku muu etenkään, kun paikka oli laita. Poika ollut uskollisesti ringissä koko kauden ja sai nyt ainakin pelata yhden kotipelin vielä.

Tänään oli varmaan vika peli missä vastuksesta johtuen nyt ei tarvinnut lähteä mitään optimoimaan kokoonpanoa. Luultavasti Parikankin huilaus perustui tähän ja Virtasen säästö. Eihän Könösen koirankoppia pysty kiistämään vaikka viime pelissä pääsikin hyvien miesten kanssa kokeilemaan. Jotenkin silti uskon, että vaikka Tapparaa vastaan olisi ollut enemmin askissa kuin Bau. Voin olla aivan väärässäkin.

Eiköhän Könösen kopitus silti jatku. Virtanen-O Leary-Päkkilä olisi varmaan omakin toive, mutta mitä Pendoa tuntee niin eiköhän Gregs hyppää suoraan askiin.

Jakpot

Luottopelaaja
Muuten loistava ajatus, mutta lähtee vielä tuo uusi mies maitojunalla kotiin, jos sen Virtasen ja Könösen kanssa samaan ketjuun laittaa. Noilla kahdella viimeksi mainitulla herralla kun suu käy koko ajan, niin tulee pitkä ilta tälle O'Learylle .

O'Learylle käy heillä suu, vai?

Tinke18

Vakiokokoonpanossa
Rautainen ansaitsisi kyllä noilla otteillaan paikan pelaavasta seitsikosta. Ei tee juurikaan virheitä ja on kiekolla huomattavasti esimerkiksi Parikkaa taitavampi. Niin hölmöltä, kuin se kuulostaakin, niin mun mielestä kokoonpanon ulkopuolelle kuuluis jäädä joko Latvala tai Parikka.

Meklari

Luottopelaaja
Rautainen ansaitsisi kyllä noilla otteillaan paikan pelaavasta seitsikosta. Ei tee juurikaan virheitä ja on kiekolla huomattavasti esimerkiksi Parikkaa taitavampi. Niin hölmöltä, kuin se kuulostaakin, niin mun mielestä kokoonpanon ulkopuolelle kuuluis jäädä joko Latvala tai Parikka.
Latvala oli taas yksi keila eilen. Parikka menee heittämällä edelle jos oikeasti lähdettäisiin vertaamaan.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Kokoonpanosta ulos pelillisesti kuuluisi Latvala mutta menee samaan osastoon T. Salmelan kanssa että saa ”tsempillä” ihan hirveästi anteeksi. On kova poika ”syömään” kiekkoa ja rightin maila niin kiintiöpaikka on taattu.

Harmillista että Oden paikalle ei ole kilpailua.

Muuten ketjut alkavat olla varmaan hyökkäyksessä aika lukitut. Päkkilä-Ratinen vaihtelee paikkaa kakkosen laidalla.

Könönen-Gregoire-Bau-Virtanen- O’Leary -porukka sitten kiertää nelosessa.

Meklari

Luottopelaaja
Muuten ketjut alkavat olla varmaan hyökkäyksessä aika lukitut. Päkkilä-Ratinen vaihtelee paikkaa kakkosen laidalla.
Näistä Päkkilä vain sopii neloseen energiapelaajaksi paremmin. Siksi Pendo piti näinpäin Päkkilän huippuvireestä huolimatta. Ja onhan Ratinen nyt ainakin 5 pelin otannalla näyttänyt jo hyvää kokonaisvaltaista hyökkäyspeliä tossa kentässä. Alkaa vihdoin näyttämään siltä pelaajalta mitä moni odotti.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Latvala oli taas yksi keila eilen. Parikka menee heittämällä edelle jos oikeasti lähdettäisiin vertaamaan.
Nyt kyllä arvioidaan ihan pikkusen turhan kriittisesti Latvalan peliä yhden tilanteen perusteella.

Se olisi ollut muuten aivan se ja sama kuka Ilveksen puolustaja siinä olisi ollut kun Tammela tulee täydellä vauhdilla omalta alueelta asti niin ei siinä nyt yksinkertaisesti vaan pysy perässä takaperin ja kun Liigassa et saa tuossa tilanteessa taklata vastapalloon niin eipä siinä jää puolustajalle mitään mahdollisuutta.

EDIT: Masin olisi kyllä ehkä pystynyt tilanteen puolustaan kun on tosiaan ihan omassa luokassaan Liigassa noissa tuollaisissa 1v1 tilanteissa.

Meklari

Luottopelaaja
Nyt kyllä arvioidaan ihan pikkusen turhan kriittisesti Latvalan peliä yhden tilanteen perusteella.

Se olisi ollut muuten aivan se ja sama kuka Ilveksen puolustaja siinä olisi ollut kun Tammela tulee täydellä vauhdilla omalta alueelta asti niin ei siinä nyt yksinkertaisesti vaan pysy perässä takaperin ja kun Liigassa et saa tuossa tilanteessa taklata vastapalloon niin eipä siinä jää puolustajalle mitään mahdollisuutta.
Mä tykkään Latvalasta pelaajatyyppinä, mutta ei tää mikään ensimmäinen kerta ollut kun mies kierretään. Taitaa olla tasan ainoo meidän pakki josta mennään tollalailla ohitse välillä.

Tinke18

Vakiokokoonpanossa

EDIT: Masin olisi kyllä ehkä pystynyt tilanteen puolustaan kun on tosiaan ihan omassa luokassaan Liigassa noissa tuollaisissa 1v1 tilanteissa.
No Latvala on kyllä ollut läpi kauden ongelmissa näiden suorien hyökkästen puolustamisessa. Ei ollut ensimmäinen kerta tällä kaudella, kun jäi ns. jalkoihin. Alivoimalla ja oman maalin edessä toki pelannut hyvin, ainakin ajoittain.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Mä tykkään Latvalasta pelaajatyyppinä, mutta ei tää mikään ensimmäinen kerta ollut kun mies kierretään. Taitaa olla tasan ainoo meidän pakki josta mennään tollalailla ohitse välillä.
Siis Latvalan ongelma on liike en kiellä sitä.

Tarkoitin vain, että Tammelalla oli niin kamala vahuti tässä tilanteessa, että eipä sitä olisi Masinia lukuunottamatta kukaan pystynyt puolustamaan pois.

Tinke18

Vakiokokoonpanossa
Mun mielestä taas Parikan kausi on ollut pettymys. Kohtuu paljon turhia jäähyjä, kiekolliset ratkaisut usein heikkoja. Edellisten kausien Parikka menisikin selvästi edelle, mutta tämän kauden ei nyt ihan selittelyittä. Rautanen on ollut hyvä.

yellowgreen

Luottopelaaja

Nää on toki aina katsojan silmissä, mutta oon ollu Nikun tulosta asti sitä mieltä, että Latvala on omissa kirjoissani 8. enkä ymmärrä Pellin tai edes Rautasen edelle menoa.

Niku voi ja pelaakin leftinä oikealla ja se toimii hänelle. Latvalan uniikkius on koko ja kovuus. Tykkään Odesta hirveesti! Asennetta kentällä ja vaihtopenkillä. Mut silti, kokonaisvaltasessa pelissä minusta hän on 8s.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Nää on toki aina katsojan silmissä, mutta oon ollu Nikun tulosta asti sitä mieltä, että Latvala on omissa kirjoissani 8. enkä ymmärrä Pellin tai edes Rautasen edelle menoa.

Niku voi ja pelaakin leftinä oikealla ja se toimii hänelle. Latvalan uniikkius on koko ja kovuus. Tykkään Odesta hirveesti! Asennetta kentällä ja vaihtopenkillä. Mut silti, kokonaisvaltasessa pelissä minusta hän on 8s.
En kiellä Latvalan puutteita.
Olen vain valmennuksen kanssa samaa mieltä Latvalasta kun hyvin saa vastuuta.

Meillä on kaksi oikeesti todella ilkeätä puolustajaa jotka ovat PAPP:issa käytännössä täydellisiä.
Masin ja Latvala.

Suorat hyökkäykset tuottaa vaikeuksia Latvalalle liikkeen takia, mutta sitten kun pitää vain puolustaa puolustusalueella on Latvala mun mielestä meidän kolmanneksi paras Masinin ja Frimanin jälkeen.

yellowgreen

Luottopelaaja
En kiellä Latvalan puutteita.
Olen vain valmennuksen kanssa samaa mieltä Latvalasta kun hyvin saa vastuuta.

Meillä on kaksi oikeesti todella ilkeätä puolustajaa jotka ovat PAPP:issa käytännössä täydellisiä.
Masin ja Latvala.

Suorat hyökkäykset tuottaa vaikeuksia Latvalalle liikkeen takia, mutta sitten kun pitää vain puolustaa puolustusalueella on Latvala mun mielestä meidän kolmanneksi paras Masinin ja Frimanin jälkeen.
Niin, mä oon tästä samaa mieltä. Mut sit koen, että Masin, Friman ja Rautanen hoitaa ton osuuden, ja muut (sekä nuo) rakentaa ylöspäin niin, että vähemmän ollaan omalla alueella sit puolustustehtävissä.

Mutta onni on et on 8 hyvää pakkia ja voi valita vastustajankin pelitavan mukaan kuka pelaa.

yellowgreen

Luottopelaaja
Latvalan etu peluutuksessa on myös se, että on 5 leftiä ja vain 3 rightia.
Niin, mutta meillä on tuo erikoisuus eli Niku rosterissa. Pelannut pitkään nimenomaan tolla puolella ja kun righteina on Clendening ja Pelli lisäksi, niin herkullinen paletti pyörittää. Pitäisin ehkä 7 pakkina pleijareissa Latvalaa, ja käyttäisin enemmän nimenomaan omassa päässä erikoistilanteissa.

Vähän kun Clendeningin säkenöinti on himmentynyt, tekisi mieli nähdä Pelliä ylivoimalla. Se on siellä väläytellyt ja tuonut energiaa. Toisaalta kaipaisin myös Adamilta niitä vetoja maalille asti.