Kirjoitin tuolla paria sivua sitten yhteen ketjusommitelmaan, että tällä ei olla lähelläkää mestaruutta ja kun kysyttiin, et keillä on kovempi niin ainakin Hifkil, Tapparal ja Kärpillä sekä mahdollisesti Lukolla. Ilveksen tarkoitus on VOITTAA MESTARUUS ENSI VUONNA. Mää en nää mitään estettä sille, etteikö meillä vois olla kovin rosteri kun lähdetään kauteen. Rahaa nyt on tullut viime kaudella sen verran ja tältäkin tilikaudelta tulee varmasti, että siitä se ei voi jäädä kiinni.
Ensimmäinen asia on se, että mikään helvetin Gunnarsson ei voi olla meidän ykkösveskari. Kaveri on 31 ja ei toi suunta nyt ainakaan ylöspäin ole ollut viimesen kahen kauden aikana. Semmonen asia viel tosta Langhamerin Oskarshamn siirrosta, että Oskarshamnin pelaajabudjetti oli kaudella 20-21 noin 4,4 miljoonaa euroo. Tapparan tän kauden jengin koko kustannus on varmaa se 4-4,5 miljoonaa ja Ilvekselläkin olis varmasti tommoseen summaan varaa. Pointtina vaan se, että olis Ilves varmasti hyvin lähelle Oskarshamnin tarjousta päässyt, jos vain olisi halunnut. Sitä en tietenkään tiedä, jos Lankku halunnut itse muun kuin rahan takia vaihtaa maisemaa, sit ei syy Ilveksen.
Puolustuksen top-4 oon tyytyväinen jos se on Parikka, Lancaster, Friman, Pelli, mutta itse en tuota Joni Jurmoa pidä mestarijoukkueen top-6 pakkina. Selkeä downgrade Lööfii ja mahtuisiko esim Tapparan tän hetken Top-7 pakistoon? Ei lähelläkään. Muutenkin pakistossa pitäis olla se 8-9 liigatason kunnollista pakkia ainakin. Eli itse toivoisin näin:
Parikka-Lancaster
Friman-Pelli
X-Latvala
Jurmo/Salmela/Aho
Sentteriviisikkoon olen tyytyväinen jos se on Palve-Kunyk-Kodytek-X-Bau. X:n paikalla mielellään kahden suunnan fyysinen sentteri. Mut eihän meijän top-6 laiturit voi olla Suomi, Ikonen, Mäntykivi, Meskanen, Könönen, Nyman. Suomi ja Ikonen riittää, mutta mäntykiven pitäisin kolmosessa sekä ylivoimalla ja meskasella sama homma. Tähän hengenvetoon vielä kun Nymanin ja Männyn jatko ei ole satavarmaa niin liian riskillä mentäis. Könönen on just semmonen pelaaja, joka pienemmis seurois on laatupelaaja, mutta ei hän kyllä mikään mestaruutta tuova äijä oo. Oma toive hyökkäyksee:
X-Palve-X
Suomi-Kunyk-Ikonen
Mäntykivi-Kodytek-Meskanen/Nyman
Könönen-X-Virtanen/Päkkilä
Virtanen/Päkkilä, Bau, Kos
Mitään Samuli Ratista tänne ei todellakaa tarvita ja Meskanen ja Nyman jos on samaa aikaa askis nii vähä heikolta näyttää. Ykkösen X:ien paikoille pelaajat koodinimillä: Savinainen ja Vesalainen