Ilveksen nykytilanne

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 248
Vs: Ilveksen nykytilanne

Olen erittäin iloinen siitä, mitä Share on ajamassa. Tässä ollaan hyvin paljolti sillä linjalla, mitä itse olen haaveillut. Ajatuksena ei ole polkea entistä pääomistajaa, vaan saada Ilves oikeisiin käsiin ja oikealle tielle. En väitä, että tähän olisi ollut mahdollisuuksia ennen kuin nämä pohjat on saavutettu, mutta uskon, niin kuin aina olen uskonut, että yhteistyöllä asiat onnistuvat, jos millään.

Pyydän anteeksi myös kaikilta projektin puuhamiehiltä, joista aika montaa kohtaan olen käyttänyt aikojen kuluessa epäsopivaakin kielenkäyttöä täällä (HeGe, Tarinankertoja jne). Toivottavasti koko Ilves-perhe voi lähteä yhdessä tekemään töitä paremman huomisen eteen.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Ilveksen nykytilanne

Artsi sanoi:
Pyydän anteeksi myös kaikilta projektin puuhamiehiltä, joista aika montaa kohtaan olen käyttänyt aikojen kuluessa epäsopivaakin kielenkäyttöä täällä (HeGe, Tarinankertoja jne).

Ei ole syytä pyytää ainakaan minulta anteeksi, koska ei ole mitään anteeksipyydettävää.

Nyt on rage suunnattu todelliseen tekemiseen ja tässä ollaan tällä hetkellä. Toivottavasti tämä saadaan maaliin.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen nykytilanne

paksukallo sanoi:
Nykyjohdon haluukkus muutokseen. Tämä aiheuttaa eniten ihmetystä, se kuva minkä nämä veijarit ovat itsestään ja toimintatavoistaan luoneet, johtaa välittömästi (ainakin omalla kohdalla) epäilyksiin epärehellisyydestä kun suostuvat luopumaan lypsylehmästään.

Tässäpä taas saamme lukea samaa vanhaa ulkoa opittua epämääräistä mutuilua.

Jälleen kerran: mitä tarkoitetaan 'nykyjohdolla?' Manngardia, Ilves-Hockey Oy:n hallitusta, toimitusjohtajaa vaiko toimiston muuta palkattua väkeä, vaiko näitä kaikkia yhdessä? Voisit myös esittää joitakin todisteita niistä toiminnoista, joiden avulla he pystyvät lypsämään mahoa lehmää.

En epäile ollenkaan, etteikö esimerkiksi Ilveksen hallitus ja myös toimitusjohtaja ymmärrä täysin realiteetit ja myös hyväksy ne. He ovat aivan varmasti yhtä helpottuneita asioiden saamasta käänteestä kuin me kaikki.

Manngardillekin on varmasti mieluisampaa luovuttaa pääomistajuus tamperelaiselle, Ilves-taustaiselle säätiölle kuin jollekin yksittäiselle rahamiehelle. Kun Ilves jälleen alkaa menestyä, Manngardkin saa varmasti sitä arvostusta, jota hän ansaitsee pelastettuaan Ilveksen useamman kerran konkurssilta (ensimmäisen kerran jo 1990-luvun puolivälissä, vaikkei hän edes ollut omistaja.) Silloin Vinnie voi asemoitua hyvillä mielin takavasemmalle nauttimaan mesenaatin asemastaan.

Ainoa porukka, josta itse olen edes pikkuriikkisen huolissani, ovat nämä Ilves-Hockey Oy:n haudankaivajat: hehän ovat ainoita, jotka jäävät nuolemaan näppejään. Joukossa on todennäköisesti sellaisia, jotka naiviuttaan ovat nielaisseet kaiken, mitä ovat kavereiltaan kuulleet ja netistä lukeneet ja toistavat sitten sitä kuin opetetut papukaijat. He ovat luultavasti iloisia nyt tapahtuneesta käänteestä ja palannevat katsomoon viimeistään siinä vaiheessa, kun joukkokeräys alkaa. Sitä vastoin boikotin puuhamiehille kynnys saattaa olla paljon korkeampi. Heidän voisi kuvitella olla hyvinkin noloja huomatessaan, että muutos voikin tapahtua ilman konkurssia. Ja sitten ovat vielä varsinaiset kuppikuntalaiset, joilla on ihan oma agendansa. Heidän suustaan saanemme kuulla lähiaikoina jotakin sen tapaista kuin "olen mukana, jos ... jos ... jos ..." eli selkokielellä sanottuna: "Jos ja kun en saa omaa agendaani lävitse, jatkan myyräntyötäni Oy:tä vastaan."

Yksi joukkorahoituksen arvokkaista puolista on se, että sen avulla tavoitettaneen myös ne suuret kannattajajoukot, jotka tähän asti eivät ole juurikaan kiinnittäneet huomiota Ilveksen omistajakuvioihin ja jotka eivät ole koskaan edes harkinneet osakkeiden ostamista.

Jos ja kun joukkorahoitus onnistuu ja laajapohjainen säätiö perustetaan, silloin voidaan todellakin puhua Meidän Ilveksestä. Se on Meidän Ilves jopa enemmän kuin vanha Liiga-Ilves.

Ensimmäistä kertaa Ilveksen kohtalo on ihan aidosti kannattajien käsissä. Olemme luomassa sellaista, joka on ainutlaatuista suomalaisessa urheilussa.
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ei muutakun aletaan toteuttaan näitä tekoja! Täällä jo ootellaan, että pääsee laittaan vähäsiä rahojaan seuraan jota on kannattanut koko elämänänsä.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
Sitä vastoin boikotin puuhamiehille kynnys saattaa olla paljon korkeampi. Heidän voisi kuvitella olla hyvinkin noloja huomatessaan, että muutos voikin tapahtua ilman konkurssia. Ja sitten ovat vielä varsinaiset kuppikuntalaiset, joilla on ihan oma agendansa. Heidän suustaan saanemme kuulla lähiaikoina jotakin sen tapaista kuin "olen mukana, jos ... jos ... jos ..." eli selkokielellä sanottuna: "Jos ja kun en saa omaa agendaani lävitse, jatkan myyräntyötäni Oy:tä vastaan."
En oikein ymmärrä, että ketä ovat Brooksin mielestä nämä "boikotin puuhamiehet" tai mikä boikotti tässä on ylipäätään käynnissä? Os. 41 taisi pitää viime kaudella muutaman ottelun boikottia, mutta muutoin kyse lienee ihan yksittäisistä vapaata ostokäyttäytymistä osoittavista kannattajista. Varmasti usko on jokaisella ollut koetuksella, enkä kyllä itse ihmettele että joidenkin mielestä uusi alku farmista olisi ollut ainoa mahdollisuus. Kuppikuntienkin kohdalla on vaikea uskoa ettei viimestään (mahdollinen) menestys olisi omiaan hävittämään narua eri suuntiin kiskovia tahoja.

On esimerkiksi aika hauskaa, että tässä Sharen julkituomassa suunnitelmassa on kovasti mukana myös todella äänekkäästi nykyjohtoa (mm. Manngardia, Hallitusta, Honkalehtoa jne) vastustaneita ja kritisoineita tahoja, eli ehkä Brooksinkin kannattaisi muuttaa hieman suhtautumistaan näihin "boikotoijiin". Heissä piilee nimittäin myös suuri voimavara, jota ei saa käyttää hyödyntämättä vain koska "vähäks ny on noloo ku ne ei uskonu".

Kaikenlainen rajojen vetäminen Ilves-kannattajien välille on muutenkin nimenomaan tämän "Meidän Ilveksen" syntymistä vastaan.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 248
Vs: Ilveksen nykytilanne

HeGe41 sanoi:
Nyt on rage suunnattu todelliseen tekemiseen ja tässä ollaan tällä hetkellä. Toivottavasti tämä saadaan maaliin.
Sitä olenkin kuuluttanut pitkään ja esimerkiksi nimimerkille Kunto olen monesti tuota asiaa toitottanut niin yksityisviesteillä, kuin foorumillakin, että vanhojen kaivelun sijaan pitäisi lähteä tekemään töitä kohti parempaa aikaa. Voin kertoa, että minä olen ehkä kaikista pettynein, jos tämä tie ei vie uuteen nousuun.
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 824
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kumma juttu,että nyt ei hyökätä nimimerkki Rukkasta vastaan ollenkaan.Jos HeGe mainitsee jostakin asiasta mitä on tapahtumassa,niin kaikki on kivittämässä kyseistä nimimerkkiä,jos ei paljasta mitä on oikein meneillään.Mutta ehkä arvon palstaveljet on nyt kaikki menossa posin kautta kohti tulevaa.Allekirjoittanut ainakin on.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 489
Vs: Ilveksen nykytilanne

Rouhija sanoi:
Kumma juttu,että nyt ei hyökätä nimimerkki Rukkasta vastaan ollenkaan.Jos HeGe mainitsee jostakin asiasta mitä on tapahtumassa,niin kaikki on kivittämässä kyseistä nimimerkkiä,jos ei paljasta mitä on oikein meneillään.Mutta ehkä arvon palstaveljet on nyt kaikki menossa posin kautta kohti tulevaa.Allekirjoittanut ainakin on.

Toivottavasti kaikki ymmärtää jättää nyt tappelut taka-alalle ja keskittää voimavarat tämän uuden alun ympärille.

Ilokseni voin todeta erittäin positiivisen vireen tälläkin foorumilla.
 

näsinneula

Luottopelaaja
Viestejä
1 696
Vs: Ilveksen nykytilanne

Huomenna Norskille tähyämään putkea poikki,,,

ps. Olen aina tiennyt (taito lukea rivien välistä ja mailit takataskussa), että Ilves-yhteisössä on (olisi) Suomen mittapuilla ennennäkemättömät voimavarat. Naapuri hallin toisessa päässä ei voi kuin uneksia samoista valoilmiöistä, jos askelmerkit osuvat kohdalleen !!
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 353
Vs: Ilveksen nykytilanne

Voimavarat on meidän valtaisa etu. Kaveripiirin naapurileiristä on jo tullut melko naljailevia kommentteja tästä uudesta toimintamallista tai yrityksestä. Toivottavasti tämän nyt saadaan kunnialla vietyä läpi ja Ilves nousee sinne minne se kuuluukin eli Suomen ykkös-seuraksi!
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 240
Vs: Ilveksen nykytilanne

jurgen sanoi:
Kaveripiirin naapurileiristä on jo tullut melko naljailevia kommentteja tästä uudesta toimintamallista tai yrityksestä.

Ei se mitään haittaa. Eivät kuitenkaan kuulu kohderyhmään. Pääasia että me ilvesläiset uskomme onnistumiseen. Se riittää.
 

paksukallo

Tulokas
Viestejä
5
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
Tässäpä taas saamme lukea samaa vanhaa ulkoa opittua epämääräistä mutuilua.
Pahoittelut jos tulkitsit viestini epämääräisenä mutuiluna, yritin parhaani mukaan panostaa ulosantiin ja tuoda esiin epäkohtia jotka koen tarpeelliseksi ottaa huomioon keskustelussa. Tarkoitus ei suinkaan ole luoda negatiivista ilmapiiriä, toimia Ilves-Hockey Oy:n haudankaivajana tai boikotin puuhamiehenä, ei missään nimessä.

Brooks sanoi:
Jälleen kerran: mitä tarkoitetaan 'nykyjohdolla?' Manngardia, Ilves-Hockey Oy:n hallitusta, toimitusjohtajaa vaiko toimiston muuta palkattua väkeä, vaiko näitä kaikkia yhdessä? Voisit myös esittää joitakin todisteita niistä toiminnoista, joiden avulla he pystyvät lypsämään mahoa lehmää.

Voidaan käsitellä vaikka tapaus Honkalehtoa. Ja jos otan puheitani sen verran takaisin, että ei puhuta lypsylehmästä. Puhutaan vaikka varmasta palkasta ja bisneksestä omalle firmalle. Oletaaan että: (korjatkaa jos olen väärässä)

-Honkalehdolle maksetaan palkkaa toimitusjohtajana toimimisesta
-Honkalehto saa tj:n roolissa järjestettyä bisnestä omalle yritykselleen (liikevaihdot yms. varmaan kaikilla tiedossa)
-Jos pääomistajuus vaihtuu, edellä mainitut edut loppuvat

Nämä seikat huomioiden, mikä on Honkalehdolle se motivaattori puskea vallanvaihtoa eteenpäin?

Brooks sanoi:
En epäile ollenkaan, etteikö esimerkiksi Ilveksen hallitus ja myös toimitusjohtaja ymmärrä täysin realiteetit ja myös hyväksy ne.

Itse epäilen suuresti.

Brooks sanoi:
He ovat aivan varmasti yhtä helpottuneita asioiden saamasta käänteestä kuin me kaikki.

Helpottuneita? Duunit ja bisnekset menee alta. Fanit ovat toimintaan niin pettyneitä että kasaavat joukkorahoitusta? Joo varmasti ovat tosi helpottuneita. Asioiden saama käänne? Olen ainoastaan keskustelujen ja uutisten tietojen varassa, ja näihin nojaten ainoat käänteet ovat IHOY:n yhtiökokouksen keskeyttäminen ja Sharen visio hurjan kuuloisesta joukkorahoituksesta.

Mitenkäs nämä käänteet muuten sinua helpottavat, kun et tämänhetkisessä toiminnassa suostu näkemään mitään huonoa? Tai vähintäänkin hyökkäät kritiikkiä esittävien kimppuun syyttelemällä mutuilusta tai omista agendoista.

Brooks sanoi:
Manngardillekin on varmasti mieluisampaa luovuttaa pääomistajuus tamperelaiselle, Ilves-taustaiselle säätiölle kuin jollekin yksittäiselle rahamiehelle.

Valitettavasti oma fiilikseni on että Manngardille kauppojen mieluisuus kävelee kokolailla käsikädessä kauppahinnan kanssa

Brooks sanoi:
Kun Ilves jälleen alkaa menestyä, Manngardkin saa varmasti sitä arvostusta, jota hän ansaitsee pelastettuaan Ilveksen useamman kerran konkurssilta (ensimmäisen kerran jo 1990-luvun puolivälissä, vaikkei hän edes ollut omistaja.) Silloin Vinnie voi asemoitua hyvillä mielin takavasemmalle nauttimaan mesenaatin asemastaan.

Täältä suunnalta Manngard kumppaneineen saa juurikin sellaista arvostusta, minkä ansaitsee kun hänen hallinnoimansa (ja oma suosikkini, yksi legendaarisimmista jne) jääkiekkojoukkue on viimeiset 15v kontannut pettymyksestä toiseen.

Brooks sanoi:
Yksi joukkorahoituksen arvokkaista puolista on se, että sen avulla tavoitettaneen myös ne suuret kannattajajoukot, jotka tähän asti eivät ole juurikaan kiinnittäneet huomiota Ilveksen omistajakuvioihin ja jotka eivät ole koskaan edes harkinneet osakkeiden ostamista.

Jos ja kun joukkorahoitus onnistuu ja laajapohjainen säätiö perustetaan, silloin voidaan todellakin puhua Meidän Ilveksestä. Se on Meidän Ilves jopa enemmän kuin vanha Liiga-Ilves.

No tästä ollaan samaa mieltä!
 

paksukallo

Tulokas
Viestejä
5
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tarinankertoja sanoi:
Ei. Suunnattu anti suunnataan yhtiökokouksen erikseen osoittamalle taholle, esimerkiksi Säätiölle. Tähän tartetaan yhtiökokouksessa määräenemmistö 66%. Tällöin ei muilla osakkailla ole nokan koputtamista, vaan suunnatun annin tuloksena se yksi taho kuittaa koko potin (tähän on toki erityispoikkeuksia, mutta periaatteessa näin)

Ok, kuten mainitsin, en talous- ja yritysasioista juurikaan ymmärrä ja olinkin väärässä uskossa. Miten tuo yhtiökokouksen määräenemmistö 66% määritellään, tarkoittaako se vaan osuutta osakekannasta? Paljonko tää "Vinnien porukka" omistaa yhteensä, saavatko he väkisin runtattua osakeannin läpi jos haluavat?

Tarinankertoja sanoi:
Niin, se juuri on se juttu, rahalla ei saa päätösvaltaa, rahaa annatettaisiin pyyteettömästi Ilveksen eduksi.

Olenko ainoa kenen mielestä tällä taustaoletuksella 3Me kuulostaa kovin suurelta numerolta?

Tarinankertoja sanoi:
Valtaa tietty voi ajatella ostavansa, mutta koska Ilves on yhteisöjuttu, niin pitemmän perspektiivin katsonnassa osake-enemmistön ajautuminen yksiin käsiin ei olisi säätiössä mahdollista.

Tämä olisi tietenkin yhteisen hyvän, siis Ilveksen, kannalta paras järjestely. Toivottavasti taloudelliset realiteetit eivät muutu haasteesta esteeksi.

Tarinankertoja sanoi:
Näin on viestitty, joten siihen on luottaminen. Luottamusta tarvitaan.

Mielestäni luottamusta mitataan sillä, miten puheet ja teot kohtaavat. Näiden herrojen kohdalla score on lähestulkoon sellainen, että jokaista julkilausumaa pidän oletusarvoisesti paskapuheena kunnes toisin todistetaan.

Tarinankertoja sanoi:
Mihinkään vedätykseen ei ole mahdollisuutta

Tämä on huojentava tieto.

https://www.youtube.com/watch?v=bpDB8ETC4o0
Palautetta videosta. Lähdetään keräämään miljoonia euroja, olisiko mahdollisesti järkevää panostaa hieman enemmän laatuun? Naapurille naljailu ja heikohko visuaalinen toteutus saattaa joidenkin silmissä syödä uskottavuutta. Muutaman tunnin työn säästäminen voi maksaa tekemättä jääneinä sijoituksina satoja tuhansia, jos hankkeen ensiesittelystä jää amatöörimainen kuva.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 353
Vs: Ilveksen nykytilanne

HeGe41 sanoi:
jurgen sanoi:
Kaveripiirin naapurileiristä on jo tullut melko naljailevia kommentteja tästä uudesta toimintamallista tai yrityksestä.

Ei se mitään haittaa. Eivät kuitenkaan kuulu kohderyhmään. Pääasia että me ilvesläiset uskomme onnistumiseen. Se riittää.

Ei haittaakkaan. Minä uskon ja aika moni Ilves -ystäväni myös. Uskon myös, että pieniä rahallisia panostuksia on tulossa pottiin.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 604
Vs: Ilveksen nykytilanne

jurgen sanoi:
Voimavarat on meidän valtaisa etu. Kaveripiirin naapurileiristä on jo tullut melko naljailevia kommentteja tästä uudesta toimintamallista tai yrityksestä. Toivottavasti tämän nyt saadaan kunnialla vietyä läpi ja Ilves nousee sinne minne se kuuluukin eli Suomen ykkös-seuraksi!

Mjooh, huvittavaa kieltämättä että epäilijöitä näyttäisi paljon enemmän olevan juurikin naapurin leiristä muutenkin. Jatkoajassakin jotain vääntöö oli menossa ja ymmärtäähän sen.
Mikäli tässä tulee onnistunut suoritus, niin Ilves ottaa takaisin oman paikkansa Tampereen ykkösjoukkueena jääkiekossa. Oikeat henkilöt kun toimii ja uskottavuuden saa palautettua
niin Ilveksen voimavarat on todellakin huikeat.
 

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 450
Vs: Ilveksen nykytilanne

Taitaa vaan naapuria jännittää, että Ilves voi oikeasti alkaa voimaan hyvin ja menestystä voisi jollain aikavälillä tulemaan. Nyt kun veronpalautukset tulee, niin liityn shareen ja kun joukkorahoitus aukeaa, niin mukana ollaan 200e panostuksella. Ja ensikaudelle on ne 2 kausikorttia tulossa. Nyt vaan sormet ristiin, että hommat onnistuu!
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 824
Vs: Ilveksen nykytilanne

Honkalehto sanoi itse aikanaan,että jahka Ilveksen talous on turvattu,hän hyppää sivuun.Eli siinä,että häntä ei muka saisi pihalle,ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen nykytilanne

Artsi sanoi:
Sitä olenkin kuuluttanut pitkään ja esimerkiksi nimimerkille Kunto olen monesti tuota asiaa toitottanut niin yksityisviesteillä, kuin foorumillakin, että vanhojen kaivelun sijaan pitäisi lähteä tekemään töitä kohti parempaa aikaa.

Olisitko pystynyt kirjoittamaan tätä mielipidettä ilman viittauksia minuun? No, kun kerran viittasit, niin vastataan. Vanhojen kaivelun lisäksi, olen aika paljon kirjoittanut mm. tulevaisuuden strategiasta, toimivista organisaatiomalleista ja ennen kaikkea ajankohtaisista asioista. Nämä jälkimmäiset olet lähes säännöllisesti leimannut paskapuheiksi ja totuuden tullessa ilmi, olet lähinnä hiljentynyt aiheesta.

Edelleen kysyn, että oletko varma, etten ole tehnyt töitä kohti parempaa aikaa tai ole ollut tässä hankkeessa mukana? Toivottavasti myös sinä olet.

Artsi sanoi:
Voin kertoa, että minä olen ehkä kaikista pettynein, jos tämä tie ei vie uuteen nousuun.

Aika korkealle jalustalle nostat itsesi. Ilvesyhteisössä on kuitenkin ihmisiä, jotka ovat pitkään valvoneet öitänsä, jotta saavat tämän tilanteen ratkeamaan. Usean ihmisen tulevaisuuden työpaikka saattaa olla kiinni tämän hankkeen onnistumisesta. Jotkut ovat valmiita laittamaan merkittäviä summia, että tilanne saadaan ratkaistuksi. Itsekin tulen olemaan erittäin pettynyt, jos nyt ei onnistuta.

Meidän on muistettava, että mahdollinen tilanteen ratkaisu on vasta alku. Se ei takaa automaattista nousua. Sen eteen on tehtävä valtavasti ammattimaista työtä. Toivottavasti päästään kuitenkin tuohon vaiheeseen.
 

vilho

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
314
Vs: Ilveksen nykytilanne

Keskustelu joukkorahoitushankkeesta jatkuu sille pyhitetyssä ketjussa: http://www.ilvesfoorumi.com/yleinen-ilves-jaakiekkokeskustelu/share-ilveksen-joukkorahoitushanke-1484/msg125535/#msg125535
 
Ylös