Ei tuo talouden ymmärtäminen voi olla noin vaikeata. Jokainen joukkue julkaisee jokaisena vuotena tilinpäätöksen. Se on kuin sarjataulukko. Numeroita. Ei ole kyse mistään minun esitelmistäni. Pääset tarkistamaan ne itse. Kuluva tilikausi on kesken jokaisen joukkueen osalta. Niistä en tiedä, eikä Ilveksessäkään tiedetä kuin koko ajan tarkkeneva tieto omasta jättitappiostaan.
Lehtiartikkeleissa on julkaistu, että useampi seura kaatuu tähän kauteen. Itse en vielä halua uskoa tähän. Liigan tehtävänä on valvoa seurojen elinkelpoisuutta. Uskon, että Liigan on pakko antaa myönnytyksiä ja seuroja yritetään pelastaa ulkopuolisella rahoituksella. Liigan oma talous sakkasi pari kautta sitten, joten hekään tuskin pystyvät pelastamaan seuroja.
Kuten sanoin, niin viisi seuraa selviää tästä kaudesta huomattavasti helpommalla, koska ovat aiemmin hoitaneet asiansa kuntoon. Näistä neljä on nyt välierässä. Heikoimmalla näistä oli TPS, koska Raipelle annettiin lähinnä välivuoden rosteri. Raipe teki TPS:lle ison palveluksen tekemällä nuorista raakileista huomattavasti valmiimpia pelimiehiä. Rahalla hommattiin sitten ulkomaisia pelaajia.
Koronan olen sanonut olleen taloudellisesti h...tinmoisen jokaiselle seuralle. Urheilullisesti se oli paskamainen kaikille, mutta toisille enemmän. Valitettavasti se ei ollut tasapuolinen. Sen näet ottelumääristä, tartunnoista, karanteeneista. Voisihan täällä joku saada itkuraivareita siitäkin, että kenen ääliön takia Ilvekseen tuli tartunta.
Yksinkertainen kysymys: Haittasiko korona Tapparan kautta yhtä paljon kuin Ilvestä? Tappara pelasi 59 matsia ja Ilves pelasi 53 peliä. Ilves joutui karanteeniin, Tappara ei. Tappara oli neljäs ja Ilves kahdeksas. Eroa se 1,1 pistettä. Tapparalta jäi pelaamatta yksi ottelu Ilvestä vastaan. Tappara oli hävinnyt puhtaasti kaikki matsit Ilvekselle ennen karanteenia.
Ilveksen viralliset tahot ovat pettyneitä kauteen. Kaikki ovat. Antaisitko siis potkut Jalolle, Koskelalle tai Myrrälle? Kuka tai ketkä tilalle?