LuikuriTattinen
Luottopelaaja
Pipalätkää ja kaikilla on kivaa. Viis pelitavasta.
Otsikko on kyllä kieltämättä hämäävä, vai osaako joku valaista, että mikä on se Ilveksen pelitapa, jota kaikki pelaajat toteuttavat ?
nyt pelitapakin tuntuu toimivan, vaikka sitä ei ole edes pystytty harjoittelemaan kahteen viikkoon.
toimivan pelitavan merkitys on siinä, että se lisää pitkän sarjan aikana voiton todennäköisyyttä huonompina päivinä, kun edellä luetellut muut tekijät eivät toimi joukkueen hyväksi.
Kuitenkin juuri yhdessä pelissä moni muu asia voi ratkaista; päivän kunto, sairaslista, ottelukohtainen taktiikka ja sen toteutus, motivaatiotekijät (merkityksellinen peli vai ei), maalivadin onnistuminen, sattuma, onni...
Pidän itse ammattivirheenä, jos kuvitellaan houreisesti, että mm. Petri Kontiolan pitäisi loistaa tämän kauden pelitavalla.
Minä taas olen kallistumassa sille kannalle, että tämän kauden pelaajiston vaihtuvuudella, loukkaantumisilla ja koronatauolla ei pelitapamme todellista iskukykyä ole voitu loppuun asti nähdä. Parhaimmillaan se on toiminut kuitenkin niin hyvin NHL-apujen lähdettyäkin, että olen edelleen toiveikas, ja väitän että pudotuspeleissä vasta lopullinen totuus nähdään.
Se taisi toimia liigan 10 parhaiten NHL-apujen lähtemisen jälkeen? Tälle kaudelle valittu pelitapa lienee pahin tai toiseksi pahin virhe mitä tälle kaudelle tehtiin. Pidän täysin itsestään selvänä, että johdossa on sen verran näkemystä, että siitä luovutaan kauden päätteeksi (jos tämä siis oikeasti on sieltä valittu asia).