Miika Lundin
Luottopelaaja
- Viestejä
- 2 677
Klubit ja aitiot myyvät nimenomaan arkena. Ei yritykset lähde liikkeelle viikonloppuna. Tästä syystä perjantai on ylivoimaisesti paras pelipäivä.
Laittaako loppupeleissä? Kuulostaa joltain mctorson horinoilta. Nauran jos tuohon rosteriin menee neljä milliä(vaikka siihen pari pelaajaa vielä tulisikin)Kärpät laittaa ensi kaudella noin neljä miljoonaa pelaajiin kiinni, esimerkkinä. Tähän pitää pystyä vastaamaan.
Ovat laittaneet aiemmin kuten naapuri myös, ainakin hyvin lähelle. Kemppainen kun tekee jatkot mennään jo varmasti 3,5 millin hujakoilla. Nelosen Anttila vetelee verotietojen mukaan lähelle 200k liksaa esimerkkinä.Laittaako loppupeleissä? Kuulostaa joltain mctorson horinoilta. Nauran jos tuohon rosteriin menee neljä milliä(vaikka siihen pari pelaajaa vielä tulisikin)
Laittaako loppupeleissä? Kuulostaa joltain mctorson horinoilta. Nauran jos tuohon rosteriin menee neljä milliä(vaikka siihen pari pelaajaa vielä tulisikin)
Varmasti satsaa mutta meneekö sitten aikuisten oikeasti sitä neljää miljoonaa. Tuskin.Kyllä Kärpät satsaa taas kerran, mutta toistaiseksi kokoonpano on paljon vajaa. Nähtäväksi jää myös Mäntymaan kyvyt, kun jalkeilla on ns. voittava joukkue. Palaviin raunioihin on helppo lähteä sammuttamaan pienin muutoksin, mutta isomman muutoksen tekeminen kokemattomana valmentajana voi olla ison työn takana tai ainakin palli heiluu herkästi, jos tulosta ei tule heti.
Myöskään upporikasta ja rutiköyhää ei lähdetä saminikuilla lähdettäne enää vähään aikaan pelaan. Lisäksi myynnin pitäisi painaa nyt ja eteenpäin kovasti hommia, että vaikeassa tilanteessa klubi ja aitiot täyttyvät arkenakin. Yleisömäärä, kausikortit ja fanituotemyynti eivät ole ainoa mittari seuran taloudelle, mutta todella hyvä tukijalka.
Ai nimet myy? Niinkuin tapparalla?Nimet myy. Tähtipelaajia pitää rosterista löytyä massan ja EHT-jamppojen lisäksi. Myös roolitettuja pelaajia. Tyyliin Ben Blood tai Kyrväinen. Se on viihdettä.
Kiekosta tulee parisataa mutulla takkiin. Ihan sama. Futiksen viime kauden numerot on ne mitä odotetaan. Ennätystappioista puhuttu. Ne on Ilves Hockeyn vastuulla. Jos kiekkopuolikin on tappiolla, niin konsernin tulos on kamala. Niin ei voi olla montaa vuotta putkeen. Futiksen on tehtävä voittoa jo tällä kaudella.
Ai nimet myy? Niinkuin tapparalla?
Siitä samaa mieltä että sellaiset persoonat nykyään puuttuu kiekosta ja myös futiksesta. Leipää ja sirkushuveja sinne peleihin mennään viihdyttävän pelin lisäksi katsomaan.
Ihan tutkittu juttu. Starat on mannaa markkinointitiimille. Lajissa kuin lajissa. Siksi niistä maksetaan mottipäisiä. Ja hyvinhän Tapsulla käy väkeä. Ilman Savinaisia olis ehkä vähemmän. Kovia tuloksia. Mestaruuksista huolimatta, jotka maksaa...
Nymania ihan turha verrata yhtään kehenkään. Laine esimerkiksi painoi ihan muutaman kihautuksen Jetsissä saman ikäisenä kun Nyman vasta yritti läpimurtoa liiga-Ilvekseen.Toisaalta ei Nymanin pisteet ainakaan Maccellille tai Barkoville Liigassa kalpene. Maalipörssissä kakkonen (ja maaleja per ottelu -tilastossa ykkönen), ei Barkov tai Maccelli ollut lähelläkään tuollaisia sijoituksia maalipörssissä tai pistepörssissä ollessaan Liigassa.
Kyllä se vaatisi sen mestaruuden, että sieltä nousee ne Granlundit ja Laineet kanssa isommin esiin. Tietysti ihmepoika voi siihen omalta osaltaan vaikuttaa.
En sanoisi, että Barkovkaan Liigassa kerkesi miksikään superhahmoksi muodostumaan.
Dostalhan meillä oli jo vastaava muutenkin. Liigan paras maalivahti, nyttemmin jo maailmanmestari ja MM-kisojen paras maalivahti ja veikkaan että tulevaisuudessa myös Vezina-voittaja.
Lainasin viestistäsi nyt vain tuon viimeisen osan, mutta olen sisällöstä sen suhteen eri mieltä, että kausareiden jakaminen puoli-ilmaiseksi firmoille ei välttämättä tuo konkreettisia katsojia paikalle huonoina pelipäivinä. Kausikortteja saataisiin varmasti menemään enemmän, mutta jos yrityksessä on vaikkapa mainitsemasi kymmenen halvalla saatua kausaria, saattaa niistä suurin osa jäädä monessa pelissä vaille käyttäjää.Kausikorttimyynnin kasvattaminen on kuitenkin mielestäni keskeisintä myyntiä, koska sillä saadaan myös paskoihin pelipäiviin katsoja paikalle ilman lisäponnistuksia ja kaikenmaailman kampanjoita.